fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Με τη νέα ταινία του Τζόε Ράιτ ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ στην οποία πρωταγωνιστούν η Κίρα Νάιτλι και ο Τζουντ Λόου κάνει τη πρεμιέρα του το 25ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου που θα διεξαχθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας και τον κινηματογράφο Τιτάνια από 15 έως 25 Νοεμβρίου. Με ενενήντα ταινίες, ενδιαφέροντα αφιερώματα και παράλληλες εκδηλώσεις αναμένεται να προσελκύσει την προσοχή των φίλων του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Μεταξύ των δέκα ταινιών του διαγωνιστικού προγράμματος βρίσκουμε το κύκνειο άσμα του Ραούλ Ρουίζ Η ΝΥΧΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ, το ΜΕ ΤΟΟ του Αλεξέι Μπαλαμπάνοφ, Η ΔΕΚΑΤΗ ΜΕΡΑ του Βασίλη Μαζωμένου και το ΜΕ ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥ της γνωστότερης ως ηθοποιού Σαντρίν Μπονέρ. Έχουν προγραμματιστεί αφιερώματα στον κυπριακό και το νέο τουρκικό κινηματογράφο, στα γουέστερν του Μπαντ Μπέτιντσερ, ενός παραγνωρισμένου σκηνοθέτη, πρότυπο για τους Κλιντ Ίστγουντ και Μάρτιν Σκορσέζε, στους Έλληνες δημιουργούς της διασποράς (Παπατάκης, Μανθούλης, Καζάν, Κασσαβέτης και Άδωνις Κύρου) και το νεοναζισμό στο σινεμά με ένα πληρέστατο line up που περιλαμβάνει τις σημαντικότερες ταινίες που άγγιξαν το συγκεκριμένο θέμα τα τελευταία χρόνια. Τέλος δεν απουσιάζουν οι πρεμιέρες φιλμ όπως ΤΗΕ PAPERBOY του Λι Ντάνιελς, Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ του Κύπριου Ανδρέα Πάντζη, ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ του Νίκου Αλευρά και του σπονδυλωτού ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ … ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ που υπογράφουν οι Βασίλης Βαφέας, Δημήτρης Μακρής, Θανάσης Σκρουμπέλος και Γιώργος Καρυπίδης.  

ΟΔΗΓΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΥΣ (ΤΗΕ PERVERT'S GUIDE TO IDEOLOGY)

AΓΓΛΙΑ-ΙΡΛΑΝΔΙΑ/134'/STRADA FILMS

Ντοκιμαντέρ

Σκηνοθεσία: Σόφι Φάινς

Εμφανίζονται: Σλαβόι Ζίζεκ

Ο μύθος: O Σλοβένος φιλόσοφος και κριτικός τέχνης Σλαβόι Ζίζεκ αναλύει μπροστά στην κάμερα τα συστατικά της ιδεολογίας που υπάρχουν σε ταινίες, διαφημιστικά μηνύματα, ιστορικά πολιτικά γεγονότα, γνώριμα μουσικά θέματα και δημοφιλή καταναλωτικά προϊόντα.

Η ανάγνωσή μας: Γιος ενός οικονομολόγου και μιας λογίστριας, ενός άθεου ζευγαριού την εποχή της ενωμένης Γιουγκοσλαβίας του Τίτο, ο Σλαβόι Ζίζεκ σπούδασε φιλοσοφία και κοινωνιολογία στο πανεπιστήμιο της Λουμπλιάνα, όπου τώρα είναι καθηγητής, καθώς και ψυχανάλυση στο Paris VIII. Μέλος του κομμουνιστικού κόμματος ως το 1988, αρθρογράφος σε εναλλακτικά περιοδικά τέχνης, ήταν ο πρώτος που μετέφρασε Ζακ Ντεριντά και προλόγισε τα αστυνομικά μυθιστορήματα του Τζον Λε Καρέ στη μητρική του γλώσσα. Απέσπασε τη διεθνή αναγνώριση με το πρώτο βιβλίο του στα αγγλικά Τhe Sublime Object of Ideology και έχει σημαντικό ερευνητικό έργο στη θεωρία του κινηματογράφου. Από το 2004 έχει εμφανιστεί σε πέντε συνολικά ντοκιμαντέρ και συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τη σκηνοθέτη Σόφι Φάινς. Στο φιλμ THE PERVERT'S GUIDE TO CINEMA πριν έξι χρόνια ο Ζίζεκ είχε προσεγγίσει από μία ψυχαναλυτική οπτική σαράντα δύο διάσημες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου με σχολιασμό σε συγκεκριμένα αποσπάσματα τους. Σε αυτή τη συνέχεια που έχει παρόμοια δομή, ο χαρισματικός διανοητής εστιάζει στο ιδεολογικό περιεχόμενο που υποδηλώνεται σε πολλές εκφάνσεις του οπτικοακουστικού πολιτισμού. Οι ταινίες είναι αισθητά λιγότερες και η σκηνοθέτης (αδελφή του ηθοποιού Ρέιφ Φάινς) είχε την έμπνευση να τοποθετήσει το Ζίζεκ σε σκηνικά απόλυτα όμοια με τα αυθεντικά που υπήρχαν στα πλάνα των ταινιών που χρησιμοποιεί ως παραδείγματα. Στο μεταίχμιο ανάμεσα στον ακαδημαϊκό και στον εκλαϊκευμένο λόγο, ο ανήσυχος φιλόσοφος εστιάζει σε φαινόμενα όπως ο καπιταλισμός, ο σταλινισμός, ο ναζισμός, η θρησκεία, η στρατιωτική κουλτούρα και οι καταναλωτικές συνήθειες του δυτικού πολιτισμού. Με αφορμή σκηνές ή τραγούδια από ταινίες όπως Ο ΤΑΞΙΤΖΗΣ, ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΤΑ ΣΑΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΧΑΡΙΑ, Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ, ο Ζίζεκ κερδίζει με το πνεύμα και την αιρετική σκέψη του το θεατή, ιδίως όταν εξοικειωθεί με την περίεργη εκφορά των αγγλικών του. Η ψυχανάλυση συναντάει την κινηματογραφική μυθοπλασία σε μια μοντέρνα ταινία τεκμηρίωσης.

