Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΒΕΡΩΦ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Είναι δύσκολο να γράψει κανείς για τον πατέρα του, και ιδίως αν αυτός είναι γνωστός στο πανελλήνιο και υπήρξε από τους σημαντικότερους υπουργούς της χώρας. Η Τατιάνα Αβέρωφ, στο πέμπτο ...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΑΡΘΡΟ

Ο ΤΟΛΣΤΟΪ, Η ΡΑΧΜΑΝΟΒΑ ΚΑΙ «ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ»
(ΜΕΡΟΣ Α’)

της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου


Το 1955 κυκλοφορεί στην Ελλάδα, από τις εκδόσεις «Εκλεκταί σελίδες», το βιβλίο της Alexandra Rachmanowa με τον τίτλο Η τραγωδία μιας αγάπης (Η ζωή του Λέοντος Τολστόη). Βέβαια, το εγχώριο ενδιαφέρον για τη ρωσική λογοτεχνία και τους πρωταγωνιστές της μετρούσε ήδη αρκετές δεκαετίες ζωής, ενώ στο συγκεκριμένο πλαίσιο, μεταξύ άλλων, ο συγγραφέας Τάσος Αθανασιάδης θα ...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ

Στα πενήντα τρία του χρόνια ο Ηλίας χάνει δουλειά και οικογένεια, και γυρνάει στο χωριό του, στο Δελβινάκι ψηλά στο Πωγώνι, στα ελληνοαλβανικά σύνορα, για να μείνει με τη χηρεμένη μάνα του. Είναι ένας άνθρωπος έρημος μέσα του, που επιστρέφει σ' έναν έρημο τόπο. Ο μοναδικός του φίλος στο χωριό είναι ο διευθυντής του τοπικού τμήματος συνοριοφυλακής, ο Κώστας Μεντής. Μια νεαρή Αλβανή βρίσκεται κατακρεουργημένη έξω απ' το χωριό και η εξιχνίαση του φόνου γίνεται για τον Ηλία έμμονη ιδέα...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΜΑΡΙΑ ΣΑΒΒΑΚΗ:
ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΥΚΟ ΜΟΥ

της Γεωργίας Γαλανοπούλου

«Μου αρέσει να είναι αληθοφανείς οι ιστορίες μου, που σημαίνει πως πρέπει να έχουν λύκους. Λύκους με τη μια ή με την άλλη μορφή», σχολιάζει ο ήρωας της Μάργκαρετ Άτγουντ στον Τυφλό δολοφόνο (Ωκεανίδα 2001, μτφρ. Πόλυ Μοσχοπούλου). Και συνεχίζει επιμένοντας: «Όλες οι ιστορίες για λύκους μιλάνε. Όλες οι ιστορίες της προκοπής... Σκέψου λιγάκι. Σώθηκε, λέει, από τους λύκους, πάλεψε με τους λύκους, έπιασε λύκους, εξημέρωσε λύκους. Τον πέταξαν στους λύκους ή πέταξε αυτός άλλους στους λύκους, ώστε οι λύκοι να φάνε τους άλλους αντί γι' αυτόν. Έζησε με αγέλη λύκων. Μεταμορφώθηκε σε λύκο. Και το καλύτερο απ' όλα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΛΕΝΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ:
Η ΜΕΛΑΜΨΗ ΠΑΡΘΕΝΟΣ
της Ανθούλας Δανιήλ

Η μελαμψή παρθένος του Λένου Χρηστίδη με έστειλε κατευθείαν στη Μαύρη Αφροδίτη, εκείνη τη δυστυχή ιθαγενή με την οποία η «πολιτισμένη» Ευρώπη των αρχών του 19ου αιώνα διασκέδαζε, χρησιμοποιώντας την όπως οι τσιγγάνοι την αρκούδα. Σταματώ εδώ τις αναλογίες γιατί της Αφροδίτης τα παραλειπόμενα είναι τραγικά, ενώ της Παρθένου είναι κωμικοτραγικά. Κι όμως, το ζωώδες και υποβαθμισμένο περιβάλλον και της μιας και της άλλης είναι ανάλογο, και μαύρο και μελαμψό. Η πολιτισμένη Ευρώπη μετέχει και των δύο, με τη βαρβαρότητα προωθημένη στις θέσεις του πολιτισμού, είτε ως ναζισμός είτε ως συνακόλουθος παραλογισμός. Σ' αυτόν τον παραλογισμό που ποτέ δεν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΕΪΤΣΕΝΚΟ:
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ

της Στέλλας Πριόβολου

Η συγγραφέας Ελένη Ανδρεϊτσένκο από το Καζαχστάν, διδάκτορας του εκεί Πανεπιστημίου, ζει επί χρόνια στην Ελλάδα, διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών τη ρωσική γλώσσα και ασχολείται με την έρευνα της γλώσσας αυτής και τη σχέση της με την ελληνική. Με το πρόσφατο βιβλίο της επέλεξε να αναδείξει τη σημασία των ελληνικών γλωσσικών δανείων ορθόδοξου-εκκλησιαστικού περιεχομένου για την εξέλιξη της ρωσικής γλώσσας. Πρόκειται για ένα δοκίμιο καλογραμμένο στην ελληνική, που δεν είναι η μητρική της γλώσσα, με πλούσια παραδείγματα των δανείων που προκύπτουν από την έρευνα, με μικρό λεξικό ελληνικών γλωσσικών δανείων και μεταφραστικών δανείων ελληνο-ρωσικών και ρωσο-ελληνικών, και με εκτενέστατη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΛΙΛΑ ΚΟΝΟΜΑΡΑ:
ΟΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ
ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΗ
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Τα βιβλία της Λίλας Κονομάρα έχουν τον εξής χαρακτηριστικό προσδιορισμό, που συνοδεύει την έμπνευση από την πρώτη έως την τελευταία σελίδα: κινούμενα ανάμεσα σε πραγματικότητα και φαντασία, ανυπομονώντας να διασχίσουν το ποτάμι της Ιστορίας με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες, προσπαθώντας να εκφράσουν τόσο την εποχή τους όσο και το παρελθόν και το μέλλον, τέλος διαμελίζοντας εικόνες από την καθημερινή ζωή, που φέρνουν στη σκέψη απίστευτα μεγάλες αφηγήσεις, επιμένουν να λειτουργούν ως σκηνές δραματικές και τραγικές, ως δρώμενα που υιοθετούν τη συνειδητή επίκληση. Ακόμη και ιστορικά πρόσωπα, όπως ο Θουκυδίδης, ο Μακρυγιάννης, ο Οιδίποδας, ο Ορφέας και ο Καραγκιόζης...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗ:
ΧΑΡΤΙΝΗ ΑΓΚΑΛΙΑ
του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Η συγγραφή των εφηβικών και παιδικών βιβλίων, ως «δύναμη παιδαγωγούσα», χρειάζεται δεξιοτεχνία και ταλέντο. Με τη δεξιοτεχνία, ο συγγραφέας μπορεί να πλησιάσει το παιδί, να το ευαισθητοποιήσει, να ευρύνει το πνευματικό και το γνωστικό του πεδίο, να απογειώσει τη φαντασία του και να το οδηγήσει τελικά στη φιλαναγνωσία. Το ταλέντο του, από την άλλη, τον καθοδηγεί με τρόπο αλάνθαστο στο να επιλέξει θέματα που αγγίζουν τον σύγχρονο προβληματισμό, θέματα που συγκινούν την παιδική ψυχή και παίρνουν οντότητα από την πένα της γραφής του, έπειτα από πολύχρονη και πολύμοχθη επεξεργασία.
Τη δεξιοτεχνία αυτή και το ταλέντο διακρίνουμε στη συγγραφέα της...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΝΟΑΜ ΤΣΟΜΣΚΙ –
ΑΝΤΡΕ ΒΛΙΤΣΕΚ:
Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ

του Φίλιππου Φιλίππου

Ο Νόαμ Τσόμσκι είναι Αμερικανός καθηγητής γλωσσολογίας και φιλοσοφίας, πασίγνωστος διανοούμενος με προοδευτικές απόψεις που συχνά προκαλούν συζητήσεις. Ο Αντρέ Βλιτσέκ είναι κινηματογραφιστής και ερευνητής δημοσιογράφος με καταγωγή από την Πολωνία. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο ΜΙΤ, Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης, και είχαν επί δύο μέρες και για πολλές ώρες μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση, που ηχογραφήθηκε και εκδόθηκε με μορφή βιβλίου.
Είναι αρκετά δύσκολο να περιγράψει κάποιος με λίγες λέξεις την ουσία των ιδεών και των απόψεων αυτών των δύο διαφορετικών ανθρώπων. Ωστόσο, στον πρόλογό του ο Βλιτσέκ προϊδεάζει τον αναγνώστη για το τι θα ακολουθήσει. Πρώτα η φράση του...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΤΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

ΣΤΟ ΜΑΪΑΜΙ
Ζούμε κάτω από τους ίσκιους
και πίσω από τα κλειστά παράθυρα
των μεγάλων σπιτιών.
Τα ονόματά μας δεν υπάρχουν
ούτε στις λίστες των γκάνγκστερς
γιατί στα μάτια μας ανθίζουν
πολύχρωμα λουλούδια
και στα δάχτυλά μας φυλλορροούν
σελίδες βιβλίων.
Ο νους μας έγινε ένας χοντρός τοίχος
και μας κράτησε λεύτερους
σκλαβωμένους από τούτη την πλευρά
του κόσμου...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΘΗΝΑ 2004-2015
της Ελένης Λάππα-Οικονόμου

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2004, κατέβαινε βιαστική την οδό Ιουλιανού φορτωμένη δυο σακούλες με τις τελευταίες λιχουδιές για το ρεβεγιόν. Ήταν ανήσυχη, κόντευε μεσημέρι και τίποτε ακόμη δεν ήταν έτοιμο. Ήθελε να είναι όλα τέλεια, όπως πάντα, να μη λείψει τίποτε.
Στη γωνία Ιουλιανού και Φυλής τής έφραξαν το πέρασμα δυο τεράστιοι πράσινοι κάδοι σκουπιδιών σαν οδοφράγματα. Δυσανασχέτησε για την καθυστέρηση μουρμουρίζοντας «κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους»...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

GREEKLISH –
Η ΕΙΚΟΝΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΧΩΡΟΥ
της Ιωάννας Ασσάνη

«Η τελευταία μου δουλειά είναι το αποτέλεσμα ενός διαλόγου που έκανα με τα σύμβολα και τα σημεία-κώδικες. Ο οριακός τους χαρακτήρας είναι αυθαίρετος και μου επιτρέπει μια στοχαστική ανάγνωση του κόσμου. Όταν ξεκινάει ο διάλογος, διαμορφώνεται μια στρατηγική που παράγει κριτήρια περισσότερο αισθητικής παρά καλλιτεχνικής φύσης. Στο παρελθόν τελείωνα ένα έργο τέχνης όταν θεωρούσα ότι είχα...

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΙ ΠΙΑΝΙΣΤΕΣ
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
της Μαρίας Κοτοπούλη

Στον Κύκλο «Μεγάλοι Ερμηνευτές» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στις 10 Ιανουαρίου 2015, τέσσερις πιανίστες διεθνούς φήμης, οι εκλεκτοί των Ελλήνων, Γιάννης Βακαρέλης και Κυπριανός Κατσαρής, και από τη νεότερη γενιά η Τουρκάλα Ferhan Önder και η Καναδή Hélène Mercier, έπλεξαν με τ' ακροδάχτυλά τους τον ύμνο του Πιάνου και χάρισαν με τις εξαίσιες ερμηνείες...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

ΗΡΑΚΛΗΣ – Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
της Ράνιας Μπουμπουρή

Σε μια πρωτότυπη παράσταση δοσμένη με πολλή φαντασία, είδαμε τον πασίγνωστο ημίθεο ήρωα να πατά με το ένα πόδι στην αρχαιότητα και με το άλλο στη σημερινή εποχή. Είδαμε τη μητέρα του, Αλκμήνη, να μιλά στο κινητό της και να τραβά σέλφι φωτογραφίες με τα αγάλματα στο μουσείο, όπου κεραυνοβολήθηκε μαζί της ο Δίας. Είδαμε τον Ηρακλή να μεγαλώνει προκαλώντας χαλασμό σε κάθε του βήμα: τερματίζει για πλάκα τα...

Περισσότερα »

 

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]