«Το ebook είναι ένα ανόητο προϊόν»
«Το ebook είναι ένα ανόητο προϊόν. Είναι ακριβώς το ίδιο με το χάρτινο, απλά είναι ηλεκτρονικό. Δεν υπάρχει καμία δημιουργικότητα, καμία εξέλιξη, καμία πραγματική ψηφιακή εμπειρία». Τα λόγια αυτά ανήκουν στον διευθύνοντα σύμβουλο του μεγάλου εκδοτικού οίκου Hachette Livre, Αρνό Νουρί, ο οποίος πιστεύει πως τα ebooks, ως «ηλίθιο Προϊόν», δεν θα γνωρίσουν περισσότερη ανάπτυξη από αυτήν που έχουν μέχρι σήμερα.
Σε συνέντευξή του στην ινδική ιστοσελίδα Scroll, ο Νουρί υποστήριξε ότι «η στασιμότητα, ή μάλλον η μικρή πτώση» στις πωλήσεις ebooks στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Βρετανία τα τελευταία χρόνια είναι μια τάση που δεν πρόκειται να αναστραφεί, λόγω των περιορισμών της ίδιας της μορφής του ebook.
«Εμείς, ως εκδότες, δεν τα πήγαμε πολύ καλά στο ψηφιακό κομμάτι. Προσπαθήσαμε. Προσπαθήσαμε τα ενισχυμένα ή εμπλουτισμένα ebooks – δεν έπιασε. Δοκιμάσαμε εφαρμογές, ιστοσελίδες με το περιεχόμενό μας – έχουμε μία ή δύο επιτυχίες μεταξύ εκατό αποτυχιών. Μιλάω για ολόκληρη την αγορά. Δεν τα έχουμε πάει πολύ καλά» ανέφερε ο Νουρί, προσθέτοντας: «Είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχει κάτι που μπορούμε να εφεύρουμε χρησιμοποιώντας το περιεχόμενό μας και τις ψηφιακές μας υποδομές πέρα από τα ebooks, αλλά κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν έχουμε τις ικανότητες και τα ταλέντα στις εταιρείες μας, γιατί οι εκδότες και οι διευθυντές είναι συνηθισμένοι στο να παίρνουν ένα χειρόγραφο και να δημιουργούν ένα σχέδιο σε ένα κομμάτι χαρτί. Δεν ξέρουν τις πλήρεις δυνατότητες του 3D και των ψηφιακών».