fbpx
Δημήτρης Πιατάς: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Δημήτρης Πιατάς: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Ο Δηµήτρης Πιατάς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1951 και αποφοίτησε από τη ∆ραµατική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Υπήρξε ιδρυτικό µέλος του Αµφιθεάτρου του Σπύρου Ευαγγελάτου. Συνεργάστηκε µε το Ελεύθερο Θέατρο και την Ελεύθερη Σκηνή σε µια σειρά από επιτυχηµένες επιθεωρήσεις. Ως θιασάρχης ανέβασε αρκετά κλασικά έργα, ελληνικά και ξένα. Ως πρωταγωνιστής έχει ερμηνεύσει ρόλους κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου σε συνεργασία µε μεγάλους θεατρικούς φορείς, όπως το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Μέγαρο Μουσικής, η Εθνική Λυρική Σκηνή, και µε αρκετά ∆ΗΠΕΘΕ. Έχει λάβει μέρος σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παραγωγές, καθώς και σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες. To Σινέ Λαύκος είναι το τρίτο κατά σειρά βιβλίο του, µετά το Μηχανάκι, γκόµενα και αρχηγός (1982) και τη θεατρική διασκευή Ο καλός στρατιώτης Σβέικ (1997).

Πώς ξεκίνησε η ιδέα της συγγραφής του βιβλίου Σινέ Λαύκος (Εκδόσεις Μεταίχμιο);

Είναι αλήθεια ότι στις ώρες της σχόλης μού αρέσει να γράφω. Ο Λαύκος είναι ένα χωριό του Πηλίου. Εκεί έχω ένα σπίτι του 1875 αναπαλαιωμένο, όπου πηγαίνω τακτικά για ανάπαυση. Στα ταξίδια μου γέμιζα τετράδια με σημειώσεις, με τον καιρό μεταμορφώθηκαν στο βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας.

Ο ήρωας ξεκινά το ταξίδι του με προορισμό τον Λαύκο. Γιατί το ταξίδι αυτό είναι γεμάτο σκέψεις και νοσταλγία;

Τα συνεχή ταξίδια στους ίδιους δρόμους, με τις ίδιες εικόνες, σου δίνουν τον χώρο και τον χρόνο για σκέψεις και αναμνήσεις.

Ένα χειμωνιάτικο πρωινό ξεκινά το ταξίδι του, με ένα σαράβαλο λεωφορείο, ο μοναδικός επιβάτης. Η διαδρομή του γίνεται σε έναν κακοσυντηρημένο δρόμο. Πότε η εικόνα της Ελλάδας θα βελτιωθεί;

Οι κακοσυντηρημένοι δρόμοι της χώρας μου σου επιτρέπουν να μην πλήττεις, προσέχοντας τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου σου από τις λακκούβες. Η εικόνα, όπου έχει βελτιωθεί (βλ. Αττική Οδός, Εγνατία), δεν θυμίζει Ελλάδα. Υπάρχει κίνδυνος φτιάχνοντας δρόμους να θυμίζει Ευρώπη, αλλά να χάσει τη βαλκανική της ταυτότητα!

Μέσα από το ταξίδι, διασχίζουμε με το λεωφορείο την επαρχία. Τι κάνει τους ανθρώπους της επαρχίας να έχουν ακόμη ποιότητα στο βιοτικό επίπεδο;

Η ποιότητα στην καθημερινότητα της επαρχίας έχει σχέση με την επιθυμία της φυσικής παρουσίας των κατοίκων της. Αν ονειρεύονται και μιμούνται την τρυφηλή ζωή της πρωτεύουσας, μέσω του «My style rocks Gala» της ΤV, τότε αρχίζει το πρόβλημα.

Τι δεν σας αρέσει και θα θέλατε να το αλλάξετε στην επαρχία;

Δεν μου αρέσει η έλλειψη αυτοπεποίθησης στην πρωτόγονη αισθητική της επαρχίας και όταν μιμείται τηλεοπτικά πρότυπα.

Οι μνήμες ακολουθούν τον αφηγητή και φτάνουν μέχρι την παιδική ηλικία. Η παιδική ηλικία έχει πράγματι τόσο μεγάλη σημασία στην ενηλικίωση του ανθρώπου;

Ο Φρόιντ ισχυρίζεται ότι «ο άνθρωπος είναι προϊόν παιδικών τραυμάτων» και συμφωνώ ανεπιφύλακτα μαζί του.

Αναφέρεστε στον Αλβέρτο Αϊνστάιν, στον Τόμας Μαν, στον Καποδίστρια και τον Παπαδιαμάντη. Ποιος είναι ο λόγος της αναφοράς τους;

Όλα τα ονόματα που αναφέρετε και άλλες προσωπικότητες μπορεί να έχουν πεθάνει εδώ και πολύ καιρό, αλλά εξακολουθούν να κυκλοφορούν ανάμεσά μας!

Μου άρεσε η περιγραφή που κάνετε στο χιονισμένο χωριό. Γιατί νιώθουμε ευτυχία όταν βλέπουμε χιονισμένο τοπίο;

Νομίζω ότι η αιτία έχει σχέση με ένα ποίημα του Έλιοτ, που λέει: «ο χειμώνας μάς ζέστανε,/ σκεπάζοντας τη γη με το χιόνι της λησμονιάς».

Μιλάτε για τον Θανάση Βέγγο, τον Ντίνο Ηλιόπουλο και τον Νίκο Ρίζο. Πού οφείλεται η αγάπη του κόσμου για τους παλιούς κωμικούς ηθοποιούς;

Γιατί τα ονόματα που αναφέρετε ήταν κωμικοί με κεφαλαία γράμματα – μεγάλης κλάσης και, κυρίως, αυθεντικοί.

Δεν μου αρέσει η έλλειψη αυτοπεποίθησης στην πρωτόγονη αισθητική της επαρχίας και όταν μιμείται τηλεοπτικά πρότυπα.

Θυμάμαι στις πρώτες σας κινηματογραφικές ταινίες είχατε παίξει και εσείς κωμικούς ρόλους. Δεν είναι δύσκολο για έναν ηθοποιό να παίξει κωμωδία;

Είναι το δυσκολότερο είδος η κωμωδία, γιατί περιέχει το δράμα, άρα δημιουργεί τον πλήρη άνθρωπο.

Σήμερα υπάρχει η αγάπη των ηθοποιών για τα ελληνικά θεατρικά έργα;

Υπάρχει αγάπη για σημαντικά έργα, είτε είναι ελληνικά είτε ξένα.

Λένε ότι δεν γράφουν συχνά οι ηθοποιοί. Ποιος είναι ο λόγος που αποφεύγουν τη συγγραφή;

Γιατί δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος για τον ενεργό ηθοποιό. Πρέπει ψυχή και σώματι να υπηρετεί την τέχνη του.

Έχετε κάνει μια μακρά διαδρομή στο θέατρο, και μάλιστα εξαιρετικά επιτυχημένη. Είσαστε ικανοποιημένος από αυτή την πορεία;

Απόλυτα!

Σε ποια θεατρική παράσταση παίζετε φέτος;

Δουλεύω για δύο χρόνια στο Θέατρο Βασιλάκου με το έργο του Sibleyras Ήρωες, σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με τον Γιάννη Φέρτη και τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη. Πήραμε βραβείο ερμηνείας από το κοινό του Αθηνοράματος. Και υποδύομαι τον Κουασιμόδο στο Θέατρο Παλλάς με το έργο του Βίκτωρος Ουγκό Η Παναγία των Παρισίων.

 

Σινέ Λαύκος
Δημήτρης Πιατάς
Μεταίχμιο
176 σελ.
ISBN 978-618-03-1633-9
Τιμή €12,20
001 patakis eshop


 

Γιώργος Δουατζής
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ > ΕΛΛΗΝΕΣ
Αλέξανδρος Ψυχούλης: συνέντευξη στη Χαριτίνη Μαλισσόβα

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης γεννήθηκε στον Βόλο το 1966. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Παναγιώτη Τέτση. Σήμερα είναι καθηγητής Τέχνης και Τεχνολογίας στο...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ > ΕΛΛΗΝΕΣ
Στέλιος Παρασκευόπουλος: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Ο Στέλιος Παρασκευόπουλος είναι δημοσιογράφος, μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ). Η σταδιοδρομία του ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 από την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος και αργότερα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.