Ο κορονοϊός οδηγεί τις πωλήσεις βιβλίων προς το διαδίκτυο
Στο online κανάλι μεταφέρεται η «μάχη» των βιβλιοπωλείων για πωλήσεις, μετά την πανδημία που οδήγησε στο κλείσιμο πολλών φυσικών σημείων πώλησης ανά τον κόσμο και καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις αγορές μέσω διαδικτύου.
Όπως αναφέρει σε μελέτη της η researchandmarkets.com, τα online καταστήματα καταγράφουν κατακόρυφη αύξηση ζήτησης για τυπωμένα βιβλία, ενώ πολλά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία έχουν μετατοπιστεί στις online πωλήσεις, παρέχοντας σε αρκετές περιπτώσεις «πακέτα» βιβλίων που βασίζονται στις προτιμήσεις του εκάστοτε πελάτη και παραδίδονται κατ’ οίκον.
Την ίδια στιγμή, και καθώς βιβλιοπωλεία και βιβλιοθήκες παραμένουν κλειστά, ενώ οι περιοδείες συγγραφέων ματαιώνονται, οι εκδοτικοί οίκοι στηρίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των βιβλίων τους, καθώς και σε αναγνώσεις βιβλίων σε ζωντανή μετάδοση και σε κριτικές από ανθρώπους με ισχυρή επιρροή (influencers). Δίνουν επίσης ιδιαίτερη βαρύτητα στις προπαραγγελίες, δεδομένου ότι οι σχετικές κατατάξεις για προπαραγγελίες βιβλίων κεντρίζουν το ενδιαφέρον τόσο των βιβλιοπωλείων, όσο και των αναγνωστών.