HarperCollins: Μείωση πωλήσεων κατά 11% κυρίως λόγω… Amazon
Απότομη πτώση της τάξεως του 11% (ή κατά 59 εκατομμύρια δολάρια σε απόλυτους αριθμούς) σημείωσαν οι πωλήσεις του εκδοτικού οίκου HarperCollins στο τρίτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, κλείνοντας στα 546 εκατομμύρια δολάρια, ενώ μειωμένα κατά 54% ήταν και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, που διαμορφώθηκαν στα 39 εκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τον μητρικό όμιλο News Corp, η πτώση αυτή «προκλήθηκε κυρίως από τη μείωση στις πωλήσεις έγχαρτων βιβλίων στις ΗΠΑ και από την αρνητική επίπτωση των διακυμάνσεων των ξένων νομισμάτων. Η μείωση των πωλήσεων έγχαρτων βιβλίων προκλήθηκε από την αναδιάρθρωση των επιπέδων αποθεμάτων της Amazon και από τη μείωση του αποτυπώματος των αποθηκών της, που είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερο όγκο παραγγελιών και αυξημένες επιστροφές, παρότι τα στοιχεία για τις πωλήσεις στους καταναλωτές παρέμειναν συνεπή σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα».
Όσον αφορά την πτώση της κερδοφορίας, αυτή αποδίδεται από τη διοίκηση του ομίλου στην αύξηση του κόστους παραγωγής και μεταφοράς λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και των πληθωριστικών πιέσεων – παράγοντες που αναμένεται ότι θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις λειτουργίες του ομίλου βραχυπρόθεσμα, αν και σε μικρότερο βαθμό.
Σημειώνεται ότι οι ψηφιακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% στο τρίτο τρίμηνο του 2022, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για audiobooks, που αντιστάθμισε τη μείωση των πωλήσεων e-books. Οι ψηφιακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν πλέον το 23% των εσόδων της HarperCollins, έναντι 21% έναν χρόνο νωρίτερα.