Τατιάνα Αβέρωφ: «Έγκλημα στον Παράδεισο»
Τατιάνα Αβέρωφ: «Έγκλημα στον Παράδεισο»

Τατιάνα Αβέρωφ: «Έγκλημα στον Παράδεισο»

Έγκλημα στον παράδεισο είναι ο τίτλος του βιβλίου της Τατιάνας Αβέρωφ, η οποία βάζει έτσι και τη δική της σφραγίδα στον χώρο του αστυνομικού μυθιστορήματος.

Ο τόπος όπου εκτυλίσσεται η ιστορία είναι ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου με το όνομα Παράδεισος.

Και θα επρόκειτο για ένα σχεδόν παραδεισένιο χωριό, αν δεν το σκίαζε ένα στυγερό έγκλημα, αυτό που στοίχισε τη ζωή του αγαπημένου δημάρχου αλλά και την ηρεμία των κατοίκων του.

Κεντρικοί ήρωες είναι η Μαρία Λάζου, η αγροτική γιατρός του χωριού με καταγωγή από την Αθήνα, και ο αστυνόμος Περικλής Γαλάνης, ο οποίος καταφθάνει από τα Γιάννενα για να εξιχνιάσει τον μυστηριώδη θάνατο.

Το βιβλίο κινείται σε δύο άξονες. Από τη μία η διερεύνηση του στυγερού εγκλήματος και από την άλλη η σχέση των δύο κεντρικών ηρώων, η οποία δεν ξεκινά με τις ευνοϊκότερες συνθήκες.

Στις 250 σελίδες του βιβλίου και στα 27 κεφάλαιά του διανύουμε 9 ημέρες, όσες και οι μέρες που χρειάστηκαν για την αποκάλυψη του ενόχου και των συνεργών του, με ένταση, αποκαλύψεις και ανατροπές που καθηλώνουν μέχρι την τελευταία σελίδα.

Οι σπουδές και η εμπειρία της Τατιάνας Αβέρωφ στον χώρο της ψυχολογίας έχουν ως αποτέλεσμα να παρακολουθούμε παράλληλα και ψυχογραφημένους τους χαρακτήρες του μυθιστορήματος.

Οι έτεροι αστυνόμοι της περιοχής, οι αστυνόμοι Μέσσης και Κιτσούλης, η χήρα του δολοφονημένου δημάρχου, η Σία, ο Τεράστιος, οι μοναχοί Νεκτάριος και Κωνσταντίνος, η κυρα-Νόπη, ο δήμαχος Μπάτζιος συνθέτουν το παζλ μιας μικρής κοινωνίας με μεγάλα μυστικά, που αποτελεί παράλληλα και το παζλ της εξιχνίασης του εγκλήματος.

Ένα παζλ που όχι μόνο ψυχογραφεί αλλά και που δίνει έντονο το ηθογραφικό στίγμα της ελληνικής επαρχίας. 

Το μυθιστόρημα καταδεικνύει την απληστία, τον ρατσισμό απέναντι στο διαφορετικό, την ευκολία τού να πέσει κάποιος σε παγίδα που μπορεί να στοιχίσει την ηρεμία του ή, ακόμα χειρότερα, την αξιοπρέπεια και την ίδια του τη ζωή.

Η συγγραφέας φωτίζει τεχνηέντως όσα στοιχεία πρέπει να γνωρίζουμε σε κάθε σελίδα και με τέτοιον τρόπο ώστε να επιθυμούμε να διαβάσουμε την επόμενη.

Διαχειρίζεται τους ήρωές της με ειλικρίνεια και τους παραδίδει έτοιμους, αλλά χωρίς να προκαταλαμβάνει τον αναγνώστη απέναντί τους, αφήνοντας το τελικό συμπέρασμα για εμάς, όχι φυσικά για τις εγκληματικές πράξεις, αλλά για όσους βρίσκονται στον περιβάλλοντα χώρο, οι οποίοι κουβαλούν τα δικά τους μυστικά, διακατέχονται από τα δικά τους πάθη και βάζουν κάθε φορά ένα λιθαράκι στην εξέλιξη της ιστορίας.

Το μυθιστόρημα καταδεικνύει την απληστία, τον ρατσισμό απέναντι στο διαφορετικό, την ευκολία τού να πέσει κάποιος σε παγίδα που μπορεί να στοιχίσει την ηρεμία του ή, ακόμα χειρότερα, την αξιοπρέπεια και την ίδια του τη ζωή.

Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι διεισδύει σε ένα θέμα ταμπού, όπως αυτό των ιδιαιτεροτήτων των μοναστηριών, με τρόπο κριτικό, επικριτικό, αλλά όχι απόλυτο και χωρίς προκαταλήψεις. Δεν γενικεύει, αλλά στοχοποιεί συγκεκριμένες συμπεριφορές, ανάλογες με αυτές που λίγο πολύ όλοι έχουμε ακούσει, τοποθετώντας τες στη μυθοπλασία με τρόπο αποκαλυπτικό και ρεαλιστικό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η σχέση των κεντρικών ηρώων, της γιατρού Μαρίας και του αστυνόμου Περικλή, καθώς και οι ψυχολογικές διακυμάνσεις τους που επιτυχημένα περιλαμβάνει η συγγραφέας στη μυθοπλασία. Μια σχέση που δεν δείχνει αποκομμένη από το έγκλημα, αλλά και δεν εξαρτάται από αυτό.

Στην ουσία πρόκειται για δύο νέους ανθρώπους οι οποίοι ενώ τυχαία συναντιούνται κάτω από παράδοξες συνθήκες, που μόνο το αίσθημα δεν ευνοούν, φαίνεται ότι μπορεί και να αποζητούσαν ο ένας τον άλλον.

Το μυθιστόρημα τοποθετείται χρονικά στην Ελλάδα της Κρίσης, αλλά χωρίς απόλυτα στεγανά χρονικά πλαίσια.

Η γλώσσα που χρησιμοποιεί η συγγραφέας είναι στρωτή, απόλυτα ρεαλιστική (αποδίδονται ανάλογες ατάκες στον κάθε ήρωα, ανάλογα με το μορφωτικό και κοινωνικό του επίπεδο) και η αφήγηση είναι γλαφυρή και ρέουσα, στοιχεία που πραγματικά σε κάνουν να θέλεις να t averofφτάσεις στην τελευταία σελίδα, απολαμβάνοντας ωστόσο όλη τη διαδρομή.

Μας βάζει επίσης να σκεφτούμε πόσο η ταυτότητα και το προφίλ των διπλανών μας είναι αυτή που πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε.

Οι λέξεις «έγκλημα» και «Παράδεισος» βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση και αυτή η κόντρα που ξεκινά από τον ίδιο τον τίτλο μάς βάζει να σκεφτούμε τι είναι παράδεισος (παρόλο που Παράδεισος είναι στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα το όνομα του χωριού στο οποίο εκτυλίσσεται) αλλά και αν τελικά υπάρχει.

 

Έγκλημα στον Παράδεισο
Τατιάνα Αβέρωφ
Μεταίχμιο
272 σελ.
ISBN 978-618-03-1206-5
Τιμή: €14,40
001 patakis eshop


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιό σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χρύσα Σπυροπούλου: «Ταραγμένα νερά»

Από την πρώτη κιόλας σελίδα του μυθιστορήματος Ταραγμένα νερά είχα την αίσθηση ότι οι ήρωές του πλήθαιναν, τα γεγονότα εναλλάσσονταν με γρήγορους ρυθμούς, ενώ επιπλέον σκεφτόμουν ότι είχα να κάνω ή...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Θοδωρής Τσαπακίδης: «Ο ελέφαντας του Hotel Phidias»

Ο Θοδωρής Τσαπακίδης (Βρυξέλλες, 1970), που σπούδασε στην Πάτρα μηχανολόγος μηχανικός, έχει ασχοληθεί με τη λογοτεχνική μετάφραση (από τα γαλλικά και τα αγγλικά), ενώ μπήκε και στον χώρο του...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ελένη Κάζδαγλη Μαρκάκη: «Καφέ Ρουαγιάλ»

Και μόνο ο τίτλος σε προκαλεί να βρεθείς σε εκείνα τα υπέροχα καφέ, να βουλιάξεις στις βελουδένιες πολυθρόνες και, κάτω από διακριτικό φως πολυελαίων, να απολαύσεις τον καφέ σου! Αυτή η αίσθηση...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

*  Το email σας:

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.