Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΡΓΑΚΟΣ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Οι γενιές του 1960 και 1970 έμαθαν να γράφουν από τα βιβλία εκθέσεων του Σαράντου Καργάκου. Ο εκλεκτός συγγραφέας συνέχισε την πορεία του γράφοντας και ιστορικά βιβλία, ενώ το τελευταίο του πόνημα απευθύνεται στους νέους...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Ο ΜΕΝΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΑΣ
ΚΑΙ «Η ΚΥΡΙΑ “ΚΟΥΛΑ”»

του Φίλιππου Φιλίππου


Τον Μένη Κουμανταρέα απλώς τον γνώριζα, δεν ήμαστε φίλοι, δεν κάναμε παρέα, δεν είχα προσπαθήσει να τον προσεγγίσω. Τον θεωρούσα όμως σπουδαίο συγγραφέα, έναν από τους σημαντικότερους της γενιάς του και, πριν από το τραγικό του τέλος, εκτιμούσα πως συγκαταλεγόταν στους σημαντικότερους ζώντες Έλληνες πεζογράφους. Δεν θυμάμαι ποιο από τα βιβλία του είχα πρωτοδιαβάσει: το Κυρία Κούλα ή το Κουρείο; Μήπως τα Μηχανάκια ή το Αρμένισμα; Δεν έχει καμιά σημασία...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΘΗΝΑ ΧΑΤΖΗ


Αφορμή για τη Θάλασσα στάθηκε ο χαρακτήρας της Νταίζης. Ήθελα να γράψω μια ιστορία για μια κοπέλα απλή, λαϊκή και προπάντων συγχυσμένη ανάμεσα σε Ντέιζι Ντιουκ και Ντέιζι Ντακ, αιώνια ξαδέρφη με τα σορτς και τις ποδάρες ή αιώνια αρραβωνιαστικιά με τα στραβά ποδαράκια και τα στραβοπατημένα γοβάκια. Οι υπόλοιποι ήρθαν να την πλαισιώσουν, όπως όμως συχνά συμβαίνει στην περιπέτεια της γραφής, αξίωσαν και έλαβαν τον χώρο που αναλογούσε στον καθένα, κάποιοι λίγο παραπάνω απ' ό,τι τους είχε αρχικά προοριστεί...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ:
Ο ΝΑΥΤΗΣ

της Ανθούλας Δανιήλ

Το βιβλίο απαρτίζεται από εφτά μέρη, ένα εισαγωγικό και ένα επιλογικό «Σήμερα». Σύνολο εννέα μέρη. Ο συγγραφέας μάς καλεί «στη θάλασσα της νύχτας και της φαντασίας» του, με μια χειμαρρώδη αφήγηση, σαν ένα «βιογραφικό» γεμάτο ενδιαφέρον που απαιτεί γερό στομάχι και δύναμη να αντέξεις όλα τα παράξενα και θλιβερά του κόσμου.
Αν εξαιρέσεις τη νοσταλγία του παππού για τη χαμένη πατρίδα του και την οδύσσεια του ποντιακού ελληνισμού, η οποία μάλιστα θυμίζει κάτι από τη σεφερική μικρασιατική οδύσσεια (λεκτικώς και συναισθηματικώς μόνο, εφόσον ο Σεφέρης μιλάει ακροθιγώς για πράγματα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΚΟΛΥΡΗΣ:
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ

της Ελένης Λιντζαροπούλου

Το βιβλίο του Πέτρου Κακολύρη έφτασε στα χέρια μου λίγο πριν από τον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας Δωρεάς Οργάνων, την οποία έχει θεσπίσει ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων για την 1η Νοεμβρίου κάθε έτους από το 2007.
Ξεκινώντας την ανάγνωση, διαπίστωσα ότι κρατώ στα χέρια μου έναν ποταμό αισθημάτων και αισιοδοξίας γραμμένο από έναν ευτυχή, όπως μας λέει ο ίδιος, άνθρωπο. Η ιστορία είναι πράγματι μια «Ιστορία καρδιάς» και ο στόχος, δηλαδή η ενημέρωσή μας για ζητήματα που αφορούν στη δωρεά οργάνων, μια «Ιστορία ζωής» για όλους και τον καθένα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

SUE JOHNSON:
ΚΡΑΤΑ ΜΕ ΣΦΙΧΤΑ

του Μιχάλη Καλλιφρονά

Τριανταπέντε χρόνια πριν, η Sue Johnson άρχισε να ακούει ζευγάρια και να ανακαλύπτει κάθε φορά τα ίδια ακριβώς συναισθήματα και τη μουσική που συνόδευε τον χορό των δύο συντρόφων. Με αρκετή μελέτη διαπίστωσε ότι οι οδηγοί συμπεριφοράς ζευγαριών και οι ασκήσεις επικοινωνίας δεν άγγιζαν την ουσία του προβλήματος και παρατήρησε ότι μπαίνουν σε έναν φαύλο κύκλο.
Για παράδειγμα, όσο πιο πολύ θύμωνε η σύντροφος, τόσο κριτίκαρε τον σύντροφό της και τόσο πιο σιωπηλός γινόταν εκείνος νιώθοντας ηττημένος και λυπημένος, αφού πενθούσε τον γάμο του. Και όσο κλεινόταν ο σύντροφος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΟΔΙΝΟΣ:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΟΔΟΣ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑ
της Γεωργίας Γαλανοπούλου

Παρακολουθώ, χρόνια τώρα, τη συγγραφική πορεία του Μιχάλη Μοδινού, τη μετεξέλιξή του από δοκιμιογράφο οικογεωγραφικού περιεχομένου σε οξυδερκή μυθιστοριογράφο. Το λογοτεχνικό του έργο, πιστό στους παλαιότερους προβληματισμούς του για την ανάπτυξη και τις επιπτώσεις της στις κοινωνίες και το περιβάλλον, εμφορείται από κλασικά μοτίβα φυγής, όπως η απόδραση από το αστικό τοπίο, η επιστροφή στη φύση και τα πατρογονικά εδάφη. Μέσα από έναν διάλογο πολιτισμών, ιδεολογιών, αλλά και συνεχή σύνδεση με την ίδια τη λογοτεχνία, οι ήρωές του μετακινούνται διαρκώς στον γεωγραφικό χώρο, πραγματεύονται σε βάθος τη σχέση του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΑΡΓΥΡΩ ΠΙΠΙΝΗ:
ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙ
της Ελένης Σαραντίτη

«Σε στάλα βροχής του Απριλιού θα γλιστρήσεις;
Θ' αράξεις σε σύννεφο ροδοβαμμένο;
Θα 'ρθεις απ' την πύρινη πόρτα της δύσης;
Ακόμα προσμένω!» Έγραψε στο ποίημά του «Μεγάλη Προσδοκία» ο αισθαντικότατος και μελωδικός ποιητής μας Ζαχαρίας Παπαντωνίου (1877-1940), μόλις ο αγαπημένος του αδελφός αποδήμησε.
«Σ' όσους δεν βρίσκονται πια κοντά μας αλλά είναι πάντα δίπλα μας», η πρωτοσέλιδη αφιέρωση της συγγραφέως του εκλεκτού αυτού βιβλίου.
Σ' αυτούς που χάσαμε· και που μας έχασαν. Που δεν ξεχάσαμε· και που γι' αυτό, δεν μας ξέχασαν.
Χαρακτήρισα εκλεκτό το βιβλίο της συγγραφέως, βραβευμένης...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΕΑ:
ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Μπορεί κάποιος να εκλάβει τις έξι ιστορίες της Νίκης Αναστασέα ως ένα σπονδυλωτό μυθιστόρημα, μιας και οι πέντε γυναίκες που πρωταγωνιστούν αντιμετωπίζουν ψυχολογικά προβλήματα, ενώ στην τελευταία, η γυναίκα, που τελικώς μένει μόνη, θα πεθάνει από αβάστακτη μοναξιά, μαρασμό και κατάθλιψη. Άρα, έχοντας αυτά τα δεδομένα, η συγγραφέας δουλεύει με βάση την παράμετρο της ασθένειας, η οποία και σπρώχνει τις ηρωίδες σε πράξεις άκρως οριακές, άκρως ενεχόμενες ακόμη και σε παραβατικές συμπεριφορές, όχι μόνο προς τους άλλους αλλά και προς τον ίδιο τους τον εαυτό, τον οποίο και βασανίζουν...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΨΗΓΜΑΤΑ

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ

του Μ. Γ. Μερακλή

Ο Θανάσης Παπαγεωργίου, κάθε φορά που ανεβάζει μαζί με τη Λήδα Πρωτοψάλτη νέα παράσταση στο θέατρο «Στοά», στου Ζωγράφου, κάνει την τιμή στη γυναίκα μου και σ' εμένα να μας προσκαλεί. Τώρα ανέβασε τη Μήδεια του Μποστ.
Υπάρχουν αρκετοί καλοί ηθοποιοί. Όμως αυτοί οι δύο είναι, κατά την πεποίθησή μου, οι άριστοι. Ο κανόνας είναι, βέβαια, γενικά να υπάρχει το ταλέντο. Είναι απαραίτητο στην Τέχνη, αλλά δεν αρκεί μόνο του. Πρέπει να καλλιεργηθεί έπειτα η συνείδηση ενός λειτουργήματος και ο ταλαντούχος ηθοποιός να ευνοήσει με μιαν εσωτερική αναζήτηση τι και πώς να υποδύεται στους ρόλους. Το ταλέντο και των δύο υπήρξε γενναιόδωρο, αφειδώλευτο. Μπορούν να παίξουν με την ίδιαν επιτυχία και τα πιο διαφορετικά έργα, από την κωμωδία έως...

Περισσότερα »

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΟΙ ΒΕΡΕΣ

της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Στον Trayvon Martin και τους άλλους
Ήμασταν μια μικρή παρέα που συναντιόμασταν κάθε Σάββατο μεσημεράκι στο ΜΟΜΑ –Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης– πενήντα χρόνια πριν, όταν αυτό δεν ήταν τόσο μεγάλο και ο αριθμός των τουριστών πολύ μικρότερος απ' όσο είναι τώρα και δεν μας αφορούσαν.
Καθόμουν πάντα στην ίδια θέση για να έχω απέναντί μου την Γκουέρνικα του Πικάσο και να μην ξεχνάω τον Ισπανικό Εμφύλιο. Ανάμεσά μας ήταν και ένας επιμελητής εκδόσεων ενός από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οίκους της Αμερικής, ο Στιούαρτ, που όταν έμαθε πως είχα γράψει ένα μυθιστόρημα, τα Επιπλωμένα δωμάτια, είπε ότι στο γραφείο του τα αδιάβαστα χειρόγραφα ήταν από το πάτωμα ως το ταβάνι.
Δεν είπα τίποτα. Πρώτ' απ' όλα ήμουν πολύ νέα, εντελώς άπειρη...

Περισσότερα »

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΠΟΙΗΣΗ

ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

της Ελένης Μαρινάκη

ΑΘΟΡΥΒΟ
Κι εσύ πού ήσουνα, μητέρα
τα μεσημέρια
που ξάπλωνα απαρηγόρητη
στους τοίχους;
Μια χαραμάδα η αναπνοή μου
ρουφούσε γρήγορα τα δευτερόλεπτα
ώσπου μου έφερνε ο ύπνος
ήχους από απομακρύνσεις
γιρλάντες από καλοκαίρια
υδρόβιους χειμώνες που
γλιστρούσαν.
Λευκή σελίδα ο πατέρας
αόρατος γερνούσε
κι η θεία έστρωνε στο τετράδιο
τα γράμματα
ν' αποστηθίσω τη ζωή.
Παπαγαλία έμαθα να περπατάω.
(Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2014)...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Δέκα νέες κυκλοφορίες αυτή την εβδομάδα, κάτι που είχε να συμβεί από τις 15 Μαρτίου 2012, και άλλες τόσες αναμένονται με τα υπάρχοντα στοιχεία και την επόμενη εβδομάδα, όπου περιλαμβάνονται και τρεις δημιουργίες Ισπανών σκηνοθετών. Ο καταιγιστικός ρυθμός εξόδου νέων ταινιών δεν αντικατοπτρίζει...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ:
ΑΟΡΑΤΑ ΝΗΣΙΑ – ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΩ

Καλλιτέχνες του Ορίζοντα Γεγονότων και του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού συναντώνται στον χώρο «Κ» του Πνευματικού Κέντρου «Μελίνα Μερκούρη» του Δήμου Κορυδαλλού, συνομιλώντας για «το Αόρατο», «το Άλλο» που κατοικεί πίσω από τις σκιές του πραγματικού, κολυμπά...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
img2

ΘΕΑΤΡΟ

«Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΓΝΗΤΟΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΠΠ»
ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Το εμβληματικό έργο του Σάμιουελ Μπέκετ Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραππ ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης – Black Box. Τον Κραππ ερμηνεύει ο Πάνος Σκουρολιάκος, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη, μετάφραση Βάλιας Καϊμάκη και εικαστική επιμέλεια Ελένης Καραμέρου. Βοηθός σκηνοθέτη...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΜΟΤΣΑΡΤ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑΤΑ
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙKΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

της Μαρίας Κοτοπούλη

Δύο ονόματα, δύο διαφορετικές αντιμετωπίσεις έχει η Καμεράτα μας. Ως Armonia Atenea βρίσκεται στην πρώτη γραμμή διεθνώς και δοξάζεται τόσο για τη δισκογραφική της δραστηριότητα, όσο και για τις ζωντανές εκτελέσεις στις αίθουσες συναυλιών. Προγραμματισμένες προσεχείς εμφανίσεις της...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebook rssgoogle+twitter

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

www.diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]