fbpx
«Το νησί των ψεμάτων» της Πέρσας Σούκα

«Το νησί των ψεμάτων» της Πέρσας Σούκα

2 Ιανουαρίου 1921. Το ατμόπλοιο Santa Isabel παλεύει απελπισμένα μέσα στη νύχτα με τα μανιασμένα κύματα του Ατλαντικού Ωκεανού. Επιβάτες του, 260 μετανάστες που αναζητούν μια καλύτερη μοίρα στην Αργεντινή από αυτή που τους πρόσφερε με φειδώ η γενέτειρά τους, η Ισπανία. Στο Μπουένος Άιρες αχνοφέγγει ένα καλύτερο μέλλον. Ο καιρός όμως δεν είναι ευνοϊκός, η ασταμάτητη νεροποντή και η καταχνιά που έχει απλωθεί βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές των επιβαινόντων. Το μοιραίο δεν αργεί να συμβεί και το καράβι συντρίβεται στα τραχιά βράχια του μικρού κι απόμακρου νησιού Σαλβόρα της Γαλικίας. Οι λιγοστοί κάτοικοι της περιοχής, γυναίκες ως επί το πλείστον (σχεδόν όλοι οι άντρες έχουν φύγει για τα ηπειρωτικά της Ισπανίας), στον απόηχο των γιορτινών ημερών βρίσκονται στα σπίτια τους και κοιμούνται. Όταν αντιλαμβάνονται το κακό, τρέχουν προς τις ακτές, όμως θεωρούν μάταιη την προσπάθεια να σώσουν τους ναυαγούς μέσα σε αυτή τη θεομηνία.

Τότε τρεις νεαρές γυναίκες, η Μαρία, η Χοσέφα και η Τσιπριάνα, αποφασίζουν με περίσσιο θάρρος να πάρουν μια βάρκα και να γλιτώσουν όσους μπορούν. Η περιορισμένη ορατότητα δεν είναι σύμμαχός τους, μοναδικός αρωγός η ακοή τους. Προσπαθώντας να αφουγκραστούν τις απεγνωσμένες φωνές των μεταναστών και του πληρώματος, που χαροπαλεύουν και εκλιπαρούν για βοήθεια, κατορθώνουν με υπεράνθρωπες προσπάθειες να σώσουν σαράντα οκτώ ανθρώπους. Οι υπόλοιποι δυστυχώς ξεβράζονται στη στεριά νεκροί. Ο κόσμος, οι εφημερίδες και οι Αρχές δεν αργούν να τις ανακηρύξουν ηρωίδες. Όμως για κάποιους άλλους τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Οι φήμες οργιάζουν, τα κακόβουλα σχόλια διαδίδονται από στόμα σε στόμα. Κάτι πιο βαθύ και υποχθόνιο κρύβεται πίσω από τις τρεις γυναίκες, κάτι πιο βαθύ και πολύ πιο σκοτεινό κρύβεται πίσω από το ναυάγιο. Η άφιξη του Αργεντινού δημοσιογράφου, ο οποίος έχει έρθει για να ερευνήσει την υπόθεση, περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα, ανακαλύπτοντας περίεργες καταστάσεις που συνέβησαν εκείνη την ολέθρια νύχτα. Έτσι, οι ηρωίδες δεν αργούν να μετατραπούν σε ύποπτες, κατηγορούμενες, σατανικές...

Η Νερέα Μπάρος ερμηνεύει τη Μαρία με έντονο παλμό και διαπεραστικό βλέμμα, δημιουργώντας μια παθιασμένη μεσογειακή, μαχητική κι ανυπότακτη προσωπικότητα, θυμίζοντας ηρωίδες του ισπανικού κλασικού θεατρικού ρεπερτορίου. Η Βικτόρια Τεϊχέιρο ως Χοσέφα παρουσιάζει σε βάθος μια φρόνιμη, μετριοπαθή γυναίκα, μια τυπική θηλυκή φόρμα της εποχής. Η Άνα Ότσα στον ρόλο της Τσιπριάνα αποδίδει μοναδικά έναν χαρακτήρα που δεν τον χωράει ο τόπος, εκφράζοντας έντονα την ανάγκη να ξεφύγει από τα στενά όρια της επαρχιακής νοοτροπίας.

Με τα θέματα που θίγει, όπως το μεταναστευτικό, την ανδρική κυριαρχία, την ανέχεια, την εξουσία, υπογραμμίζει τη διαχρονικότητα των προβλημάτων της καθημερινής ζωής και της επιβίωσης.

Η σκηνοθέτιδα Πάουλα Κονς με τον σεναριογράφο Λουίς Μαρίας παίρνουν ένα τραγικό και πραγματικό γεγονός και το διαμορφώνουν σε μια καλοδουλεμένη μυθοπλασία. Ένα γεγονός που συντάραξε την τοπική κοινωνία πριν από εκατό χρόνια, αλλά έγινε και η αφορμή για να ξετυλιχθεί ένα κουβάρι από μυστικά που έδενε ασφυκτικά τους απομονωμένους κατοίκους του νησιού, καθιστώντας τους μάλιστα υπεύθυνους για την τραγωδία που συνέβη.

La Isla De Las Mentiras 2

Το Νησί των ψεμάτων είναι ένα εξαιρετικά ατμοσφαιρικό θρίλερ με ιδιαίτερα αισθητές νότες δράματος. Με τα θέματα που θίγει, όπως το μεταναστευτικό, την ανδρική κυριαρχία, την ανέχεια, την εξουσία, υπογραμμίζει τη διαχρονικότητα των προβλημάτων της καθημερινής ζωής και της επιβίωσης. Ο τρόπος κινηματογράφησης μαγνητίζει τον θεατή αναμειγνύοντας τα άγρια τοπία, τη μανιασμένη θάλασσα, την άγονη φύση, τη σκιερή ενέργεια ενός αφιλόξενου τόπου με την ανθρώπινη δυστυχία, τη συμφορά, την περιθωριοποίηση, την εξαθλίωση, τη σκληρότητα και την ειμαρμένη. Το Νησί των ψεμάτων μάς βυθίζει στο μυστήριο του Santa Isabel και φέγγει πάνω από τις σκιές που πέφτουν σαν πυκνό πέπλο σε θλιβερές συνθήκες, μύχια συναισθήματα, δόλιες πράξεις, καθώς και στα ζοφερά ένστικτα της ανθρώπινης φύσης.

Η ταινία προβάλλεται από την 1η Ιουλίου στους κινηματογράφους.


 

Γιώργος Δουατζής
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η «Κάρι» του Στίβεν Κινγκ σε μια μοναδική προβολή στον «Δαναό»

Οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος και ο κινηματογράφος «Δαναός» προσκαλούν το αναγνωστικό και κινηματογραφόφιλο κοινό σε μια ακόμη κινηματογραφική προβολή, μεταφορά ομότιτλου μυθιστορήματος του «Βασιλιά»,...

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η «Λάμψη» του Στίβεν Κινγκ σε μια μοναδική προβολή στον «Δαναό»

Οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος και ο κινηματογράφος «Δαναός» προσκαλούν και πάλι το αναγνωστικό και κινηματογραφόφιλο κοινό σε μια μοναδική προβολή. Σε σκηνοθεσία του θρυλικού Στάνλεϊ Κιούμπρικ, η Λάμψη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.