Η τεχνητή νοημοσύνη και η εκδοτική βιομηχανία
Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκδοτική βιομηχανία είναι το αντικείμενο έρευνας που πραγματοποίησε η Ένωση Βρετανών Εκδοτών, που προβλέπει ότι τα επόμενα δύο χρόνια μία ευρεία γκάμα τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης θα ενσωματωθεί στις διεργασίες βρετανικών εκδοτικών οίκων, όπως προγράμματα ελέγχου της ποιότητας του κειμένου και εντοπισμού περιπτώσεων λογοκλοπής, καθώς και προγράμματα που μπορούν να βελτιώσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και την ποιότητα υπηρεσιών προς τους προμηθευτές και τους πελάτες των εκδοτικών οίκων.
Ως προς τα οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, η τεχνητή νοημοσύνη έχει την ικανότητα να πραγματοποιεί ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από τον άνθρωπο επαναλαμβανόμενες έρευνες και εργασίες, μειώνοντας τον χρόνο αυτών των διαδικασιών. Έτσι, επεκτείνοντας τις επενδύσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη, οι εκδοτικοί οίκοι αναμένεται να δημιουργήσουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κοινωνία.
Ωστόσο, οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι μια απλή διαδικασία. Τα δύο τρίτα των εκδοτών αναφέρουν ότι η δυσκολία απόκτησης των αναγκαίων τεχνικών δεξιοτήτων για την τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την υλοποίηση τέτοιων επενδύσεων. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο συχνά οι εκδοτικοί οίκου συνεργάζονται με πανεπιστήμια και ιδιωτικές εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης.
Ένα άλλο πρόβλημα σχετίζεται με τη δυσκολία ενσωμάτωσης των προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης στις υπάρχουσες πληροφοριακές υποδομές, ενώ για τους μικρότερους εκδοτικούς οίκους το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το μεγάλο κόστος της αρχικής επένδυσης στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και το πού και πώς πρέπει να επενδύσουν σε αυτόν τον άγνωστο για τους περισσότερους τομέα.