ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Η ανάγνωσή μας: Δεύτερη ταινία της τριλογίας το πρώτο μέρος της οποίας είχαμε δει το Φεβρουάριο στη χώρα μας. Η Άννα Μαρία είναι δογματικά αφοσιωμένη στον Ιησού. Η θρησκοληψία της την οδηγεί συχνά σε πράξεις μαζοχισμού και αυτοτιμωρίας προκειμένου να κατευνάσει τους πειρασμούς της ανθρώπινης φύσης. Η επαγγελματική άδεια της είναι ιδανική ευκαιρία για εκείνη για να προπαγανδίσει τα πιστεύω της, κυρίως σε μετανάστες της Βιέννης, συναντώντας συχνά την αντίδραση και την απόρριψη. Ο Ούλριχ Σάιντλ επιλέγει μία χαρακτηριστικά άσχημη γυναίκα για να σκιαγραφήσει την πίστη της ως μία ασυνείδητη κόλαση, που μεγιστοποιείται όταν αποκαλύπτεται το συζυγικό παρελθόν της με έναν ενάρετο μουσουλμάνο. Η τυφλή εμμονή της ηρωίδας και η θρησκευτική σύγκρουση, στα όρια ενός σπιτιού που καταλήγει στην οικογενειακή βία, έχουν περίοπτη θέση στην προβληματική του Αυστριακού δημιουργού. Όμως παρά το ακραίο και προκλητικό στυλ η ταινία, σε αρκετά σημεία, μοιάζει επαναλαμβανόμενη με μακρόσυρτες σκηνές. Ο Σάιντλ σε αυτό το δεύτερο μέρος δεν δικαιολογεί επάξια την απόφαση του για τριλογία, κάτι που σε κάνει να σκεφτείς μήπως θα ήταν προτιμότερη η ενιαία αφήγηση διαφορετικών ιστοριών όπως είχε συμβεί στο αριστουργηματικό DOG DAYS. Καθόλου τυχαία οι τρεις καλύτερες στιγμές του φιλμ σχετίζονται με τη λαγνεία: η ηρωίδα θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας ενός ερωτικού οργίου σε ένα πάρκο (η συνουσία ως θέαμα), θα αυτοϊκανοποιηθεί με βοήθημα έναν σταυρό (η σεξουαλικότητα ως δείγμα αφοσίωσης) και θα πέσει θύμα βιασμού (η συνουσία ως πηγή μαρτυρίου). Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι αποδίδει εκρηκτικά την ένταση των συναισθημάτων και συμπληρώνει την αφόρητη ατμόσφαιρα μέχρι το τελικό ξέσπασμα της πρωταγωνίστριας. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας για έναν ξεχωριστό δημιουργό που ενοχλεί γοητευτικά, έστω κι αν, εδώ, δεν πλησιάζει την κλάση της μπουνιουελικής βλασφημίας.

Αξιολόγηση: 5/10

ΑΝΑΜΕΣΑ (ΙΝCH' ALLAH)ΑΝΑΜΕΣΑ (ΙΝCH' ALLAH)

ΚΑΝΑΔΑΣ-ΓΑΛΛΙΑ/102'/STRADA FILMS

Σκηνοθεσία: Αναΐς Μπαρμπό-Λαβαλέτ

Ηθοποιοί: Εβελίν Μπροσού, Σαμπρίνα Ουαζάνι, Γοιυσέφ Σουέιντ

Ο μύθος: Μία γιατρός εργάζεται σε κλινική της Ραμάλα αλλά κατοικεί στην Ιερουσαλήμ. Διασχίζει καθημερινά τα σημεία εισόδου των δύο περιοχών όπου διατηρεί φίλους. Κάποια στιγμή θα αναγκαστεί να αθετήσει την ουδετερότητα που τις επιτάσσει το λειτούργημα της.

