Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΝΩΝΤΑΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
συνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Ο Νώντας Παπαγεωργίου, επικεφαλής των Εκδόσεων Μεταίχμιο, εγκαινιάζει τη σειρά συνεντεύξεων του diastixo.gr με μερικούς από τους πιο σημαντικούς Έλληνες εκδότες: Πώς αντιμετωπίζουν την κρίση; Τι πιστεύουν για την αλλαγή του νόμου περί ενιαίας τιμής του βιβλίου...

Περισσότερα »

img8

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΑΡΤΥ ΛΑΜΠΡΟΥ


To μυθιστόρημα Με λυμένο χειρόφρενο είναι το τρίτο μου βιβλίο. Προηγήθηκαν τα: Κόκκινο κουτί (νουβέλα, Λεων. Χρηστάκης, 1997) και Κόπιτσες (συλλογή διηγημάτων, Οσελότος, 2010). Στο μυθιστόρημά μου αφηγήτρια είναι η Σωτηρία, που με δική μου ειρωνική διάθεση θέλει να τη φωνάζουν Σώτη. Από το 1981 μέχρι το τέλος περίπου της δεκαετίας, ταξίδεψε με τον πατέρα της, τον Στράτο, στην νταλίκα. Ιταλία μέσω Πάτρας-Μπάρι, Ρουμανία και Γαλλία-Ιράκ μέσω Τουρκίας...

Περισσότερα »

img8
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
.

ΑΡΘΡΟ

ΟΙ ΚΩΜΙΚΟΙ, ΣΟΒΑΡΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ
της Ανθούλας Δανιήλ


Κάθε χρόνο, στα αρχαία θέατρα βλέπουμε διάφορους ήρωες και αντιήρωες, πρωταγωνιστές, που φέρουν το βάρος μιας βαριάς μοίρας ή κατάρας, και άλλους που φέρουν το βάρος της απλής καθημερινής ζωής τους, βιώνουν περιστατικά σημαντικά ή ασήμαντα, που όμως μόνο ασήμαντα δεν είναι. Το αντίθετο, μάλιστα∙ είναι πάρα πολύ σημαντικά. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, ο αρχαίος ποιητής που βάλθηκε να γράψει μια κωμωδία, στον νου του είχε ένα σοβαρό κοινωνικό ή εθνικό γεγονός...

Περισσότερα »

img8
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΚΑΡΟΓΛΟΥ:
ΜΝΗΜΗ ΣΧΕΔΟΝ ΠΛΗΡΗΣ

του Ηλία Καφάολγου

Δεν πιστεύω, για να το πω ευθέως, ότι η καλή ποίηση χρειάζεται διαμεσολαβητές. Κι αν τους χρειάζεται είναι για να τη συστήσουν. Γιατί η ποίηση είναι μια πόρτα ανοιχτή και οι ποιητές είναι αυτοί που κρατούν τα μαγικά κλειδιά και τα αντικλείδια για να ανοίξουμε, εμείς οι αναγνώστες, την πόρτα της ποίησής τους. Η ποίηση, η κατορθωμένη, ζει μέσα μας πολλές ζωές, μας γράφει και τη γράφουμε, ξανά και πάλι, ύστερα από τον ποιητή, η ποίηση είναι ένας τρόπος να μετρήσουμε τον χρόνο, μαζί του να (ανα)μετρηθούμε. Σπυρί το...

Περισσότερα »

img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΑΣΟΣ ΠΟΡΦΥΡΗΣ:
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ

του Γρηγόρη Τεχλεμετζή

Τα «πεζογραφήματα» είναι ένας γενικότερος όρος που έχει καθιερωθεί για να περιγράφει κείμενα που ξεφεύγουν από τα πρότυπα του διηγήματος, δηλαδή της πλοκής, των δομημένων χαρακτήρων, συνήθως ενός κεντρικού θέματος και της τελικής ανατροπής. Ένας γνωστός Έλληνας συγγραφέας, που θεωρείται από τους αντιπροσωπευτικότερους και αυτούς που καθιέρωσαν το είδος, είναι ο Γιώργος Ιωάννου.
Στα Σπίτια του Τάσου Πορφύρη παρατηρούμε μια περιγραφική σκιαγράφηση γεγονότων και καταστάσεων περασμένων εποχών ή που βασίζονται και εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με αυτές. Η αγάπη του για τον γενέθλιο τόπο του –την Ήπειρο– και οτιδήποτε...

Περισσότερα »

img2

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΜΙΚΡΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ
(Β’ ΜΕΡΟΣ)

της Ελένης Σαραντίτη

Και σήμερα μερικά ακόμη βιβλία για μικρούς, άπειρους αναγνώστες. Κείμενα σύντομα, εύληπτα, προσεγμένα και γραμμένα με στοργή και γνώση· εικονογράφηση χαρούμενη και χαριτωμένη.
ΔΕ ΘΑ ΧΑΘΩ ΠΟΤΕ!
Η Ντάγκμαρ Γκάισλερ (γενν. 1958), Γερμανίδα από το Ζίγκεν, σπούδασε ζωγραφική στο Βισμπάντεν, κατοικεί δε στο Μόναχο, όπου και γράφει και εικονογραφεί τα ωραία βιβλία της που απευθύνονται στα μικρά παιδιά κι έχουν τόσα να τους πουν. Και, πρώτα απ' όλα, πάντοτε μέσω μιας αρκετά αστείας και μάλλον περιπετειώδους και επεισοδιακής ιστορίας, η συγγραφέας θέτει κανόνες ζωής και σκέψης, χαράσσοντας τα περιθώρια...

Περισσότερα »

img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ:
ΘΥΜΑΤΑ ΕΙΡΗΝΗΣ

της Τούλας Ρεπαπή

Το μυθιστόρημα Θύματα Ειρήνης, εξήντα χρόνια περίπου μετά την πρώτη του έκδοση (1956), επανακυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη. Γράφτηκε όταν ο Βασίλης Βασιλικός ήταν μόνο είκοσι δύο χρόνων. Αν γραφόταν σήμερα, ίσως να είχε για τίτλο του τον όρο ο οποίος μας έγινε γνωστός το 1992 με τον Πόλεμο του Κόλπου: Παράπλευρες απώλειες.
Στο Θύματα Ειρήνης, την εισαγωγή και φιλολογική επιμέλεια κάνει ο Θανάσης Αγάθος. Με αυτή προβάλλει όχι μόνο την ομορφιά των στοιχείων του βιβλίου, αλλά απεικονίζει και την κοινωνία εκείνης της εποχής, λειτουργώντας συμπληρωματικά στον αναγνώστη για...

Περισσότερα »

img2

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΓΕΩΡΓΙΑ Μ. ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ: ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ

του Θανάση Αντωνίου

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ο θεσμικός φορέας του κεφαλαίου στη χώρα μας, ο οποίος μετράει πάνω από έναν αιώνα ζωής (ιδρύθηκε το 1907), δεν είχε ποτέ πολλούς «φίλους» στο εσωτερικό της ελληνικής κοινωνίας και ο δημόσιος λόγος του, ο λόγος των εκάστοτε προέδρων του κυρίως, σπάνια αποτελούσε αντικείμενο αναλύσεων και προσεκτικής δημοσιογραφικής ή ιστοριογραφικής έρευνας. Κι αυτό δεν ήταν ιδιαίτερα έξυπνο από την πλευρά μας· την πλευρά των εργαζομένων.
Στο παρόν έργο, η ιστορικός Γεωργία Μ. Πανσεληνά, διευθύντρια παλαιότερα του σημαντικού Αρχείου Βοβολίνη και συνεργάτις επί χρόνια...

Περισσότερα »

img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ:
ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΑΝΟΙΞΗ

του Κώστα Τρακόσα

Ο Μαγιακόφσκι είχε πει ότι «Η Τέχνη δεν πρέπει να αντανακλά σαν τον καθρέφτη, μα σα φακός να μεγεθύνει». Προσωπικά –αν και είμαι εχθρός των ρήσεων– το εν λόγω απόφθεγμα θεωρώ ότι συνοψίζει τα συστατικά ενός καλλιτεχνικού έργου που έχει αξία.
Το βιβλίο του Μάνου Κοντολέων Δύο φορές Άνοιξη είναι ένα ερωτικό μυθιστόρημα. Είναι; Και ναι και όχι. Έχει όλα τα στοιχεία εκείνα που θα το έκαναν ερωτικό μυθιστόρημα. Ένα ερωτικό τρίγωνο, ανεκπλήρωτα πάθη, ανολοκλήρωτοι έρωτες. Ταυτόχρονα, όμως, δεν είναι. Διότι –τουλάχιστον στη σύγχρονη λογοτεχνία– τα ερωτικά μυθιστορήματα έχουν...

Περισσότερα »

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

img2

ΨΗΓΜΑΤΑ

ΛΑΪΚΕΣ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΙΙ

του Μ. Γ. Μερακλή

Τις λαϊκές αυτοβιογραφίες συνηθίζεται να τις λένε τώρα «αφηγήσεις ζωής». Προτιμώ το πρώτο, διότι δηλώνει αφ' εαυτού τη σημασία που έχουν για τη Λαογραφία οι τρόπον τινά ανώνυμοι, άσημοι αφηγητές (κάτι ανάλογο, ας πούμε, με τις παραδοσιακές αφηγήτριες και τους αφηγητές των λαϊκών παραμυθιών). Ο προσδιορισμός «αφήγηση ζωής» δεν αποκλείει καταρχήν και αφηγήσεις γνωστών, με κάποιον τρόπο επώνυμων προσώπων, που ενδιαφέρουν επίσης τη Λαογραφία, όχι πάντως όσο η κατηγορία των λαϊκών με την παραπάνω έννοια αφηγητών.
Ο δεύτερος τόμος της κυρίας Σκοπούλη (στον οποίο αναφέρθηκα στο προηγούμενο σημείωμα) περιλαμβάνει 63 αυτοβιογραφίες. Πέρα από τη φόρτιση των έκτακτων γεγονότων, που...

Περισσότερα »

img2

ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο ΔΙΠΛΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ

της Ελένης Λαδιά

Στη μνήμη της ποιήτριας Νανάς Ησαΐα
Όπως στις γεωμετρικές προτάσεις δεχόμαστε μία υπόθεση ως δεδομένη, υποθέτουμε πως ο καλλιτέχνης είναι διπλός, έχει δηλαδή δύο φύσεις: την ανθρώπινη και την καλλιτεχνική. Επειδή όμως αυτές οι φύσεις δεν είναι ενωμένες ατρέπτως, αχωρίστως, αδιαιρέτως και ασυγχύτως, όπως στη θεανθρώπινη ένωση, αρκετές φορές συμφύρονται. Κι έτσι μιλάμε για διχασμούς, ανεξήγητες παραξενιές ή σχιζοφρενικά στοιχεία στον χαρακτήρα του καλλιτέχνη. Από τις δύο φύσεις του, σταθερότερη και μακροβιότερη φαίνεται πως είναι η καλλιτεχνική. Αυτή δεν αφήνει τον άνθρωπο που την έχει ούτε στην αρρώστια, στον πόνο, στα γηρατειά, ούτε ακόμη και στον θάνατο. Σαν τα...

Περισσότερα »

 

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

img2

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ

του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Στον Γιώργο Δεληκάρη
Το ασθενοφόρο άνοιξε την πόρτα και ο νοσοκόμος τράβηξε το φορείο με τον ασθενή. Με γρήγορες κινήσεις, κι έχοντας για βοηθό του τον οδηγό, βάδισε προς την πόρτα του Ευαγγελισμού. Με υψωμένο το χέρι, ειδοποίησε την προϊσταμένη ότι ο ασθενής βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Η προϊσταμένη, ο οδηγός, ο νοσοκόμος, ο γιατρός υπηρεσίας, οι περίεργοι με τα αχόρταγα βλέμματα είχαν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην εικόνα του άμοιρου καρδιοπαθή. Εκείνος, σπρώχνοντας...

Περισσότερα »

img2

ΠΟΙΗΣΗ

Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΕΛΑΟΥ

του Γιάννη Πλαχούρη

Όσο γερνάνε οι μήνες μαλακώνουν.
Την καρδιά του Χειμώνα συνάντησα Μάρτη
εύθραυστο χιόνι σε κύκλο κίτρινο
προσχέδια ενός φύλακα που θα έρθει, χρώμα και πέταλα
για να μαρτυρήσει τους προδότες του Έρωτα.
Ποιος θα τους τιμωρήσει;
Χάρισα το σπαθί μου στα πουλιά
γραφές σε ουρανό, ανεξίτηλα δάκρυα,
γεννημένα από ταξίδια και από λησμονιές...

Περισσότερα »

 

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ VIDEO ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

img2

ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΔΙΑΘΗΚΗ.
ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ
ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΝΤΕ ΡΟΥ

του Βίτολντ Γκομπρόβιτς

Προδημοσίευση από το βιβλίο του Βίτολντ Γκομπρόβιτς ΔΙΑΘΗΚΗ. ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΤΟΜΙΝΙΚ ΝΤΕ ΡΟΥ (μετάφραση: Θεόφιλος Τραμπούλης), που θα κυκλοφορήσει στις 25 Ιουλίου από τις εκδόσεις Πατάκη.

Περισσότερα »

img2


ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ:
Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ

 

 

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

img2

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Μπορεί κάποτε τα νησιά να συναγωνίζονταν ποιο έχει τους καλύτερους ναυτικούς και ψαράδες, αλλά μελλοντικά προβλέπουμε να ερίζουν για το ποιο διαθέτει την πιο ξακουστή κινηματογραφική διοργάνωση. Αν φυσικά έχει συνέχεια αυτός ο οργασμός και δεν πρόκειται για προσχηματική αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων, που θα οδηγήσει σε πριβέ λέσχες δωρεάν διακοπών επιτήδειων και επώνυμων του κινηματογραφικού χώρου. Προς το παρόν, κάποιοι συντελεστές δείχνουν να αναζητούν κύρος χρησιμοποιώντας απερίσκεπτα την ετικέτα Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, τη στιγμή που πασχίζουν να στελεχώσουν το πρόγραμμά τους με ό,τι υπάρχει διαθέσιμο και στηρίζονται σε πρόχειρες...

Περισσότερα »

img2

ΜΟΥΣΙΚΗ

«ΣΙΡΟΗΣ, Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ» ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΕΡΑΤΑ

της Μαρίας Κοτοπούλη

Ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, τιμημένος με το Διεθνές Βραβείο Όπερας 2013 για τον Alessandro του Handel, παρουσίασε σε παγκόσμια πρώτη την αναβίωση ενός άγνωστου αριστουργήματος του Γερμανού συνθέτη Johann Adolph Hasse (1699-1783), την τρίπρακτη όπερα Σιρόης, ο βασιλιάς της Περσίας, στις 26 και 27 Ιουνίου 2014, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής. Ήταν μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και της Βασιλικής Όπερας των Βερσαλλιών, με την Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να παίζει σε όργανα εποχής. Να επισημάνουμε ότι η Καμεράτα είναι γνωστή στη διεθνή μουσική...

Περισσότερα »

ΜΑΣ ΤΡΑΒΗΞΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ

img2

 

img2

facebook rssgoogle+twitter

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

www.diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]