A+ A A-

Ντέπη Χατζηκαμπάνη: «…Στο μέλλον» κριτική του Σταύρου Σταυρόπουλου

Ντέπη Χατζηκαμπάνη: «…Στο μέλλον» κριτική του Σταύρου Σταυρόπουλου


Καμιά φορά, κοιτάζουμε ένα άτομο και μας διαψεύδει η γεωγραφία του προσώπου του. Εκεί που εμείς βλέπουμε ψηλά βουνά και πεδιάδες είναι ξεραμένες θάλασσες. Από χαρτί. Οι άνθρωποι έχουν μια τάση να επικαλούνται ιδιότητες που δεν έχουν, για να μπορέσουν κάπως να υπάρξουν. Είμαι αυτό που ονειρεύτηκα στα κρυφά, λένε, και φτιάχνουν μια μυθολογία προσώπων αν-ύπαρκτων, που ξετυλίγουν ανάλογα με την περίσταση, ενώ δεν είναι κανείς. Καμία. Κοιτάζουμε μια φωτογραφία, ένα πορτρέτο ενός ανθρώπου που γνωρίσαμε και έχουμε κάπως συνδεθεί μαζί του και διαπιστώνουμε ότι από τη φωτογραφία λείπει η αξιοπρέπεια.

 

Εμφανίσεις: 1114

Περισσότερα...

Δημήτρης Γλυφός: «Αντιχρονισμός» κριτική της Κατερίνας Κατράκη

Δημήτρης Γλυφός: «Αντιχρονισμός» κριτική της Κατερίνας Κατράκη


Θυρωρείο                     

Τρύπωσε υγρασία στις μετωπικές ρυτίδες
στη χλόη των βλεφάρων εξατμίστηκε
κι εσύ επιμένεις         
να μπερδεύεις
τα σπίτια με ανθρώπους,
τούς ανθρώπους με ψυχές.

 Ο Δημήτρης Γλυφός επιστρέφει δυναμικά με την τρίτη συλλογή του, καταγράφοντας έναν ποιητικό Αντιχρονισμό (εκδόσεις Σμίλη) σε κάθε πτυχή της ζωής μας.

 

Εμφανίσεις: 980

Περισσότερα...

Ηλίας Γκρής: «Ο ταχυδρόμος φέρνει γράμματα: Ποιήματα» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Ηλίας Γκρής: «Ο ταχυδρόμος φέρνει γράμματα: Ποιήματα» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη


Ίσως σήμερα, που η ψηφιακή πραγματικότητα, η τεχνολογία και στη μεταφορά των ειδήσεων έχει υποκαταστήσει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα, «ο ταχυδρόμος» μπορεί να μην κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή μας και να θεωρείται σαν μια ξεπερασμένη γραφικότητα. Ή να λειτουργεί πια ως μεταφορέας λογαριασμών ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, σπανίως τηλεγραφημάτων και κάποιων έντυπων περιοδικών και εφημερίδων και ως τίτλος περιοδικών κι εφημερίδων.

 

Εμφανίσεις: 653

Περισσότερα...

Γιάννης Αντιόχου: «Διάλυσις» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου

Γιάννης Αντιόχου: «Διάλυσις» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου


Θα ξεκινήσω ετούτο το σημείωμα κάπως ανορθόδοξα: Σε πρόσφατη συνέντευξή του (στο litart), τόσο η συντάκτρια (και χαρισματική νέα ποιήτρια) Μαίρη Κλιγκάτση όσο και ο ίδιος ο ποιητής υπαινίσσονται μια ενότητα της παρούσας σύνθεσης με τις δύο προηγούμενες, γεγονός που μας προτρέπει κατά κάποιον τρόπο να τις φανταστούμε, να τις διαβάσουμε ως ένα οιωνεί τρίπτυχο. Λυπάμαι αλλά θα διαφωνήσω εν μέρει μαζί τους, όσο και ν’ ακούγεται οξύμωρο να διαφωνείς με τον ίδιο τον δημιουργό, όσο κι αν στην παρούσα σύνθεση ενσωματώνει στίχους αυτούσιους από τις «Εισπνοές» (στο ποίημα «Marche Funebre», για παράδειγμα).

 

Εμφανίσεις: 1351

Περισσότερα...

«Το ποιητικό σύμπαν του Δημήτρη Πέτρου» κριτική του Διαμαντή Αξιώτη

 «Το ποιητικό σύμπαν του Δημήτρη Πέτρου» κριτική του Διαμαντή Αξιώτη


Ξαναδιάβασα τις δύο ποιητικές συλλογές του Δημήτρη Πέτρου: Α΄ Παθολογική, 2013 και Χωματουργικά, 2016.

24 ποιήματα η πρώτη, 25 η δεύτερη στην ανοδική πορεία της.

Όχι βέβαια, αφού όλοι ξέρουμε αυτό που είναι μαρτυρημένο: πως δεν υπάρχει αναλογική σχέση ανάμεσα στην ποσότητα των σελίδων ενός έργου και στον εσωτερικό τους αντίκτυπο.

Κατά την πρώτη ανάγνωση της Παθολογικής, είχα αναρωτηθεί: Ποιος ασθενεί στην ποίηση του εκ Δράμας ποιητού, ποιος πάσχει;

 

Εμφανίσεις: 2247

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr