fbpx
Anthony Horowitz: «Η ποινή είναι θάνατος»

Anthony Horowitz: «Η ποινή είναι θάνατος»

Ο συγγραφέας Άντονι συνεργάζεται δεύτερη φορά με τον ιδιωτικό ερευνητή Ντάνιελ Χόθορν, μετά την πρώτη κοινή εμφάνισή τους στο βιβλίο Η λέξη είναι φόνος, προσπαθώντας να εξιχνιάσουν τη δολοφονία ενός διάσημου δικηγόρου διαζυγίων στο φθινοπωρινό και μουντό Λονδίνο, με κεντρικό αφηγητή της ιστορίας τον Άντονι. Παραπέμποντας στο δίδυμο Σέρλοκ Χολμς – Δρ Γουάτσον, ο Άντονι ακολουθεί και καταγράφει κάθε σκέψη και δράση του πρώην ντετέκτιβ ως βιογράφος και επιπλέον ως βοηθός του, καθώς έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά καλός και ο ίδιος στην εξιχνίαση φόνων.

Όποιος δεν γνωρίζει τον Άντονι Χόροουιτς και τα προηγούμενα έργα του, θα αρχίσει να υποψιάζεται ότι αυτός και ο ήρωας Άντονι είναι το ίδιο πρόσωπο από το πρώτο κεφάλαιο κιόλας, όπου μας ξεναγεί στα γυρίσματα της σειράς «Ο πόλεμος του Φόιλ», όπου στην πραγματικότητα είναι ο δημιουργός/σεναριογράφος της. Έτσι ο Χόροουιτς κλείνει το μάτι στον αναγνώστη ότι η ιστορία, τα πρόσωπα και τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν έχουν συμβεί στην πραγματικότητα, γεγονός που ενδεχομένως θα τον ξαφνιάσει μόλις το επιβεβαιώσει διαβάζοντας τις ευχαριστίες του συγγραφέα στο τέλος του βιβλίου.

Είναι προφανής, λοιπόν, η αυτοαναφορικότητα μέσα στο έργο από τις περιγραφές των σκηνών των γυρισμάτων για την τηλεοπτική σειρά, τις αναφορές σε άλλα έργα του Χόροουιτς, σε συγγραφείς και εκδοτικούς οίκους, αλλά και στο σχόλιο περί δημιουργικής γραφής όπου εκφράζει την επιθυμία του ο συγγραφέας να βλέπει πίσω από τις κλειστές πόρτες: «Ξεκλειδώνεις πόρτες και οδηγείς τους αναγνώστες στην άλλη μεριά». Επίσης, διαβάζουμε χαρακτηριστικά για τη διαφορά μεταξύ συγγραφής βιβλίου και σεναρίου: «Όταν γράφεις για την τηλεόραση, οι πάντες έχουν άποψη», χαρακτηρίζει τον κάθε συγγραφέα ως τεχνίτη του λόγου, ενώ θίγει και το ζήτημα μεταξύ εμπορικότητας και καθαρής λογοτεχνίας.

Βασισμένος στην κλασική βρετανική αστυνομική λογοτεχνία ξεκινά με βασικά στοιχεία το πτώμα του δολοφονημένου δικηγόρου στο σπίτι του, το αντικείμενο του φόνου, ένα μπουκάλι ακριβό κρασί, έναν τριψήφιο αριθμό ως μήνυμα στον τοίχο γραμμένο με πράσινη μπογιά και τις τελευταίες λέξεις του θύματος: «Τι κάνεις εδώ; Είναι κάπως αργά…». Από εκεί και πέρα λίγο λίγο ξεδιπλώνεται το κουβάρι του μυστηρίου μεταξύ του πρόσφατου επαγγελματικού ιστορικού του δικηγόρου, αλλά και ενός τραγικού συμβάντος του παρελθόντος μεταξύ αυτού και δύο φίλων, που κατέληξε στον θάνατο του ενός και που ενδεχομένως συνδέεται με την υπόθεση.

Το συναρπαστικό είναι ότι όλα τα στοιχεία είναι συνεχώς μπροστά στα μάτια του αναγνώστη, ο οποίος πρέπει να τα παρατηρήσει και απλώς να τα βάλει στη σωστή σειρά.

Οι βασικοί ύποπτοι εναλλάσσονται μεταξύ πολλών προσώπων και τα κεφάλαια διαδέχονται το ένα το άλλο με τίτλους δοσμένους ανάλογα με το άτομο στο οποίο οι πρωταγωνιστές μιλούν ή με τα μέρη που ερευνούν. Παράλληλα, ο τίτλος που βιβλίου προέρχεται από τους στίχους ενός χαϊκού (ιαπωνική ποιητική φόρμα), που έγραψε μία από τους υπόπτους της ιστορίας: «Ανασαίνεις στο αυτί μου/ Κάθε σου λέξη μία δίκη/ Η ποινή είναι θάνατος».

Οι περιγραφές των δρόμων, των σπιτιών και των γειτονιών του Λονδίνου είναι ρεαλιστικές και αποτυπώνουν μια τόσο ακριβή εικόνα της πόλης και των ανθρώπων της, ώστε ο αναγνώστης νιώθει ότι την έχει περπατήσει.

Πέρα από τον αγώνα για την ανακάλυψη του ενόχου, ο Άντονι και ο Χόθορν έχουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από την ντετέκτιβ που έχει αναλάβει επίσημα την υπόθεση και τον βοηθό της, που φτάνουν ακόμα και σε απειλές και τραμπουκισμούς του Άντονι ώστε να τους δίνει όσες πληροφορίες έχουν συλλέξει.

Η μία ανατροπή διαδέχεται την άλλη, λίγο πριν από την αποκάλυψη του θύτη ανακεφαλαιώνονται όλες οι πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί για κάθε ύποπτο ξεχωριστά, βάζοντας έτσι τον αναγνώστη στη θέση να προσπαθεί να A Horowitzσυμπεράνει ποιος είναι ο ένοχος. Το συναρπαστικό είναι ότι όλα τα στοιχεία είναι συνεχώς μπροστά στα μάτια του αναγνώστη, ο οποίος πρέπει να τα παρατηρήσει και απλώς να τα βάλει στη σωστή σειρά.

Η λύση του μυστηρίου έρχεται να σοκάρει τους πάντες με ένα πρόσωπο-έκπληξη καθώς και με τον τρόπο δράσης του δολοφόνου, ο οποίος αντιγράφει στοιχεία από τις ιστορίες του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ με πρωταγωνιστή τον διάσημο Σέρλοκ Χολμς. Οι πολυδιάστατοι χαρακτήρες, η δυνατή πλοκή, οι ανατροπές, τα κρυμμένα μυστικά συνθέτουν ένα κλασικό σκηνικό παιχνιδιού μυστηρίου, βάζοντας τον καθένα στον ρόλο του ντετέκτιβ με σκοπό να διαλευκάνει την υπόθεση. Τα στοιχεία αυτά, μαζί με την εύκολη και γρήγορη ανάγνωση, καθιστούν το μυθιστόρημα Η ποινή είναι θάνατος μια ιδανική επιλογή για τους λάτρεις του είδους.

 

Η ποινή είναι θάνατος
Anthony Horowitz
Μετάφραση: Χριστιάνα Σακελλαροπούλου
Διόπτρα
σ. 384
ISBN: 978-960-653-051-7
Τιμή: 15,50€
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.