fbpx
Πρόδρομος Doe: «Σκόρπια καρέ από τη ζωή του Αθανάσιου Πανταζή»

Πρόδρομος Doe: «Σκόρπια καρέ από τη ζωή του Αθανάσιου Πανταζή»

O Πρόδρομος Doe ξεκινά να γράψει ένα βιβλίο έχοντας ως στόχο να διασώσει τη μνήμη του πατέρα του και για τρία χρόνια βουτά στο παρελθόν, ψάχνοντας τη διαδρομή του από ένα χωριό κοντά στην Παραλία της Κατερίνης προς την Αθήνα, την εγκατάστασή του στη Θεσσαλονίκη και την επιστροφή του στην Παραλία της Κατερίνης, όπου αποφασίζει, συνταξιούχος πια, να κάνει μια ταινία. Ξεκινώντας από το μηδέν, δίχως να έχει ιδέα από σκηνοθεσία αλλά έχοντας ως πρότυπο τις αγαπημένες του ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, επιστρατεύει ερασιτέχνες ηθοποιούς της περιοχής και, χρησιμοποιώντας έναν υποτυπώδη εξοπλισμό και μεγάλη αποφασιστικότητα, γυρίζει δεκάδες πλάνα που θα πρέπει στη συνέχεια να μοντάρει, για να βγάλει ένα τελικό αποτέλεσμα σύμφωνα με το σενάριο που έχει φτιάξει στο μυαλό του.

Το στοίχημα του Πρόδρομου Doe είναι να τελειώσει το βιβλίο που είναι αφιερωμένο στον πατέρα του προτού τελειώσει η ταινία, όμως στη διάρκεια της προσπάθειάς του θα χρειαστεί να γυρίσει πίσω σε σκοτεινές και φωτεινές στιγμές της ζωής των γονιών του, να ξύσει τραύματα που έμοιαζαν να έχουν επουλωθεί, να κλέψει στιγμιότυπα από τη νεότητά τους, κρυφακούοντας συζητήσεις για «τους τόπους που σκαρφίζονταν για να βρεθούν κάπου μονάχοι τους. Τα ψέματα, τις υποψίες των συγγενών, τα φιάσκα που αποφεύχθηκαν την τελευταία στιγμή». Κι όταν ο πατέρας τού παραδίδει τις κασέτες που έχει ετοιμάσει, ξεκινά μια κατάδυση που θα φέρει στην επιφάνεια κρυμμένα μυστικά κι επιθυμίες που κατάφεραν να επιζήσουν κάτω από το βάρος των πιο μεγάλων πιέσεων της σκληρής καθημερινότητας, που κράτησε πάνω από μισό αιώνα.

Το βιβλίο του στιχουργού και τραγουδιστή Πρόδρομου Doe είναι όμως και μια αφορμή να μιλήσει μ’ έναν όμορφο τρόπο για τη δική του ζωή, τους φόβους και τα όνειρά του, τις ενοχές και τις αποδράσεις του με τη μηχανή στην πόλη της Θεσσαλονίκης· όπως λέει κάπου: «Το μόνο που με βοηθάει να ξεθολώνω προσωρινά είναι οι βόλτες με τη μηχανή. Είναι κάτι που μου έχει σώσει τη ζωή πολλές φορές, το να διασχίζω την πόλη τις μικρές ώρες, τότε που η κίνηση είναι ελάχιστη και η Θεσσαλονίκη μοιάζει ακόμα και πόλη των παραμυθιών, με τα τείχη της φωτισμένα, τους διαβάτες να διασχίζουν σαν παράξενα πλάσματα τους δρόμους και τη θάλασσα πάντα εκεί κοντά να ανοίγει το μάτι σου και το μυαλό σου».

Θα χρειαστεί να γυρίσει πίσω σε σκοτεινές και φωτεινές στιγμές της ζωής των γονιών του, να ξύσει τραύματα που έμοιαζαν να έχουν επουλωθεί, να κλέψει στιγμιότυπα από τη νεότητά τους.

Η ιστορία του είναι μια απεικόνιση της σκληρής ζωής στην επαρχία που μπορεί να σε πνίξει μέσα στη ρουτίνα, για κάποιους όμως είναι το φυσικό τους περιβάλλον, όπου μπορούν να ξαναβρούν την επαφή με τη φύση, τη θάλασσα, τα ζώα και τα δέντρα, μια επαφή που είχαν κάποτε κι έχασαν στην πορεία του χρόνου μες στο αστικό τοπίο. Τα σκόρπια καρέ πάνω στα οποία δομεί την πλοκή του περιλαμβάνουν γεγονότα που είναι αληθινά και άλλα που έχουν πλαστεί από τη φαντασία του για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της αφήγησης, σκόρπια καρέ σαν αποσπάσματα από τις ταινίες που έβλεπε στα νιάτα του ο πατέρας του σε κινηματογράφους της Θεσσαλονίκης και τον ταξίδευαν σε μέρη μακρινά κι απίθανα, σε στιγμές από το παρελθόν που αναπλάστηκαν και ξαναζωντάνεψαν μέσα από τον κινηματογραφικό φακό. Σκόρπια καρέ μιας περιοχής γνωστής για τα πανηγύρια και τα χωράφια του μπαμπακιού, τις εκβολές των μεγάλων ποταμών και τα ωραία παραλιακά μαγαζιά όπου σερβίρονται φρέσκα μύδια, τα ορεινά χωριά που τα δέρνει ο άνεμος κι αντικρίζουν τη Θεσσαλονίκη ν’ απλώνεται το βράδυ φωτισμένη ακριβώς από κάτω τους.

 

Σκόρπια καρέ από τη ζωή του Αθανάσιου Πανταζή
Πρόδρομος Doe
Εκδόσεις Γράφημα
212 σελ.
ISBN 978-618-5494-45-2
Τιμή €9,55
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γρηγόριος Ξενόπουλος: «Πλούσιοι και φτωχοί», «Τίμιοι και άτιμοι», «Τυχεροί και άτυχοι»

Τρεις τόμοι, μια τριλογία με τρία πολύτιμα έργα, όπου ο μέγας κοινωνικός ανατόμος, ο Ζακυνθινός (γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη) Γρηγόριος Ξενόπουλος ζυγίζει τις κοινωνικές κατηγορίες που πάνω...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Απόστολος Στραγαλινός: «Το πρωί που θα φύγουμε»

Ο Απόστολος Στραγαλινός είναι γνωστός ως ένας από τους καλύτερους μεταφραστές γερμανικών λογοτεχνικών κειμένων. Ανάμεσα στους συγγραφείς που έργα τους έχει μεταφέρει στη γλώσσα μας συγκαταλέγονται...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λευτέρης Γιαννακουδάκης: «Τα φαντάσματα του Δεκέμβρη»

Με αφορμή τη δολοφονία του δεκαεξάχρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008 από αστυνομικά πυρά, με φόντο τα γεγονότα που εξελίχθηκαν στη συνέχεια, με την πόλη να φλέγεται και με ένα σκηνικό...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.