A+ A A-

«“Σιωπηλός Μάρτυρας” του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου» της Ελένης Λιντζαροπούλου

 «“Σιωπηλός Μάρτυρας” του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου» της Ελένης Λιντζαροπούλου


Τι άραγε θα μπορούσε να «πει» μια ταινία για την παλιά Φυλακή των Τρικάλων; Για ποιον λόγο να σηκωθεί κάποιος από τον καναπέ του και να επιδιώξει να την παρακολουθήσει, πέρα ίσως από τους Τρικαλινούς που τους αφορά και, βεβαίως, πέρα από εκείνους που γνωρίζουν και, δικαίως, εκτιμούν τον δημιουργό της;
Κι όμως οι αίθουσες γεμίζουν, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – μετά τον κινηματογράφο Δαναός και την Αίθουσα Σταύρος Τορνές του ΟΛΘ, σειρά είχε ο Μικρόκοσμος στο Φιξ και το Σινέ Παράδεισος στον Κορυδαλλό, και το ενδιαφέρον συνεχίζεται αυξανόμενο.

 

Εμφανίσεις: 535

Περισσότερα...

«Fatih Akin: “Βερολίνο, αντίο”» της Τίνας Πανώριου

«Fatih Akin: “Βερολίνο, αντίο”» της Τίνας Πανώριου


H τρίτη ταινία του Φατιχ Ακίν, Γερμανού σκηνοθέτη με τουρκικές ρίζες, μετά το υπέροχο Soul Kitchen (2009) αλλά και το The Cut (2014).

Πρόκειται για ένα ταξίδι ζωής δύο έφηβων από διαφορετικούς κόσμους, που παρέα, κόντρα σε όλες τις δυσκολίες, διασχίζουν την Ανατολική Γερμανία. Ένα ταξίδι γεμάτο απρόοπτα, χιούμορ, ένταση και περιπέτεια, αλλά κυρίως συγκίνηση. Το φιλμ αποτελεί μια μεταφορά του best-seller του Βόλφγκανγκ Χέρντορφ Βερολίνο, γεια, που στη χώρα μας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κριτική, ενώ το σενάριο υπογράφουν οι Χαρκ Μπρομ και Λαρς Χούμπριχ.

 

Εμφανίσεις: 1246

Περισσότερα...

«Αναμένοντας τα Όσκαρ» της Τίνας Πανώριου

«Αναμένοντας τα Όσκαρ» της Τίνας Πανώριου


Με φαβορί το γλυκύτατο μιούζικαλ La La Land, μεγάλος ντόρος, κλασικός άλλωστε, έχει ξεσπάσει στον χώρο του σινεμά και όχι μόνο εν όψει των Βραβείων Οσκαρ 2017, με έναν παραπάνω λόγο για μας ως… έθνος να πανηγυρίζουμε, καθώς τρεις Έλληνες δημιουργοί, ο Γιώργος Λάνθιμος, ο στενός του συνεργάτης Ευθύμης Φιλίππου αλλά και η νεαρή Δάφνη Ματζιαράκη θα είναι ανάμεσα σε αυτούς που θα διεκδικήσουν τα πολυπόθητα χρυσά αγαλματάκια στην 89η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, που θα λάβει χώρα την Κυριακή (προς Δευτέρα δι’ ημάς), 26 Φεβρουαρίου στο DolbyTheatre στο Χόλιγουντ.

 

Εμφανίσεις: 1213

Περισσότερα...

Πάμπλο Λαρέν: «Neruda» της Τίνας Πανώριου

Πάμπλο Λαρέν: «Neruda» της Τίνας Πανώριου


Μετά τα No και ElClub, δυο εξαιρετικές ταινίες που κατάφεραν να φτάσουν η πρώτη μέχρι την τελική πεντάδα των Όσκαρ και η δεύτερη μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες, ο ταλαντούχος Χιλιανός δημιουργός Πάμπλο Λαρέν συνεχίζει με μια εξίσου ενδιαφέρουσα ταινία: το Neruda.

Το 1948, στη Χιλή του Ψυχρού Πολέμου, ο γερουσιαστής Πάμπλο Νερούδα (Luis Gnecco) κατηγορεί την κυβέρνηση ότι προδίδει το Κομμουνιστικό Κόμμα, γεγονός που προκαλεί την αντίδραση του προέδρου Γκονζάλες Βιντέλα (Alfredo Castro). Ο αστυνομικός Όσκαρ Πελουτσονάου (Gael Garcia Bernal) έχει αναλάβει να συλλάβει τον ποιητή.

Ο Νερούδα προσπαθεί να διαφύγει από τη χώρα, με τη γυναίκα του, τη ζωγράφο Ντέλια ντελ Καρίλ (Mercedes Moran), αλλά αναγκάζονται τελικά να κρυφτούν. Εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της νέας του ζωής ως φυγά ο Νερούδα γράφει την επική ποιητική συλλογή του CantoGeneral. Εντωμεταξύ στην Ευρώπη ο θρύλος του κυνηγημένου από την αστυνομία ποιητή μεγαλώνει και οι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο κραυγάζουν για την ελευθερία του.

 

Εμφανίσεις: 1251

Περισσότερα...

«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου

«Πιέρο Μεσίνα: “Η Μεγάλη Αναμονή”» της Βιβής Ζωγράφου


Ακολουθώντας τον αισθητισμό του Πάολο Σορεντίνο, ο νέος Ιταλός σκηνοθέτης Πιέρο Μεσίνα καταθέτει την πρώτη του ταινία. Σε αυτήν παρακολουθούμε τη Ζαν, μια νεαρή κοπέλα που επισκέπτεται τη βίλλα της μητέρας του φίλου της στη Σικελία για να περάσουν μαζί το Πάσχα. Ο φίλος της όμως δεν είναι εκεί. Έχει απροσδόκητα πεθάνει και η μητέρα του, Άννα, της αποκρύπτει το γεγονός.

Η Ζαν υποχρεώνεται να τον περιμένει εκεί και η μητέρα του έτσι κερδίζει την παρουσία της κοπέλας στο σπίτι της για λίγες μέρες. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της Ζαν, αναπτύσσεται μια ανταγωνιστική σχέση ανάμεσα στις δύο γυναίκες, η οποία πηγάζει από την πλευρά της μητέρας. Μην αντέχοντας να υποφέρει μόνη της την απώλεια του γιου της, η μητέρα, μέσω της απόκρυψης της αλήθειας, μεταθέτει τα συναισθήματα του πόνου που βιώνει στην κοπέλα: Τη βλέπει να βασανίζεται από την αδικαιολόγητη αναμονή, όπως εκείνη υποφέρει από το χαμό του. Παράλληλα, μαθαίνει λεπτομέρειες για τη σχέση τους, βρίσκοντας έτσι έναν τρόπο για να έχει, νοερά πια, τον γιο της ακόμα κοντά της.

Η ταινία βασίζεται στέρεα πάνω στην ψυχολογία της άρνησης του πένθους και της ανταγωνιστικής σχέσης «πεθεράς»-«νύφης» όπως τη γνωρίζουμε καλά στα μεσογειακά κλίματα. Η Ζιλιέτ Μπινός μεταμορφώνεται εκπληκτικά σε Ιταλίδα μάνα (δεν είναι γηγενής, αλλά παντρεύτηκε Ιταλό και παρέμεινε στη Σικελία), αφομοιώνοντας εξαιρετικά τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου παραδοσιακού προτύπου. Παράλληλα, στο πρότυπο αυτό βλέπουμε να ενσωματώνονται στοιχεία της «γυναίκας-bitch», που είναι η μετεξέλιξη της femme fatale , όπως αυτή συνέβη μέσα στη δεκαετία του 1990.

 

Εμφανίσεις: 1353

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr