Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΟΥΙΛΙΑΜ ΛΑΝΤΕΪ
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Ουίλιαμ Λάντεϊ (γενν. 1963, Βοστόνη) είναι βραβευμένος συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ και στη Νομική Σχολή του Κολεγίου της Βοστόνης. Προτού στραφεί στη συγγραφή, εργάστηκε έξι χρόνια ως βοηθός εισαγγελέα. Από τις Εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ

Από μικρή μού άρεσαν οι ιστορίες. Οι ιστορίες των άλλων, οι ιστορίες των βιβλίων που διάβαζα, οι ιστορίες που ονειρευόμουν, μπλέκονταν με την καθημερινότητα. Μεγαλώνοντας ανακάλυπτα ότι παρόλο που στόχος μπορεί να είναι να ξεπερνάμε τα όριά μας, οι ίδιοι βάζουμε δεσμά στη ζωή μας, μικρά σύνορα που δεν μπορέσαμε να ξεπεράσουμε, τα όχι που είπαμε, τα σ' αγαπώ που δεν είπαμε κι ύστερα αμφιβολίες –κι αν ήταν αλλιώς, πώς θα ήμουν τώρα– και στο τέλος πάντα αυτή η γλυκιά νοσταλγία για όλα αυτά που ζήσαμε και, πιο πολύ, για όλα αυτά...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΑΡΘΡΟ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
της Ιφιγένειας Μποτουροπούλου

 

Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε σε μια σειρά συγγραφέων που δημιούργησαν και δημιουργούν σε περίοδο κρίσης: κρίσης στην οικονομία, στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και των γενεών, στην κοινωνία, στην παραγωγή ιδεών και πολιτικών ιδεολογιών, στις θρησκευτικές πεποιθήσεις, στη διαφορετικότητα των φύλων, εντέλει σε πολλά πεδία και μέτωπα. Πώς αντιδρούν δηλαδή στην κρίση αυτοί οι συγγραφείς; Μα είναι φανερό...

Περισσότερα »

ΑΡΘΡΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ:
ΛΕΣΒΙΑΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2015

της Ανθούλας Δανιήλ

Η ζωή έχει τον τρόπο της να συνεχίζει το παιχνίδι της, η άνοιξη να επανέρχεται και η λεσβιακή άνοιξη να μην τελειώνει ποτέ. Κι όπως τα χαρακτηριστικά της άνοιξης είναι η ανθοφορία και η καρποφορία, έτσι και της λεσβιακής άνοιξης ένα άνθος ή καρπός είναι το Ημερολόγιο, που από το 2011, σαν θεσμός που επαναλαμβάνεται, έφτασε στο πέμπτο εφέτος. Αναγκαστική στάση εδώ. Το 2011 είναι το έτος που εορτάζουν τα Γράμματά μας τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του ποιητή που σημάδεψε την ποίηση, του Οδυσσέα Ελύτη, γόνου της Λέσβου, η οποία στην ποίησή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ERIC SCHMIDT -
JARED COHEN:
Η ΝΕΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ
της Μαρίας Μερτζάνη

«Μέσα στην επόμενη δεκαετία, 5 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα συνδεθούν στο Διαδίκτυο». Πάνω σε αυτή την παραδοχή, δύο από τους σημαντικότερους ανθρώπους στη βιομηχανία της τεχνολογίας, ο Eric Schmidt και ο Jared Cohen (o εκτελεστικός πρόεδρος της Google και ο διευθυντής της Google Ideas αντίστοιχα) κάνουν μια σειρά προβλέψεων για το πώς θα επηρεαστούν σημαντικοί τομείς της ζωής και της καθημερινότητάς μας από τη διάδοση του Διαδικτύου.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις πάντα φέρνουν επανάσταση στην ανθρώπινη κοινωνία, αλλάζοντας σε ριζικό βαθμό την καθημερινότητα των ανθρώπων, τους νόμους και τα κοινωνικά συμβόλαια. Το Διαδίκτυο και οι νέες...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ:
ΤΟ ΠΑΛΙΟΠΑΙΔΟ

της Ασημίνας Ξηρογιάννη

«Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια
Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο
Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια
Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
Ονόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.
Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά».
(Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς)
Πρόκειται για μια σκληρή ιστορία, αλλά και τρυφερή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Α. ΡΗΓΑΤΟΣ:
ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ
της Ελένης Χωρεάνθη

Ο Γεράσιμος Ρηγάτος, γιατρός παθολόγος ογκολόγος, με μακρά πείρα στον τομέα της επιστήμης του, ασχολείται και με θέματα λαογραφίας, Ιστορίας και πολιτισμού σε σχέση με την ιατρική επιστήμη. Παράλληλα, ασχολείται και με την πεζογραφία.
Στο νέο του βιβλίο, με τίτλο Βαδίζοντας προς την τρέλα και υπότιτλο: Περιγραφές από τη λογοτεχνία με προθέσεις κοινωνικής παρέμβασης, θεωρεί σφαιρικά το πρόβλημα της ψυχικής νόσου. Σύμφωνα με δικές του παρατηρήσεις, επιστημονικές έρευνες και εκτιμήσεις, η ψυχασθένεια δεν εμφανίζεται απότομα στον ασθενή, αλλά ακολουθεί διαδοχικά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΧΑΝΑ ΚΕΝΤ:
ΕΘΙΜΑ ΤΑΦΗΣ
της Ελένης Σαραντίτη

Μια τραγωδία. Μια μεγάλη και γεμάτη αναστάτωση ψυχής τραγωδία στην οποία, όπως συνέβαινε και συμβαίνει, ενυπάρχουν όλα τα στοιχεία που αναπαριστούν την ίδια τη ζωή – συγκρούσεις, δηλαδή, φόβος και οίκτος, κομμός, ήθος (ο χαρακτήρας των προσώπων που δρουν στο έργο), η συμμετοχή, η έξοδος. Πλην απουσιάζει η κάθαρση. Και ούτε καν γίνεται λόγος για εξαγνισμό. Εξάλλου, προς τι; Η ηρωίδα του έργου, Άγκνες Μαγκνουσντότιρ, ακόμη και στη σκιασμένη και παραδαρμένη καρδιά της, και μες στον άγριο φόβο που την κύκλωνε κάθε πρωί και απειλητικότερος, ενόσω περίμενε την εκτέλεσή της, γνώριζε ότι δεν είχε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΗΝΑΣ ΒΙΝΤΙΑΔΗΣ:
ΤΗΓΑΝΙΖΟΥΝ ΠΑΤΑΤΕΣ
ΣΤΟΝ ΑΡΗ;

του Σταμάτη Δαγδελένη

Η Ανδρομέδα, μια Ελληνίδα νοικοκυρά, μητέρα και σύζυγος, κερδίζει, ή μάλλον κληρονομεί, ένα ταξίδι στον Άρη. Σπάζοντας σε μια στιγμή τα αόρατα δεσμά της καθημερινότητάς της, παίρνει τη μεγάλη απόφαση. Αυτό το ταξίδι δεν είναι παρά η πραγματοποίηση του μεγάλου κρυφού της ονείρου, αφού μεγάλωσε με τον αστροφυσικό θείο της, που τη μύησε, εξ απαλών ονύχων, στην αγάπη για τα άστρα, το διάστημα, την αστρονομία ξεκινώντας από τη μυθολογία, το τηλεσκόπιο που της δώρισε, τον Ιούλιο Βερν και, φτάνοντας στις σύγχρονες γνώσεις, για τους γαλαξίες και τις μαύρες τρύπες. Το βιβλίο είναι διάσπαρτο από...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Τις τελευταίες εβδομάδες, περισσότερο από άλλες προηγούμενες φορές, ακούγοντας στην τηλεόραση διάφορους δημοσιογράφους, πολιτικούς, οικονομολόγους, αναλυτές και άλλους, σε συζητήσεις στα διάφορα τραπέζια, στρογγυλά ή παραλληλόγραμμα, ένιωθα να προκαλείται η νοημοσύνη μου, ή και ευρύτερα του κόσμου της Ελλάδας. Όσο αυτή η πρόκληση επαναλαμβανόταν, τόσο βεβαιωνόμουν ότι επεκτεινόταν σε όλο το τηλεοπτικό κοινό, που μιλάει και συνδιαλέγεται στη γλώσσα μας, τα ελληνικά.
Το ακροατήριο ήταν/είναι ένα μέρος του κόσμου μας, όπως κι εγώ μια μονάδα του. Όλο αυτό το διανοητικό θέμα που μ' έβαζε σε μια αμφιβολία και αμφισβήτηση ήταν η προτροπή του οποιουδήποτε ομιλούντος: Να το πούμε (πείτε) απλά για να το καταλάβει ο κόσμος.
Αυτό που λεγόταν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΕΝΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ
(ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΑΤΟΣ) ΘΡΗΝΟΣ
της Ελένης Λαδιά

Είναι γνωστή η ιστορία για την Δήμητρα και την Περσεφόνη της Ελευσίνος. Η Κόρη αρπάχτηκε από τον Άδη-Πλούτωνα, θεό του κάτω κόσμου όταν έπαιζε με τις ορθόστητες κόρες του Ωκεανού μαζεύοντας άνθη, κρόκους, σπαθόχορτα, υάκινθο κι όμορφους μενεξέδες. Στην συνέχεια ο θρήνος της Δήμητρος, η περιπλάνησή της για να βρει την χαμένη θυγατέρα και το γέλιο της θεάς που –κατά τον ελευσίνιο μύθο– προκάλεσε η Ιάμβη με τα αστεία της ή η Βαυβώ –κατά την ορφική εκδοχή– με την επίδειξη των γεννητικών της οργάνων. Στο τέλος η επιστροφή της Περσεφόνης, για να ξανανθίσει η γη που είχε ρημάξει από την οργή της θεάς και το αγκάλιασμα μητέρας και κόρης...

