fbpx

NANTIA TAΣ

NANTIA TAΣσυνέντευξη στον Νίκο Νικολαΐδη

Ο μειλίχιος τόνος της φωνής της, η απλότητα στη συμπεριφορά της και το χαμογελαστό βλέμμα της, δημιουργούν, από την πρώτη στιγμή, οικειότητα στην επικοινωνία με την Νάντια Τας, μιας από τις σημαντικότερες Ελληνίδες δημιουργούς της διασποράς. Γεννήθηκε στο χωριό Λόφοι της Φλώρινας, ως Νάντια Τασσοπούλου, και σε παιδική ηλικία η οικογένεια της μετακόμισε στην Αυστραλία. Σπούδασε υποκριτική και ξεκίνησε τη καριέρα της ως ηθοποιός της τηλεοπτικής σειράς PRISONER που προβλήθηκε από το 1979 ως το 1983. Έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο το 1986, με το φιλμ ΜΑLCOLM που απέσπασε οχτώ βραβεία από το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Κινηματογράφου και εικοσιμία διεθνείς διακρίσεις. Από τότε έχει σκηνοθετήσει άλλες έξι ταινίες για τη μεγάλη οθόνη, με το φιλμ ΑΜΥ του 1998 να αποτελεί την άλλη μεγάλη επιτυχία της. Παράλληλα έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης στο θέατρο και έχει υπογράψει τη σκηνοθεσία για επτά τηλεταινίες, με πιο πρόσφατη το δραματικό FATAL HONEYMOON που έχει πρωταγωνιστή τον Χάρβει Καϊτέλ κι έκανε την πρεμιέρα του στα τέλη Αυγούστου. Αυτές τις μέρες, προβάλλεται στη χώρα μας, η τελευταία της δημιουργία για το σινεμά, το ΜΑΤCHING JACK, ένα οικογενειακό δράμα γύρω από τις προσπάθειες μια μητέρας, να βρει τον κατάλληλο δότη μυελού των οστών, προκειμένου να σώσει το παιδί της. Συναντήσαμε την Νάντια Τας, με αφορμή τη κυκλοφορία της ταινίας στην Ελλάδα και μας εκμυστηρεύτηκε εμπειρίες από τη καριέρα της και σκέψεις για τα μελλοντικά της σχέδια.

Τι σας ενέπνευσε στη συγκεκριμένη ιστορία και σας οδήγησε να τη σκηνοθετήσετε;  

Η εικόνα της οικογένειας όπως τη γνωρίζαμε μέχρι τώρα, νομίζω, έχει αλλάξει. Στην αρχή της ταινίας, ξεκινάμε με την ιδεατή μορφή της: ένας πατέρας, μία μητέρα και ο γιος τους. Όταν ανακύπτει το πρόβλημα υγείας του παιδιού, όλα διαλύονται. Το κάθε μέλος πρέπει να βρει τον εαυτό του στις νέες συνθήκες, να ενταχθεί σε μια «νέα οικογένεια». Όπως κάποτε, ένα κράτος μπορούσε να είναι απομονωμένο και να είναι αυτάρκες, κάτι που δεν ισχύει πια, το ίδιο δύσκολη είναι η αυτοδυναμία και η ευημερία μιας οικογένειας, του κυττάρου μιας κοινωνίας, με τη κλασσική της μορφή.

 

Η μητέρα εκτός της ασθένειας του γιου της, βρίσκεται ταυτόχρονα αντιμέτωπη και με την κρίση της σχέσης με το σύζυγο της. Θεωρείτε ότι η κακοτυχία μπορεί να επηρεάσει συνολικά τη ζωή ενός ανθρώπου;

Τις περισσότερες φορές ναι. Αυτό που ήθελα να τονίσω, ήταν πως όταν σβήνει γι’ αυτή τη μητέρα η ψευδαίσθηση ότι έχει μια ιδανική ζωή, όλα τα προβλήματα αρχίζουν να έρχονται στην επιφάνεια. Θα πρέπει να επιλύσει καθένα από αυτά ξεχωριστά, να βρει τον εαυτό της και να γίνει η ίδια πιο δυνατή.

Όπως έχετε κάνει αρκετές φορές και στο παρελθόν, δουλεύετε και σε αυτή τη ταινία σας με παιδιά ηθοποιούς. Πόσο δύσκολο είναι αυτό;

Μου αρέσει αυτή η θεματολογία. Έχω ασχοληθεί με την παιδική ψυχολογία και καταλαβαίνω ένα παιδί. Για να μπορέσω να αποσπάσω ως σκηνοθέτης την αλήθεια από τα πρόσωπα, πρέπει να αποβάλλω όλα τα περιττά στοιχεία τους. Αυτό είναι αρκετά πιο εύκολο για μένα, με τα παιδιά.

Η τέχνη μπορεί να έχει θεραπευτικές ιδιότητες ;

Το γέλιο μέσω της τέχνης βέβαια. Όμως η ιατρική επιστήμη, έχει εξέχουσα θέση και είναι αυτή που μπορεί να διαγνώσει έγκαιρα ένα πρόβλημα.

Πέρα από τον κινηματογράφο, έχετε εργαστεί ως σκηνοθέτης τόσο στο θέατρο, όσο και στην τηλεόραση, σχεδόν αποκλειστικά την προηγούμενη δεκαετία. Ποιό μέσο προτιμάτε περισσότερο;

Έχω κάνει πολύ θέατρο. Στην τηλεόραση εργάστηκα τα προηγούμενα χρόνια, για σειρές τηλεοπτικών καναλιών, όπως το HBO και το CBS. Δεν ξεχωρίζω κανένα από τα τρία πιο πολύ. Η κινηματογραφική αίθουσα, είναι ένας χώρος μαγείας, όπου πολλά άτομα βλέπουν την ίδια ιστορία και στο τέλος ο καθένας ανακαλύπτει τα δικά του ξεχωριστά μηνύματα, με βάση τα βιώματα του. Η τηλεόραση από τη πλευρά της, έχει τη δυνατότητα να φέρνει ένα έργο, στο σαλόνι του θεατή. Τέλος μια επιτυχημένη θεατρική δουλειά, έχει μια ασύγκριτη προσφορά, όταν καταφέρει να αγγίξει το κοινό.

Με το ΜΑΤCHING JACK, είναι η έκτη φορά που ο τίτλος κινηματογραφικής ή τηλεοπτικής ταινίας σας, περιλαμβάνει ένα μικρό όνομα. Πρόκειται για σύμπτωση ή είναι κάτι που σας αρέσει;

Μια εξήγηση, είναι ότι οι ταινίες μου διηγούνται τη ζωή του προσώπου που αναφέρεται στον τίτλο. Βέβαια, στο MATCHING JACK, η ιστορία είναι δοσμένη από τη σκοπιά της μητέρας, που η μοναδική της έννοια, είναι η αποκατάσταση της υγείας του παιδιού της. Χωρίς τον Jack όμως, δεν θα υπήρχε αυτή η ιστορία.

Σε ταινία σας, παίζει για μια ακόμη φορά ο Κόλιν Φρίελς (υποδύεται το γιατρό), ένας από τους αναγνωρίσιμους και καταξιωμένους Αυστραλούς ηθοποιούς. Είναι ο αγαπημένος σας συνεργάτης;

Ναι. Έχουμε μεγαλώσει μαζί, ήμασταν μαζί στη δραματική σχολή, και σε κάθε συνεργασία μας ανακαλύπτω νέες πτυχές, του μεγάλου του ταλέντου. Με κάθε πράγμα που ασχολείται, είναι απόλυτα αυθεντικός.

Θα σας ενδιέφερε, αν υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, να γυρίσετε μία ταινία στην Ελλάδα;

Βέβαια – πάρα πολύ. Έχω διαβάσει κάποια σενάρια και έχω ξεχωρίσει ένα από αυτά, αλλά δεν ξέρω που θα καταλήξει το συγκεκριμένο ζήτημα. Η αμέσως επόμενη ταινία μου πάντως, είναι μια κωμωδία με έναν Αμερικανό και έναν Κινέζο παραγωγό.

Η ταινία σας πέρασε από πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ. Δίνετε σημασία στη συγκομιδή βραβείων;

Αυτή την εποχή, βοηθούν τον κόσμο, να στρέψει τη προσοχή του σε δημιουργίες, που σε άλλη περίπτωση θα πέρναγαν απαρατήρητες. Οι διακρίσεις της ταινίας μου, στο Μιλάνο και τις Κάννες, δείχνουν ότι οι ανθρωποκεντρικές ιστορίες, πάντα θα ενδιαφέρουν το κοινό. Τόσο για τις εξωσυζυγικές περιπέτειες του πατέρα του Τζακ, όσο και για το ειδύλλιο της μητέρας του τη δεδομένη χρονική στιγμή, αποφεύγω να πάρω θέση και αφήνω να τα κρίνει ο θεατής.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.