Τι είναι αυτό που κάνει το εξώφυλλο ενός βιβλίου επιτυχημένο;
Τι είναι αυτό που κάνει το εξώφυλλο ενός βιβλίου πραγματικά επιτυχημένο; Στο ερώτημα αυτό επιχείρησε να απαντήσει η Donna Payne, διευθύντρια δημιουργικού της Faber & Faber, μιλώντας στο BBC.
«Για μας, το επιτυχημένο εξώφυλλο είναι αυτό που προκαλεί μιαν αντίδραση. Ίσως να μην το λατρέψουν όλοι. Ή ίσως να μιλάνε όλοι γι’ αυτό. Αλλά με τίποτα δεν θέλουμε εξώφυλλα που είναι βαρετά», τόνισε.
Παράλληλα, ένα επιτυχημένο εξώφυλλο ταιριάζει με το περιεχόμενο του βιβλίου. «Μπορεί να βγάλεις ένα πανέμορφο εξώφυλλο, που σε κάνει να πιστεύεις ότι παραπέμπει σε συγκεκριμένο είδος βιβλίου, αλλά αν η αναγνωστική εμπειρία είναι τελικά διαφορετική, απογοητεύεσαι. Έχεις αποτύχει να βρεις τους κατάλληλους αναγνώστες γι’ αυτό το βιβλίο», πρόσθεσε.
Τέλος, η Payne παρατήρησε ότι ο σχεδιασμός ενός νέου εξωφύλλου για ένα κλασικό μυθιστόρημα αποτελεί μια ευκαιρία να αναδειχθεί μια πτυχή του έργου που στο παρελθόν δεν είχε διερευνηθεί. «Κυκλοφορούν τόσα βιβλία κάθε μέρα, που είναι σημαντικό να φέρουμε ξανά τα κλασικά βιβλία στο μπροστινό ράφι του βιβλιοπωλείου – και ένα νέο “ντύσιμο” θα βοηθήσει σε αυτό», επισήμανε.