Αξιολόγηση: 7/10    

ΧΑΡΑΥΓΗ ΧΑΡΑΥΓΗ ΜΕΡΟΣ 2 (ΤΗΕ ΤWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2)

ΗΠΑ/115'/ODEON

Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον

Ηθοποιοί: Ρόμπερτ Πάτινσον, Κρίστεν Στιούαρτ, Τέιλορ Λότνερ, Μάικλ Σιν, Ντακότα Φάνιγκ

Ο μύθος: H Μπέλα μεταμορφώνεται σε βρικόλακα και μαζί με τον Έντουαρντ έχουν να φροντίσουν τη κόρη τους Ρενέσμε που λόγω της γρήγορης ανάπτυξης και των χαρισμάτων της θεωρείται αθάνατο παιδί. Αυτό προκαλεί την οργή της φυλής των Βολτούρι που θα έρθουν αντιμέτωποι με τους Κάλεν για να τη διεκδικήσουν. Ο λυκάνθρωπος Τζέικομπ θα γίνει ο φύλακας του μικρού κοριτσιού.

Η ανάγνωσή μας: Έπειτα από τέσσερα βιβλία, ισάριθμους σκηνοθέτες και πέντε ταινίες, το εφηβικό μεταφυσικό ρομάντζο της Αμερικανίδας Στέφανι Μέγιερ ολοκληρώνει τον κινηματογραφικό του κύκλο. Η συγγραφέας και συμπαραγωγός της ταινίας προτίμησε να είναι τελικά η ηρωίδα της αυτή που θα αποποιηθεί την ανθρώπινη φύση της για τη διαιώνιση ενός μεγάλου έρωτα. Το δεύτερο μέρος της ΧΑΡΑΥΓΗΣ είναι πενιχρό θεματολογικά και εκτυλίσσεται εντελώς πληκτικά. Στην ουσία αφορά τη συνειδητοποίηση από τη Μπέλα του νέου της ρόλου ως βαμπίρ και μητέρας και την προετοιμασία των Κάλεν για την αναμέτρηση τους με τους Βολτούρι που οφείλεται σε μία παρεξήγηση. Ο Μπιλ Κόντον διαφοροποιείται ελάχιστα από το βιβλίο απαλείφοντας το μέρος που είναι γραμμένο από τη σκοπιά του Τζέικομπ και δίνοντας μεγαλύτερη υπόσταση στο χαρακτήρα του Άρο, αρχηγού των Βολτούρι με τη σκέψη να εκμεταλλευτεί την εμπειρία του Μάικλ Σιν που τον υποδύεται. Ο δημιουργός των ταινιών ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ, ΚΙΝSΕΥ: ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ και σεναριογράφος του CHICAGO, παρουσιάζεται κατώτερος των δυνατοτήτων του και δεν δικαιώνει το επιχειρηματικό τέχνασμα των παραγωγών να χωριστεί το υλικό του μυθιστορήματος σε δύο ταινίες. Τα ειδικά εφέ είναι προβλέψιμα και η ερωτική σκηνή αναίτια άτολμη, συγκριτικά με τη βιαιότητα των συγκρούσεων, σύμφωνη όμως με το συντηρητικό δίδαγμα της Μέγιερ για την αξία των οικογενειακών δεσμών, έστω και αν αφορούν βρικόλακες. Για όποιο θεατή δεν εγκαταλείψει πρόωρα τη θέση του, η σεκάνς της τελικής μάχης θα τον αποζημιώσει για την υπομονή του με την κλιμάκωση και τη θεαματικότητα της παρά την αναίμακτη κατάληξη της. Δυστυχώς το κινηματογραφικό ενδιαφέρον της σειράς εξαντλήθηκε από την υπέροχη πρώτη ταινία ΛΥΚΟΦΩΣ της Κάθριν Χάρντγουικ η οποία πλήρωσε τη φαντασία, την εντυπωσιακή αισθητική της και την άρνηση της να ακολουθήσει αυστηρά χρονοδιαγράμματα, με την απόλυση της.

Αξιολόγηση: 3/10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.