fbpx
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στον 5ο όροφο της Νομικής»

Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στον 5ο όροφο της Νομικής»

Έπειτα από επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό, με βιβλία του που κυκλοφορούν σε Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες, ο βραβευμένος συγγραφέας και εγκληματολόγος Χρήστος Μαρκογιαννάκης επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος», στους γνώριμους χώρους της πανεπιστημιακής του σχολής ως μυθιστοριογράφος, με το βιβλίο Στον 5ο όροφο της Νομικής (γαλλικός τίτλος: Au 5e étage de la faculté de droit).

Το μυθιστόρημα ξεκινά με δύο εγκλήματα που ερευνά το κεντρικό πρόσωπο της αφήγησης, ο αστυνόμος Χριστόφορος Μάρκου, ο οποίος διαπιστώνει ότι τα θύματα, μια καθηγήτρια και ένας υποψήφιος διδάκτορας, φαινομενικά δεν είχαν τίποτε κοινό μεταξύ τους. Σύντομα, όμως, οι αποκαλύψεις έρχονται από τα πρόσωπα της ακαδημαϊκής κοινότητας φανερώνοντας προσωπικές εμπάθειες, διαπλοκή, υπέρμετρη φιλοδοξία και άγνωστα κίνητρα.

Οι χαρακτήρες του βιβλίου έχουν κάτι κοινό. Είναι όλοι ύποπτοι.

Υπάρχει αληθοφάνεια και σκωπτική διάθεση από τον συγγραφέα ως προς τις καταστάσεις που πραγματικά τυραννούν το ανώτατο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Και όλα αυτά, παρά την πνευματικότητα των χαρακτήρων, σε έναν χώρο όπου θα θεωρούσαμε αδιανόητο ότι μπορεί να συμβαίνουν εγκλήματα. Ο Κάιν όμως δεν έχει τόπο ούτε πατρίδα, μπορεί να γεννηθεί παντού. Κυρίως στον τομέα των γραμμάτων, όπου οι άνθρωποι σκέφτονται και υπολογίζουν, φθονούν, φιλοδοξούν επικίνδυνα, κυριαρχούν ή υποτάσσονται, σε μια μικρή κοινότητα κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση της κοινωνίας. Σε αυτούς τους χώρους οι άνθρωποι είναι σκεπτόμενοι, άρα επεξεργάζονται περισσότερο το καλό ή το κακό, μπορούν να σχεδιάσουν και να επεξεργαστούν με χίλιους τρόπους «το τέλειο έγκλημα».

Στον 5ο όροφο της Νομικής, χάριν της μυθιστορίας, το κτίριο μετατρέπεται σε ένα ασανσέρ για δολοφόνους. Ο συγγραφέας βαδίζει πάνω σε κλασικές φόρμες του whodunit, μας κλείνει αρκετές φορές το μάτι αναφερόμενος στους κλασικούς της αστυνομικής λογοτεχνίας και χρησιμοποιεί στρωτή γραφή, χωρίς δραματικές περιγραφές εγκλημάτων. Πατά πάνω στον γρίφο προς ευχαρίστηση του αναγνώστη, δίνοντάς μας το πιο δυνατό στοιχείο: Οι χαρακτήρες του βιβλίου έχουν κάτι κοινό. Είναι όλοι ύποπτοι.

Από τα πιο μεστά κεφάλαια του μυθιστορήματος που μας φέρνουν στον νου ανάλογες σκηνές με τον Ηρακλή Πουαρό είναι η διαφορετική συνεδρίαση, όπου ο αστυνόμος αναλύει μεθοδικά και αποκλείει κάποιους από τους υπόπτους. Υπάρχει ένας οργανωτικός χαρακτήρας κρυμμένος πίσω από αυτό το βιβλίο και είναι ένας άνθρωπος καλλιεργημένος και γνώστης των πραγμάτων. Είναι ο συγγραφέας. Μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί από τα σκοτάδια προς την έξοδο, με επιχειρήματα για την τελική λύση.

Ο πολύ ενδιαφέρων και συμπαθής χαρακτήρας του αστυνόμου Χριστόφορου Μάρκου μάς αφήνει τη γεύση της δικαίωσης, και τι το καλύτερο από αυτό που κατάφερε: Να γνωρίσουν όλα τα πρόσωπα της σχολής τα αμαρτήματα και τις αδυναμίες όλων. Φαίνεται πως το δεύτερο θύμα του μυθιστορήματος, που ξεκίνησε να βαδίζει στο σκοτάδι μ’ ένα σφίξιμο στην καρδιά και τα τελευταία δυο-τρία χρόνια παρακολουθούσε τη σχολή να φθίνει, υπήρξε ένας από τους τελευταίους μάρτυρες αυτής της φθοράς, υπήρξε για να αποτυπώσει ένα ατελές έγκλημα.xr markogiannakis22

 

Στον 5ο όροφο της Νομικής
Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Μίνωας
σ. 348
ISBN: 978-618-02-1867-1
Τιμή: 16,60€
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ελένη Καραγιάννη: «Το κόκκινο τάπερ»

Όταν έφτασε στα χέρια μου αυτή η πρώτη συλλογή διηγημάτων της Ελένης Καραγιάννη ήμουν βέβαιη, διαβάζοντας τον τίτλο, ότι θα ήταν γεμάτη αγάπη όπως ένα μαμαδίστικο «κόκκινο τάπερ» και δεν γελάστηκα....

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γιώργος Αγγελίδης: «Σκοτεινή κληρονομιά»

Η Σκοτεινή κληρονομιά του Γιώργου Αγγελίδη αποτελεί μια ενδιαφέρουσα αφήγηση, που συνδυάζει με δεξιοτεχνία τη φαντασία και το κοινωνικό δράμα. Ο συγγραφέας, μετά την «Τριλογία του φεγγαριού», αποφασίζει να...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χρυσοξένη Προκοπάκη: «Αβαρής»

Το τελευταίο πεζογραφικό βιβλίο της Χρυσοξένης Προκοπάκη έρχεται για να διευρύνει τα όρια του αφηγηματικού λόγου και τον κάνει να εναγκαλισθεί μεθόδους και τεχνικές του θεάτρου και, συγκεκριμένα,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.