fbpx
 Λένα Φατούρου: «Ένοχο μυστικό»

Λένα Φατούρου: «Ένοχο μυστικό»

Ως επί το πλείστον κάποιο μυστικό, αθώο ή ένοχο, σπάνια παραμένει καλά κρυμμένο για πάντα. Τις περισσότερες φορές, τυχαία ή συμπτωματικά, το ανασύρουν από την κρυψώνα του και βγαίνει στο φως η αλήθεια ανατρέποντας τις σταθερές, οι οποίες ως τότε θεωρούνταν απαρασάλευτες. Η ανατροπή αυτή θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα πορεία της ζωής των εμπλεκόμενων προσώπων, αφού πια τα έως τότε δεδομένα θα ιδωθούν από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία, θα υποστούν τη βάσανο της εξαντλητικής έρευνας, για να φτάσουν στην πλήρη διαλεύκανση της αλήθειας.

Έτσι, τυχαία ή μοιραία, μπήκε στη ζωή της Μυρτώς ο Λουίτζι. Γνωρίστηκαν σ’ ένα επαγγελματικό ταξίδι της στην Ιταλία και από εκεί κι έπειτα όλα εξελίχθηκαν, λες ερήμην της, με τον τρόπο που μόνον η ζωή ξέρει να γράφει τα σενάριά της, όμοια με πεπρωμένο, που κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει απ’ αυτό. Για τη Μυρτώ, η γνωριμία της με τον Λουίτζι σφραγίστηκε με την εύνοια της τύχης να συναντήσει τον ιδανικό άντρα και την ατυχία να τον χάσει πριν καλά καλά γευτεί έστω και ψίχουλα ευτυχίας. Μοναδική ζωντανή απόδειξη αυτής της ευτυχίας η Νεφέλη, καρπός ενός ανεκπλήρωτου έρωτα, που τον ονειρευόταν χρόνια και όταν ήρθε στη ζωή της δεν πρόλαβε να τον χαρεί, της τον άρπαξε ο θάνατος. «Το όνειρο, αρχή και τέλος, αναπνοή και νόστος ενός χαμένου έρωτα».

Έπειτα από πολλά χρόνια, ένα τυχαίο γεγονός ανέτρεψε τα παγιωμένα ως τότε –λανθασμένα όμως– πιστεύω της Μυρτώς. Συνέβη ένα πρωινό σ’ ένα καφέ στην παραλιακή, την ώρα που έπινε τον καφέ της παρέα με μια φίλη της. Σε κοντινό τραπέζι καθόταν ένας νεαρός άντρας, που μιλούσε ιταλικά και έμοιαζε καταπληκτικά στον Λουίτζι, τον άντρα που σφράγισε ανεξίτηλα τη ζωή της. Δε δίστασε να τον πλησιάσει, κάτι της ψιθύριζε μέσα της πως αυτός ο νέος είχε σχέση με τον δικό της Λουίτζι. Η συζήτηση μαζί του επαλήθευσε τη διαίσθησή της, γιατί ο νεαρός Ρικάρντο της αποκάλυψε ότι ήταν γιος του Λουίτζι. «Λέξεις απρόσωπες αιωρούνται, ν’ αποκαλύψουν μυστικά ανομολόγητα», γράφει στη σελίδα 122 του βιβλίου η συγγραφέας. Στην περίπτωση της Μυρτώς ήταν κεραυνός, που τη χτύπησε κατακέφαλα, αν και ο πραγματικός κεραυνός, αν έπεφτε στο κεφάλι της, λιγότερο θα τη συγκλόνιζε απ’ τα ανομολόγητα μυστικά, τα καλά κρυμμένα, τα βαθιά θαμμένα χρόνια τώρα. Κι όμως, ο Λουίτζι δεν της είχε μιλήσει ποτέ για παιδί, γιατί αν είχε δε θα της το έκρυβε, πάντα ήταν ειλικρινής μαζί της. Άλλωστε ετοιμάζονταν να παντρευτούν, πώς θα μπορούσε να κρατήσει μυστική την ύπαρξη ενός παιδιού; Τώρα όμως αποδεικνυόταν πως η Νεφέλη της είχε αδελφό, τον Ρικάρντο!

Το χέρι σου στο χέρι μου/ είναι σαν αλυσίδα,/ και ο δυνατός μας έρωτας/ αλάνθαστη πυξίδα.

Η Λένα Φατούρου αποτύπωσε στο βιβλίο της ένα μυθιστόρημα με κοινωνικές προεκτάσεις, οι οποίες δεν απέχουν από την πραγματική ζωή. Τα γεγονότα που ούτως ή άλλως παίζουν σημαντικό ρόλο στην πλοκή και στην εξέλιξη της ιστορίας διαδραματίζονται στην Ελλάδα και στην Ιταλία. Τον κύριο λόγο στη διαμόρφωση καταστάσεων έχουν οι ήρωες της ιστορίας, που θα διαμορφώσουν την πλοκή και την εξέλιξή της. Ανομολόγητα πάθη, ζήλιες, απόρριψη, απόγνωση οδηγούν κάποιους από τους ήρωες να περάσουν από την πλάγια θύρα, ώστε να επηρεάσουν με κάθε τρόπο τις διαθέσεις άλλων προσώπων και να εξασφαλίσουν την ποθούμενη ανατροπή προς όφελός τους.

Το μυθιστόρημα, με την εναλλαγή συναισθημάτων στη ροή του, συγκινεί τον αναγνώστη, τον εμπλέκει στα γεγονότα, τον κάνει συμμέτοχο και συναγωνιστή των ηρώων, τον παρασύρει στη δίνη των αποκαλύψεων και του δίνει φτερά στη χαρά και στην ευτυχία.

Αυτό ακριβώς έκανε και η μητέρα του Ρικάρντο, σκάρωσε ένα ψεύτικο σενάριο πατρότητας του γιου της, δε δυσκολεύτηκε μάλιστα να πείσει τους γονείς του Λουίτζι ότι ο Ρικάρντο ήταν παιδί του νεκρού γιου τους. Έστησε δηλαδή τη ζωή του παιδιού της πάνω σ’ ένα ψέμα, προκειμένου να περάσουν καλά μάνα και γιος. Ποιες θα μπορούσε όμως να είναι οι συνέπειες αυτού του υποτιθέμενου «αθώου» ψέματος; Απρόβλεπτες και οδυνηρές – τόσο για τους ίδιους, όσο και για τα εμπλεκόμενα σ’ αυτή την απάτη πρόσωπα.

Τα πρόσωπα του μυθιστορήματος είναι πολλά και ο ρόλος τους συγκεκριμένος και αποφασιστικής σημασίας για την πλοκή και την εξέλιξή του. Ο αναγνώστης θα ζήσει από κεφάλαιο σε κεφάλαιο μαζί με τους ήρωες του βιβλίου τις ανατροπές γεγονότων και καταστάσεων, θα διεισδύσει στην ψυχολογία τους, θ’ ανακαλύψει ανθρώπινους χαρακτήρες μ’ όλα τα θετικά και τ’ αρνητικά τους, και θα διαπιστώσει πως η θέληση μπορεί να υπερπηδήσει και τα πιο ανυπέρβλητα εμπόδια.

Η ιστορία εξελίσσεται με γοργό ρυθμό, χωρίς πλατειασμούς και άσκοπες φλυαρίες, ώστε να μην ατονεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Λείπουν επίσης οι περιττές περιγραφές, οι οποίες συνήθως στοχεύουν στο γέμισμα σελίδων και όχι στην ουσία του περιεχομένου. Σε κάποια κεφάλαια η συγγραφέας ανασκάπτει τις ψυχικές δίνες των ηρώων της, οι οποίες καλά κρυμμένες για πολλά χρόνια αναζωπυρώνονται και κατακαίνε τις αντοχές τους. Η ιστορία εξελίσσεται ομαλά, πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για τον σημερινό αναγνώστη, που αναζητά ένα ανάγνωσμα χωρίς γρίφους και υποθετικά σενάρια, χωρίς ασύνδετα γεγονότα και πρόσωπα που ξεπροβάλλουν αιφνιδιαστικά και χωρίς λόγο. Ο σημερινός πολυάσχολος αναγνώστης αναζητά ένα ανάγνωσμα που θα τον παρασύρει στις σελίδες του, θα του χαρίσει ευχαρίστηση και αισιοδοξία.

lena fatourouΗ Λένα Φατούρου έχει εκδώσει και μια ποιητική συλλογή, γι’ αυτό και προτάσσει ως μότο σε κάθε κεφάλαιο του μυθιστορήματος στίχους, σύροντας μια ποιητική πινελιά στο πεζό που θα ακολουθήσει. Το μυθιστόρημα, με την εναλλαγή συναισθημάτων στη ροή του, συγκινεί τον αναγνώστη, τον εμπλέκει στα γεγονότα, τον κάνει συμμέτοχο και συναγωνιστή των ηρώων, τον παρασύρει στη δίνη των αποκαλύψεων και του δίνει φτερά στη χαρά και στην ευτυχία. Γιατί το βιβλίο, το κάθε καλό βιβλίο, έχει τον μαγικό τρόπο να πραγματοποιεί το ανέφικτο, αφήνοντας γεύση χαράς, ικανοποίησης, ονείρου και προσδοκίας.

 

Ένοχο μυστικό
Λένα Φατούρου
Βεργίνα
270 σελ.
ISBN 978-618-5215-21-7
Τιμή €13,00
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ελένη Καραγιάννη: «Το κόκκινο τάπερ»

Όταν έφτασε στα χέρια μου αυτή η πρώτη συλλογή διηγημάτων της Ελένης Καραγιάννη ήμουν βέβαιη, διαβάζοντας τον τίτλο, ότι θα ήταν γεμάτη αγάπη όπως ένα μαμαδίστικο «κόκκινο τάπερ» και δεν γελάστηκα....

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γιώργος Αγγελίδης: «Σκοτεινή κληρονομιά»

Η Σκοτεινή κληρονομιά του Γιώργου Αγγελίδη αποτελεί μια ενδιαφέρουσα αφήγηση, που συνδυάζει με δεξιοτεχνία τη φαντασία και το κοινωνικό δράμα. Ο συγγραφέας, μετά την «Τριλογία του φεγγαριού», αποφασίζει να...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χρυσοξένη Προκοπάκη: «Αβαρής»

Το τελευταίο πεζογραφικό βιβλίο της Χρυσοξένης Προκοπάκη έρχεται για να διευρύνει τα όρια του αφηγηματικού λόγου και τον κάνει να εναγκαλισθεί μεθόδους και τεχνικές του θεάτρου και, συγκεκριμένα,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.