Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΤΟΣ
στον Στέλιο Λουκά

 

[Απόσπασμα από τη συνέντευξη του Γιάννη Κοντού για την τηλεοπτική εκπομπή «Ένα βιβλίο, ένα ταξίδι» του Στέλιου Λουκά στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης – TV100 (Απρίλιος 2003)]...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΑΡΘΡΟ

Ο ΤΟΛΣΤΟΪ, Η ΡΑΧΜΑΝΟΒΑ ΚΑΙ «ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ»
(ΜΕΡΟΣ Β’)

της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου


Ύστερα από την αναγκαία παρέμβαση (η οποία ολοκληρώθηκε στο α' μέρος του παρόντος άρθρου) για τον βίο και το έργο μίας συγγραφέως, της Γκαλίνα Ντιουράγκιν(α) / Alexandra Rachmanowa, η οποία παραμένει, όπως είδαμε, σε ένα περίεργο ημίφως, ενώ είχαν προηγηθεί γι' αυτήν τόσο ένδοξες, εκδοτικά, ημέρες, επιστρέφουμε σε ό,τι μας αφορά εδώ, δηλαδή στις μυθιστορηματικές βιογραφίες της Ντιουράγκινα/Ραχμάνοβα...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

SAM CHEKWAS:
ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΝΑ ΝΟΙΩΘΕΙΣ… ΕΛΛΗΝΑΣ!

του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Στη σημερινή εποχή είναι μάλλον δύσκολο να βρούμε αλλοεθνείς φίλους πρόθυμους να πουν μια καλή κουβέντα για την Ελλάδα, παρότι πολλοί εξακολουθούν να αγαπούν τον ελληνικό πολιτισμό. Ο Sam Chekwas γεννήθηκε στη Νιγηρία και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από την Οδοντιατρική Σχολή, παρ' όλα αυτά στράφηκε στον χώρο του βιβλίου: άνοιξε βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη και διηύθυνε τον εκδοτικό οίκο Seaburn Books, για τον οποίο μετέφρασε Έλληνες συγγραφείς.
Οι δραστηριότητές του αυτές προκάλεσαν αίσθηση και ευχάριστη έκπληξη. Τι να είναι, άραγε, αυτό που τον έκανε να αγαπήσει τόσο πολύ την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό; Τι του γέννησε αυτή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΑΚΗΣ:
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΥΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΜΟ ΤΟΥ ΣΕΦΕΡΗ
της Ανθούλας Δανιήλ

Ο συγγραφέας Γιάννης Κιουρτσάκης επαναφέρει στην επικαιρότητα, με αφορμή την τρίτη έκδοση του έργου του, Ελληνισμός και Δύση στο Στοχασμό του Σεφέρη (Εκδ. Κέδρος, α' έκδ. 1979), τον διάλογο που έχει ανοίξει με τον ποιητή και του οποίου ο λόγος αποδεικνύεται προφητικός. Δεν ξεχνά την προειδοποίησή του ότι δεν είναι δουλειά του «οι αφηρημένες ιδέες», αλλά δουλειά του είναι να ακούει τα πράγματα του κόσμου, να κοιτάζει πώς «συμπλέκονται με την ψυχή» του και το σώμα του και να τα εκφράζει. Με τη σειρά του, ο Κιουρτσάκης ερμηνεύοντας τον ποιητή λέει ότι ερμηνεύει έναν «εμπειρικό στοχασμό», που δεν χωράει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ:
Ε ΛΟΙΠΟΝ, ΟΧΙ!

της Ελένης Χωρεάνθη

Από τις Εκδόσεις Παρρησία κυκλοφορεί ένα βιβλίο κάπως αλλιώτικο από τα άλλα, διότι πρόκειται για συλλογικό έργο. Περιέχει κείμενα πεζά ως επί το πλείστον, και λίγα ποιητικά, που μας φέρνουν κοντά εποχές περασμένες και μας θυμίζουν στιγμές και περιστατικά από τη ζωή των ίδιων των συγγραφέων ή συγγενών τους σ' εκείνους τους καιρούς που έχουν ήδη περάσει στην Ιστορία και είναι παρελθόν. Κείμενα βιωματικά που ζωντανεύουν τρυφερές, ευχάριστες, αλλά και σκληρές, γλυκόπικρες αναμνήσεις και μας δημιουργούν συναισθήματα νοσταλγίας, περισυλλογής και χαρμολύπης, συνδέουν τη ζωή του χτες με το σήμερα και δημιουργούν προϋποθέσεις με προοπτική του μέλλοντος χρόνου. Αυτό δηλώνει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΤΕΧΝΕΣ

ΚΑΙΤΗ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ:
ΣΙΜΟΝ
της Καίτης Διαμαντάκου

Γνώρισα αρχικά την Καίτη Βασιλάκου μονομερώς ως αναγνώστης, μονόδρομα ως άγνωστος αποδέκτης του θεατρικού μηνύματός της και διαμεσολαβημένα, μέσα από τον μυθοπλασιακό λόγο της και τα μυθοπλασιακά προσωπεία της στο πρώτο θεατρικό της έργο, το Σιμόν. Τη γνώρισα στην καμπή μιας προσωπικής διαδρομής, που φαίνεται να οδηγεί από την πεζογραφία στην ποίηση και από κει στο θέατρο, σε μια συστηματική και ζωτική για την ίδια –καθώς φαίνεται– αναζήτηση του Εαυτού και του Άλλου μέσα από τους ταχείς και συμπυκνωμένους δρόμους της τέχνης του λόγου.
Με αυτή την ιδιότητα, ως ένας περισσότερο ή λιγότερο αναμενόμενος, εγγεγραμμένος, επαρκής ή ιδανικός αναγνώστης...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΟΝ-ΜΠΕΝΤΙΤ:
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ;
του Θανάση Αντωνίου

O Ντανιέλ Κον-Μπεντίτ, μέχρι πρότινος πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ευρωπαίων Πρασίνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είναι μια εμβληματική μορφή της ευρωπαϊκής σκέψης και δράσης. Κυρίως της δεύτερης, θα λέγαμε, μιας κι έχει συνδέσει την παρουσία του στον δημόσιο βίο –εδώ και περίπου τρεισήμισι δεκαετίες– με κινήσεις και κινήματα, δημόσιες θέσεις και παρεμβάσεις, διεκδικήσεις και αντιπαραθέσεις με το σύνολο σχεδόν του πολιτικού φάσματος· τα έχει βάλει με όλους από την άκρα δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά και τον αναρχισμό.
Στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αγαπητός –είναι επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2012– κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΘΩΜΑΣ ΚΟΡΟΒΙΝΗΣ:
ΤΙ ΠΑΘΟΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Η πολυσχιδής προσωπικότητα του συγγραφέα Θωμά Κοροβίνη απλώνεται σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της κοινωνικής ζωής: απ' την πολιτική στράτευση ως το τραγούδι, τη μουσική, τη λογοτεχνία, την Πόλη (στην οποία και έζησε κάμποσα χρόνια αποκομίζοντας τεράστιες εμπειρίες), τους φίλους (ζώντες και πεθαμένους, που έγραψαν τη δική τους ιστορία ιδίως στον θεσσαλονικιώτικο χώρο). Είναι τόσο ενδιαφέρουσα η αναγωγή των διηγημάτων του Κοροβίνη σε πρόσωπα τα οποία με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο ξεχώρισαν στους τομείς της τέχνης, που χωρίς υπερβολή συναισθάνεται υπαρξιακά από πλευράς του, καθιστώντας τα μυθικούς ήρωες. Τι να πρωτοαναφέρουμε: Ρασούλης, Παπάζογλου, Νταντωνάκη...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑΤΑ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Τώρα που θα φύγω και θα πάω στα ξένα,
και θα ζούμε μήνες, χρόνους χωρισμένοι,
άφησε να πάρω κάτι κι από σένα
γαλανή πατρίδα, πολυαγαπημένη
[...]
μόνο λίγο χώμα, χώμα ελληνικό.
Η δασκάλα άπλωνε τα χέρια της να με κατεβάσει από την έδρα που με είχε ανεβάσει για να με βλέπουν τα παιδιά του Δημοτικού, οι γονείς τους και όλοι όσοι βρίσκονταν στη μεγάλη αίθουσα των εορτών. Το ακροατήριο ξεσπούσε σε χειροκροτήματα κι εγώ έβαζα τα κλάματα. Φοβόμουν όχι από το νόημα των στίχων, τους αποστήθιζα χωρίς να τους καταλαβαίνω, ούτε επειδή φανταζόμουν, στη Δευτέρα Δημοτικού, ότι κάποτε θα έφευγα μακριά από τη «γαλανή πατρίδα», όπως είχε γράψει ο Δροσίνης στο ποίημά του «Χώμα ελληνικό»· γιατί χτυπούσε ο κόσμος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ
ΠΟΛΛΟΥΣ «ΠΕΡΕΪΡΑ»
του Βασίλη Δανέλλη

Όταν συναντάς τον Περέιρα, στις πρώτες σελίδες του Έτσι ισχυρίζεται ο Περέιρα, δεν γοητεύεσαι, παρόλο που η υποδειγματική γραφή του Αντόνιο Ταμπούκι, η άψογη μετάφραση του Ανταίου Χρυσοστομίδη και το μυστήριο γύρω από το σε ποιον καταθέτει τη μαρτυρία του ο Περέιρα, κάνουν ό,τι μπορούν για να σε παρασύρουν στον κόσμο του, τη Λισαβώνα του μεσοπολέμου το 1938. Ο ηλικιωμένος χήρος όμως με το πρόβλημα παχυσαρκίας και την ασθενική καρδιά δεν είναι παρά ένας συνηθισμένος, καθημερινός χαρακτήρας. Από αυτούς που συναντάς κατά δεκάδες και τους προσπερνάς βιαστικά.
Νιώθεις μια μικρή συμπάθεια για την ψυχολογική καταρράκωση που του έχει επιφέρει η απώλεια της γυναίκας του, αλλά σε εξοργίζει η απαθής, απολίτικη στάση του. Την ώρα που γύρω του γιγαντώνεται το...

Περισσότερα »

 

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΤΑΡΑΝΔΟ
του Γιώργου Γκόζη

Η Σούλα και ο Μάκης είναι είκοσι χρόνων παιδιά, φοιτητές στην ίδια πόλη.
Η Σούλα σπουδάζει Φιλοσοφική. Δεν της αρέσει καθόλου, δεν χρωστάει όμως και κανένα μάθημα. Καταπώς δείχνουν τα πράγματα, θα πάρει το πτυχίο της εγκαίρως. Αν άκουγε την επιθυμία της μάνας της, θα ήταν υποχρεωμένη να δώσει απαραίτητα εξετάσεις ώστε να διοριστεί στο Δημόσιο και «να τακτοποιηθεί», όπως συνήθιζε να της επαναλαμβάνει. Έτσι ακριβώς, «να τακτοποιηθεί» με Κάπα και όχι «να ταχτοποιηθεί»...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
του Άγγελου Λάππα

Ο ΔΡΑΣΤΗΣ
Ο δράστης τρέπεται σε φυγή.
Οι σειρήνες του περιπολικού ηχούν.
Τα φώτα της νύχτας τρεμοσβήνουν.
Οι θαμώνες ουρλιάζουν.
Οι αυτόπτες καταθέτουν έντρομοι.
Οι πυροβολισμοί επαναλαμβάνονται
μάλλον επαναπροβάλλονται σε διαρκές replay
και η φυγή καρέ καρέ από την κάμερα ασφαλείας
και αυτή σε replay...

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

BIRDY, ΤΟ ΑΓΟΡΙ-ΠΟΥΛΙ
της Μάριον Χωρεάνθη

Ο Αλ και ο Μπέρντι ήταν φίλοι κολλητοί από παιδιά. Γιος Ιταλών μεταναστών στην Αμερική, φαινομενικά τυπικός έφηβος του καιρού του ο πρώτος, ιδιόρρυθμη επιστημονική διάνοια και προσηλωμένος στα όνειρα και τις φαντασιώσεις του ο δεύτερος. Τόσο προσηλωμένος, μάλιστα, ώστε ήταν βέβαιος πως θα καταφέρει να πετάξει – εξ ου και το παρατσούκλι του, «το αγόρι-πουλί».
Χρόνια αφότου τους χώρισε ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος, οι δυο φίλοι θα ξαναβρεθούν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Ο ΣΗΜΑΔΙΑΚΟΣ»
ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ
ΣΤΟ «ΕΝ ΠΛΩ»

Για πέντε μόνο παραστάσεις, από την Κυριακή 11 Ιανουαρίου έως την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου, η Ηωάννα Σπανού και η καλλιτεχνική εταιρεία ΝΨ παρουσιάζουν τον Σημαδιακό του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στο βιβλιοπωλείο «Εν πλω». Τα έργα του Παπαδιαμάντη έχουν αγαπηθεί από τους ανθρώπους του θεάτρου διότι λειτουργούν ως ζωντανές συνθέσεις, ικανές να συνδυάσουν τη δράση με την εσωτερικότητα, τον καθημερινό λόγο με την ποίηση ή, ακόμα πιο ουσιαστικά, τη μεταφυσική με...

Περισσότερα »

 

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]