A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Mία καλοκαιρινή ρετροσπεκτίβα στην Αθήνα είναι κάτι σπάνιο, όμως το «Τώρα Γκοντάρ», ύστερα από μακρά προετοιμασία και κάποιες αναβολές, πραγματοποιείται επιτέλους από 5 έως 18 Ιουνίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με τρία φιλμ ημερησίως. Ένα αφιέρωμα στον 84χρονο Γαλλοελβετό δημιουργό τόσο ευρύ, ώστε τα ελληνικά δημοσιεύματα δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν αν οι ταινίες που θα παρουσιαστούν είναι 42 ή 52 (όπως είναι και ο σωστός αριθμός). Εκεί όπου υπάρχει απόλυτη σύμπνοια είναι ότι ο αειθαλής δημιουργός, που η πιο πρόσφατη δουλειά του, ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ, συμμετείχε φέτος στις Κάννες παρά τον εστετισμό και την ιδιορρυθμία της, επηρέασε όσο λίγοι την κινηματογραφική γλώσσα τον 20ό αιώνα.

Νέους δρόμους στις σχέσεις ηθοποιών και σκηνοθετών με τους δημοσιογράφους άνοιξε ο Βιτάλι Σεντιούκ, που γρονθοκόπησε την προηγούμενη εβδομάδα τον Μπραντ Πιτ. Ο 25χρονος Ουκρανός επιτέθηκε στον αστέρα του Χόλιγουντ πριν από την πρεμιέρα της ταινίας ΜΑLEFICENT. Η επιλογή προσώπου πιθανόν να άλλαζε, αν η προβολή είχε προηγηθεί της πράξης του. Οι πληροφορίες που ήθελαν τον Σεντιούκ έπειτα από τα περιοριστικά μέτρα που αναμένεται να του επιβληθούν στις ΗΠΑ να στρέφεται σε ομοτέχνους του Πιτ στην Ελλάδα δεν επιβεβαιώθηκαν, λόγω έλλειψης glamour στις εγχώριες πρεμιέρες. Δεν αποκλείεται όμως στο μέλλον να εμφανιστεί στα πάρτι (πάντα σε κοσμικά κλαμπ) των ελληνικών ταινιών που θα συμμετάσχουν στα φεστιβάλ Βενετίας, Βερολίνου και Καννών.

ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ (ΤΗΕ ΕDGE OF TOMORROW)
HΠΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ/113'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Νταγκ Λάιμαν
Ηθοποιοί: Τομ Κρουζ, Έμιλι Μπλαντ, Μπιλ Πάξτον, Μπρένταν Γκλίσον

ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ (ΤΗΕ ΕDGE OF TOMORROW)

Ο μύθος: Στο κοντινό μέλλον, όπου η γη κινδυνεύει από εξωγήινα όντα που χειραγωγούν τον χρόνο, ένας Αμερικανός στρατιωτικός συμμετέχει σε μία επίθεση αυτοκτονίας στην Ευρώπη. Εκεί βρίσκει τον θάνατο, όμως λόγω μίας μόλυνσης αποκτά το προνόμιο να επιστρέφει στη ζωή πάντα με αφετηρία την παραμονή της επίθεσης και κάθε επανάληψη τον κάνει ικανότερο αντίπαλο.
Η ανάγνωσή μας: Η νέα επικίνδυνη αποστολή του Τομ Κρουζ μπορεί να μην έχει έντονα κοσμοπολίτικο χρώμα, όπως συνήθως, αλλά είναι μία θεαματική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας που καταφέρνει να φρεσκάρει το συγκεκριμένο είδος. Ο Νταγκ Λάιμαν μεταφέρει στην οθόνη το ιαπωνικό μυθιστόρημα Αll You Need Is Kill, που κυκλοφόρησε το 2004 και πριν από τη μεγάλη οθόνη είχε διασκευαστεί ως manga και graphic novel. Oι σεναριογράφοι, Κρίστοφερ Μακ Κουάρι και Τζεζ Μπάτεργουορθ, κοντράρουν εξαρχής τα κλισέ, αφού το πρώτο τέταρτο αναλώνεται στην επίλυση μίας παρεξήγησης γύρω από την ταυτότητα και τον στρατιωτικό βαθμό του ήρωα. Την επόμενη ώρα, ο Νταγκ Λάιμαν παίζει με την υπομονή των θεατών που έλκονται από τα μπλοκμπάστερ χρησιμοποιώντας εξαντλητικά και τολμηρά το μοντάζ, για να αναδείξει το νόημα της ταινίας του. Σημασία εδώ δεν έχει μόνο η επικράτηση των ανθρώπων επί των aliens, αλλά η διαδικασία που θα επιφέρει τη νίκη. Ο Τομ Κρουζ ζει μία φουτουριστική μέρα της μαρμότας σε εμπόλεμες συνθήκες, όπου από κάθε ανάσταση γίνεται ωριμότερος απέναντι στον εχθρό με πολύτιμη σύμμαχο μία γυναίκα αξιωματικό. Αρνητική εξαίρεση ο σχεδιασμός των τεράτων, που έχουν μία προβλέψιμη μορφή με πλοκάμια και οι ανόητες πανοπλίες-όπλα που, λόγω βάρους, θα οδηγούσαν σε ήττα απέναντι και στον πιο ανίκανο αντίπαλο. Όλα τα υπόλοιπα συμβάλλουν σε ένα θέαμα που σέβεται τη νοημοσύνη μας, ένα όνειρο το οποίο παρασύρεσαι να το ξαναζήσεις σε κάθε του λεπτομέρεια από το άλφα ως το... ωμέγα, που όπως θα αντιληφθείτε αποτελεί τον πολυπόθητο στόχο.
Αξιολόγηση: 7/10

ΘΕΕ ΜΟΥ, ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ; (QU' EST-CE QU' ON A FAIT AU BON DIEU?)
ΓΑΛΛΙΑ/97'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Φιλίπ ντε Σοβερόν
Ηθοποιοί: Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί, Ελοντί Φοντάν

ΘΕΕ ΜΟΥ, ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ; (QU' EST-CE QU' ON A FAIT AU BON DIEU?)

Ο μύθος: Ένα ζευγάρι των γαλλικών προαστίων με καθολικές αρχές, που είδε τις τρεις μεγαλύτερες κόρες του να παντρεύονται έναν Εβραίο, έναν Άραβα και έναν Ασιάτη, εναποθέτει τις ελπίδες του στη μικρότερη κόρη, η οποία τους ανακοινώνει ότι πρόκειται να παντρευτεί έναν Αφρικανό.
Η ανάγνωσή μας: Η πιο εμπορική ταινία φέτος στη Γαλλία (με περισσότερα από 8 εκατομμύρια θεατές από τις 16 Απριλίου που κυκλοφόρησε) θα μπορούσε να θεωρηθεί και ένας προάγγελος για τη νίκη στη χώρα του Εθνικού Μετώπου (FN) στις Ευρωεκλογές. Ο Φιλίπ ντε Σοβερόν υπογράφει μία επίκαιρη κωμωδία καταστάσεων, που υπό άλλες πολιτικές συνθήκες θα ήταν μία ανώδυνη ηθογραφία. Ο ψυχαγωγικός και σε γενικές γραμμές αντιρατσιστικός προσανατολισμός του φιλμ είναι η σπουδαιότερη επιτυχία του Γάλλου σκηνοθέτη, ο οποίος θέτει με λεκτικές αναφορές ζητήματα που προφανώς δεν απασχολούν μόνο εκείνον. Όπως το θέμα των μεικτών γάμων ή τη δύσκολη ενσωμάτωση ακόμη και των μεταναστών δεύτερης γενιάς, που καθορίζεται αδικαιολόγητα από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και τη φυλετική προέλευσή τους. Παράλληλα, προβάλλει τη μισαλλοδοξία που δεν αφορά μόνο τους συντηρητικούς της γαλλικής μπουρζουαζίας, όπως φανερώνει ο χαρακτήρας του Αφρικανού συμπέθερου. Συνολικά όμως η ανάπτυξη είναι χαλαρή, οι διάλογοι ελάχιστα εύστροφοι και οι ερμηνείες τυποποιημένες, με την κάμερα να δίνει το προβάδισμα στους γαμπρούς. Ο Κριστιάν Κλαβιέ είναι αναπάντεχα σφιγμένος στον ρόλο του πατέρα σε αντίθεση με την ενθουσιώδη Σαντάλ Λομπί, που υποδύεται τη σύζυγό του. Αν οι κινηματογραφικές κόρες είχαν έστω ένα μέρος της δικής της γοητείας, ίσως τα αρχικά της μητρικά όνειρα να μην είχαν παραχωρήσει τη θέση τους στους συμβιβασμούς.
Αξιολόγηση: 4/10

YVES SAINT LAURENT
ΓΑΛΛΙΑ/106'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Ζαλίλ Λεσπέρ
Ηθοποιοί: Πιερ Νινέ, Γκιγιόμ Γκαλέν, Σαρλότ Λε Μπον

YVES SAINT LAURENT

Ο μύθος: Ο νεαρός Λοράν αφήνει την οικογένειά του στην Αλγερία και προσλαμβάνεται ως βοηθός του Κριστιάν Ντιόρ, μετά τον θάνατο του οποίου αναλαμβάνει τα ηνία στον οίκο μόδας. Την ίδια εποχή συναντά τον μεγάλο έρωτα στο πρόσωπο του Πιερ Μπερζέ.
Η ανάγνωσή μας: Η ταινία κυκλοφορεί στην Ελλάδα μερικές μέρες μετά τη συμπλήρωση έξι χρόνων (1η Ιουνίου) από τον θάνατο του διάσημου σχεδιαστή, για τον οποίο την προηγούμενη δεκαετία γυρίστηκαν τρία ντοκιμαντέρ από τους Νταβίντ Ντεμπούλ (τα δύο) και Φιλίπ Τορετόν. Ο –κυρίως ηθοποιός– Ζαλίλ Λεσπέρ στην τρίτη σκηνοθετική προσπάθεια εξασφάλισε την έγκριση του Πιερ Μπερζέ, 77 δημιουργίες από το ίδρυμα YSL και πραγματικούς χώρους, όπως τη βίλα του μόδιστρου στο Μαρακές και το ξενοδοχείο Ιντερκοντινένταλ, όπου έκανε δύο φορές τον χρόνο τις επιδείξεις του. Αν και δεν αποκρύπτει τις σκοτεινές πτυχές στην προσωπικότητα του Λοράν, όπως τη μανιοκατάθλιψη ή αργότερα τη ροπή του στα ναρκωτικά, ο 38χρονος δημιουργός δραματοποιεί ως ένα φωτορομάντζο την καριέρα και το στήσιμο της αυτοκρατορίας του. Το φιλμ πριμοδοτεί υπερβολικά τον δεσμό του με τον μάνατζερ και σύντροφό του και, όχι τυχαία, η αποσπασματική βιογραφία καλύπτει μόνο τη σχεδόν εικοσαετή σχέση τους δίνοντας την εντύπωση ότι ο Λοράν δεν υπήρχε τα επόμενα τριάντα χρόνια της ζωής του. Αυτό βόλεψε ώστε να μη χρειαστεί να αντικαταστήσει τον 25χρονο πρωταγωνιστή του, Πιερ Νινέ, που ομολογουμένως μοιάζει πολύ με τον σχεδιαστή. Τελικά, ο Λεσπέρ από τη μεγάλη ανησυχία του το φιλμ να αρέσει στον Μπερζέ, ξέχασε όλους τους άλλους.
Αξιολόγηση: 4/10

ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ (ΟUT OF THE FURNACE)
HΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ/116'/SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Σκοτ Κούπερ
Ηθοποιοί: Κρίστιαν Μπέιλ, Γούντι Χάρελσον, Κέισι Άφλεκ, Γουίλιαμ Νταφόε, Φόρεστ Γουιτάκερ, Σαμ Σέπαρντ

ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ (ΟUT OF THE FURNACE)

Ο μύθος: Όταν ένας πρώην στρατιώτης στον πόλεμο του Ιράκ, ο οποίος συμμετέχει σε παράνομους πυγμαχικούς αγώνες, γίνεται στόχος ενός εμπόρου ναρκωτικών, ο μεγαλύτερος αδελφός του θα αναζητήσει για λογαριασμό του δικαιοσύνη.
Η ανάγνωσή μας: Το μόνο εντυπωσιακό στοιχείο στη δεύτερη ταινία του Σκοτ Κούπερ, που έχει ως παραγωγούς τους Ρίντλεϊ Σκοτ και Λεονάρντο Ντι Κάπριο, είναι το καστ, που πιθανόν δελεάστηκε από το γεγονός ότι το ντεμπούτο του, CRAZY HEART, χάρισε Όσκαρ ερμηνείας στον Τζεφ Μπρίτζες. Η θεματολογία του είναι και σε αυτή την περίπτωση υπερβολικά αμερικανική (σημείο στο οποίο μοιάζει με τον Ντέρεκ Σιανφράνς), όμως ο Κούπερ αφήνει αναξιοποίητη κάθε πτυχή του σεναρίου. Δεν τον ενδιαφέρει η κοινωνική καταγραφή μίας υποβαθμισμένης βιομηχανικής ζώνης που οδηγεί τους κατοίκους στην ανεργία, ούτε τα ψυχικά τραύματα ενός νεαρού απόστρατου. Παράλληλα, το θέμα της αδελφικής αγάπης και του προστατευτισμού του Ράσελ, που κτυπάει σε τατουάζ όσο είναι έγκλειστος το όνομα του μικρότερου αδελφού του, δεν υπάρχει αληθινή διάθεση να διερευνηθεί. Από το μέσο της ταινίας και μετά, ο Αμερικανός σκηνοθέτης επικεντρώνεται σε μία περιπέτεια εκδίκησης από την οποία απουσιάζει κάθε έκπληξη και ένταση. Πάλι καλά που υπάρχει ο Γούντι Χάρελσον που, ενσαρκώνοντας απολαυστικά ακόμη έναν ψυχοπαθή εγκληματία, φτάνει επιτέλους ως το τέλος μίας ιστορίας με σκουριασμένη έμπνευση και αισθητική που θυμίζει κακέκτυπο του ΕΛΑΦΟΚΥΝΗΓΟΥ.
Αξιολόγηση: 3/10

TΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ (DEVIL'S KNOT)
HΠΑ/114'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Ατόμ Εγκογιάν
Ηθοποιοί: Ριζ Γουίδερσπουν, Κόλιν Φερθ, Αλεσάντρο Νίβολα

TΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ (DEVIL'S KNOT)

Ο μύθος: Ύστερα από την εξαφάνιση και τη δολοφονία τριών οκτάχρονων αγοριών, συλλαμβάνονται τρεις νεαροί που φέρονται ως μέλη μίας αίρεσης σατανιστών. Στη διάρκεια της δίκης, ένας ντετέκτιβ θα ερευνήσει την ακρίβεια των αποδεικτικών στοιχείων.
Η ανάγνωσή μας: Ένα έγκλημα που συγκλόνισε τις ΗΠΑ το 1993 και που, παρά τη βιαστική ενοχοποίηση προσώπων, παραμένει μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστο. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ατόμ Εγκογιάν σκηνοθετεί ένα σενάριο κάποιου άλλου, όμως περισσότερο εκεί οφείλεται αυτή η αποτυχία του. Οι σεναριογράφοι Σκοτ Ντέρικσον και Πολ Χάρις Μπόρντμαν, με θητεία μόνο σε ταινίες τρόμου (Ο ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΜΙΛΙ ΡΟΟΥΖ), ανέλαβαν τη δραματοποίηση μίας πολύκροτης ιστορίας που είχε καταγραφεί σε δύο διαφορετικά ντοκιμαντέρ, την τριλογία PARADISE LOST και το WEST OF MEMFIS της Έιμι Μπεργκ. Αν υπάρχει κάτι που προσέλκυσε τον Καναδό δημιουργό είναι το γεωγραφικό πλαίσιο του αμερικανικού νότου, όπου συντελέστηκαν τα γεγονότα και όπου συντηρούνται οι δεισιδαιμονίες. Ο ίδιος όμως εγκλωβίζεται σε μία σχηματική αναπαράσταση, που ξεκινάει ως θρίλερ μυστηρίου και σύντομα εξελίσσεται σε ένα εντελώς βαρετό δικαστικό δράμα, το οποίο δεν έχει ούτε έναν αξιοπρόσεκτο χαρακτήρα. Ο ντετέκτιβ του Κόλιν Φερθ δεν πείθει για τις ενστικτώδεις αντιρρήσεις του στην ενοχή των νεαρών, σε έναν ρόλο που δεν έχει σαφή λόγο ύπαρξης. Η τραγωδία εύκολα μετατρέπεται σε σαπουνόπερα και ο Εγκογιάν υπογράφει τη χειρότερη ταινία της καριέρας του, για την οποία δεν ευθύνονται οι δυνάμεις του Σατανά.
Αξιολόγηση: 2/10

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ (THE CONGRESS)
IΣΡΑΗΛ-ΠΟΛΩΝΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ-ΒΕΛΓΙΟ/122'/SEVEN FILMS
Συνδυασμός live action και κινουμένων σχεδίων
Σκηνοθεσία: Άρι Φόλμαν
Ηθοποιοί: Ρόμπιν Ράιτ, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Πολ Τζιαμάτι

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ (THE CONGRESS)

Ο μύθος: Η ηθοποιός Ρόμπιν Ράιτ δέχεται έναντι υψηλής αμοιβής την πρόταση ενός κινηματογραφικού στούντιο να τη σκανάρει και να χρησιμοποιήσει την ψηφιακή μορφή της για μελλοντικές ταινίες, αποποιούμενη την επαγγελματική της ιδιότητα. Είκοσι χρόνια αργότερα, συμμετέχοντας σε ένα τεχνολογικό συνέδριο θα επαναστατήσει με την εμπορευματοποίηση της εικόνας της.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΦΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ
ΕΛΛΑΔΑ/96'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χαριτίδης
Εμφανίζονται: Νάνος Βαλαωρίτης, Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης, Δημήτρης Πουλικάκος, Θανάσης Ρεντζής

ΦΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ

Ο μύθος: Η underground αθηναϊκή σκηνή στους χώρους του κινηματογράφου, της μουσικής, της λογοτεχνίας και των εικαστικών τις δεκαετίες του '60 και του '70.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

TI ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ; (THAT UNCERTAIN FEELING) Επανέκδοση
HΠΑ/84'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Ερνστ Λιούμπιτς
Ηθοποιοί: Μέλβιν Ντάγκλας, Μερλ Όμπερον, Μπέργκες Μέρεντιθ

TI ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ; (THAT UNCERTAIN FEELING) Επανέκδοση

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr