fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Ένα αναδρομικό αφιέρωμα στον Ελία Καζάν παρουσιάζει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος από 9 έως 19 Οκτωβρίου με δύο ταινίες καθημερινά. Πρόκειται για την τέταρτη εκδήλωση της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία της Νέας Εποχής», που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2007-2013. Περιλαμβάνει 15 δημιουργίες του ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη, όπως το ΒΙΒΑ ΖΑΠΑΤΑ, που ήταν η αγαπημένη του και θα είναι το φιλμ έναρξης, ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΥΡΙΩΝ και ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ, που του χάρισαν τα δύο Όσκαρ σκηνοθεσίας, και έργα-σταθμούς στην ιστορία του σινεμά, όπως τα: ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΝ Ο ΠΟΘΟΣ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΔΕΜ και ΑΜΕΡΙΚΑ ΑΜΕΡΙΚΑ. Επίσης, θα προβληθεί το ωριαίο ντοκιμαντέρ των Μάρτιν Σκορσέσε και Κεντ Τζόουνς Α LETTER TO ELIA, ενώ έχει προγραμματιστεί και μία συζήτηση για το έργο του σπουδαίου δημιουργού την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου.

Με βάση το ισορροπημένο σενάριο της Μάργκαρετ Νέιγκλ, που δεν εμπνέεται από κάποια συγκεκριμένη περίπτωση εκπατρισμού, ο Φαλαρντό αναπαριστά γοργά το οδοιπορικό των χαμένων παιδιών προς την ελευθερία, που είναι το πιο ενδιαφέρον σκέλος της ταινίας.

Πιστό στην τέχνη του ντοκιμαντέρ, το Εxileroom εγκαινιάζει τη νέα σεζόν με δύο προβολές. Στις 9 Οκτωβρίου (20:00) προβάλλεται το ACT OF KILLING στο director's cut των Τζόσουα Οπενχάιμερ και Κριστίν Κιν, υποψήφιο στην κατηγορία του στα φετινά Όσκαρ, το οποίο ασχολείται με τους εγκληματίες στην Ινδονησία που έγιναν τα εκτελεστικά όργανα των πραξικοπηματιών, όταν εκείνοι κατέλαβαν την εξουσία το 1965. Στις 23 Οκτωβρίου (21:00) θα προβληθεί το υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας L'IMAGE MANQUANTE του Ρίτι Παν με θέμα το αιματηρό πέρασμα των Κόκκινων Χμερ στην Καμπότζη, συνδυασμός ντοκουμέντων και δραματοποιημένων αναμνήσεων που ζωντανεύουν φιγούρες φτιαγμένες με πηλό. Η είσοδος είναι ελεύθερη και θα υπάρχουν αγγλικοί υπότιτλοι.

Σε ευνοϊκή συγκυρία με την προβολή αυτή την εβδομάδα της νορβηγικής ταινίας ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ, το Βeton7 παρουσιάζει στις 10 και 17 Οκτωβρίου ένα πρόγραμμα επτά ταινιών μικρού μήκους από τη σκανδιναβική χώρα, παραγωγής 2009. Οι προβολές ξεκινούν στις 19:00 με δωρεάν είσοδο και αγγλικούς υπότιτλους.

 

ΕΝΑ ΓΕΝΝΑΙΟ ΨΕΜΑ (THE GOOD LIE)

ΕΝΑ ΓΕΝΝΑΙΟ ΨΕΜΑ (THE GOOD LIE)
HΠΑ-ΙΝΔΙΑ-ΚΕΝΥΑ/110'/ODEON
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Φαλαρντό
Ηθοποιοί: Ριζ Γουίδερσπουν, Άμολντ Όσενγκ, Εμάνουελ Τζαλ

Ο μύθος: Τέσσερις Σουδανοί που σε παιδική ηλικία εγκατέλειψαν πεζοί την πατρίδα τους μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου και το ξεκλήρισμα των οικογενειών τους μεταφέρονται στις ΗΠΑ, όπου με τη συμπαράσταση μίας υπαλλήλου του γραφείου ευρέσεως εργασίας κάνουν ένα νέο ξεκίνημα.

Η ανάγνωσή μας: Γνωστός για την ουμανιστική οπτική όπως είχε φανεί από την προηγούμενη δουλειά του, Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΛΑΖΑΡ, ο Φιλίπ Φαλαρντό (που προ διετίας είχε δώσει συνέντευξη στο diastixo.gr) ζωντανεύει μία μαύρη σελίδα της αφρικανικής ιστορίας. Με μία ταινία που εύκολα μπορεί να γίνει λάβαρο στους κόλπους του ΟΗΕ, χιλιάδων οργανώσεων αλληλεγγύης μεταναστών και δικτύων υποστήριξης προσφύγων, ο Καναδός δημιουργός ξεπερνάει με ωριμότητα τον σκόπελο του μελοδραματισμού. Με βάση το ισορροπημένο σενάριο της Μάργκαρετ Νέιγκλ, που δεν εμπνέεται από κάποια συγκεκριμένη περίπτωση εκπατρισμού, ο Φαλαρντό αναπαριστά γοργά το οδοιπορικό των χαμένων παιδιών προς την ελευθερία, που είναι το πιο ενδιαφέρον σκέλος της ταινίας. Παράλληλα, παρουσιάζει δίχως γραφικότητα το πολιτισμικό σοκ που βιώνουν μετά την εγκατάστασή τους στην Αμερική και αναφέρεται διακριτικά στη σχέση της χώρας τους με τη διεθνή τρομοκρατία μέσω της γραφειοκρατίας που συναντούν στη Δύση. Δύο από τους τέσσερις νεαρούς πρόσφυγες τους υποδύονται ηθοποιοί που προέρχονται από το Σουδάν και στρατολογήθηκαν στη διάρκεια του εμφυλίου ως παιδιά-πολεμιστές. Τότε ήταν αδύνατον να φανταστούν ότι οι εμπειρίες τους θα απασχολούσαν κάποτε μία αμερικανική ταινία, της οποίας η μεγαλύτερη αρετή είναι η ειλικρίνεια.
Αξιολόγηση: 6/10

 

ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (ΒLIND)

ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (ΒLIND)
NOΡΒΗΓΙΑ/96'/STRADA FILM
Σκηνοθεσία: Έσκιλ Βογκτ
Ηθοποιοί: Έλεν Ντόριτ Πέτερσεν, Χένρικ Ραφαέλσεν

Ο μύθος: Μία γυναίκα που έμεινε τυφλή αποσύρεται στην ασφάλεια του σπιτιού της με μοναδική επικοινωνία τον σύζυγό της. Εκεί θα υποχρεωθεί να αντιμετωπίσει τις φοβίες και τις νοσηρές φαντασιώσεις της.

Η ανάγνωσή μας: Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον συν-σεναριογράφο των ταινιών REPRISE και ΟΣΛΟ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ του Γιοακίμ Τρίερ. Πιο συγκρατημένος μέχρι το μέσο της ταινίας, ο Έσκιλ Βογκτ υφαίνει ένα κλειστοφοβικό δράμα για μία σύζυγο σχεδόν μελαγχολική εξαιτίας της απώλειας της όρασής της. Επίσης, λοξοκοιτάζει μια παράλληλη ιστορία με έναν σεξουαλικά στερημένο άντρα που κατασκοπεύει τη γειτόνισσά του. Από εκείνο το σημείο όμως ο Νορβηγός σκηνοθέτης κινείται εντελώς στα τυφλά, κυριευμένος από μία ανεξήγητη τάση να μας εντυπωσιάσει, γκρεμίζοντας το προηγούμενο ρεαλιστικό πλαίσιο. Όλα τα πρόσωπα που μας είχε συστήσει μετατρέπονται σε μαριονέτες των φαντασιώσεων της ηρωίδας ή, στην καλύτερη περίπτωση, σε εύπλαστες μορφές του συγγραφικού της σύμπαντος. Ένας ακατάλληλος τρόπος για να τονίσει την ανάγκη της να απαλλαγεί από την απελπισία και να ορθοποδήσει χωρίς να ανακαλεί μνήμες του παρελθόντος. Όπως περιμέναμε, η φωτογραφία του συμπατριώτη μας Θύμιου Μπακατάκη (ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ) δεν βγάζει μάτια. Απεναντίας, η πρωταγωνίστρια Έλεν Ντόριν Πέτερσεν αριστεύει σε εκφραστικότητα και κινησιολογία ως τυφλή, καρπός της σχολαστικής προετοιμασίας της με ειδικούς θεραπευτές. Η προσπάθειά της θα δικαιωνόταν πλήρως αν ο Βογκτ δεν επέμενε με διανοητικά και οπτικά τρικ να θολώσει την εικόνα μας.
Αξιολόγηση: 4/10

 

ΦΙΛΟΙ Ή ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ; (WHAT IF)

ΦΙΛΟΙ Ή ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ; (WHAT IF)
ΚΑΝΑΔΑΣ-ΙΡΛΑΝΔΙΑ/101'/ΝΕΟ FILMS
Σκηνοθεσία: Μάικλ Ντάουσι
Ηθοποιοί: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ζόι Καζάν

Ο μύθος: Ο απογοητευμένος συναισθηματικά Γουάλας συναντά σε ένα πάρτι την Τσάντρι, που διατηρεί μακροχρόνια σχέση. Προτιμούν να μείνουν φίλοι και να αγνοήσουν την αμοιβαία έλξη, αλλά τελικά θα παραδοθούν στον έρωτα.

Η ανάγνωσή μας: Μία ρομαντική κομεντί με πρότυπο τη μεγάλη επιτυχία ΟΤΑΝ Ο ΧΑΡΙ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΣΑΛΙ, που παραφράζοντας το ελληνικό tagline θα μπορούσε να λέγεται «Όταν ο Χάρι (Πότερ) γνώρισε την Τσάντρι (εγγονή του Ελία Καζάν)». Ο Μάικλ Ντάουσι, που μας είχε απογειώσει πριν από εννέα χρόνια με το εκκωφαντικό ΙΤ'S ALL GONE PETE TONG, επαναφέρει το κλασικό ερώτημα αν μπορεί να υπάρξει φιλία δίχως έρωτα ανάμεσα στα δύο φύλα. Απορία που έχει απαντηθεί καταφατικά δισεκατομμύρια φορές στη ζωή, αλλά συνεχίζει να τροφοδοτεί καλλιτεχνικά αδιέξοδα όπως το δικό του. Βέβαια, ουσιαστική σύγκριση με το φιλμ του Ράινερ δεν μπορεί να υπάρξει, αφού ο Καναδός σκηνοθέτης δεν σκιαγραφεί μία προϋπάρχουσα φιλία με σεξουαλική κατάληξη, αλλά έναν καταπιεσμένο κεραυνοβόλο έρωτα. Οι δεύτεροι ρόλοι είναι διακοσμητικοί και το χιούμορ στην προσπάθεια να φανεί πνευματώδες καταντά εκνευριστικό χλευάζοντας από τον Έλβις Πρίσλεϊ μέχρι το νομικό σύστημα της Ρουμανίας και την ευρωπαϊκή ήπειρο. Οι δύο ήρωες, όπως πριν από τη γνωριμία τους (με εκείνον να παρατάει την ιατρική όταν χώρισε από μία συμφοιτήτριά του και εκείνη να αρνείται την προαγωγή), αποδεικνύονται και μεταξύ τους δειλοί. Σε βαθμό ανάλογο με τον σκηνοθέτη που, στο Q & Α της προβολής που παραβρέθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας, δήλωσε επηρεασμένος από το ΜΑΝΧΑΤΑΝ του Γούντι Άλεν!
Αξιολόγηση: 3/10

 

ΝΥΜPHOMANIAC DIRECTOR'S CUT: ΜΕΡΟΣ Α' (ΝΥΜPHOMΑΝΙΑC)

ΝΥΜPHOMANIAC DIRECTOR'S CUT: ΜΕΡΟΣ Α' (ΝΥΜPHOMΑΝΙΑC)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΔΑΝΙΑ-ΒΕΛΓΙΟ-ΑΓΓΛΙΑ/145'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Λαρς Φον Τρίερ
Ηθοποιοί: Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Σάια Λαμπέφ, Ούμα Θέρμαν

Ο μύθος: Μία τραυματισμένη γυναίκα εξομολογείται στον άντρα που την περιθάλπει ότι είναι νυμφομανής και τις σεξουαλικές περιπέτειες από τη νεανική της ηλικία.

Η ανάγνωσή μας: Πρόκειται για τo πρώτο μέρος, που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα στις 30 Ιανουαρίου, με 28 επιπλέον λεπτά διάσπαρτα στη ροή του, σύμφωνα με την αρχική επιθυμία του δημιουργού, και θα προσελκύσει ιδιαίτερα όσους είχαν χάσει τη συντομευμένη βερσιόν. Παραθέτουμε ένα απάνθισμα της αρχικής κριτικής μας: «Η τελευταία ταινία που ολοκληρώνει την τριλογία της Κατάθλιψης μετά τα ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ και ΜΕLANCHOLIA. Ο Δανός σκηνοθέτης μας προκαταλαμβάνει με τη διάγνωση για την κατάσταση της ηρωίδας του και όλη η ταινία είναι μία απέλπιδα προσπάθεια να την αιτιολογήσει. Ο Φον Τρίερ αναμασά τόσο σε θεματικό όσο και σε μορφικό επίπεδο παλαιότερες απόψεις του, αδυνατώντας να βάλει σε τάξη τις θρησκευτικές, φιλοσοφικές και πολιτικές του αντιλήψεις. Ο άλλοτε ριζοσπάστης δημιουργός μοιάζει πια με έναν light προβοκάτορα που έχει χάσει την ελπίδα του στους ανθρώπους, το πάθος για το σινεμά και υποκλινόμενος στις επιταγές του μάρκετινγκ υποχρεώνει τους θαυμαστές του να πληρώσουν δύο φορές (που γίνονται πλέον τέσσερις) εισιτήριο για να δουν στην ουσία μία ταινία».
Αξιολόγηση: 3/10

 

DRACULA UNTOLD

DRACULA UNTOLD
HΠΑ/92'/UIP
Σκηνοθεσία: Γκάρι Σορ
Ηθοποιοί: Λουκ Έβανς, Ντομινίκ Κούπερ

Ο μύθος: Οι Τούρκοι απαιτούν χίλια αγόρια για τον στρατό τους από τον πρίγκιπα της Τρανσυλβανίας, που για να προφυλάξει τον γιο του και ολόκληρο το βασίλειο συμμαχεί με έναν μάγο αποκτώντας προσωρινά υπερφυσικές δυνάμεις.

Η ανάγνωσή μας: Μία διαδομένη σύμβαση σε αρκετά κινηματογραφικά είδη είναι η μεταμόρφωση του κεντρικού χαρακτήρα για περιορισμένο χρόνο, συνθήκη που ενισχύει τον ηρωισμό του. Φαινόταν κατ' αρχάς ενδιαφέρουσα η χρήση αυτού του μοντέλου με επίκεντρο τον διάσημο βρικόλακα, όπως και η πρόθεση των σεναριογράφων να κινηθούν παράλληλα με το βιβλίο του Μπραμ Στόκερ δίνοντας μία νέα ερμηνεία της προέλευσής του. Το βάπτισμα του πυρός του Ιρλανδού Γκάρι Σορ, που έκανε γυρίσματα στην πατρίδα του με έναν γενναίο προϋπολογισμό εκατό εκατομμυρίων δολαρίων, δεν έχει κάτι το ανείπωτο. Ο πρίγκιπας Βλαντ θα πουλήσει την ψυχή του και θα παλέψει κυριολεκτικά με νύχια και με δόντια, ώστε να σώσει τη χώρα και την οικογένειά του από τους Τούρκους (των οποίων στο προβληματικό καστ ηγούνται ο Ντομινίκ Κούπερ και ο γιος του Μπεν Κίνγκσλεϊ, Φέρντιναντ). Χάνει όμως την προθεσμία των εβδομήντα δύο ωρών που είχε προκειμένου να μη μετατραπεί σε αιμοδιψές πλάσμα και το χειρότερο όλων είναι ότι το μυστικό του αποκαλύπτεται και μεταδίδεται με ταχύ ρυθμό. Φυσικά, εννοείται ότι η αμφισβήτηση ενός ηγεμόνα από τον λαό του δεν ενδιαφέρει μία αφελή ταινία τρόμου και φαντασίας, που αν είχε ελληνικό τίτλο αυτός θα μπορούσε να ήταν: «Δράκουλας για 3 ημέρες».
Αξιολόγηση: 2/10

Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ (ΤΗΕ GIVER)

Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ (ΤΗΕ GIVER)
HΠΑ/97'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Φίλιπ Νόις
Ηθοποιοί: Μπρέντον Θουέιτς, Τζεφ Μπρίτζες, Μέριλ Στριπ, Κέιτι Χολμς

Ο μύθος: Σε μία ουτοπική κοινωνία διαρθρωμένη σε τετραμελείς οικογένειες, απαλλαγμένη από πολέμους και πόνο, ένας χαρισματικός νεαρός εκπαιδεύεται ως διάδοχος ενός γηραιού δότη αναμνήσεων συνειδητοποιώντας τα δεσμά μίας πλασματικής ευτυχίας.

Η ανάγνωσή μας: Μπορεί το παιδικό μυθιστόρημα της Λόις Λόουρι για το δυστοπικό μέλλον της ανθρωπότητας να έμοιαζε πρωτότυπο το 1993, χρονιά που κυκλοφόρησε, όμως στην εικοσαετία που ακολούθησε ο κινηματογράφος εξάντλησε ποικιλοτρόπως τη συγκεκριμένη αλληγορία. Ο Τζεφ Μπρίτζες για μακρύ διάστημα σχεδίαζε να το σκηνοθετήσει στη μεγάλη οθόνη με τον πατέρα του ως τον μέντορα του τίτλου, ρόλο που κράτησε τελικά ο ίδιος παράλληλα με τα χρέη του παραγωγού. Ο Φίλιπ Νόις (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΟΛΕΘΡΟΥ, ΣΥΛΛΕΚΤΗΣ ΟΣΤΩΝ), που έπαψε να είναι περιζήτητος στο Χόλιγουντ, είναι εκτός φόρμας και διαλέγει έναν 25χρονο ηθοποιό να υποδυθεί τον δωδεκάχρονο πρωταγωνιστή του βιβλίου. Σαφής η πρόθεση να προσεταιριστεί τους θαυμαστές νεανικών ταινιών όπως τα ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΙΝΑΣ και Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ. Μόνο που ο Αυστραλός σκηνοθέτης προσεγγίζει επιδερμικά τα θεμελιώδη ζητήματα της οικογένειας, της τεκνοποίησης και του δικαιώματος στην ατομικότητα. Η αλλαγή από το μαυρόασπρο στο έγχρωμο δεν αντιστοιχεί σε έναν ευφυή συμβολισμό, όπως του Γκάρι Ρος στο PLEASΑNTVILLE, η μουσική υπόκρουση χρησιμοποιείται καταχρηστικά και οι μνήμες παρεμβάλλονται ως διαφημιστικά σποτ. Προς ανακούφιση των θεατών, ο ήρωας επαναστατεί και δραπετεύει με ένα ανθεκτικό βρέφος στην αγκαλιά σε λογική χρονική διάρκεια.
Αξιολόγηση: 2/10

 

Η ΧΡΥΣΗ ΑΜΑΞΑ (LE CARROSSE D'OR)

Η ΧΡΥΣΗ ΑΜΑΞΑ (LE CARROSSE D'OR)
ΓΑΛΛΙΑ-ΙΤΑΛΙΑ/103'/NEW STAR
Σκηνοθεσία: Ζαν Ρενουάρ
Ηθοποιοί: Άννα Μανιάνι, Νάντα Φιορέλι

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.