«Όταν οι συγγραφείς γίνονται ήρωες (Λάρσον, Μέιλερ, Μπάροουζ)» του Πέτρου Γκάτζια
«Όταν οι συγγραφείς γίνονται ήρωες (Λάρσον, Μέιλερ, Μπάροουζ)» του Πέτρου Γκάτζια

«Όταν οι συγγραφείς γίνονται ήρωες (Λάρσον, Μέιλερ, Μπάροουζ)» του Πέτρου Γκάτζια

Ζω για να γράφω ή γράφω για να ζω; Ένα ψευδο-δίλημμα που απασχολεί συχνά τους συγγραφείς, καθώς πολλοί απ’ αυτούς μεταφέρουν στα βιβλία τις εμπειρίες τους. Καμιά φορά, ωστόσο, αυτά που οι ίδιοι έζησαν ξεπερνούν τη φαντασία τους.

Ο Σουηδός Στιγκ Λάρσον, συγγραφέας της περίφημης (μετά τον θάνατό του) τριλογίας «Μillennium», και οι Αμερικανοί Νόρμαν Μέιλερ και Ουίλιαμ Μπάροουζ φαίνεται πως ξεπέρασαν τα όρια. Εκπαιδευτής ανταρτών στην αφρικανική Αιθιοπία ο Λάρσον, παραλίγο να δολοφονήσει τη γυναίκα του με μαχαίρι ο Μέιλερ, ενώ ο Μπάροουζ την πυροβόλησε και τη σκότωσε υποδυόμενος του Γουλιέλμο Τέλο.

Στιγκ Λάρσον – Εκπαιδευτής ανορθόδοξου πολέμου

Το 1977, ο Λάρσον, αριστερός δημοσιογράφος που δεχόταν συχνά απειλές από νεοναζί για τις έρευνές του, αλλά και πρώην στρατιωτικός, φτάνει στην Αιθιοπία με μια σημαντική όσο και παράξενη για έναν συγγραφέα αποστολή: να εκπαιδεύσει αντάρτισσες στον ανορθόδοξο πόλεμο. Οι γυναίκες αυτές ανήκαν στο Λαϊκό Απελευθερωτικό Μέτωπο της Ερυθραίας, μια μαρξιστική οργάνωση που αγωνιζόταν για την απελευθέρωση της χώρας με έδρα όμως την Αιθιοπία. Οι αντάρτισσες, έχοντας πλέον τον Λάρσον στο πλευρό τους, πολεμούσαν όχι μόνο εναντίον του στρατού της Αιθιοπίας, αλλά και εναντίον των Σοβιετικών συμβούλων και των κουβανικών στρατευμάτων που βρίσκονταν στη χώρα. Ο συγγραφέας του Κοριτσιού με το τατουάζ επί έναν χρόνο εκπαίδευε τις γυναίκες στο πώς να ρίχνουν χειροβομβίδες και να αντιμετωπίζουν τα εχθρικά στρατεύματα. Τα εγκατέλειψε όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα προβλήματα με την υγεία του. Έζησε όμως αρκετά για να δει την αποστολή του να ολοκληρώνεται και την Ερυθραία να αποκτά την ανεξαρτησία της.

Νόρμαν Μέιλερ – Ο καβγατζής

Για πολλούς ο Νόρμαν Μέιλερ, παρά το Πούλιτζερ, ήταν ένας αλήτης, ένας ανεπιθύμητος, ένας αλκοολικός με βίαιη συμπεριφορά. Στα τέλη της δεκαετίας του εξήντα, ο συγγραφέας βρισκόταν πίσω από τις κάμερες για τη σκηνοθεσία μιας ταινίας με πρωταγωνιστή τον Ριπ Τορν. Ο Μέιλερ ωστόσο άλλαζε διαρκώς το σενάριο χωρίς να ενημερώνει τον Τορν. Σε κάποια γυρίσματα, ο πρωταγωνιστής άρπαξε ένα σφυρί και χτύπησε τον Μέιλερ στο κεφάλι. Οι δυο τους κατέληξαν να παλεύουν στο έδαφος. Ο Μέιλερ τον δάγκωσε στο αυτί και εκείνος προσπάθησε να τον πνίξει. Δεν ήταν ωστόσο η πρώτη φορά που ο συγγραφέας είχε επιδείξει βίαιη συμπεριφορά. Κάποτε είχε γρονθοκοπήσει άγρια ακόμη και τον Γκορ Βιντάλ.

Το 1960 ο Μέιλερ είχε προκαλέσει πολύ κόσμο με την ακραία συμπεριφορά του, όταν κατέβαινε για δήμαρχος της Νέας Υόρκης. Τότε, η σύζυγός του Αντέλ Μοράλες προσπάθησε να τον επαναφέρει στην τάξη. Εκείνος όμως, εξοργισμένος, άρπαξε έναν σουγιά και τη μαχαίρωσε δύο φορές. Όταν ήρθε η αστυνομία εκείνη αρχικά ισχυρίστηκε ότι έπεσε πάνω σε σπασμένα γυαλιά, αλλά αργότερα παραδέχθηκε τι είχε συμβεί. Στη δίκη, ο Μέιλερ ισχυρίστηκε ότι ήταν ένα είδος καλλιτεχνικού πειράματος, αλλά γλίτωσε την καταδίκη επειδή η γυναίκα του επέμεινε ότι δεν το έκανε επίτηδες και πως το νέο του βιβλίο μόνο όφελος θα είχε για την κοινωνία.

Το δικαστήριο τον άφησε ελεύθερο και εκείνος βέβαια συνέχισε στα χρόνια που ακολούθησαν να γράφει βιβλία και να γρονθοκοπεί ανθρώπους.

Ουίλιαμ Μπάροουζ – «Γουλιέλμος Τέλος»

Παρά το γεγονός ότι ο Ουίλιαμ Μπάροουζ δήλωνε ανοιχτά πως ήταν ομοφυλόφιλος, είχε γυναίκα και παιδί. Το 1951, βρισκόταν μαζί της, αλλά και μαζί με μια αμφιλεγόμενη παρέα στο Μεξικό. Ήταν όλοι τους μεθυσμένοι όταν αποφάσισαν να υποδυθούν τον Γουλιέλμο Τέλο, όχι όμως με τόξο και βέλη, αλλά με ένα περίστροφο.

Η σύζυγος του Μπάροουζ έβαλε ένα ποτήρι στο κεφάλι της και εκείνος απλώς πυροβόλησε για να το πετύχει. Μόνο που αστόχησε και τη δολοφόνησε κατά λάθος, στα 28 της χρόνια. Οι φίλοι του έσπευσαν να τον υπερασπιστούν λέγοντας πως το όπλο εκπυρσοκρότησε, αλλά το μεξικανικό δικαστήριο τον καταδίκασε ερήμην για ανθρωποκτονία. Αργότερα, ο Μπάροουζ ισχυρίστηκε ότι μια ανώτερη δύναμη τον οδήγησε στο να το κάνει και πως η πράξη αυτή εκτόξευσε τη δημοτικότητά του ως συγγραφέα.


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιό σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
STORYTELLER
«Αναζητώντας την Κωνσταντινούπολη (Πάτρικ Λι Φέρμορ)» του Πέτρου Γκάτζια

Το σημείωμα έγραφε: «Ήταν πολύ ευγενικό από μέρους σας να μου γράψετε. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να προλάβω την προθεσμία για το νέο μου βιβλίο. Αυτό με κάνει να μην έχω καλή σχέση με την...

STORYTELLER
«Οι δολοφόνοι ήταν καλά διαβασμένοι (Αγκάθα Κρίστι)» του Πέτρου Γκάτζια

Είναι αλήθεια πως η Αγκάθα Κρίστι ευθύνεται για πολλούς θανάτους. Μυθιστορηματικούς, βέβαια. Τα «θύματά» της πέθαναν με δεκάδες ευρηματικούς τρόπους, όμως τον πρώτο λόγο είχαν τα δηλητήρια....

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

*  Το email σας:

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.