A+ A A-

Δημήτρης Δασκαλόπουλος: «Τα χρόνια μου και τα χαρτιά μου» κριτική της Γεωργίας Κακούρου Χρόνη

Δημήτρης Δασκαλόπουλος: «Τα χρόνια μου και τα χαρτιά μου» κριτική της Γεωργίας Κακούρου Χρόνη


H παραίνεση του Αισχύλου, να αφηγηθεί κανείς τα πρέποντα κι αρμοστά κι όχι τα ανάρμοστα και αρεστά· και μετά η διευκρίνιση της Βιρτζίνια Γουλφ ότι είναι αναγκαίο να μας αφηγηθεί μια ιστορία για να κατανοήσουμε τη ζωή της (και οι δυο ρήσεις χρησιμοποιούνται από τον συγγραφέα, η πρώτη ως μότο του βιβλίου και η δεύτερη του πρώτου μέρους του) χαρακτηρίζουν τον στόχο, το «τι» του βιβλίου, αλλά και τον τρόπο, το «πώς». Και η συγγραφή οδεύει πέρα από τη ζωή του συγγραφέα· στο βιβλίο αναπαρίσταται μια ολόκληρη εποχή. Η προσωπική ζωή διευρύνεται –και πώς αλλιώς μπορεί να συμβαίνει– σε πρόσωπα και καταστάσεις των λογοτεχνικών μας πραγμάτων κατά τις δεκαετίες κυρίως μετά τον πόλεμο έως τον εικοστό πρώτο αιώνα. Και οι ιδιαίτερες αυτές προσωπικές ιστορίες απηχούν την ατμόσφαιρα, το ιστορικό πλαίσιο εντός του οποίου εκτυλίσσονται· ιστορίες εν χώρω και εν χρόνω.

 

Εμφανίσεις: 308

Περισσότερα...

Lars T. Lih: «Βλαντίμιρ Λένιν» κριτική του Θανάση Αντωνίου

 Lars T. Lih: «Βλαντίμιρ Λένιν» κριτική του Θανάση Αντωνίου


Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη χρονιά που ο τετραπέρατος δικηγόρος, δημοσιογράφος, διανοούμενος, συγγραφέας και πολιτικός ηγέτης Βλαντίμιρ Ιλίτς Ουλιάνοφ, πιο γνωστός ως Λένιν, οδήγησε με τη βοήθεια μιας μικρής ομάδας σκληροπυρηνικών συνεργατών του μερικές χιλιάδες αμόρφωτους αλλά απελπισμένους, σχεδόν άοπλους αλλά αποφασισμένους Ρώσους επαναστάτες μέχρι τα χειμερινά ανάκτορα της τσαρικής οικογένειας. Η Ρωσία άλλαζε κι ο κόσμος μαζί της.

 

Εμφανίσεις: 512

Περισσότερα...

Oliver Sacks: «Εν κινήσει: Μια ζωή» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Oliver Sacks: «Εν κινήσει: Μια ζωή» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη


«Κατά τη διάρκεια του πολέμου, ως μικρό αγόρι, οι γονείς μου με είχαν στείλει σε οικοτροφείο. Όσο βρισκόμουν εκεί με διακατείχε μια αίσθηση φυλάκισης. Ένιωθα ανήμπορος και λαχταρούσα την κίνηση και τη δύναμη, αποζητούσα την ελευθερία να μετακινούμαι και ονειρευόμουν πως είχα υπεράνθρωπες δυνάμεις» εξομολογείται ο Oliver Sacks στις πρώτες φράσεις της αυτοβιογραφίας του. Λέξεις που δικαιολογούν απόλυτα τον τίτλο Εν κινήσει: μια ζωή καθώς και η φράση που συναντάμε λίγες σελίδες κατόπιν: «Τρομερή η αίσθηση της ταχύτητας και της μηχανής…». Μιας μηχανής –ή μάλλον των μηχανών– που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή του Sacks και πάνω στην οποία απεικονίζεται στο γραφιστικά όμορφο εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης.

 

Εμφανίσεις: 565

Περισσότερα...

Παναγιώτης Σκορδάς: «Λεσβιακό ημερολόγιο 2017» κριτική της Μαρίας Κοτοπούλη

 Παναγιώτης Σκορδάς: «Λεσβιακό ημερολόγιο 2017» κριτική της Μαρίας Κοτοπούλη


Όταν ο δημιουργός είναι εμπνευσμένος και διακατέχεται από πάθος, το έργο του έχει διάρκεια. Αυτό απέδειξε για έβδομη συνεχή χρονιά ο επιμελητής του Λεσβιακού ημερολογίου 2017 (φέτος από τις λεσβιακές εκδόσεις Μύθος) Παναγιώτης Σκορδάς, δρ. Νεοελληνικής Φιλολογίας. Η άρτια αυτή έκδοση, εκτός από τον επιμελητή και τον εκδότη, οφείλει τα μέγιστα στους πολύτιμους συνεργάτες: Παναγιώτη Μιχαηλάρη (διορθώσεις), Ανθή Σκαλοχωρίτου-Σκορδά (στοιχειοθεσία) και Τάκη Βαλάκο (σχεδιασμός-σελιδοποίηση).

 

Εμφανίσεις: 697

Περισσότερα...

Γιάννης Κορίδης: «Ποιητικό ημερολόγιο 2017» κριτική του Γιάννη Πλαχούρη

Ποιητικό ημερολόγιο 2017 Ανθολόγηση – επιμέλεια: Γιάννης Κορίδης Ιωλκός


Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ιωλκός το Ποιητικό ημερολόγιο 2017 του Γιάννη Κορίδη με εξώφυλλο και τέσσερα εικαστικά του Βασίλη Γεωργίου.

Διευκρινίζω εξαρχής χωρίς καμιά διάθεση υπερβολής, ούτε την παραμικρή διάθεση να αποδώσω υστεροφημία, πως θεωρώ το Ποιητικόημερολόγιοπου η μακρόχρονη πορεία του το κατέστησε θεσμό–από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά δρώμενα του καιρού για τη χώρα μας. Μη βιαστείτε για διαψεύσεις. Κυκλοφορεί σε μια περίοδο με πολλά υπαρξιακά και πολιτικά αδιέξοδα. Νομίζω συμφωνούμε πως το ξεθόλωμα κάθε κοινωνικής ή προσωπικής κρίσης αρχίζει με την Τέχνη. Η Τέχνη είναι το βασικό εργαλείο για να διακρίνεις –σε όποιο εσωτερικό βάθος μπορείς– τις ψυχικές διεργασίες που συνθέτουν μια κατάσταση, αλλά επίσης και για να βρεις υλικό, ώστε αυτή την κατάσταση να την ερμηνεύσεις και –αν χρειαστεί– να την αντιπαλέψεις. Με τέτοια προοπτική πρέπει να δούμε και να εξετάσουμε την κατάθεση του Γιάννη Κορίδη.

 

Εμφανίσεις: 931

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. George Horton: «Η μάστιγα της Ασίας: 1922 – Η Μικρασιατική Καταστροφή» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  2. Jane Hawking: «Ταξιδεύοντας στην αιωνιότητα – Η ζωή μου με τον Στίβεν» κριτική της Έρικας Αθανασίου
  3. Peter B. Lewis: «Άρτουρ Σοπενχάουερ» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου
  4. Δημόκριτος Τσουκάπας: «Μυθιστορίες αρχαίας τρέλας…» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη
  5. Andrew Dalby: «Βυζαντίου γεύσεις» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  6. Παναγιώτης Στυλ. Σκορδάς: «Αναγνώσεις» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  7. Δημήτρης Γληνός: «Τι είναι και τι θέλει το ΕΑΜ», Άρης Βελουχιώτης: «Ο λόγος στη Λαμία» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη
  8. Δημήτρης Καλοκύρης: «Παρασάγγες» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου
  9. Όσκαρ Ουάιλντ: «Δεν έχω τίποτα να δηλώσω, παρά μόνο την ιδιοφυΐα μου» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  10. Άλμπερτ Αϊνστάιν - Μιλέβα Μάριτς: «Ερωτικές επιστολές» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr