A+ A A-

Jim Ottaviani: «Το παιχνίδι της μίμησης» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Jim Ottaviani: «Το παιχνίδι της μίμησης» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη


Ο κορυφαίος Βρετανός επιστήμονας Άλαν Τιούρινγκ γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1912 και διέπρεψε ως μαθηματικός, ως θεωρητικός της Λογικής, ενώ βοήθησε τα μέγιστα στην αποκωδικοποίηση των μυστικών κωδικών του γερμανικού στρατού και συγκεκριμένα της περίφημης μηχανής Enigma, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη συντόμευση του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και στο να σωθούν πολλές ανθρώπινες ζωές. Η συμβολή του υπήρξε τεράστια στους τομείς της επιστήμης των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης θέτοντας τα θεμέλια της σύγχρονης πληροφορικής. Η ζωή του κόπηκε απότομα το 1954, στην ηλικία των 41 ετών, όταν έπειτα από μια ληστεία στο σπίτι του και την ομολογία για την ομοφυλοφιλία του (που τότε θεωρείτο έγκλημα στη Μεγάλη Βρετανία) οδηγείται σε δίκη, κρίνεται ένοχος, υποβάλλεται σε εμβολιασμούς με ενέσεις οιστρογόνων, με αποτέλεσμα να αναπτύξει γυναικομαστία και συμπτώματα κατάθλιψης και να οδηγηθεί στην αυτοκτονία, εξαιτίας όλων όσα είχε υποστεί.

 

Εμφανίσεις: 546

Περισσότερα...

Βύρωνας Κριτζάς: «Bob Dylan, 100 τραγούδια» κριτική του Στυλιανού Τζιρίτα

Βύρωνας Κριτζάς: «Bob Dylan, 100 τραγούδια» κριτική του Στυλιανού Τζιρίτα


Ένα βιβλίο για τον Ντίλαν δεν είναι εύκολη υπόθεση για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι η εκτενής δισκογραφία του. Ένας επιπλέον λόγος έχει να κάνει με το ότι έχουν γραφτεί πολλά για τον κύριο Ζίμμερμαν. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν πρέπει να σταματά κάποιον που έχει γνώση του αντικειμένου, γνώση που δεν έχει αποκλειστικά να κάνει με το εγκυκλοπαιδικό σκέλος του εγχειρήματος αλλά και με τον κώδικα όσο και τη συνδεσμολογία που αναγκαστικά πρέπει να εισαγάγει κάποιος που θα θέσει τον φακό του πάνω από το φαινόμενο Μπομπ Ντίλαν. Ο Βύρωνας Κριτζάς την έχει αυτή τη γνώση, τη συνολική γνώση, εννοώ, όχι μόνο τη στείρα εγκυκλοπαιδική.

 

Εμφανίσεις: 924

Περισσότερα...

Γιώργος Τουρκοβασίλης: «Τα ροκ ημερολόγια- Ελληνική νεολαία και ροκ στις αρχές της δεκαετίας του ’80» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Τα ροκ ημερολόγια – Ελληνική νεολαία και ροκ στις αρχές της δεκαετίας του ’80 Γιώργος Τουρκοβασίλης Στο Περιθώριο


Τον Μάρτιο του 1984, ο φωτογράφος Γιώργος Τουρκοβασίλης, 73 ετών σήμερα, κυκλοφόρησε ένα βιβλίο το οποίο περιείχε κείμενα και φωτογραφίες του με κεντρικό θέμα τη ροκ σκηνή της Αθήνας την περίοδο 1982-1984. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του θεωρούνται από ορισμένους –κι όχι άδικα– μια μοναδική σε αξία εικαστική και ιστορική μαρτυρία της εποχής εκείνης κι όχι μόνο της ελληνικής μουσικής σκηνής της ροκ. Πριν μερικούς μήνες, ο νεοσύστατος εκδοτικός οίκος «Στο Περιθώριο» του Δημήτρη Αργυρόπουλου αποφάσισε σε συνεργασία με τον συγγραφέα να επανεκδώσει το βιβλίο που αρχικά είχε κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Οδυσσέας.

 

Εμφανίσεις: 1076

Περισσότερα...

Oscar Pantoja: «Γκάμπο» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Oscar Pantoja: «Γκάμπο» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη


Τα graphic novel τείνουν να γίνουν η νέα τάση της εποχής στα εκδοτικά δρώμενα της χώρας μας, με τις ολοένα αυξανόμενες εκδόσεις, με το ιδιαίτερα καλαίσθητο και εντυπωσιακό Γκάμπο να επιβεβαιώνει τον πιο πάνω ισχυρισμό. Πρόκειται για ένα κόμικ που αφορά την εμβληματική μορφή της λατινοαμερικάνικης λογοτεχνίας Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, όπως μαρτυρά ο υπότιτλος «Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, αναμνήσεις μιας μαγικής ζωής». Οι συντελεστές του Γκάμπο, που θυμίζει κόμικ άλλης εποχής, είναι συμπατριώτες του Μάρκες και ιδιαίτερα ταλαντούχοι, σύμφωνα με το βιογραφικό τους. Ο Oscar Pantoja ανέλαβε το σενάριο του κόμικ και οι Miguel Bustos, Felipe Camargo και Tatiana Cordoba συνεργάστηκαν στο σχέδιο και στο χρώμα και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό. Η μετάφραση του Γκάμπο στην ελληνική γλώσσα έγινε από την Κλαίτη Σωτηριάδου, η οποία τόσο μοναδικά έχει μεταφράσει το σύνολο του έργου του Κολομβιανού συγγραφέα και για την αρτιότητα της έκδοσης την ευθύνη έχουν οι εκδόσεις Ίκαρος.

 

Εμφανίσεις: 1025

Περισσότερα...

Ευριπίδης: «Κύκλωψ» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Κύκλωψ Ευριπίδης Μετάφραση, εισαγωγή, σημειώσεις: Βάιος Λιαπής Κίχλη


Η ιστορία της μετάφρασης του έργου Κύκλωψ του Ευριπίδη είναι μακρά. Ο καθηγητής κλασικής φιλολογίας Βάιος Λιαπής την έχει περάσει από πολλά στάδια επεξεργασίας. Την ξεκίνησε ως διδακτικό βοήθημα για τους φοιτητές του στη Φιλοσοφική Σχολή της Κύπρου το 2000-2001, δέκα χρόνια μετά την παρέδωσε στον Νίκο Χαραλάμπους για την θεατρική παράστασή της στο Θέατρο Αμφίκτιο και το 2016 τη δημοσίευσε στη σημερινή της μορφή.

 

Εμφανίσεις: 1109

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr