fbpx

ΛΟΥΛΟΥΑ ΑΛ ΧΟΜΟΥΝΤ συνέντευξη στην Κέλλυ Αθανασιάδου

ΛΟΥΛΟΥΑ ΑΛ ΧΟΜΟΥΝΤ συνέντευξη στην Κέλλυ Αθανασιάδου

Με αφορμή το Art Dubai 2014, το diastixo.gr συνάντησε και μίλησε με μια ακόμη διακριτή εκπρόσωπο της αραβικής τέχνης. Η Λούλουα Αλ Χόμουντ (Lulwah Al Homoud) γεννήθηκε στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας και αποφοίτησε από το Central St. Martin's College of Art and Design του Λονδίνου. Εκπαιδεύτηκε από τον Rashid Bit στην τέχνη της καλλιγραφίας και προσπαθεί με τη δράση της να εξοικειώσει το κοινό με την αραβική τέχνη. Δραστηριοποιείται μεταξύ Λονδίνου και Ντουμπάι, όπου, σε συνεργασία με την πριγκίπισσα Reem Al Faisal της Σαουδικής Αραβίας, ίδρυσε και διευθύνει την γκαλερί Cube Arts. Η ίδια ως δημιουργός έχει αναπτύξει έναν προσωπικό εικαστικό κώδικα, όπου το ισλαμικό στοιχείο έχει έντονη επιρροή. Με απόλυτο σεβασμό στο θρησκευτικό της υπόβαθρο και με σαφείς αναφορές στην επιστήμη των μαθηματικών και της γεωμετρίας, η Αλ Χόμουντ έχει αναπτύξει μια δική της γλώσσα στους πίνακές της, αναγνωρίσιμη και αποδεκτή τεχνοτροπικά τόσο από τα επίσημα δίκτυα τέχνης στην αραβική περιοχή όσο και σε διεθνές εικαστικό επίπεδο. Μιλήσαμε μαζί της τόσο για τη δημιουργική της δράση, όσο και για την άποψή της σχετικά με το Art Dubai και την εμπλοκή της γκαλερί της σε αυτό.

Ως ιδιοκτήτρια γκαλερί, πως κρίνετε τον θεσμό του Art Dubai;

Το πιο σημαντικό στοιχείο της συγκεκριμένης φουάρ είναι ο διεθνής της χαρακτήρας. Ανεξάρτητα από την ποιότητα των έργων που παρουσιάζονται, το Art Dubai είναι μια πολυπολιτισμική συνάντηση τέχνης που έχει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τις γκαλερί που συμμετέχουν. Είναι η πιο σημαντική εμπορική συνάντηση στη Μέση Ανατολή, ένα σημείο αναφοράς για όσους συσχετίζονται με την τέχνη στην αραβική περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, υπάρχει ενδιαφέρον για τις τοπικές γκαλερί από πλευράς των επισκεπτών;

Σίγουρα. Τη συγκεκριμένη περίοδο επισκέπτονται το Ντουμπάι πολλοί άνθρωποι που σχετίζονται με την τέχνη, οι οποίοι κινούνται και εκτός της βασικής έκθεσης. Η επισκεψιμότητα στην γκαλερί μας είναι πολύ αυξημένη σε αυτή τη φάση και το προφίλ των θεατών είναι διεθνές. Το όφελος για τις ντόπιες γκαλερί είναι μεγάλο, είτε συμμετέχουν στο Art είτε όχι. Η Ευρώπη στρέφεται προς τη Μέση Ανατολή και εμείς αντίστοιχα παρουσιάζουμε εκθέσεις με διεθνή χαρακτήρα, συνδυάζοντας Άραβες με ξένους καλλιτέχνες.

ΛΟΥΛΟΥΑ ΑΛ ΧΟΜΟΥΝΤ συνέντευξη στην Κέλλυ ΑθανασιάδουΕίναι ο όγδοος χρόνος διοργάνωσης του θεσμού. Πώς σχολιάζετε την εξέλιξή του;

Έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος σε οργανωτικό επίπεδο και θεωρώ πολύ σημαντική τη φετινή πρωτοβουλία να λειτουργήσει και ξεχωριστό τμήμα για γκαλερί που εκπροσωπούν μοντέρνα τέχνη. Είναι ένα σημαντικό βήμα που καλύπτει τις ανάγκες συγκεκριμένου κοινού, που δεν ενδιαφέρεται για σύγχρονη τέχνη.

Ποιος ήταν ο πιο σημαντικός παράγοντας για εσάς να έρθετε στο Ντουμπάι και να ανοίξετε γκαλερί;

Ο διεθνής χαρακτήρας του κοινού. Το Ντουμπάι είναι το πιο πολυεθνικό από όλα τα εμιράτα, είναι σε συνεχή ανάπτυξη και αποτελεί σημείο συνάντησης μεγάλων κεφαλαίων από όλο τον κόσμο. Και παρόλο που οι περισσότεροι συλλέκτες είναι από τη Σαουδική Αραβία, έρχονται και αγοράζουν εδώ!

Εσείς ως καλλιτέχνις προτιμάτε να παρουσιάζετε τη δουλειά σας σε εκθέσεις της Μέσης Ανατολής ή της Ευρώπης;

Οι εκθέσεις εδώ έχουν πιο ξεκάθαρο εμπορικό ενδιαφέρον, διότι το αραβικό κοινό αγοράζει τέχνη. Ως καλλιτέχνις, μιας και κατάγομαι από τη Σαουδική Αραβία, με ενδιαφέρει πιο πολύ να συμμετέχω σε ευρωπαϊκές εκθέσεις, όπου μπορώ να δείχνω τη δουλειά μου σε ένα κοινό με διαφορετικό πολιτισμικό προφίλ.

Ξεκινήσατε την εικαστική σας δράση περίπου το 2000. Πώς θα περιγράφατε το εικαστικό σας στιλ;

Ναι, τότε βρήκα τον δρόμο μου! Ασχολούμαι γενικά με μια πιο αφηρημένη μορφή της αραβικής καλλιγραφίας και ζωγραφίζω έχοντας στο μυαλό μου κάποια οικουμενικά μηνύματα που θέλω να εκφράζω. Η δουλειά μου έχει να κάνει με το «θείο» και τις διάφορες εκδηλώσεις του Θεού. Η έκφραση της τέχνης μου ανταποκρίνεται σε παγκόσμιες ιδέες. Η ενότητα της έννοιας του Θεού και η πολλαπλότητα της έκφρασής του είναι αυτό που με ενδιαφέρει πιο πολύ.

Θεωρείτε πως το θρησκευτικό σας υπόβαθρο ή η σαουδαραβική σας καταγωγή επηρεάζει τη δημιουργία σας;

Η τέχνη μου έχει να κάνει με τον σύνδεσμο μεταξύ δημιουργού και δημιουργίας και αυτό νομίζω είναι οικουμενικό. Η εκδήλωση του «θείου στοιχείου» στην καθημερινή ζωή είναι κάτι που αφορά τους πάντες. Φυσικά, ο τρόπος με τον οποίο εκφράζομαι δημιουργικά έχει άμεση σχέση με την κουλτούρα μου, για παράδειγμα σε ένα έργο μου ασχολούμαι με τα 99 ονόματα του Θεού, το οποίο σε πρώτη ανάγνωση είναι αμιγώς ισλαμικό, ωστόσο έχω κοινό που ανταποκρίνεται σε αυτό που κάνω και είναι χριστιανοί ή βουδιστές ή άθεοι.

lulwah-0406-thΔηλαδή για εσάς η ώρα της δημιουργίας ενός έργου είναι κατά κάποιον τρόπο μια θρησκευτική εκδήλωση;

Είναι μια μορφή διαλογισμού. Ναι, ένας εικαστικός διαλογισμός. Δεν σκέφτομαι την απήχηση του έργου στο κοινό. Είναι μια φυσική εσωτερική μου διαδικασία. Προσπαθώ να δημιουργώ έργα που δεν έχουν σχέση με τον χρόνο, που είναι ανεξάρτητα από την εμπειρία της στιγμής. Αναφέρομαι σε κάτι που είναι πέρα και πάνω από τη χρονική πραγματικότητα.

 
Φωτογραφίες: Arnaud Humbert

 

Γιώργος Δουατζής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.