Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
συνέντευξη στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, επικεφαλής των Εκδόσεων Διόπτρα, συνεχίζει τη σειρά συνεντεύξεων του diastixo.gr με μερικούς από τους πιο αξιόλογους Έλληνες εκδότες: Πώς αντιμετωπίζουν την κρίση; Τι πιστεύουν για την αλλαγή του νόμου περί ενιαίας τιμής του...

Περισσότερα »

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ


Η φίλη μου με ρώτησε πώς μου ήρθε κι έγραψα το Φερμουάρ: μια ιστορία πολιτικοκοινωνικής διαφθοράς, όχι έρωτα και προδοσίας (όπως συνήθως) ή έρωτα και θανάτου ή έρωτα ξερού, έστω. Και η απάντηση είναι... ιδέα δεν έχω. Μια μέρα στεκόμουν στον διάδρομο κάποιου υπουργείου και άκουσα τη φράση «μα κάνουν απεργία πείνας στο πεζοδρόμιο, δεν μπορείς να πάρεις ένα καπουτσίνο, ένα πανίνι και να πας στο γραφείο σου!» Η φράση κουδούνιζε καιρό μέσα στο κεφάλι μου. Οι λέξεις «απεργία πείνας» και «πανίνι» στην ίδια πρόταση; Ούτε η πιο άγρια φαντασία δεν θα τις συνδύαζε...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΡΘΡΟ

ΦΡΑΝΚ ΝΟΡΙΣ, Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΖΟΛΑ
του Μιχάλη Μακρόπουλου


«Λένε οι κοινοί άνθρωποι: "Μα βλέπουμε τόσα βάσανα στον κόσμο, γιατί να 'ναι και μες στα μυθιστορήματα; Δεν τα θέλουμε εκεί". Κάτι τέτοιοι σε κάνουν να βγαίνεις από τα ρούχα σου. "Βλέπουμε τόσα βάσανα ήδη στον κόσμο;" Τα βλέπουν; Αληθεύει αυτό; Οι άνθρωποι που αγοράζουν μυθιστορήματα είναι οι ευκατάστατοι. Ανήκουν σε μια τάξη που ο στόχος της ζωής της μοιάζει να 'ναι αποκλειστικά πώς θα αποφεύγει καθετί δυσάρεστο. Τα βάσανα, οι μεγάλες καταστροφές, οι κοινωνικές συμφορές, ό,τι αφανίζει ολόκληρες κοινότητες, ακόμη κι ό,τι...

Περισσότερα »

ΑΡΘΡΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

MICHAEL HOLQUIST: ΔΙΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ –
Ο ΜΠΑΧΤΙΝ
ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ

της Ανθούλας Δανιήλ

Πρόκειται για τόμο απαιτητικό και ως προς τον όγκο και ως προς την ουσία, το θέμα του οποίου εξελίσσεται και αναπτύσσεται στα εφτά επιμέρους κύρια κεφάλαιά του, καταλαμβάνοντας 334 σελίδες μεγάλου μεγέθους. Στα εφτά κεφάλαια να προσθέσουμε προλόγους και εισαγωγές, βιβλιογραφία και ευρετήριο. Ένα πλήρες επιστημονικό κόρπους, όπου η Διαλογικότητα κρατά το κέντρο του ενδιαφέροντος. Ο καθηγητής συγγραφέας στη δεύτερη εισαγωγή του αναλογίζεται την εξέλιξη που έχει λάβει χώρα πάνω στο έργο του Μπαχτίν, του οποίου το όνομα ακούγεται «εν είδει αυθεντίας». Στόχος της παρούσας έκδοσης είναι να κατασκευαστεί μια «ταυτότητα» του Μπαχτίν αποτελούμενη από πολλές αντικρουόμενες εκδοχές της...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

MARTIN VAN CRΕVELD: Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ 1940-1941

του Απόστολου Σπυράκη

Το γεγονός ότι υπήρξε ο δεύτερος μη στρατιωτικός εμπειρογνώμονας που κλήθηκε ποτέ να μιλήσει στο πανίσχυρο γενικό επιτελείο του Ισραήλ καταδεικνύει την αξία του Martin van Creveld. Ο Ολλανδός καθηγητής έχει να επιδείξει πολυσχιδή δραστηριότητα, έχοντας διατελέσει σύμβουλος στα υπουργεία εθνικής άμυνας πολλών χωρών, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Καναδά και της Σουηδίας. Δίδαξε κι έδωσε διαλέξεις σε πολλά διεθνή ινστιτούτα στρατηγικών μελετών, έχει γράψει δεκαεφτά βιβλία, τα οποία έχουν μεταφραστεί σε δεκατέσσερις γλώσσες, εμφανίστηκε κατά καιρούς σε διεθνή τηλεοπτικά δίκτυα κι αρθρογράφησε σε εφημερίδες και περιοδικά παγκόσμιας εμβέλειας, όπως το Newsweek και η International Herald Tribune.
Η παρούσα διατριβή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΣΧΑΛΟΥΔΗΣ: ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ
ΘΑ ΕΙΣΑΙ Ο ΝΙΚΟΣ

του Θανάση Αντωνίου

Συμπληρώνονται φέτος 70 χρόνια από τα Δεκεμβριανά (1944) και 65 χρόνια από το τέλος του Εμφυλίου Πολέμου (1949), δύο κομβικά γεγονότα της νεότερης ελληνικής Ιστορίας που διαμόρφωσαν καθοριστικά τη θέση της στο παγκόσμιο γεωστρατηγικό στερέωμα.
Οι άνθρωποι που έζησαν τη δεκαετία του 1940, οι «πρωταγωνιστές», οι αφανείς «ήρωες» και οι «αντιήρωες» πίσω από τα γεγονότα φεύγουν σιγά σιγά από τη ζωή. Ταυτόχρονα, οι ιστορικοί προσπαθούν –διεξάγοντας δύσκολη μάχη ενάντια στον χρόνο και τη λήθη– να καταγράψουν τις μαρτυρίες όσων εξ αυτών επιθυμούν να μιλήσουν. Το παρόν έργο είναι μια τέτοια, χαρακτηριστική περίπτωση.
Ο Νίκος Μαραντζίδης από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

A.S.A. HARRISON:
Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΣΥΖΥΓΟΣ
της Νένας Κοκκινάκη

Η Χάρισον είναι η Καναδέζα συγγραφέας που πέθανε από καρκίνο μόλις τελείωσε το γράψιμο του πρώτου της μυθιστορήματος. Ήταν εξήντα πέντε ακριβώς. Να υποψιαζόταν, άραγε, την απήχηση του βιβλίου της όταν περιέγραφε τη ζωή μιας γυναίκας που ζούσε έντονα τις στιγμές, από την απόλαυση του μαγειρέματος μέχρι τη βόλτα του σκύλου στη φαντασμαγορική πόλη του Σικάγου, όπου σφυρηλάτησε την ταυτότητά της και πρόκοψε ως επαγγελματίας; Θα μπορούσε άραγε να το φανταστεί, εκείνη η τόσο προγραμματισμένη και οξυδερκής ψυχοθεραπεύτρια, συμβουλευτική ψυχολόγος η ιδιότητά της, ότι ένας έρωτας που εκρήγνυται στη φλόγα του πάθους και εκτοξεύεται σαν πύραυλος σε τροχιά, μπορεί...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ: Ο ΤΟΠΟΣ ΠΡΟΔΩΣΕ ΤΟΝ ΕΝΟΧΟ

του Φίλιππου Φιλίππου

Έντεκα αστυνομικοί συγγραφείς, έξι άντρες και πέντε γυναίκες, μέλη της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), γράφουν από ένα διήγημα που έχει ως τόπο δράσης μια πόλη ή ένα χωριό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι ιστορίες τους περιέχουν μια δολοφονία –μπορεί και περισσότερες– που έγινε στο σήμερα ή στο παρελθόν, λόγω πάθους ή συμφέροντος, εκδίκησης ή τιμωρίας. Εκτός από μία, οι υπόλοιπες καταγράφουν τη σχεδόν άγνωστη πραγματικότητα της ελληνικής επαρχίας ή, καλύτερα, της εκτός αθηναϊκού κέντρου Ελλάδας, και οι αναγνώστες ανακαλύπτουν ήθη και συμπεριφορές που τους φαίνονται ξένες και ενίοτε ακατανόητες. Τα διηγήματα, γραμμένα με παιγνιώδη τρόπο, αναδίδουν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΙΜΟΝ ΝΤΕ ΜΠΟΒΟΥΑΡ: ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ

της Τούλας Ρεπαπή

Η Γαλλίδα Σιμόν ντε Μποβουάρ (1908-1986), θρύλος της λογοτεχνίας, είχε πολλές ιδιότητες: φιλόσοφος, μυθιστοριογράφος, κριτικός, θεωρητικός του φεμινισμού, εκδότρια του πολιτικού εντύπου Les Τemps Μodernes μαζί με τον σύντροφό της, τον φιλόσοφο Ζαν-Πολ Σαρτρ. Ταυτόχρονα, ήταν διανοούμενη της δημόσιας σφαίρας και αντιστασιακή κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Αργότερα, ως ακτιβίστρια τοποθετήθηκε υπέρ της ανεξαρτησίας της Αλγερίας, κατά του πολέμου στο Βιετνάμ, ενώ από μικρή ηλικία δήλωνε άθεη απορρίπτοντας τον συντηρητισμό της αστικής της οικογένειας. Ήταν γενικά ένα πρωτοπόρο, ασυμβίβαστο,ανήσυχο και φλογερό πνεύμα.
Ύστερα από την έκδοση του βιβλίου της Το δεύτερο φύλο (1949), θεωρήθηκε το σύμβολο του...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ

της Ελένης Χωρεάνθη

Κατά μια παράξενη συγκυρία, τυχαίνει να είμαι πραγματικά «δούλα και κυρά» στην οικογένειά μου, αυτό που λέμε κοινώς «κορίτσι για όλες τις δουλειές». Μου φαινόταν από μικρή ότι θα γίνω μεγάλη, βιαζόμουν τότε, όπως όλα τα παιδιά, να μεγαλώσω και να κατακτήσω τον κόσμο. Ποιον κόσμο; Ξέρω κι εγώ; Όσον όριζαν τα βουνά που εμπόδιζαν τη «θέα προς το... αθέατο». Και τι ήμουνα, μια τόση δα Σκατούλα (με λέει ακόμα έτσι η φιλενάδα μου)...

Περισσότερα »

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΠΟΙΗΣΗ

ΕΞΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

της Κέλλυς Μαλαμάτου

ΕΠΙ ΕΡΕΙΠΙΩΝ
Και συχνά τελευταία
καθόταν ανάμεσα στα συντρίμμια.
Από παιδί, βλέπεις, αγαπούσε τα ερείπια.
Ίσως, γιατί αυτά του έδιναν τη δυνατότητα
να φαντάζεται ή να ανασκευάζει.
Ίσως, γιατί αυτά του μάθαιναν την καταστροφή.
Σήμερα κάθεται ανάμεσα
σε σπασμένα δίκτυα
θρυμματισμένους λαούς
διαρρηγμένες αμοιβές
διάτρητα όνειρα.

Περισσότερα »

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΠΟΙΗΣΗ

ΤΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

του Γιώργου Καρτάκη

ΕΙΧΑ ΑΣΧΗΜΗ ΜΑΝΑ
Εμένα η μάνα μου είχε πρησμένα χέρια
από την κορδέλα του εργοστασίου:
εξήντα καπάκια το λεπτό
και πέντε στόματα στο σπίτι μαζί με το δικό της
έπρεπε να κλείσει.
Δεν με έπαιρνε ποτέ αγκαλιά
ανάμεσα στα δωδεκάωρα,
ούτε και φρόντιζε ποτέ τον εαυτό της.
Είχε ξανθά μαλλιά και γαλάζια μάτια,
αλλά το είχε ξεχάσει,
δεν απάτησε ποτέ τον πατέρα μου,
δεν έβγαλε ποτέ φωτογραφία
κι η τελευταία της κουβέντα
ήταν πως...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
ΑΠΟ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Στον κινηματογράφο Άστυ συνεχίζεται για δεύτερη εβδομάδα από 23 Οκτωβρίου το 27ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Το Φεστιβάλ υποδέχεται δύο ξένους καλεσμένους, τον Παλαιστίνιο σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν και τον Σκοτσέζο σεναριογράφο Πολ Λάβερτι, τακτικό συνεργάτη του Κεν Λόουτς, που αμφότεροι θα δώσουν master classes. Ο πρώτος στον Ιανό (24/10, ώρα 13:00) ενώ το ίδιο βράδυ θα προλογίσει την ταινία του Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΕΙ. Ο Λάβερτι αντίστοιχα στο Ινστιτούτο Γκαίτε (25/10, ώρα 12:30) και θα παραβρεθεί επίσης στην τελετή λήξης στον κινηματογράφο Οdeon Opera την Κυριακή 26 Οκτωβρίου, όπου θα...

Περισσότερα »

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ WATERCOLOR INTERNATIONAL II

της Ιωάννας Ασσάνη

Ορμώμενη από την έκθεση Watercolor International II (Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη, μέχρι τις 24 Οκτωβρίου – πήρε παράταση λόγω της μεγάλης της επιτυχίας), κάνω μια σειρά από σκέψεις γύρω από το τι καθορίζει την αξία ενός έργου τέχνης, πόσο κοντά βρίσκεται στον θεατή, εάν τον επηρεάζει ή τον αφήνει τελικά παθητικό δέκτη.
Στη διεθνή έκθεση υδατογραφίας που επιμελήθηκε ο ζωγράφος Γιώργος Πολίτης, μέλος του Royal Institute of Watercolor Painters, του American Watercolor Society και νυν πρόεδρος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Βορείου Ελλάδος, παίρνουν μέρος ακουαρελίστες ζωγράφοι από όλο τον κόσμο...

Περισσότερα »

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΤΟΝ ΜΑΚΚΕΛΑΡ

συνέντευξη στον Νίκο Νικολαΐδη

Ο Ντον ΜακΚέλαρ γεννήθηκε στο Τορόντο του Καναδά το 1963, πόλη που εξακολουθεί να είναι το καλλιτεχνικό του ορμητήριο. Οι γνωστότερες ταινίες όπου συμμετείχε ως ηθοποιός ήταν τα ΕΧΟΤΙCA, ADJUSTER του Ατόμ Εγκογιάν και το ΕΧΙSΤΕΝΖ του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ. Έχει γράψει τα σενάρια των ταινιών ΚΟΚΚΙΝΟ ΒΙΟΛΙ του Φρανσουά Ζιράρ και ΠΕΡΙ ΤΥΦΛΟΤΗΤΑΣ του Φερνάντο Μεϊρέγιες βασισμένος στο βιβλίο του Ζοζέ Σαραμάγκου. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, το 1998, μία ανεξάρτητη ντραμεντί που εξιστορούσε το πώς βίωναν τις τελευταίες έξι ώρες πριν από τη συντέλεια...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebook rssgoogle+twitter

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

www.diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]