A+ A A-

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα


«Σε γενικές γραμμές θα με περιέγραφα ως έναν ευγενή τύπο, σοφιστικέ τύπο, αλλόκοτο τύπο, ποτέ όμως στερεότυπο», είπε χαρακτηριστικά σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του ένα από τα μεγαλύτερα ινδάλματα της παγκόσμιας ηλεκτρονικής μουσικής, ο Jean-Michel Jarre.

Ο καινοτόμος μουσικός και συνθέτης, έπειτα από αρκετά χρόνια σιωπής, επανήλθε στο προσκήνιο κυκλοφορώντας το δέκατο όγδοο άλμπουμ του, με τίτλο Electronica 1: The Time Machine, στις 15 Οκτωβρίου. Το concept που είχε πολύ καιρό στο μυαλό του άρχισε πριν από τέσσερα χρόνια, περίπου, να το δρομολογεί. Μπήκε στο στούντιο ξεκινώντας να αφηγηθεί την ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής των τελευταίων δεκαετιών, το είδος που τον ανέδειξε και τον τοποθέτησε στην κορυφή – και όχι άδικα. Ένα δύσκολο έργο, που απαιτούσε προσοχή στη λεπτομέρεια και διεισδυτικότητα. Στο μακρύ αυτό μουσικό ταξίδι επέλεξε για συνοδοιπόρους του πολλούς και σημαντικούς, σύγχρονους και παλιότερους καλλιτέχνες του συγκεκριμένου μουσικού ύφους: Massive Attack, Moby, Laurie Anderson, Pete Townshend, Air, Vince Clarke, John Carpenter...

«Jean-Michel Jarre: Electronica 1: The Time Machine» της Πέρσας Σούκα«Συναντήθηκα προσωπικά με όλους τους συνεργάτες μου», δήλωσε ο συνθέτης, «μιλήσαμε, ανταλλάξαμε απόψεις και καταθέσαμε ένα κομμάτι της ψυχής μας σε κάθε τραγούδι. Επιδίωξα να βρεθώ με όλους θεωρώντας το πολύ σημαντικό – δεν ήθελα να επικοινωνήσω απλά μέσω e-mail και ηλεκτρονικών αρχείων. Επιθυμούσα να τους δω και να με δουν από κοντά, επειδή ένιωθα ότι μας συνδέει το κοινό μας μουσικό DNA». Στο Time Machine η κάθε μελωδία αφηγείται τη δική της ιστορία. Η διαφορετικότητα που υπάρχει μεταξύ τους είναι έντονη κι αυτό οφείλεται στη μουσική ιδιοσυγκρασία των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. Κάθε μουσική έχει ετερόμορφη προσέγγιση κι ενορχήστρωση, όμως υπό τις οδηγίες του πρωτοπόρου Γάλλου όλες συνθέτουν ένα εύρυθμο και συμμετρικό παζλ. Άλλωστε, αυτό είναι το ζητούμενο για τον Jarre και το άλμπουμ του παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον από κάθε άποψη.

Ο Jean-Michel Jarre γεννήθηκε στη Λυών στις 24 Αυγούστου 1948. Μεγάλωσε με τη μητέρα του, France, αντιστασιακή και επιζήσασα από στρατόπεδα συγκέντρωσης, και τους παππούδες του. Ο πατέρας του, ο γνωστός μουσικοσυνθέτης των κινηματογραφικών soundtracks Morris Jarre, τον εγκατέλειψε σε ηλικία πέντε ετών κι έφυγε για την Αμερική· ο Jean-Michel τον ξαναείδε ύστερα από δεκατρία χρόνια. Σπούδασε πιάνο και μουσική στο ωδείο, όμως οι μουσικές επιρροές του ήρθαν μέσα από τα jazz club όπου σύχναζε με τη μητέρα του. Το 1969 εντάχθηκε στην Ομάδα Μουσικών Ερευνών και το πρώτο του τραγούδι γράφτηκε στην κουζίνα του μικρού διαμερίσματός του στο Παρίσι, κοντά στα Ηλύσια Πεδία, με ένα synthesizer. Από κει ξεκίνησε η υπέρλαμπρη πορεία του στον χώρο του ηλεκτρονικού ήχου, χαρίζοντάς του πολυπλατινένια άλμπουμ παγκοσμίως (Oxygene, Equinox, Magnetic Fields) και τεράστια φήμη. Δημιούργησε φαντασμαγορικές συναυλίες διαλέγοντας εντυπωσιακές τοποθεσίες ανά τον πλανήτη και μάγεψε το πλήθος των θεατών που τις παρακολούθησε.

Όλη αυτή η λάμψη της επιτυχίας που τον περιστοίχισε, όμως, δεν κάλυψε ποτέ το τεράστιο κενό που του άφησε η απουσία του πάτερα του. Δεν το ξεπέρασε ποτέ και ο ίδιος λέει πως «δεν υπήρξε ποτέ μέρος της ζωής μου... είναι ένας άνθρωπος που τον είδα είκοσι με είκοσι πέντε φορές όλες κι όλες... είναι αλλιώς να χάνεις τον πατέρα σου επειδή πέθανε, είναι αλλιώς να έχεις επαφή με τον πατέρα σου κι ας συγκρούεσαι, και είναι αλλιώς να είναι απών».

 

Διαβάστε επίσης
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ανακαλύπτοντας τον Rossini με τον κόντρα τενόρο Franco Fagioli» της Μαρίας Κοτοπούλη

Έναν από τους κορυφαίους κόντρα τενόρους, τον Αργεντινό Franco Fagioli, είχαμε την τύχη να ακούσουμε σε μια σπάνιας τελειότητας εναρμόνιση μαέστρου, σολίστ και ορχήστρας, σε έργα του Gioachino...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw: Ποιότητα και ήχος μαγικός υπό τον Daniele Gatti» της Μαρίας Κοτοπούλη

Η διάσημη Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw, που ιδρύθηκε το 1888 και τη διηύθυναν μεγάλοι συνθέτες και μαέστροι, ανάμεσά τους ο Mahler και ο Strauss, ήρθε στη χώρα μας χάρη στον γενναιόδωρο ανώνυμο...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Γνωριμία με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και το Κουαρτέτο Εγχόρδων» της Μαρίας Κοτοπούλη

Το εξαίρετο Κουαρτέτο Εγχόρδων της Ορχήστρας Αθηνών «Φιλαρμόνια», αποτελούμενο από τους Κωνσταντίνο Παναγιωτίδη (1ο βιολί), Ντίνο Μουραντά (2ο βιολί), Ιωάννη Στρατάκη (βιόλα) και Γεωργία Κύπρου...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr