fbpx
Ιωάννα Γκανέτσα: «Θείο δώρο»

Ιωάννα Γκανέτσα: «Θείο δώρο»

Το νέο βιβλίο της Ιωάννας Γκανέτσα είναι ένα εικαστικό και συναισθηματικό ταξίδι. Οι ιστορίες των ηρώων της μπλέκονται αρμονικά με την αίσθηση που προκαλεί η τέχνη μέσω του πιο δυνατού συναισθήματος που μπορεί να βιώσει ο άνθρωπος, μέσω του θείου δώρου του έρωτα.

Το μυθιστόρημα Θείο δώρο δεν ανήκει στην κατηγορία αισθηματικής αφήγησης, όπως θα μπορούσε να υποθέσει ο ανύποπτος αναγνώστης. Βιβλίο με κοινωνικές και φιλοσοφικές προεκτάσεις, στέκεται επάξια και σχοινοβατεί ανάμεσα στη μυθοπλασία των ηρώων και ταυτόχρονα σε αληθινά πρόσωπα και έργα καλλιτεχνών, μέσα από το περιεχόμενο του έργου τους ή από την άστατη ζωή τους. Τόσο οι χαρακτήρες όσο και το ύφος της αφήγησης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ιστορίας που θαρρείς μοιάζει με πίνακα. Κάθε πινελιά οδηγεί στο κεντρικό θέμα, έτσι ώστε το ενδιαφέρον που προκαλείται στον αναγνώστη να παραμένει αμείωτο και μάλιστα σε ό,τι έχει σχέση με την τέχνη.

Το πληροφοριακό υλικό και η ανάλυση κάθε εικαστικού έργου μέσα από τους διαλόγους μεταξύ των ηρώων αναμφισβήτητα κλέβουν την παράσταση, και είναι βέβαιο ότι ο αναγνώστης θα κρυφοκοιτάξει στο διαδίκτυο ψάχνοντας τα έργα αυτά: Κλιμτ, Κάλο, Μοντιλιάνι, Καραβάτζιο, Κανόβα, Λοτρέκ, Γκόγια, Νταλί, Πικάσο, Σόμοφ, Ρενουάρ, Μανέ, Σαγκάλ, Μπος, Λίχτενσταϊν, Σίλε, Μποτιτσέλι, Τισό, Κουρμπέ, Ο’Κιφ, Μπερνίνι, Τιτσιάνο και τόσοι άλλοι εμφανίζονται μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, αποκαλύπτοντας τις πτυχές της καλλιτεχνικής τους φύσης, τα όνειρα, τις δεσμεύσεις, τις εμπνεύσεις τους, τις Μούσες, τις ευτυχισμένες ή άσχημες στιγμές τους.

Κεντρικό πρόσωπο του μυθιστορήματος είναι ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Τζανής, που συλλέγει πληροφορίες για το επόμενο βιβλίο του, με θέμα τον έρωτα στην τέχνη. Οι άνθρωποι του περιβάλλοντός του αποτελούν σημαντικό παράγοντα αναφοράς στον χώρο και θα τον βοηθήσουν στο έργο του: Ο συγκάτοικός του, κινηματογραφιστής Λοΐζος, νυν σερβιτόρος στο Καφέ Μοντιλιάνι (ακόμα και το καφέ φέρει το όνομα ζωγράφου), ο ζωγράφος Μελλιδόνης που πίνει το σκέτο ελληνικό καφεδάκι του συνοδεύοντάς το με λουκουμάκι τριαντάφυλλο, τηρώντας απαρέγκλιτα το εμμονικό καθημερινό πρόγραμμά του, η καλή φίλη του Τζανή, Λίνα, ιδιοκτήτρια γκαλερί, και η πρώην σχέση του, Ντορέττα, ιδιοκτήτρια του Food ’n’ Art Restaurant.

Βιβλίο με κοινωνικές και φιλοσοφικές προεκτάσεις, στέκεται επάξια και σχοινοβατεί ανάμεσα στη μυθοπλασία των ηρώων και ταυτόχρονα σε αληθινά πρόσωπα και έργα καλλιτεχνών.

Ο ήρωας επιχειρεί μια αναζήτηση στον κόσμο των καλλιτεχνών, επιδιώκοντας μια απάντηση στο γιατί της μοναξιάς που ακολουθεί τον έρωτα. Η ζωή του ως τώρα δεν ήταν ρόδινη. Η πρώην και ίσως νυν, κάποιες φορές, Ντορέττα είναι ακριβώς το αντίθετό του. Ο ίδιος διψά για τη ζωή και την απολαμβάνει απερίσκεπτα, εκείνη θέτει συρματοπλέγματα. Παράλληλα, τρέχει η ιστορία του ηλικιωμένου ζωγράφου Μελλιδόνη, που κατάφερε να μείνει μόνος του στη ζωή διώχνοντας, όταν ήταν νέος, με την εμμονική συμπεριφορά του τη μεγάλη του αγάπη, Ιβάνα.

Όταν ο συγγραφέας και ο ζωγράφος συναντηθούν, ο ένας θα οδηγήσει τον άλλο στα μύχια της ψυχής του, καθώς ό,τι έχει αποτυπωθεί στον καμβά ή στο χαρτί δείχνει τα βαθιά τους συναισθήματα και τη γνώση που αποκόμισαν. Ο Τζανής βλέπει στον ζωγράφο έναν καθρέφτη του εαυτού του όταν θα γεράσει, αν δεν καταφέρει να τελειώσει με τις εκκρεμότητες που τον τυραννούν. Το αντικείμενο της έρευνάς του μετατρέπεται έτσι σε καταβύθιση στον ίδιο του τον εαυτό, με σκέψεις όπως το συνειδητό και το ασυνείδητο στην τέχνη που διαγράφεται μέσα από την ίδια τη ζωή, την αιώνια καταδίκη ενός ζευγαριού περιμένοντας ένα φιλί, τη γυναίκα που φεύγει αλλά δεν θέλει να φύγει, την αναπόφευκτη μοναξιά έπειτα από την ξέπνοη απόσπαση ενός σώματος από το άλλο, την τήρηση κάποιων κανόνων στη ζωή που δεν ισχύουν στην τέχνη, τον έρωτα ως θείο δώρο, που κάποιοι δεν μπορούν να αντιληφθούν όσο το έχουν.

Το βιβλίο είναι πλούσιο σε συναισθήματα και διαβάζεται ευχάριστα, με τη συνειδητοποίηση ότι το θείο δώρο του έρωτα είναι η στιγμή που πέρασε και δεν θα έρθει ποτέ ξανά, και κυκλοφορεί σε πείσμα των καιρών που θέλουν την τέχνη και τον έρωτα παραγκωνισμένα τοπία, σε ένα θολό μέλλον. Είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα τόσο η σύλληψη, όσο και η ανάπτυξη της ιστορίας, χαρίζοντας στον αναγνώστη ένα διαφορετικό μυθιστόρημα με το εξαιρετικό ύφος της αφήγησης και με τη γλυκόπικρη αίσθηση της έκπληξης στο τέλος.

 

Θείο δώρο
Εσύ τι τίτλο θα έδινες στον έρωτα;
Ιωάννα Γκανέτσα
Bell
σ. 296
ISBN: 978-960-620-920-8
Τιμή: 15,50€
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γρηγόριος Ξενόπουλος: «Πλούσιοι και φτωχοί», «Τίμιοι και άτιμοι», «Τυχεροί και άτυχοι»

Τρεις τόμοι, μια τριλογία με τρία πολύτιμα έργα, όπου ο μέγας κοινωνικός ανατόμος, ο Ζακυνθινός (γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη) Γρηγόριος Ξενόπουλος ζυγίζει τις κοινωνικές κατηγορίες που πάνω...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Απόστολος Στραγαλινός: «Το πρωί που θα φύγουμε»

Ο Απόστολος Στραγαλινός είναι γνωστός ως ένας από τους καλύτερους μεταφραστές γερμανικών λογοτεχνικών κειμένων. Ανάμεσα στους συγγραφείς που έργα τους έχει μεταφέρει στη γλώσσα μας συγκαταλέγονται...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Λευτέρης Γιαννακουδάκης: «Τα φαντάσματα του Δεκέμβρη»

Με αφορμή τη δολοφονία του δεκαεξάχρονου μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου το 2008 από αστυνομικά πυρά, με φόντο τα γεγονότα που εξελίχθηκαν στη συνέχεια, με την πόλη να φλέγεται και με ένα σκηνικό...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.