A+ A A-

Δημήτρης Καλοκύρης: «Παρασάγγες» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου

Δημήτρης Καλοκύρης: «Παρασάγγες» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου


Τον Μάιο του 2016 κυκλοφόρησε το βιβλίο του Δημήτρη Καλοκύρη Παρασάγγες, Β’, που αποτυπώνει σε εγκυκλοπαιδική και πάλι μορφή το «κυκλοφοριακό χάος που προκάλεσε η έκδοση του Α’ τόμου» με τον ίδιο τίτλο. Για τον βραβευμένο συγγραφέα δεν χρειάζονται ειδικές συστάσεις. Είναι εδώ και σαράντα χρόνια πολύ γνωστός για την πολύπλευρη πνευματική του δραστηριότητα∙ σχεδιάζει και γράφει βιβλία παντός είδους: ποίηση, πεζογραφία, δοκίμια, μεταφράσεις κ.ά. Θαυμάζει τον Μπόρχες και έχει μεταφράσει αρκετά βιβλία του. Ως γραφίστας, έχει σχεδιάσει πάνω από 3.000 βιβλία (λευκώματα, ημερολόγια και διάφορες καλλιτεχνικές εκδόσεις). Υπήρξε επίσης ιδρυτής του περιοδικού «Τραμ» στα χρόνια του ’70 κι αργότερα των περιοδικών «Χάρτης» και «Τέταρτο». Σήμερα είναι πρόεδρος της Εταιρείας Συγγραφέων.

 

Εμφανίσεις: 235

Περισσότερα...

Όσκαρ Ουάιλντ: «Δεν έχω τίποτα να δηλώσω, παρά μόνο την ιδιοφυΐα μου» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Όσκαρ Ουάιλντ: «Δεν έχω τίποτα να δηλώσω, παρά μόνο την ιδιοφυΐα μου» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Σε έναν τόμο μικρού μεγέθους, εκατόν είκοσι επτά σελίδων, ένα Εισαγωγικό Σημείωμα και ένα Xρονολόγιο, βρίσκεται συγκεντρωμένη η «ιδιοφυΐα» που έτσι προκλητικά δηλώνει ο τίτλος του βιβλίου του απρόβλεπτου Όσκαρ Ουάιλντ: Δεν έχω τίποτα να δηλώσω, παρά μόνο την ιδιοφυΐα μου. Σε πόσα βιβλία του που έχουν κυκλοφορήσει και παιχτεί στο θέατρο και διαβαστεί και επανεκδοθεί, δεν έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε αυτή την ιδιοφυΐα του. Θυμίζω πρόχειρα το De profundis, εκδ. Σμίλη, 2012, τη Σαλώμη, Gutenberg, 2016. Τώρα, το παρόν, με αποσπάσματα προκλητικά, συμβουλές τολμηρές, κρίσεις και παρατηρήσεις δηκτικές έως προσβλητικές. Θα θυμίσω, ωστόσο, ως βιβλίο αναφοράς, το Ο κριτικός ως δημιουργός, εκδ. Στιγμή 1984, στη μετάφραση του αλησμόνητου Σπύρου Τσακνιά, όπου δύο συνομιλητές συζητούν πάνω στο θέμα που θέτει ο τίτλος, παραχωρώντας μεγαλόψυχα στον κριτικό την προέκταση του έργου του δημιουργού: «Για τον κριτικό, το έργο τέχνης είναι απλώς μια αφορμή για ένα νέο έργο, δικό του πια...», που «κάνει τον κριτικό δημιουργό», που «ψιθυρίζει χίλια διαφορετικά πράγματα που δεν υπήρχαν μέσα στο μυαλό που λάξεψε το άγαλμα ή ζωγράφισε τον πίνακα ή σκάλισε το πετράδι».

 

Εμφανίσεις: 397

Περισσότερα...

Άλμπερτ Αϊνστάιν - Μιλέβα Μάριτς: «Ερωτικές επιστολές» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Ερωτικές επιστολές Άλμπερτ Αϊνστάιν - Μιλέβα Μάριτς Μετάφραση: Μαριάννα Τσάτσου Ροπή


Ο Ρίτσαρντ Έλμαν είπε πως «ο δημιουργικός αναβρασμός από τον οποίο προκύπτουν σπουδαία έργα δεν πρόκειται ποτέ να αποκαλύψει τα μυστικά του». Ο αναβρασμός αυτός δεν αφορά μόνο τα λογοτεχνικά έργα αλλά και τα επιστημονικά. Θα συναριθμούσα σ’ αυτά και τα πάσης φύσεως καλλιτεχνικά. Πρόκειται για την αλληλογραφία του Άλμπερτ Αϊνστάιν με τη Μιλέβα Μάριτς που άρχισε το 1897, όταν φοιτούσαν και οι δύο στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης. Από την αλληλογραφία προκύπτουν στοιχεία που αφορούν είτε την προσωπική τους σχέση είτε τα όνειρα του Άλμπερτ για την επιστήμη του. Το ζευγάρι παντρεύτηκε και, παρά τους όρκους αιώνιας αγάπης, ως τείνει να γίνει κανόνας, μετά από δέκα χρόνια χώρισε.

 

Εμφανίσεις: 1021

Περισσότερα...

Phil Knight: «Χτίζοντας μια αυτοκρατορία» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Χτίζοντας μια αυτοκρατορία Η αυτοβιογραφία του ιδρυτή της Nike Phil Knight Μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής Ψυχογιός


Πριν λίγες ημέρες οι Αμερικανοί εξέλεξαν για 45ο πρόεδρό τους τον εκκεντρικό μεγιστάνα Ντόναλντ Τραμπ και έριξαν σε περίσκεψη την υφήλιο, που αδυνατεί να καταλάβει το «πώς» και το «γιατί» αυτής της επιλογής. Το παρόν βιβλίο, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τον Τραμπ και την αμερικανική πολιτική, ενδέχεται να βοηθήσει τους αναγνώστες να καταλάβουν τι σημαίνει «επιχειρηματίας» στις ΗΠΑ και τι «αμερικανικό όνειρο», κι εξ αυτού, πώς λειτουργεί ο μέσος Αμερικανός ψηφοφόρος· ο λευκός άνδρας των Μεσοδυτικών Πολιτειών, ας πούμε...

 

Εμφανίσεις: 606

Περισσότερα...

Χρυσόστομος Α. Σταμούλης: «Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι;» κριτική της Ελένης Λιντζαροπούλου

Χρυσόστομος Α. Σταμούλης: «Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι;» κριτική της Ελένης Λιντζαροπούλου


Διάβασα το βιβλίο του Χρυσόστομου Σταμούλη, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Αρμός, τρεις ημέρες μετά την αγορά του, σχεδόν απνευστί. Στην αρχή παρακινημένη από την περιέργεια: Τι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι; Και βέβαια διερωτώμενη: ποια είναι η αλεπού και ποιο το παζάρι; Και ακόμη περισσότερο: ποιο είναι το θέμα αναζήτησης του συγγραφέα ή και... της αλεπούς;

Αφήνω τις απαντήσεις για τους αναγνώστες γιατί δεν θέλω να τους χαλάσω τη γοητεία της «πρώτης φοράς». Διότι περί γοητείας πρόκειται, κι ας έχουμε να κάνουμε με ένα βιβλίο γεμάτο, κυρίως, θεολογικά κείμενα. Γοητεία ρέοντος και καθαρού, πρωτίστως ανθρώπινου, λόγου, άλλοτε καθημερινού κι άλλοτε επιστημονικού, αλλά εξάπαντος ελκυστικού, μακριά από κλισέ και στερεότυπα και στον οποίο, ακόμη και όταν διαφωνεί κανείς με τον συγγραφέα, το νήμα της επικοινωνίας με το κείμενο δεν κόβεται.

 

Εμφανίσεις: 1301

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr