A+ A A-

Μαρία Φακίνου: «Ανατομία κόρης» κριτική του Μάνου Κοντολέων

Μαρία Φακίνου: «Ανατομία κόρης» κριτική του Μάνου Κοντολέων


Ως νουβέλα χαρακτηρίζει η ίδια η συγγραφέας και ο νέος της εκδοτικός οίκος (τα δυο προηγούμενα βιβλία της Μαρίας Φακίνου είχαν κυκλοφορήσει από τον Καστανιώτη) αυτό το ολίγων σελίδων κείμενο.

Θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτήριζε και ως συλλογή σύντομων διηγημάτων ή και ακόμα ως σπονδυλωτό αφήγημα.

 

Εμφανίσεις: 327

Περισσότερα...

Wolfgang Herrndorf: «Εικόνες της μεγάλης σου αγάπης» κριτική της Βερίνας Χωρεάνθη

 Wolfgang Herrndorf: «Εικόνες της μεγάλης σου αγάπης» κριτική της Βερίνας Χωρεάνθη


Ο πρόωρα χαμένος Βόλφγκανγκ Χέρντορφ, συγγραφέας του Βερολίνο, γεια που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση λόγω της θεματολογίας του αλλά και της τόσο άμεσης, αφοπλιστικά ρεαλιστικής γραφής του, τοποθετεί στο μυθιστόρημα Εικόνες της μεγάλης σου αγάπης ένα κορίτσι στον ρόλο της αφηγήτριας-πρωταγωνίστριας: πρόκειται για την αντισυμβατική Ίζα η οποία, έχοντας ήδη κάνει τη θεαματική πρώτη εμφάνισή της στο Βερολίνο, γεια σαν δευτεραγωνίστρια, διεκδίκησε και κέρδισε τον πρώτο ρόλο στο Εικόνες της μεγάλης σου αγάπης, που θα μπορούσε, μ’ αυτή την έννοια, να θεωρηθεί ένα spin-off (παράγωγο έργο, θα αποδίδαμε στα ελληνικά τον όρο) του προηγούμενου βιβλίου.

 

Εμφανίσεις: 528

Περισσότερα...

Massimo Peri: «Η Φεγγαροντυμένη του Σολωμού» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Massimo Peri: «Η Φεγγαροντυμένη του Σολωμού» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Η Μαγεία που ασκεί ο Διονύσιος Σολωμός στις γενιές που τον διαδέχτηκαν, γενιές μελετητών πρωτίστως και αναγνωστών δευτερευόντως, εξακολουθεί. Στο ερώτημα που θέτει από τον «Πρόλογο» ο συγγραφέας-μελετητής Μάσιμο Πέρι, «γιατί αυτός ο ποιητής ασκεί τέτοια ακαταμάχητη έλξη και σχεδόν υπνωτίζει έναν ολόκληρο λαό;» η απάντηση θα έρθει, αν έρθει, αφού ο συγγραφέας κοιτάξει «πέρα από το φράχτη» και μπει «σε ξένα χωράφια». Και τα χωράφια είναι πολλά: γλωσσολογία, κοινωνιολογία, ανθρωπολογία, θεωρία της τέχνης, ιστορία των ιδεών και ιδεολογιών. Αλλά κοίταξε και στο χωράφι της ψυχολογίας, την οποία θεωρεί «αλλεργική» στη φιλολογία, την οποία όμως δεν μπορεί να βάλει στην άκρη.

 

Εμφανίσεις: 262

Περισσότερα...

Ηλίας Γκρής: «Ο ταχυδρόμος φέρνει γράμματα: Ποιήματα» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Ηλίας Γκρής: «Ο ταχυδρόμος φέρνει γράμματα: Ποιήματα» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη


Ίσως σήμερα, που η ψηφιακή πραγματικότητα, η τεχνολογία και στη μεταφορά των ειδήσεων έχει υποκαταστήσει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα, «ο ταχυδρόμος» μπορεί να μην κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στη ζωή μας και να θεωρείται σαν μια ξεπερασμένη γραφικότητα. Ή να λειτουργεί πια ως μεταφορέας λογαριασμών ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, σπανίως τηλεγραφημάτων και κάποιων έντυπων περιοδικών και εφημερίδων και ως τίτλος περιοδικών κι εφημερίδων.

 

Εμφανίσεις: 326

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr