ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ: ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΛΛΟΥ κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Η συγγραφέας προσπαθεί να μην οξύνει τα πράγματα, να μην τα φτάσει στα άκρα, ενώ από την αρχή ο αναγνώστης καταλαβαίνει πού θα καταλήξει η ιστορία. Αυτό που δεν υποψιάζεται είναι πως οι ανατροπές συμβαίνουν εξαιτίας τυχαίων γεγονότων ή τυχαίων γνωριμιών.

Από την αρχή, διαπιστώνουμε πως η Δώρα με τον Γρηγόρη δεν τα πηγαίνουν καλά. Η πρώτη φράση του βιβλίου, «Ήθελε να του πει να φύγει. Να έβρισκε μόνο το κουράγιο», προδιαθέτει για τη συνέχεια: τα πράγματα δεν είναι ειδυλλιακά στη σχέση του ζευγαριού. Η Δώρα, μάλλον δειλή και διστακτική, αναπολώντας τις παλιές καλές εποχές του έρωτα, της συντροφικότητας και των θυσιών –εκ μέρους της– αναζητεί μιαν αφορμή για να σπάσει τα δεσμά που τη δένουν με τον σύζυγό της, κάτι που θα τη βοηθήσει να ξεπεράσει τις αναστολές της. Περιμένοντας καρτερικά εκείνη τη στιγμή, μια μέρα παίρνει ένα ανώνυμο τηλεφώνημα με την είδηση πως ο Γρηγόρης τής κάνει απιστίες. Όταν έρχεται και η ομολογία του, παίρνει και την απόφασή της.

Μπορούμε να πούμε πως η ιστορία της Δώρας και του Γρηγόρη είναι η ιστορία μυριάδων ζευγαριών στην Αθήνα και αλλού, που ξεκίνησαν καλά και στην πορεία κάτι στράβωσε. Εντάξει, η Μαρία Παπαγιάννη ρίχνει τις ευθύνες για την αποτελμάτωση της σχέσης στον άντρα, αλλά σίγουρα γνωρίζει πως ενίοτε υπεύθυνη είναι η γυναίκα (εδώ η πέτρα του σκανδάλου είναι συνάδελφος της ηρωίδας και περιγράφεται με μελανά χρώματα).

Το μυθιστόρημα είναι χαμηλότονο, χωρίς εξάρσεις και συγκρούσεις. Η συγγραφέας προσπαθεί να μην οξύνει τα πράγματα, να μην τα φτάσει στα άκρα, ενώ από την αρχή ο αναγνώστης καταλαβαίνει πού θα καταλήξει η ιστορία. Αυτό που δεν υποψιάζεται είναι πως οι ανατροπές συμβαίνουν εξαιτίας τυχαίων γεγονότων ή τυχαίων γνωριμιών. Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία του καλογραμμένου αυτού βιβλίου είναι η χρήση επιστολών μεταξύ των ηρώων της δεύτερης ιστορίας, εκείνης της Σαπφώς και του Ανδρέα, που εγκιβωτίζεται στην πρώτη. Επίσης, υπάρχει και το ημερολόγιο της Σαπφώς, μιας ηλικιωμένης γυναίκας, με τις καταγραφές του μεγάλου ανεκπλήρωτου έρωτά της, που του προσδίδει γοητεία και το κάνει να μοιάζει με μυθιστόρημα γραμμένο τον περασμένο αιώνα, να θυμίζει παλιές ιστορίες γεμάτες ρομαντισμό.

1-patakis-linkΕκεί και πάντα αλλού
Μαρία Παπαγιάννη
Πατάκης
320 σελ.
Τιμή € 14,70


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Παναγιώτης Βλάχος: «Το blues της ανεργίας»

Την πορεία της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, μέσα από την ιστορία ενός ζευγαριού, από το «έτος μηδέν» ή αλλιώς το 2010, έτος έναρξης της κρίσης, μέχρι λίγο μετά που ένα «όχι» γίνεται «ναι»...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Παναγιώτης Κουσαθανάς: «Ασύνταχτα μένουν τα δύσκολα»

Ο τόπος και η ψυχή του – μύθος και ιστορία της νήσου Μυκόνου Όσοι αγαπούν την ανάγνωση, όσοι βλέπουν τα βιβλία σαν μια νοητή προέκταση και του χεριού και της σκέψης, αυτοί θα καταλάβουν τι εννοώ λέγοντας ότι...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γιώργος Δουατζής: «Ο μουσουργός»

Ο Αλέξανδρος ήταν το καμάρι της μητέρας του. Έπαιζε υπέροχα πιάνο κι αυτή του το ζητούσε επίμονα να παίξει για να τον ακούσουν οι συγγενείς και φίλοι που έρχονταν στο σπίτι. Πόσο καμάρωνε, που ήταν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER