A+ A A-

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη



Ύστερα από μία πολιτικό και μία δημοσιογράφο, ο νέος έρωτας του Προέδρου της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ είναι μία ηθοποιός. Η Ζουλί Γκαγιέ σαράντα δύο ετών έστρεψε, μέσα σε ελάχιστο διάστημα, την προσοχή των μέσων ενημέρωσης σε ολόκληρο τον κόσμο πάνω της έστω και για σκανδαλοθηρικούς λόγους. Η Γκαγιέ δεν κατάφερε ποτέ να έχει το βαρύ όνομα στη ανταγωνιστική κινηματογραφική βιομηχανία της πατρίδας της παρά το γεγονός ότι μπορεί να θεωρηθεί σκληρά εργαζόμενη. Έκανε το ντεμπούτο της σε τηλεοπτική σειρά το 1992 και ένα χρόνο αργότερα πήρε το βάπτισμα του πυρός στο σινεμά ως κομπάρσος στην ταινία του Κριστόφ Κισλόφσκι ΤΡΙΑ ΧΡΩΜΑΤΑ: ΜΠΛΕ. Ακολούθησαν δεκάδες δουλειές στην τηλεόραση και περίπου πενήντα εμφανίσεις στον κινηματογράφο που τις απέφεραν δύο βραβεία για την ερμηνεία της στα φεστιβάλ των Βρυξελλών και του Τόκιο. Στη χώρα μας την είδαμε μόλις δύο φορές σε δεύτερους ρόλους, στην ταινία του Ζαν Πιέρ Λιμοζέν ΝΟVO, το 2002, όπου πρωταγωνιστούσαν ο Εντουάρντο Νοριέγκα και η Άννα Μουγκλαλίς και στην κομεντί Ο ΚΟΛΛΗΤΟΣ ΜΟΥ του Πατρίς Λεκόντ, στο πλευρό των Ντανιέλ Οτέιγ και Ντάνι Μπουν. Πριν επτά χρόνια ίδρυσε τη δική της εταιρεία παραγωγής για να χρηματοδοτεί νέους σκηνοθέτες και πέρυσι μαζί με το συνάδελφο της Ματιέ Μπουσόν έκανε την πρώτη σκηνοθετική της απόπειρα με το ντοκιμαντέρ CINEAST(E)S. Ερωτηματικό παραμένει πώς θα επηρεάσει αυτή η δημοσιότητα την καριέρα της ηθοποιού που σε λίγες μέρες θα γνωρίζουμε αν θα πρέπει να την αποκαλούμε: η Πρώτη Κυρία της Γαλλίας

Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ (SAVING MR BANKS)Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ (SAVING MR BANKS)
HΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ/125'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Τζον Λι Χάνκοκ
Ηθοποιοί: Έμα Τόμσον, Τομ Χάνκς, Κόλιν Φάρελ, Πολ Τζιαμάτι

Ο μύθος: Το 1961 η συγγραφέας Πάμελα Τράβερς φτάνει στο Λος Αντζελες για να διαπραγματευτεί με τον Ουόλτ Ντίσνεϊ την κινηματογραφική μεταφορά της αγαπημένης σειράς βιβλίων Μαίρη Πόπινς. Για να τηρήσει την υπόσχεση του προς τη κόρη του ο διάσημος παραγωγός θα ανεχτεί όλες τις ιδιοτροπίες της προσκεκλημένης του ώστε να εξασφαλίσει τη συγκατάθεσή της.
Η ανάγνωσή μας: Το θρυλικό παρασκήνιο της προετοιμασίας του μιούζικαλ ΜΑΙΡΗ ΠΟΠΙΝΣ του Ρόμπερτ Στίβενσον, που κυκλοφόρησε το 1964 αποσπώντας πέντε βραβεία Όσκαρ από τις συνολικά δεκατρείς υποψηφιότητες του. Η Τράβερς έρχεται στην ηλιόλουστη μεγαλούπολη γεμάτη προστατευτισμό για το λογοτεχνικό της δημιούργημα. Απεχθάνεται το κόκκινο χρώμα, τα τραγούδια και τις σκηνές με καρτούν και θέτει συνεχή βέτο ως σύμβουλος της ταινίας. Ο Τζον Λι Χάνκοκ συνδυάζει ανεκτά, με τη μορφή των αναμνήσεων, την παιδική ηλικία της (που σημαδεύτηκε από την πατρική απώλεια) με τα γεγονότα του 1961, που είναι σαφώς το πιο ισχυρό ατού της ταινίας. Διατηρεί επιπλέον την ανεξαρτησία του από την Ντίσνεϊ (η έγκριση της οποίας ήταν απαραίτητη τόσο για τη δημιουργία της ταινίας όσο και την παροχή υλικού από τη ΜΑΙΡΗ ΠΟΠΙΝΣ) στη σκιαγράφηση του ιδρυτή της αλλά και στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας του. Ο Τεξανός σκηνοθέτης δεν αρκείται σε ένα καλαίσθητο making of (θαυμάσια τα κοστούμια του Ντανιέλ Ορλάντι και η καλλιτεχνική διεύθυνση του Μάικλ Κόρενμπλαϊθ) αλλά φορτίζει με τρυφερότητα και ευαισθησία τις ανθρώπινες σχέσεις. Η καταπληκτική Έμα Τόμσον ζωντανεύει απολαυστικά έναν πολυδιάστατο χαρακτήρα που συνδυάζει ιδιοτροπίες, κυνικό χιούμορ και μελαγχολία, στην κορυφαία στιγμή της από την εποχή του ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ του Τζέιμς Άιβορι. Έξοχος και απόλυτα σινεφιλικός ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας (σε αντίθεση με την ισοπεδωτική εγχώρια απόδοση του) που αναφέρεται στον Τζορτζ Μπανκς, φυσιογνωμία, που η Τράβερς επινόησε από τις μνήμες του πατέρα της.
Αξιολόγηση: 7/10

BELLE ET SEBASTIEN, ΔΥΟ ΑΧΩΡΙΣΤΟΙ ΦΙΛΟΙ (ΒΕLLE ET SEBASTIEN)BELLE ET SEBASTIEN, ΔΥΟ ΑΧΩΡΙΣΤΟΙ ΦΙΛΟΙ (ΒΕLLE ET SEBASTIEN)
ΓΑΛΛΙΑ/104'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Νικολά Βανιέ
Ηθοποιοί: Φελίξ Μποσουέ, Τσέκι Κάριο, Μαργκό Σατελιέ

Ο μύθος: Σε ένα χωριό των γαλλικών Άλπεων στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο εξάχρονος Σεμπαστιάν θα προστατεύσει το σκύλο του Μπελ, που θεωρείται άδικα το θηρίο που κατασπαράσσει τα κοπάδια. Μαζί θα βοηθήσουν στη διαφυγή Εβραίων στην Ελβετία.
Η ανάγνωσή μας: Η ομώνυμη δημοφιλής σειρά της Σεσίλ Ομπρί, βασισμένη σε δικό της μυθιστόρημα, προβλήθηκε στη γαλλική τηλεόραση από το 1965 έως το 1970. Τώρα μεταφέρεται στον κινηματογράφο από τον Νικολά Βανιέ που έχει θητεία στο ντοκιμαντέρ και του οποίου η πρώτη μυθοπλασία LOUP περιστρέφονταν γύρω από την ιστορία ενός έφηβου κτηνοτρόφου και ενός τάρανδου. O γεννημένος στη Σενεγάλη δημιουργός τοποθετεί την πλοκή στην περίοδο του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου για να κεντρίσει το ενδιαφέρον και του ενήλικου κοινού, κινηματογραφώντας την σε τρεις διαφορετικές εποχές του χρόνου. Η φιλία ενός παιδιού, που ζει κάτω από την εποπτεία του θετού παππού του, με ένα ζώο είναι στην καρδιά του φιλμ, που δεν παραλείπει να τονίσει το σεβασμό για το φυσικό περιβάλλον. Ο Βανιέ περιγράφει τον πόλεμο με μετριοπάθεια αλλά χωρίς εξωραϊσμούς και αφήνει χώρο σε αντιστασιακούς χωρικούς και ειρηνόφιλους Γερμανούς αξιωματικούς. Μία φροντισμένη παραγωγή που θα απογειωνόταν περισσότερο αν διέθετε ένα πιο χαρισματικό αγόρι στη θέση του φιλότιμου μικρού Φελίξ Μποσουέ. Δεν παύει όμως να είναι μία άρτια οικογενειακή ταινία, που αποτίνει φόρο τιμής σε ένα αγαπημένο ντουέτο των πιτσιρικάδων της δεκαετίας του εξήντα, που μεγάλωσαν αρκετά όπως και ο πρώτος τηλεοπτικός Σεμπαστιάν (ο Μεχντί Ελ Γκλαουί γιος της Ομπρί) που κάνει μία σύντομη εμφάνιση.
Αξιολόγηση: 6/10

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΡΙΝΓΚ (GRUDGE MATCH)ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΡΙΝΓΚ (GRUDGE MATCH)
HΠΑ/113'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Πίτερ Σιγκάλ
Ηθοποιοί: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Σιλβέστερ Σταλόνε, Κιμ Μπάσιντζερ, Άλαν Άρκιν

Ο μύθος: Δύο παλαίμαχοι πυγμάχοι, με ανοιχτούς λογαριασμούς και σε απόλυτη ισοπαλία την εποχή που ήταν στην ενεργό δράση, συμφωνούν να μονομαχήσουν ξανά, τριάντα χρόνια μετά τη τελευταία τους αναμέτρηση.
Η ανάγνωσή μας: Η αδυναμία των Αμερικανών στις αθλητικές ταινίες είναι δεδομένη. Ανάλογα γνωστή είναι και η δυσκολία του Χόλυγουντ να απορροφήσει διάσημα ονόματα του παρελθόντος όταν γερνούν, σχεδιάζοντας ρόλους νοσταλγικά πανομοιότυπους με εκείνους που τους δόξασαν. Ο Πίτερ Σιγκάλ ενώνει για δεύτερη φορά, μετά το COP LAND του Τζέιμς Μάνγκολντ, τους δύο πρωταγωνιστές, που έχουν προϊστορία στο μποξ επί της μεγάλης οθόνης, σε μία ανέμπνευστη και φλύαρη κωμωδία. Οι δύο άσπονδοι αντίπαλοι θα τσακωθούν όταν κληθούν να προωθήσουν ένα videogame, ο καυγάς θα γίνει επιτυχία στο ίντερνετ και η αφορμή για έναν τελικό αγώνα ανάμεσά τους. Η μόνη αλήθεια που αποτυπώνει η ταινία, έστω και αδόκιμα, είναι ο άκρατος εθισμός του κοινού σε κάθε λογής κόντρες και αναμετρήσεις, όπως υποδηλώνει η post credits πρόταση στους πρώην αθλητές Μάικ Τάισον και Εβάντερ Χόλιφιλντ για μία δική τους τρίτη σύγκρουση. Το φιλμ είναι περισσότερο επιζήμιο για την καλλιτεχνική υστεροφημία του ΝτεΝίρο, λόγω της συγκλονιστική ερμηνείας του ως Τζέικ Λαμότα στο ΟΡΓΙΣΜΕΝΟ ΕΙΔΩΛΟ του Σκορσέζε, παρά για τον Σταλόνε που ταυτίστηκε έξι φορές με τον Ρόκι Μπαλμπόα. Πάντως ο πυγμαχικός αγώνας ενός 67χρονου με έναν 70χρονο είναι ένα αποκαρδιωτικό θέαμα που όχι απλά σε αφήνει αδιάφορο για τον νικητή αλλά σε βγάζει πραγματικά νοκ άουτ.
Αξιολόγηση: 3/10

ENAΣ ΑΚΟΜΑ (PLUS ONE)ENAΣ ΑΚΟΜΑ (PLUS ONE)
HΠΑ/95'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Ντένης Ηλιάδης
Ηθοποιοί: Ράις Γουέκφιλντ, Λόγκαν Μίλερ, Άσλει Χίνσοου

Ο μύθος: Στη διάρκεια ενός πάρτι τρεις φίλοι θα βρεθούν αντιμέτωποι, όπως και οι υπόλοιποι καλεσμένοι, με ένα υπερφυσικό φαινόμενο που θέτει σε κίνδυνο την υπόσταση και τη ζωή τους.
Η ανάγνωσή: Οι ανθρώπινοι κλώνοι και οι σωσίες έχουν χρησιμοποιηθεί εξαντλητικά σε πολλά κινηματογραφικά είδη όμως εδώ έχουμε μία από τις χειρότερες αναφορές στο συγκεκριμένο μοτίβο. Η δεύτερη σκηνοθετική δουλειά του Ντένη Ηλιάδη επί αμερικανικού εδάφους (ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΠΙΤΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ) είναι μία προσωπική παραγωγή βασισμένη σε μία δική του ιδέα. Πρόκειται για μία τυπική κολεγιακή ταινία, που με εξαίρεση την εναρκτήρια σεκάνς, διαδραματίζεται ολόκληρη σε ένα πάρτι, στη διάρκεια μία νύχτας. Οι μετεωρίτες που φτάνουν στη γη προκαλούν διακοπές στην ηλεκτροδότηση και βαθμιαία οι νεαροί θα βρεθούν απέναντι στα ανθρώπινα ομοιώματα τους, που επαναλαμβάνουν ακριβώς τις ίδιες κινήσεις και την ίδια συμπεριφορά με καθυστέρηση λίγων λεπτών. Πόσο επικίνδυνα είναι αυτά τα αντίγραφα και τι θα συμβεί τη στιγμή της συνύπαρξης τους με τα αυθεντικά πρόσωπα; O Έλληνας σκηνοθέτης σε απόλυτη σύγχυση δεν έχει καμία απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα, αρκούμενος σε ένα εφηβικό b-movie δίχως σασπένς για να το θεωρήσεις θρίλερ και με φτηνά οπτικά εφέ για το κατατάξεις στην επιστημονική φαντασία. Ο μόνος που σίγουρα χρειαζόταν έναν ακόμα δίπλα του σε αυτή την προσπάθεια είναι ο Ηλιάδης για να τον προστατέψει από τον πολύ κακό εαυτό του.
Αξιολόγηση: 1/10

ΜΕΛΙ (ΜΙΕLE)ΜΕΛΙ (ΜΙΕLE)
ITAΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/96'/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο
Ηθοποιοί: Τζάσμιν Τρίνκα, Κάρλο Τσέκι

Ο μύθος: Η Ιρένε με το ψευδώνυμο Μέλι βοηθά στην ευθανασία ετοιμοθάνατων ασθενών. Όταν λανθασμένα χορηγήσει τη θανάσιμη δόση σε έναν υγιή ηλικιωμένο, που απλά θέλει να δώσει τέρμα στη ζωή του, θα αρχίσει να αμφιβάλλει για το ρόλο της.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

Η ΕΛΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΤΗΣ (ΕLENA ET LES HOMMES)Η ΕΛΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΤΗΣ (ΕLENA ET LES HOMMES)
ΓΑΛΛΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ/95'/NEW STAR
Σκηνοθεσία: Ζαν Ρενουάρ
Ηθοποιοί: Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Ζαν Μαραί, Μελ Φερέρ, Ζουλιέτ Γκρεκό

Ο μύθος: Μία ξεπεσμένη Πολωνή πριγκίπισσα στο Παρίσι εγκαταλείπει τον αγαπημένο της και παντρεύεται έναν πλούσιο βιομήχανο. Τότε την ερωτεύεται κεραυνοβόλα ένας διάσημος στρατηγός τον οποίο κάποιοι προορίζουν ως πρωτεργάτη πραξικοπήματος, ευελπιστώντας στην επιρροή της πριγκίπισσας σε αυτό το σχέδιο.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr