fbpx
Greer Hendricks – Sarah Pekkanen: «Ανώνυμη #52»

Greer Hendricks – Sarah Pekkanen: «Ανώνυμη #52»

Δύο οι συγγραφείς που παραδίδουν το συναρπαστικό μυθιστόρημα Ανώνυμη #52, το οποίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Εκδόσεις Κλειδάριθμος. Η συγγραφή είναι μοναχική διαδικασία, δύσκολο να γράφεις με συνεργάτη. Η Greer Hendricks όμως και η Sarah Pekkanen έχουν ήδη δώσει ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τους ένα μπεστ σέλερ, το Η σύζυγος ανάμεσά μας.

Δύο οι βασικές ηρωίδες στο τελευταίο τους βιβλίο και ο αναγνώστης παρακολουθεί την κάθε ημέρα, καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, μέσα από τις σκέψεις της κάθε γυναίκας. Μια ηρωίδα ίσως για κάθε συγγραφέα και η καταγραφή των σκέψεών τους δένουν σε ένα κείμενο, όπως και η ζωή της μιας μπερδεύεται με τη ζωή της άλλης.

Όλα ξεκινούν από μια αγγελία. Μια πρόσκληση για γυναίκες ηλικίας από 18 έως 32 ετών προκειμένου να συμμετάσχουν, έναντι γενναιόδωρης αμοιβής, σε μια ψυχιατρική έρευνα με θέμα τις ηθικές αξίες και την ηθική. Μια έρευνα που διεξάγει η μία ηρωίδα, η πλούσια, όμορφη, καλλιεργημένη ψυχίατρος Σιλντς και ως το υποκείμενο με νούμερο 52 συμμετέχει η άλλη ηρωίδα, η μακιγιέζ Τζέσικα, που έχει απόλυτη ανάγκη λίγα χρήματα παραπάνω. Μια έρευνα για την ηθική, που τελικά εστιάζει κυρίως στην ηθική του γάμου. Στη συζυγική απιστία, στην ανάγκη για ειλικρίνεια και εμπιστοσύνη, στην ηθική της αποπλάνησης ενός παντρεμένου.

«Εύκολα κρίνει κανείς τις επιλογές των άλλων… Τον οδηγό ενός ακριβού ανοιχτού αυτοκινήτου που μπαίνει σφήνα μπροστά σε ένα πιο αργό όχημα. Τη γυναίκα στην ήσυχη καφετέρια που φλυαρεί ακατάπαυστα στο κινητό της. Τον σύζυγο που απατάει τη γυναίκα του… Αν όμως ξέρατε ότι… ο οδηγός είχε υποσχεθεί στον γιο του ότι θα πήγαινε να τον δει στη θεατρική παράσταση του σχολείου, αλλά το αφεντικό τον είχε πιέσει να παραστεί σε μια σύσκεψη της τελευταίας στιγμής; Αν η γυναίκα στην καφετέρια είχε λάβει μόλις ένα τηλεφώνημα από τον έρωτα της ζωής της, έναν άντρα που της είχε ραγίσει την καρδιά; Και η απατημένη γυναίκα συστηματικά απέκρουε τα χάδια του άντρα της;»

Από το πρώτο κεφάλαιο τίθενται τα ερωτήματα αυτά στον αναγνώστη, προτρέποντάς τον να μη βγάλει βιαστικά συμπεράσματα όσο θα μαθαίνει την ιστορία. «Πίσω από τις πράξεις μας υπάρχουν πάντα κάποιοι λόγοι… Ακόμα κι αν οι αιτίες είναι τόσο βαθιά θαμμένες, ώστε να μην τις αναγνωρίζουμε ούτε εμείς οι ίδιοι». Ακόμα και οι άσχημες πράξεις μπορεί να υπαγορεύονται από ένα αγνό συναίσθημα.

Ο λόγος που υπαγορεύει τις πράξεις της ψυχιάτρου: ένας άντρας. Παρότι οι άντρες παίζουν σημαντικό ρόλο στην ιστορία των δύο γυναικών, εμφανίζονται περισσότερο ως κομπάρσοι. Δεν εστιάζουν οι συγγραφείς στα δικά τους συναισθήματα, δεν τις ενδιαφέρει να παρακολουθήσουν από πού πηγάζουν οι δικές τους πράξεις. Τους χρησιμοποιούν για να αποκρυπτογραφήσουν, για να κατευθύνουν, για να δικαιολογήσουν τα συναισθήματα των ηρωίδων.

 Ακόμα και οι άσχημες πράξεις μπορεί να υπαγορεύονται από ένα αγνό συναίσθημα.

Καθώς η Τζέσικα απαντάει στα ερωτηματολόγια για την έρευνα της Δρος Σιλντς, συνειδητοποιεί πράγματα για τον εαυτό της που ποτέ δεν είχε καθίσει να σκεφτεί. Όταν η ψυχίατρος θα καλέσει αυτήν ειδικά να συνεχίσει ως υποκείμενο της έρευνας, αυτή τη φορά όχι απαντώντας μόνο σε ερωτηματολόγια αλλά συμμετέχοντας ενεργά σε πειράματα, όλα της τα μυστικά, ακόμα κι αυτά που έκρυβε και από τον εαυτό της, γίνονται γνωστά. Άραγε, μπορεί κάποιος που εμπιστευόμαστε να στρέψει τα μυστικά μας εναντίον μας;

Η ψυχίατρος θα ξεχωρίσει την Τζέσικα μεταξύ όλων των νεαρών γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνά της για την απάντησή της σε μία ερώτηση σχετικά με την απιστία: «Όταν ένας άντρας σε έχει απατήσει, θα το ξανακάνει».

Η αγάπη, οι σχέσεις, ο γάμος χτίζονται πάνω σε μικρές συνήθειες, στην οικειότητα που νιώθεις με τον άλλο, στην εμπιστοσύνη. Να ξέρεις πότε θα βρίσκεται πού, τι θα παραγγείλει, ποιο δώρο θα του άρεσε περισσότερο. «Ίσως ξέρεις ήδη τι σημαίνει να κάθεσαι δίπλα του σ’ ένα καφέ, απέναντι από ένα άλλο ζευγάρι, και να νιώθεις ότι πετάς στα ουράνια. Ίσως εκείνος φροντίζει τις ανάγκες σου όπως ο Τόμας τις δικές μου. Ίσως ειδοποιεί τον σερβιτόρο να γεμίσει το ποτήρι σου αμέσως μόλις αδειάσει… Αυτές οι ενέργειες είναι εξωτερικές. Εύκολα διακρίνονται. Όμως πρώτα πρέπει να περάσουν αρκετά χρόνια για να μπορέσεις να γνωρίσεις έναν άντρα τόσο καλά, ώστε να είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις τις κρυφές, τις εσωτερικές περίπλοκες πτυχές του». Κι όταν τον γνωρίζεις πια τόσο καλά, μπορείς να διακρίνεις πότε μια συμπεριφορά του είναι ψεύτικη. Πότε γελάει πιο δυνατά, πότε προσπαθεί να αποφύγει κάτι, πότε λέει ψέματα.

Η ιστορία κλιμακώνεται καθώς η σχέση των δύο γυναικών γίνεται πιο στενή, μυστικά αρχίζουν να αποκαλύπτονται και η ατμόσφαιρα γίνεται όλο και πιο τρομακτική, χωρίς να ξέρει κανείς ποιον μπορεί να εμπιστευτεί.

Κι ενώ η ατμόσφαιρα γίνεται όλο και πιο τρομακτική, το περιβάλλον της μιας γυναίκας παραμένει φινετσάτο, με ρούχα φτιαγμένα από κασμίρ και μετάξι, εκλεκτές ποικιλίες κρασιών, εξωτικά φρούτα και ξεχωριστά ορεκτικά, κλασική μουσική, εκθέσεις και όμορφα αντικείμενα, ενώ η άλλη παραμένει ένα κορίτσι που προσπαθεί να εξασφαλίσει το νοίκι, μπαίνοντας σε διάφορα σπίτια με το βαρύ βαλιτσάκι της με τα σύνεργα του μακιγιάζ. Ποια σκιά, άραγε, ταιριάζει στο ανοιχτόχρωμο δέρμα; Και η ερώτηση που απευθύνει σε κάθε γυναίκα που θα μακιγιάρει: «Τι εικόνα θέλεις να δείχνεις;»

«Όταν έχω ολοκληρώσει το έργο μου, οι πελάτισσές μου δείχνουν διαφορετικές. Ενισχύεται η αυτοπεποίθησή τους, γίνονται πιο λαμπερές – ίσως και λίγο πιο ευτυχισμένες. Όμως η αλλαγή που προσφέρω είναι προσωρινή. Οι άνθρωποι ανακτούν πάντοτε την προηγούμενη εικόνα τους. Η αληθινή αλλαγή απαιτεί κάτι περισσότερο, και τα εργαλεία που έχω στη διάθεσή μου δεν επαρκούν». Τα εργαλεία όμως που έχει στη διάθεσή της μια ψυχίατρος μπορεί να επαρκούν για Hendricks Pekkanenμόνιμες αλλαγές.

Ένα μυθιστόρημα που μιλάει για τη ζήλια, για την εκδίκηση, αλλά κυρίως για την αγάπη. Και φτάνοντας στο τέλος, αμφισβητείται ποιος τελικά ήταν το θύμα, ποιος και τι έφταιξε. Και το μόνο ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι: «Μέχρι πού μπορείς να φτάσεις όταν αγαπάς; Θα έδινες τη ζωή σου γι’ αυτόν που αγαπάς;»

 

Ανώνυμη #52
Greer Hendricks – Sarah Pekkanen
μετάφραση: Παλμύρα Ισμυρίδου
Κλειδάριθμος
480 σελ.
ISBN 978-960-461-983-2
Τιμή €15,50
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.