Περισσότερα »

 

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ VIDEO

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΠΕΝΤΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
του Γεράσιμου Δενδρινού

ΑΥΤΟΑΝΟΣΑ
Από παρουσίαση σε παρουσίαση
περιέφερε την τέχνη του
σαν την ανήμπορη μητέρα του
από το ένα νοσοκομείο στο άλλο.
Σχετίστηκε με κυνηγούς ονείρων,
μια επηρμένη σύναξη
που αντάλλασσε φιλοφρονήσεις,
πότε δειπνώντας σε πολυτελή εστιατόρια
ή σε υπόγεια καταγώγια με λαϊκή μουσική.
Ως εκεί η επικοινωνία μονάχα,
ως εκεί οι ευχές.
Κι όταν ένα βράδυ...

Περισσότερα »

video

 

ΣΟΥΚΑΣ - ΛΕΝΤΖΟΣ - ΤΖΙΤΑ:
ΟΣΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΟΣΚΑΡ 2015

της Τούλας Ρεπαπή

Το BIRDMAN (Η ΑΠΡΟΣΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗ ΤΗΣ ΑΦΕΛΕΙΑΣ) είναι μια ταινία εξαιρετικά γοητευτική, κυρίως ως προς τον τρόπο με τον οποίον ο Μεξικανός σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου –τον θαυμάσαμε και στο BABEL– χώρισε το φιλμάρισμα της ταινίας σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος διαδραματίζεται πάνω στη σκηνή, όπου γίνονταν οι πρόβες, και ήταν εμφανέστατη η αλαζονεία του νεότερου καθώς και ο φόβος για την επερχόμενη απόσυρση του παλαιότερου, ενώ το δεύτερο μέρος διαδραματίζεται στους στενούς και σκοτεινούς διαδρόμους –πίσω από τη σκηνή– του θεάτρου, που οδηγούσαν στο καμαρίνι του Birdman...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«ΕΡΩΣ ΑΝΙΚΑΤΕ ΜΑΧΑΝ»
ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ

της Μαρίας Κοτοπούλη

Ένα λαμπερό αστέρι του Βιολιού, την πολυβραβευμένη Κινέζα Tianwa Yang, είχαμε την τύχη να ακούσουμε με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 22-01-15, στο Μέγαρο Μουσικής, στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», σε μια συναυλία καθηλωτική, με έργα Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840-1893) και Sergei Prokofiev (1891-1953), του τόσο επιτυχημένου Κύκλου «Σλάβικη Ψυχή» VI, με τον εμβληματικό τίτλο Έρως ανίκατε μάχαν. Διότι οι τρεις αυτές εναρκτήριες λέξεις του ωραίου χορικού, από την Αντιγόνη του Σοφοκλή, εκθειάζουν τον σημαίνοντα συμπάρεδρο των μεγάλων θεσμών και ρυθμιστή της ανθρώπινης ευτυχίας, τον Έρωτα, ο οποίος στην προκειμένη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Η “ΚΑΚΟΜΟΙΡΑ”
ΤΗΣ ΝΑΠΟΛΙ»:
ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ
ΣΤΟ VAULT

Η «κακομοίρα» της Νάπολι, σε σκηνοθεσία Μαρίας Τσαρούχα, επέστρεψε για 10 μόνο παραστάσεις στον Πολυχώρο Vault από το Σάββατο 31 Ιανουαρίου, και κάθε Σάββατο στις 18:00, έως τις 4 Απριλίου.
Το έργο Η «κακομοίρα» της Νάπολι είχε ανέβει πρώτη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία στο θέατρο Επί Κολωνώ το 2010. Πρόκειται για έναν μονόλογο βασισμένο στο μυθιστόρημα της Elena Ferrante I giorni dell'abbandono. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Μαρία Τσαρούχα (σκηνοθέτις της παράστασης Ιράκ – 9 τόποι επιθυμίας), σε κείμενο της ίδιας και της Πέπης Μοσχοβάκου. «Στο εγχείρημα της μεταφοράς του...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]