A+ A A-

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΙΤΑ: ΟΣΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ της Ανθούλας Δανιήλ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΙΤΑ: ΟΣΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ της Ανθούλας Δανιήλ
Η Θεοδώρα Τζίτα συγκεντρώνει τα χαρίσματα που θα λαχταρούσε να έχει κάθε ταλαντούχος τραγουδιστής: φωνή χαρακτηριστική και κρυστάλλινη, με έκταση και βάθος, εκφραστικότητα στην ερμηνεία και γερές βάσεις που απέκτησε με πολύχρονες σπουδές στο κλασικό τραγούδι. Αυτό διαπιστώνεται αμέσως από την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά της, ένα CD με πέντε εκλεκτά στο είδος τους τραγούδια κι ένα ορχηστρικό κομμάτι. Τη μουσική του CD, που μόλις κυκλοφόρησε, υπογράφει ο γνωστός και καταξιωμένος λαϊκός συνθέτης Τάκης Σούκας, ενώ τον ρόλο του στιχουργού μοιράζονται ο ποιητής Δημήτρης Λέντζος, ο συγγραφέας και διευθυντής του ogdoo.gr Κώστας Μπαλαχούτης και ο βραβευμένος συγγραφέας Μάκης Τσίτας. Ωστόσο, περιλαμβάνεται και ένα παλαιότερο τραγούδι, «Βροχή τα παράπονα», του οποίου τους στίχους έχει γράψει ο Γιώργος Μίτσιγκας και είχε πρωτοτραγουδήσει η Ελένη Βιτάλη.

Δυνατοί στίχοι, ανθρώπινοι, με εσωτερικότητα αλλά και με διάθεση να βγει έξω η μέσα πληγή, να τραγουδηθεί ο πόνος από την ωραία και αισθαντική, καθαρή και ευκρινώς κρυστάλλινη φωνή της Θεοδώρας Τζίτα. 

Αν μάλιστα κρίνουμε και από την όλη συγκρότηση της τραγουδίστριας, από την προϊστορία της στο τραγούδι, τις επιτυχημένες εμφανίσεις της, τις κατά κυριολεξία ερμηνείες της, καθώς και την εντυπωσιακή ομορφιά της, δικαίως θα συμφωνήσουμε πως οία η μορφή τοιάδε και η φωνή. Η Θεοδώρα Τζίτα, εκφραστική και συναισθηματική, έχει την ικανότητα να μας πείσει για «Όσα ξέρουν οι χαμένοι». Αυτός είναι και ο τίτλος του CD, καθώς και ο τίτλος του πρώτου τραγουδιού, σε στίχους του Λέντζου. Η εναρκτήρια μονοκοντυλιά του μπουζουκιού, μάλιστα, θα λέγαμε πως κεντάει την κρυφή πληγή πριν δώσει στην ορχήστρα τον κυρίαρχο ρόλο της. Από το πρώτο τραγούδι, λοιπόν, κρατάμε τον στοχασμό του δοκιμασμένου ανθρώπου• από το δεύτερο, «Όταν θα φύγω ένα πρωί», που υπογράφει ο Τσίτας, κρατάμε την απόφαση για τη ρήξη με τον τόπο και τους ανθρώπους. Το τρίτο, και αυτό σε στίχους του Τσίτα, «Άντε εβίβα», αν και δείχνει ότι το ρίχνει έξω πίνοντας, ο παρενθετικός του τίτλος, «Παράπονο», αλλάζει ψυχικό προσανατολισμό με τον βαρύθυμο ρυθμό του από τον απολογισμό μιας ζωής γεμάτης οδύνη, οπότε το «εβίβα» είναι για να πάνε τα φαρμάκια κάτω, όπως λέει κι ο λαός μας. Παράλληλα, δίνει την εντύπωση και ενός homage (τιμής, αφιερώματος) στους παλιούς πότες και στους αείποτε απελπισμένους.

theodora tzita1

Ο Μπαλαχούτης υπογράφει το τραγούδι «Της Ανατολής παλάτια», το οποίο πετυχαίνει διπλό στόχο: να σκαλίσει τη νοσταλγία για τις χαμένες ομορφιές και, παρηγορητικό ως αντίδωρο, να υμνήσει τα μάτια της αγαπημένης. Η Τζίτα προσαρμόζει την ερμηνευτική της πορεία στα χαράκια του αργόσυρτου, λικνιστικού ρυθμού. Εδώ, στον «αμανέ» του τραγουδιού, ακούγεται, ως βαθιά αντήχηση, και ο Ανδρέας Σίκκης. Το ορχηστρικό με τον τίτλο «Ξεμυαλισμένος ουρανός» δίνει στην ορχήστρα την ευκαιρία να περιγράψει, με του κάθε οργάνου την ιδιαιτερότητα, τον άστατο ουρανό ή την επαναστατημένη ψυχή, φτάνοντας στα όρια ενός μάμπο αλά Μανώλη Χιώτη. Τελευταίο στη σειρά το «Βροχή τα παράπονα», όπου ο παραπονούμενος καταποντίζεται από το άδικο. Η Τζίτα με μια a cappella ερμηνεία, γυμνή, χωρίς τον συνοδευτικό εξωραϊσμό της μουσικής, κάνει μια κατάθεση ψυχής, πικρό μονόλογο και πένθιμο τραγούδι, με αιωρούμενο ένα αναπάντητο «γιατί;».

Δυνατοί στίχοι, ανθρώπινοι, με εσωτερικότητα αλλά και με διάθεση να βγει έξω η μέσα πληγή, να τραγουδηθεί ο πόνος από την ωραία και αισθαντική, καθαρή και ευκρινώς κρυστάλλινη φωνή της Θεοδώρας Τζίτα. Κι επειδή στην επιτυχία του είδους τρεις είναι οι συμβαλλόμενοι, ο ποιητής, ο συνθέτης και ο ερμηνευτής, στην παρούσα περίπτωση έχει επιτευχθεί το τρισυπόστατο. Βεβαίως, δεν παραβλέπουμε το σύνολο των μουσικών που όλοι τους, ο καθένας με το ταλέντο του, συνέβαλαν στην άρτια εκτέλεση της μελοποίησης των στίχων και έκαναν τραγούδι τον ανθρώπινο καημό. Η Θεοδώρα Τζίτα πατάει γερά στον στίχο και στη μουσική, και ο συνθέτης και ο στιχουργός αφήνονται στην ωραία φωνή της, η οποία αγγίζει τις βαθύτερες πτυχές της ψυχής των ακροατών.

Το άλμπουμ κυκλοφορεί από το diastixo.gr και διατίθεται απ' τα δισκοπωλεία: Reload (Πανεπιστημίου 56, Αθήνα / Α. Παπανδρέου 35, The Mall Athens) και Music Corner (Πανεπιστημίου 56, Αθήνα) και τα βιβλιοπωλεία: Πρωτοπορία (Γραβιάς 3-5, Αθήνα / Λ. Νίκης 3, Θεσσαλονίκη / Γεροκωστοπούλου 31-33, Πάτρα), Ιανός (Σταδίου 24, Αθήνα / Αριστοτέλους 7, Θεσσαλονίκη), Ευριπίδης (Α. Παπανδρέου 11, Χαλάνδρι / Λ. Κηφισίας 310, Κηφισιά), Πολιτεία (Ασκληπιού 3, Αθήνα), Πατάκη (Ακαδημίας 65, Αθήνα), Book Loft (Πατριάρχου Ιωακείμ 44, Κολωνάκι), Επί λέξει (Ακαδημίας 32, Αθήνα), Αναγέννηση (Παροικιά, Πάρος), Βιβλιογνώμων (Μαυρομιχάλη 18, Αθήνα), Φυτράκης (Ιπποκράτους 67, Αθήνα).

 

Διαβάστε επίσης
ΜΟΥΣΙΚΗ
«Ανακαλύπτοντας τον Rossini με τον κόντρα τενόρο Franco Fagioli» της Μαρίας Κοτοπούλη

Έναν από τους κορυφαίους κόντρα τενόρους, τον Αργεντινό Franco Fagioli, είχαμε την τύχη να ακούσουμε σε μια σπάνιας τελειότητας εναρμόνιση μαέστρου, σολίστ και ορχήστρας, σε έργα του Gioachino...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw: Ποιότητα και ήχος μαγικός υπό τον Daniele Gatti» της Μαρίας Κοτοπούλη

Η διάσημη Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw, που ιδρύθηκε το 1888 και τη διηύθυναν μεγάλοι συνθέτες και μαέστροι, ανάμεσά τους ο Mahler και ο Strauss, ήρθε στη χώρα μας χάρη στον γενναιόδωρο ανώνυμο...

ΜΟΥΣΙΚΗ
«Γνωριμία με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών και το Κουαρτέτο Εγχόρδων» της Μαρίας Κοτοπούλη

Το εξαίρετο Κουαρτέτο Εγχόρδων της Ορχήστρας Αθηνών «Φιλαρμόνια», αποτελούμενο από τους Κωνσταντίνο Παναγιωτίδη (1ο βιολί), Ντίνο Μουραντά (2ο βιολί), Ιωάννη Στρατάκη (βιόλα) και Γεωργία Κύπρου...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr