Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μιχάλης Μοδινός
στην Τίνα Πανώριου

 

Περιβαλλοντολόγος, γεωγράφος και μηχανικός, ο Μιχάλης Μοδινός γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Θεωρητικός και ακτιβιστής του οικολογικού κινήματος, συνεργάστηκε με διεθνείς οργανισμούς, δίδαξε σε ακαδημαϊκά ιδρύματα ανά τον κόσμο, ενώ υπήρξε ιδρυτής...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Αντώνης Αλιμπέρτης

 

Όταν το 1980 συνάντησα την πρώτη ορχιδέα, μια Orchis italica, κοντά στο Λαράνι της Κρήτης, δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ αυτή την ατελεύτητη διαδρομή στον φαντασμαγορικό κόσμο των πανέμορφων αυτών λουλουδιών. Βέβαια, για να βρω το όνομά της χρειάστηκε χρόνος και ξένα βιβλία, αγγλικά...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Μπέρνχαρντ Σλινκ:
«Η γυναίκα στη σκάλα»
της Τούλας Ρεπαπή

Ο Μπέρνχαρντ Σλινκ είναι ένας διακεκριμένος νομικός, που ζει στο Βερολίνο και στη Νέα Υόρκη. Είναι επίσης και διάσημος συγγραφέας. Μέσα στα βιβλία του έρχεται συνεχώς αντιμέτωπος με τους νόμους. Στο πολυδιαβασμένο βιβλίο του με τον τίτλο Διαβάζοντας στη Χάννα (μτφρ. Ιάκωβος Κοπερτί, Εκδόσεις Κριτική, 1999), είδαμε τη δίκη της Χάννα, όπου, με προειλημμένες θέσεις απέναντι στις κατηγορούμενες, ένα κράτος εξέφραζε τις ενοχές του απέναντι στη διεθνή κοινωνία, θέλοντας να κερδίσει τις εντυπώσεις μέσα από τα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Νίκος Φαρούπος:
«Έγκλημα στην Αντίπαρο»
του Φίλιππου Φιλίππου

Υπάρχουν βιβλία απρόσμενα, υπάρχουν και συγγραφείς που μπορούν να εκπλήξουν ευχάριστα τον αναγνώστη. Τέτοιο βιβλίο είναι το Έγκλημα στην Αντίπαρο, τέτοιος συγγραφέας είναι ο Νίκος Φαρούπος. Σκηνοθέτης, σεναριογράφος (συνεργάστηκε στην τηλεοπτική σειρά Ανατομία ενός εγκλήματος), με κάμποσα βιβλία στο ενεργητικό του, ο συγγραφέας είναι πρόδηλο πως γνωρίζει άριστα την τέχνη της αφήγησης, μόνο που δεν του δόθηκε ίσως η ευκαιρία να το δείξει. Έχοντας αφομοιώσει την τεχνική του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Ανδρέας Παππάς:
«Στις ρίζες του εθνολαϊκισμού»

του Απόστολου Σπυράκη

Για την Αριστερά μιλά κατά κύριο λόγο σ’ αυτό το βιβλίο ο Ανδρέας Παππάς, την Αριστερά του Ζαν Ζωρές, που τον σκότωσε κάποιος νεαρός υπερπατριώτης έξω απ’ τα γραφεία της Humanité επειδή αντιτάχθηκε μέχρι την τελευταία του πνοή στον πόλεμο που έμελλε να κηρυχτεί μόλις δυο μέρες μετά τον θάνατό του, την Αριστερά του Λεόν Μπλουμ, που κυβέρνησε μόνο έναν χρόνο μέσα στην εκρηκτική ατμόσφαιρα του τέλους της δεκαετίας του ’30, τότε που το φάντασμα του ναζισμού απλωνόταν ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Γιαννακός -Αλύτης- Βόμβας:
«Οι φίλοι μου κι εγώ»
της Ανθούλας Δανιήλ

Ίσως πολλά βιβλία παρόμοια έχουν γραφτεί, αλλά το συγκεκριμένο δεν συγκρίνεται με κανένα και θα εξηγήσω πιο κάτω γιατί, παρέχοντας τις απαιτούμενες αποδείξεις.
Κατ’ αρχάς, το όνομα. Ο ποιητής και συγγραφέας ονομάζεται Γιάννης Βόμβας. Στα γραπτά του όμως σαν Πρωτέας υπογράφει ως Γιαννακός, Γιαννακός ο εράσμιος, Τζωνάκι, Τζοny, Je vous embrasse Jean, Jean, Ζανώ ή Βαμβαδέλι, Τζονάκις, Τοujoure Votre, Jean Jacques Rousseau, Jean Pierre Αumont, Jean Kepoura, Jeanne D’ Arc, Jean P -Bellmondo, JEAN O DE PUTAIN, Ο κυρ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Ηλίας Κεφάλας:
«Τα λιλιπούτεια /
Poèmes lilliputiens»
της Ελένης Χωρεάνθη

Από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδης κυκλοφορούν τα Λιλιπούτεια, μια τρισχαριτωμένη «λιλιπούτεια» δίγλωσση (ελληνικά, γαλλικά) συλλογή ολιγόστιχων ποιημάτων του γνωστού Τρικαλινού ποιητή, πεζογράφου, κριτικού και δοκιμιογράφου Ηλία Κεφάλα. Μοιάζει με πολυεπίπεδο, έξυπνο, αθώο παιγνίδι ποιητικής τράπουλας που ο ποιητής παίζει σε ώρες ραστώνης, ωστόσο και περισυλλογής με την πραγματικότητα, την οποία βιώνει απομονωμένος στο «λιλιπούτειο» βασίλειό του, διαλεγόμενος άλλοτε σιωπηρά κι άλλοτε φανερά με μικρά καθημερινά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Σοφία Δημοπούλου:
«Σε σωστή ώρα νυχτώνει»

της Μαίρης Σιδηρά

Το τρίτο μυθιστόρημα της Σοφίας Δημοπούλου, φέρον τον ποιητικό τίτλο Σε σωστή ώρα νυχτώνει, αποδεικνύεται λαμπρό πεδίο εφαρμογής των βασικών αρχών της μπαχτινικής «περί μυθιστορήματος» θεωρίας, καθώς εμφανίζει καθαρόαιμες την ειδολογική συνύπαρξη, τη διαλογικότητα, την εκρηκτική πολυφωνία, ομοιάζοντας με μία σπάταλη πύκνωση του φαινομένου της ζωής. Όσον αφορά στην ειδολογική του συγκρότηση, στο σώμα του εγκατοικούν η ποίηση, η δημοσιογραφική είδηση, η κοινωνικοπολιτική εξιστόρηση, η πρόζα, το λυρικό στιγμιότυπο, το δημώδες άσμα, η μικροϊστορία – μέσα από την αναδίπλωσή...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Στην απεραντοσύνη τ’ ουρανού
και της θάλασσας, κάτω από τον ήλιο
της Ίμβρου, τον χρυσό μήνα Ιούλιο»
της Φωτεινής Τομαή

Έσσεται χρόνος, είχα πει στον εαυτό μου, όχι μια και δυο φορές εδώ και δέκα, δεκαπέντε χρόνια... Και ο χρόνος πληρώθηκε: αυτό το καλοκαίρι ξεκίνησε η γνωριμία...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ
του Πάνου Καρνέζη

Προδημοσίευση από το μυθιστόρημα του Πάνου Καρνέζη ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ, που θα κυκλοφορήσει στις 15 Νοεμβρίου από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Περισσότερα »

 

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ VIDEO

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Ο ιππόκαμπος»
του Βαγγέλη Μανουβέλου

Την ημέρα που πέθανε ο πατέρας μου, ένας ιππόκαμπος, με το διπλό μου μπόι, με χτύπησε με την ουρά και με έχωσε στην κοιλιά του. Ζορίστηκε μέχρι να τα καταφέρει. Προσπαθούσε με το ρύγχος να με μανουβράρει, ώστε να με χωρέσει στον ασκό της κοιλιάς, που ήταν γεμάτος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

Το «Μάρτυς μου ο Θεός»
για 2η χρονιά στο Vault

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Μαργκερίτ»
της Τούλας Ρεπαπή

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Ξαβιέ Τζιανολί, δύο φορές υποψήφιος για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών (με τις ταινίες QUAND J’ETAIS CHANTEUR και À L’ORIGINE), τώρα με τη ΜΑΡΓΚΕΡΙΤ, όπου συνυπογράφει και το σενάριο, κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις στο διαγωνιστικό τμήμα του 72ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με την πιο εμψυχωτική ταινία της φετινής διοργάνωσης: το αντισυμβατικό πορτρέτο της πιο παράφωνης σοπράνο όλων των εποχών, εμπνευσμένο ελεύθερα από την αληθινή ιστορία της Αμερικανίδας τραγουδίστριας της όπερας Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς.
Σύμφωνα με την υπόθεση, στην αυγή της χρυσής δεκαετίας του ’20, και συγκεκριμένα το 1921, σε ένα κάστρο λίγο έξω από...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«“Ο Μαγικός Αυλός”
του Μότσαρτ από την
Εθνική Λυρική Σκηνή»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Την αριστουργηματική όπερα Ο Μαγικός Αυλός του Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) παρακολουθήσαμε στις 24/10/15, σε μια λαμπερή παράσταση από την Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Θέατρο Ολύμπια, υπό την μπαγκέτα του αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου, σε σκηνοθεσία του Arnaud Bernard και σε σκηνοθετική αναβίωση του Ίωνα Κεσούλη.
Ο Μαγικός Αυλός είναι μια αλληγορική, λαϊκή όπερα εμπνευσμένη από το μεγάλο κίνημα του Διαφωτισμού και από τις διδαχές της Αληθινής Αρμονίας, της Τεκτονικής Στοάς, της οποίας επίλεκτα μέλη ήσαν, εκτός από τον συνθέτη, ο Joseph Haydn (1732-1809), ο ποιητής του Φάουστ Wolfgang von Goethe (1749-1832) και ο λιμπρετίστας του Μαγικού Αυλού Emanuel Schikaneder...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Για τις δύο ατομικές εκθέσεις της Ιωάννας Ασσάνη»
του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Αυτό το φθινόπωρο, στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα εγκαινιάστηκαν δύο σημαντικές ατομικές εκθέσεις της Ιωάννας Ασσάνη, των οποίων είχα την επιμέλεια και τις οποίες προλόγισα. Η πρώτη (τίτλος: «Μεταβάσεις – Transitions», εγκαίνια: 24 Σεπτεμβρίου 2015) πραγματοποιήθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και συνδέθηκε με την εγκατάσταση ενός συστήματος που οργανώνει την οπτική καταγραφή και την επισήμανση στον αρχιτεκτονικό χώρο του Ινστιτούτου, των στοιχείων της κίνησης στο εσωτερικό του ισογείου τα οποία, προσλαμβανόμενα ηλεκτρονικά, αποδίδονται εικονογραφικά σε μια ηλεκτρονική οθόνη από σχέσεις έκτασης και μετακινούμενων πεδίων. Η δημιουργός του το συνέδεσε με την αρχιτεκτονική δομή του Ινστιτούτου αποβλέποντας στο μέλλον σε μια...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr