fbpx

MILES DAVIS - THE BOOTLEG SERIES VOL. 2

MILES DAVIS - THE BOOTLEG SERIES VOL. 2της Πέρσας Σούκα

«Δεν είναι η τέχνη τόπος για να σταθείς όρθιος και ασφαλής», συνήθιζε να λέει ο μάγος της τζαζ Μiles Davis. Στις 29 Ιανουαρίου κυκλοφόρησε το τελευταίο και ανατρεπτικό του άλμπουμ με τίτλο THE BOOTLEG SERIES VOL. 2. Στην έκδοση περιέχονται ένα τριπλό cd και ένα dvd παρουσιάζοντας μια βιντεοσκοπημένη και τρεις ηχογραφημένες εμφανίσεις από την περιοδεία του θρυλικού τρομπετίστα στην Ευρώπη την περίοδο 1969-1970.

Μαζί του πάνω στη σκηνή, συνυπάρχουν τεράστια ονόματα της τζαζ όπως ο Wayne Shorter στο σαξόφωνο, ο Chic Corea στα πλήκτρα, ο Dave Holland στο μπάσο και ο Jack DeJohnette στα ντραμς. Ακούγοντας το άλμπουμ παρακολουθούμε τον Davis να αλλάζει φόρμες, να κοιτάζει το παρελθόν του, αλλά βαδίζοντας προς το μέλλον να κάνει την μουσική του πιο δυναμική, παρουσιάζοντας έναν ήχο πιο ηλεκτρικό. Πειραματίζεται και κυριαρχεί επί σκηνής δίνοντας όμως άπλετο χρονο στους συμπαίκτες του για να δημιουργήσουν τους δικούς τους αυτοσχεδιασμους.

Η συγκεκριμένη μπάντα αξίζει να επισημανθεί ότι ουδέποτε έκανε ηχογράφηση σε στούντιο για την κυκλοφορία κάποιου άλμπουμ και το bootleg series είναι το μοναδικό ντοκουμέντο που υπάρχει από την «lost band» όπως αλλιώς την αποκαλούσαν. Δεν ηχογραφήθηκαν ποτέ, όχι γιατί δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν, αλλά γιατί γι’ αυτούς τους μουσικούς το μόνο πράγμα που μετρούσε ήταν η έμπνευση της στιγμής. Αυτό που τους αφορούσε ήταν να καταθέσουν επί σκηνής τη δημιουργική τους φρενίτιδα. Εξάλλου όπως έλεγε και ο Miles Davis «Αυτό που πρέπει να κρίνει κάποιος σ' ένα μουσικό της τζαζ είναι πώς δημιουργεί και τί ιδέες έχει».

Το THE BOOTLEG SERIES VOL. αποκαλείται από πολλούς, ηχητικό ηφαίστειο, με το θρύλο της τρομπέτας να ανοίγει ένα καινούργιο κεφάλαιο στην ιστορία της τζαζ.

(Kάποια στιγμή στην αυτοβιογραφία του ο Davis εξομολογείται πως έκανε λάθος που δεν ηχογράφησε αυτές τις συναυλίες. Που να φανταστεί ότι ευτυχώς κάποιοι άλλοι, έστω και χωρίς έγκριση είχαν προνοήσει γι αυτό).

Ο Μiles Davis ξεκίνησε να παίζει τρομπέτα στα δεκατρία του χρόνια. Η μητέρα του, δασκάλα μουσικής, ήθελε ο γιος της να ασχοληθεί με το πιάνο, όμως ο πατέρας του, οδοντίατρος στο επάγγελμα, του αγόρασε τρομπέτα μόνο και μόνο για να κοντράρει την σύζυγο του. Ετσι ο μικρός Miles ξεκίνησε τα πρώτα μαθήματα μουσικής. Στα δεκαεπτά του βρέθηκε να παίζει μαζί με τον Dizie Gillespie και τον Charlie Parker, αντικαθιστώντας έναν άλλο μουσικό της μπάντας. Από εκεί κι ύστερα ακoλούθησε μια τεράστια ανοδική πορεία. Στη διάρκεια της καριέρας του τον αγάπησαν πολλοί λόγω της μουσικής του, αλλά και άλλοι τόσοι τον μίσησαν εξαιτίας του χαρακτήρα του.

Ο μύθος της τζαζ ήταν αντισυμβατικός, με έντονα συναισθήματα, ακραία κάποιες φορές, έχοντας όμως πάντα λόγο ευθύ και χειμαρρώδη. Ένας άνθρωπος με έμμονες ιδέες, απόλυτος και απόμακρος, αλλά βαθιά εργασιομανής και αφοσιωμένος στη μουσική του. Την καλύτερη εξήγηση του τι ήταν ακριβώς τη δίνει τελικά ο ίδιος:.Το 1987 τον κάλεσαν στον Λευκό Οίκο σε ένα επίσημο δείπνο προς τιμήν του Ray Charles. H κοσμική κυρία που κάθισε μαζί του στο τραπέζι τον ρώτησε:

«Μα τι έχετε κάνει εσείς και σας κάλεσαν;»

«Να σας πω. Έχω αλλάξει τη μουσική γύρω στις τέσσερις με πέντε φόρες. Εσείς;»

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.