fbpx
Περφόρμανς για τον Μαγιακόφσκι στην Οικία Κατακουζηνού: «Το αιώνιο, Βλαντίμιρ, σας αρέσει;»

Περφόρμανς για τον Μαγιακόφσκι στην Οικία Κατακουζηνού: «Το αιώνιο, Βλαντίμιρ, σας αρέσει;»

– Ο σύντροφος Λένιν πιέζει για τα αγάλματα.
Πρέπει να ξηλωθούν όλα τα τσαρικά μνημεία.
Θα ξηλωθούν και θα στήσουμε καινούργια.
– Ελπίζω να μην εννοεί καινούργια είδωλα.
Τον Στένκα Ράζιν πάνω στ’ άλογο ή
τον Μπακούνιν με το χέρι τεντωμένο.
Ή εμένα δίπλα στη λάμπα του γραφείου.
Ή τον εαυτό του στο βήμα.
Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι

Μια περφόρμανς για δύο ρόλους και πολλές φωνές. Δύο ηθοποιοί διασχίζουν τον χρόνο, βιώνουν εκ των έσω ή σχολιάζουν από απόσταση στιγμές της ζωής και του έργου του Μαγιακόφσκι. Η ποίησή του που εμπνέει και εμπνέεται από την επανάσταση, αντικρίζεται στον έρωτα, πριν συντριβεί από την πραγματικότητα. Επιδραστική προσωπικότητα, δραστικό το ποιητικό του παράδειγμα, εξακολουθεί να μας αφορά σήμερα. Βασισμένη σε πηγές, βιβλία, ντοκουμέντα, επιστολές και ποιήματα, η περφόρμανς Το αιώνιο, Βλαντίμιρ, σας αρέσει; διατρέχει το σύντομο αλλά ηχηρό πέρασμα του οραματιστή, προφήτη-ποιητή: από τα καφενεία των φουτουριστών στα εργοστάσια του προλεταριάτου και την Κόκκινη Πλατεία και από το «Σύννεφο με παντελόνια» στην ελεγειακή «Λενινιάδα».

«Ούτε το μέλλον μάς ανήκει πια. Μέσα σε μερικές δεκαετίες θα μας αποκαλούν σκληρά “ανθρώπους της περασμένης χιλιετηρίδας”. Είχαμε μόνο κάποια μαγευτικά τραγούδια που μας μιλούσαν για το μέλλον και ξαφνικά τα τραγούδια αυτά, καθώς βγήκαν έξω από τον δυναμισμό του παρόντος, μεταμορφώθηκαν σε συμβάντα της φιλολογικής ιστορίας. Τώρα που οι τραγουδιστές έχουν σκοτωθεί, που τα τραγούδια έχουν συρθεί στα μουσεία και καρφιτσώθηκαν στο παρελθόν, η σύγχρονη γενιά νιώθει ακόμα πιο ερειπωμένη, πιο εγκαταλειμμένη και πιο χαμένη, αυτή η γενιά που δεν έχει, με την αυθεντικότερη σημασία της λέξης, τον λόγο». 5 Ιουνίου 1930, Roman Jakobson, Το πρόβλημα Μαγιακόβσκη. Μια γενιά που σπατάλησε τους ποιητές της, μτφρ. Ρένα Κοσσέρη, Εκδόσεις Έρασμος, 1982.

Κάθε Σάββατο και Κυριακή του Μαρτίου:
2-3, 9-10, 16-17, 23-24, 30-31

Παίζουν: Πάνος Τζίνος, Δήμητρα Χριστογιαννοπούλου
Μουσική: Νίκη Καραγεώργου – Μαρία Κουρμούλη (Transistor)
Φωτογραφίες: Κωστής Δανόπουλος, Πέρσα Αποστολή
Δραματουργική επεξεργασία ντοκουμέντων – Σκηνοθεσία: Ευανθία Κουρμούλη


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΘΕΑΤΡΟ
«Κουαρτέτο» του Χάινερ Μύλλερ σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου στο θέατρο Από Μηχανής

«Κάθε λέξη ανοίγει μια πληγή, κάθε χαμόγελο αποκαλύπτει κι έναν κυνόδοντα». Ο Θανάσης Σαράντος βουτά στον σαγηνευτικό κόσμο του Χάινερ Μύλλερ (Heiner Muller), σκηνοθετώντας το πιο εμβληματικό έργο του, το «Κουαρτέτο»....

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.