Η ανάγνωσή μας: Δεύτερη σκηνοθετική δουλειά για την Αναΐς Μπαρμπό-Λαβαλέτ, κόρης μίας ντοκιμαντερίστριας και ενός διευθυντή φωτογραφίας, που ξεκίνησε την καριέρα της από παιδί ως ηθοποιός. Η Κλοέ εργάζεται ως παιδίατρος στη Δυτική Όχθη, όπου συνδέεται φιλικά με μία νεαρή έγκυο Παλαιστίνια και τον αδελφό της, καθώς και με την Ισραηλινή συνοριοφύλακα του γειτονικού διαμερίσματος. Η Καναδή δημιουργός παρακολουθεί αμήχανα τη ζωή της ηρωίδας της, δίχως να βρίσκει τις κινηματογραφικές λύσεις που θα έκαναν αισθητό το διχασμό της, ο οποίος θα επηρεάσει τελικά την ανθρωπιστική συμβολή της. Όπως και στην περίπτωση του φιλμ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΛΟΓΕΣ του συμπατριώτη της Ντενί Βιλνέβ (τα δύο φιλμ έχουν τους ίδιους παραγωγούς και η σκηνοθέτρια είχε γυρίσει το making of εκείνης της δουλειάς), το μεγάλο πρόβλημα της Λαβαλέτ είναι ότι καλείται να μιλήσει για ένα πολύπλευρο και ευαίσθητο θέμα με το οποίο δεν έχει βιωματική σχέση. Από τη στιγμή όμως που δε διαθέτει την ποιητική ευαισθησία ενός Ελάι Σουλεϊμάν ή την οξυδερκή οπτική ενός Εράν Ρικλίς, για να χρησιμοποιήσουμε δύο αναγνωρίσιμα διεθνώς σκηνοθετικά ονόματα των δύο χωρών, ελάχιστα πράγματα της απομένουν. Τα επαναλαμβανόμενα πλάνα στα συντρίμμια των προσφυγικών καταυλισμών και η απρόσμενη εξέλιξη ενός τοκετού, με συνέπεια μία επίθεση αυτοκτονίας, στο τελευταίο εικοσάλεπτο δεν αρκούν για να δώσουν ένα πειστικό πολιτικό έρεισμα στο φιλμ. Το πνεύμα ακτιβισμού και μία οποιαδήποτε μινιμαλιστική αναφορά πάνω στις σχέσεις Εβραίων και Αράβων δεν καταξιώνουν αυτόματα μία καλλιτεχνική πρόταση, έστω και αν η FIPRESCI, στο φετινό Φεστιβάλ Βερολίνου, διέψευσε αυτή την άποψη, απονέμοντας, καθ’ υπερβολή, στη συγκεκριμένη ταινία το βραβείο της.

Αξιολόγηση: 3/10

Ι GIVE IT A YEARΙ GIVE IT A YEAR

ΑΓΓΛΙΑ/97'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Νταν Μέιζερ

Ηθοποιοί: Ρόουζ Μπερν, Άννα Φάρις, Σάιμον Μπέικερ, Μίνι Ντράιβερ

Ο μύθος: Ένα νιόπαντρο ζευγάρι αρχίζει να ανακαλύπτει τις διαφορές του όταν ερωτεύονται και οι δύο άλλους συντρόφους, δικαιώνοντας τις προβλέψεις φίλων και συγγενών, που δεν έβλεπαν μέλλον στο γάμο τους.  

Η ανάγνωσή μας: Σκηνοθετικό ντεμπούτο για το σεναριογράφο των ταινιών του Λάρι Τσάρλς BRUNO και BORAT. ONταν Μέιζερ ασχολείται με τις σχέσεις των δύο φύλων, υποστηρίζοντας ότι ένας γάμος, κάποιες φορές, μπορεί να μην αποτελεί την κατάληξη αλλά την αφορμή της συναισθηματικής πληρότητας. Η γραφή του απέχει από το αναρχικό ύφος των ταινιών όπου πρωταγωνιστούσε ο Σάσα Μπάρον Κοέν και θυμίζει (χωρίς να συγκρίνεται) βρετανικές κομεντί όπως το ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ... του Ρίτσαρντ Κέρτις και το ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΝΟΤΙΝΓΚ ΧΙΛ του Ρότζερ Μίτσελ, ίσως όχι συμπτωματικά αφού διαθέτει τους ίδιους παραγωγούς Έρικ Φέλνερ και Τιμ Μπίβαν. Η πλοκή βρίθει από κλισέ, η πορεία του συζυγικού βίου διανθίζεται με τις επισκέψεις σε μία σύμβουλο γάμου, σε ένα άστοχο χρονικό άλμα, και το κουαρτέτο των άχρωμων πρωταγωνιστών συντελούν στην αδιαφορία μας για τους ήρωες και τα ερωτικά τους προβλήματα. Ερμηνευτική όαση ο Άγγλος ηθοποιός Στίβεν Μέρτσαντ, στο ρόλο του κουμπάρου και καλύτερου φίλου του συζύγου, που με δύο απολαυστικές σκηνές σαρκάζει, με βιτριολικό χιούμορ και κομψό μισογυνισμό, πρόσωπα και συμπεριφορές. Με όση συμπάθεια όμως και αν αντιμετωπίσεις αυτή την επίπεδη παραβολή για τους μακροχρόνιους δεσμούς, αν σκεφτείς την πληθώρα των επιλογών αυτής της περιόδου, το μόνο που τολμάς να σκεφτείς για την εγχώρια εμπορική της τύχη είναι : Ι give it a week.

Αξιολόγηση: 3/10

ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ (ΤΗΕ CONJURING)ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ (ΤΗΕ CONJURING)

ΗΠΑ/112'/VILLAGE

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάν

Ηθοποιοί: Βέρα Φαρμίγκα, Πάτρικ Γουίλσον, Λίλι Τέιλορ

Ο μύθος: Ένα αντρόγυνο ειδικών στα μεταφυσικά φαινόμενα θα αναλάβει να βοηθήσει ένα ζευγάρι και τις πέντε κόρες τους από μία δαιμονική παρουσία που κρύβεται στη νέα τους κατοικία.

Η ανάγνωσή μας: Άλλη μία κινηματογραφική οικογένεια που μετακόμισε σε απομονωμένη φάρμα χωρίς να ρωτήσει το ιστορικό της. Ο σκύλος αρνείται να μπει στο εσωτερικό του σπιτιού, η μητέρα αποκτάει σημάδια στο σώμα της που αποδίδει σε έλλειψη σιδήρου, οι μικρές κόρες αρχίζουν να βλέπουν διάφορες μορφές και το σκοτεινό κελάρι αποδεικνύεται στοιχειωμένο. Βασισμένη σε αληθινά περιστατικά και σε υλικό που μαγνητοσκόπησαν οι δαιμονολόγοι Εντ και Λορέιν Γουόρεν και αφορούσε όσα συνέβησαν το 1971 στην οικία της οικογένειας Πέρον, η ταινία κυκλοφορούσε ως προσχέδιο για περισσότερο από μία εικοσαετία πριν τη πραγματοποίηση της. Στο ενδιάμεσο διάστημα εκατοντάδες φιλμ παρόμοιου περιεχομένου καθαρά μυθοπλασίας απαξίωσαν, σε επίπεδο εντυπώσεων, την αυθεντικότητα της συγκεκριμένης ιστορίας. Ο ταλαντούχος Τζέιμς Γουάν δεν έχει δίπλα του τον Αυστραλό σεναριογράφο Λι Γουάνελ, συνεργάτη στις δύο σπουδαιότερες στιγμές του (SAW και ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ) και εκεί θα πρέπει να αναζητήσουμε τους λόγους της καλλιτεχνικής απογοήτευσης. Οι δίδυμοι αδελφοί Χέινς (ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ, ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΛΗΓΕΣ) μετατοπίζοντας την οπτική της αρχικής ιστορίας από τους παθόντες, στο πρώτο μισό του φιλμ, στους επιστήμονες, στη συνέχεια, προκαλούν σύγχυση για το ποιοί είναι οι βασικοί χαρακτήρες. Παράλληλα η κινηματογράφηση των συνταρακτικών γεγονότων μοιάζει με σέβεντις απομίμηση, όσων έχουμε παρακολουθήσει στη σειρά, ταινιών ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ και προσπαθεί υπερβολικά να συνδυάσει φαντάσματα και εξορκισμούς. O Γουάν με αποκλειστική προϋπηρεσία στο είδος των θρίλερ αποφεύγει την κατάχρηση οπτικών εφέ αλλά το σκοτάδι και οι θόρυβοι δεν αρκούν για να ανατριχιάσουμε την ίδια ώρα που οι ηθοποιοί του πελαγοδρομούν. Οι απαιτητικοί θεατές εύκολα θα αντιληφθούν το έλλειμμα τρόμου και πρωτοτυπίας, όχι όμως και την ανεξήγητη (διακόσια ογδόντα πέντε εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις παγκοσμίως σε δύο μήνες συν μία εξασφαλισμένη συνέχεια) απήχηση του φιλμ.

Αξιολόγηση: 2/10

ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (WADJDA)ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (WADJDA)

ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/98'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Χάιφα Αλ Μανσούρ

Ηθοποιοί: Γουάμ Μοχάμεντ, Ριμ Αμπντουλάχ

Ο μύθος: Ένα δωδεκάχρονο κορίτσι, στο Ριαντ της Σαουδικής Αραβίας, έχει ως διακαή επιθυμία να αποκτήσει ένα ποδήλατο σε μία συντηρητική κοινωνία που απαγορεύει τη χρήση του σε γυναίκες.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

FRANCES HAFRANCES HA

HΠΑ/86'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: ΝόαΜπάουμπαχ

Ηθοποιοί: ΓκρέταΓκέργουιγκ, ΜάικλΈσπερ, ΆνταμΝτράιβερ

Ο μύθος: Μία νεαρή από τη Νέα Υόρκη καλείται να αναλάβει τις ευθύνες για τη ζωή της όταν η συγκάτοικος της αποφασίζει να συζήσει με κάποιον άλλο.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-  

ΝΥΧΤΑ ΓΕΜΑΤΗ ΕΡΩΤΑ (PENNY SERENADE) ΕπανέκδοσηΝΥΧΤΑ ΓΕΜΑΤΗ ΕΡΩΤΑ (PENNY SERENADE) Επανέκδοση

ΗΠΑ/119'/ΝΕWSTAR

Σκηνοθεσία: Τζορτζ Στίβενς

Ηθοποιοί: Κάρι Γκραντ, Άιριν Ντιουν

Ο μύθος: Ακούγοντας κάποια μουσικά κομμάτια μία γυναίκα θυμάται στιγμές από την οδυνηρή ζωή της. Το σεισμό του 1923 στην Ιαπωνία όπου ζούσε που ευθυνόταν για το θάνατο του παιδιού της, τις δύσκολες προσπάθειες εκείνης και του συζύγου της μέχρι να υιοθετήσει ένα μικρό κορίτσι που θα πεθάνει και αυτό Τη θλίψη που έφερε τη κρίση στο γάμο της μέχρι την ευκαιρία μίας νέας υιοθεσίας.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: