fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη


Οι Νύχτες Πρεμιέρας συνεχίζονται μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου, αλλά οι διανομείς συνεχίζουν να βομβαρδίζουν το ελληνικό κοινό με καταιγιστικό ρυθμό. Επτά νέες ταινίες την τρέχουσα εβδομάδα, τουλάχιστον άλλες τόσες την επόμενη. Οι τάσεις δεν δηλώνουν πλουραλισμό, αλλά μία ανεύθυνη εμπορική πολιτική σε μία μικρή αγορά όπως η ελληνική.

THE EQUALIZER

THE EQUALIZER
ΗΠΑ/131'/ODEON
Σκηνοθεσία: Αντουάν Φουκουά
Ηθοποιοί: Ντένζελ Γουάσινγκτον, Κλόι Γκρέις Μόριτζ, Μάρτον Τσόκας, Μελίσα Λίο

Ο μύθος: Ένας παλαίμαχος των ειδικών δυνάμεων που έχει αφοσιωθεί σε μία ήσυχη ζωή βοηθώντας τους συνανθρώπους του επανέρχεται στη δράση, προκειμένου να υπερασπιστεί μία νεαρή πόρνη που εκμεταλλεύονται Ρώσοι μαφιόζοι.
Η ανάγνωσή μας: Δεκατρία χρόνια μετά τη συνεργασία τους στο ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ο σκηνοθέτης Αντουάν Φουκουά και ο πρωταγωνιστής Ντένζελ Γουάσινγκτον ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους σε μία κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς της δεκαετίας του '80. Ο Ρόμπερτ ΜακΚόλ θυμίζει τον Ghost Dog από την ταινία του Τζάρμους, έστω και αν εκφράζει την έννομη τάξη. Τόσο στο πρώτο μέρος, που περιγράφει το χαμηλό προφίλ ενός χήρου με ασκητική πορεία, όσο και στη συνέχεια, που το αίσθημα δικαιοσύνης αφυπνίζει τον κεντρικό χαρακτήρα, ο Φουκουά κινηματογραφεί δεξιοτεχνικά την ιστορία του. Οι σκηνές βίας είναι στιλιζαρισμένες, ο πολυμήχανος ήρωας δράσης δεν χρησιμοποιεί όπλα αλλά τα αντικείμενα του εκάστοτε χώρου όπου καλείται να μονομαχήσει και ο βασικότερος αντίπαλός του διαθέτει μέρος του δικού του κυνισμού και της εφευρετικότητας. Η αντιπαράθεσή τους, άλλωστε, είναι αυτή που μονοπωλεί πολλή ώρα την ίντριγκα και παρακολουθείται με ενδιαφέρον χάρη στις στιβαρές ερμηνείες του Γουάσινγκτον και του Νεοζηλανδού Μάρτον Τσόκας (επιτέλους σε έναν πληθωρικό ρόλο). Φυσικά, ο Εqualizer δικαιολογώντας το όνομά του αντιπαρέρχεται με χαρακτηριστική ευκολία τις τύψεις και τα συνειδησιακά προβλήματα επιστρέφοντας στην ενάρετη ζωή, αλλά αυτή είναι η μοίρα κάθε action hero που σέβεται τον εαυτό του και ευελπιστεί σε νέες περιπέτειες.
Αξιολόγηση: 7/10

 

ΤΗΕ GUEST

ΤΗΕ GUEST
ΗΠΑ/99'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Άνταμ Γουίνγκαρντ
Ηθοποιοί: Νταν Στίβενς, Σίλα Κέλι, Μάικα Μονρόε

Ο μύθος: Ένας πρώην στρατιώτης επισκέπτεται την οικογένεια ενός νεκρού συμπολεμιστή του, όπου φιλοξενείται προσωρινά. Σύντομα η μέριμνα που δείχνει για τα μέλη της μετατρέπεται σε οργή, όταν εκείνοι αρχίζουν να αμφιβάλλουν για την ταυτότητά του.
Η ανάγνωσή μας: Μόλις τριάντα δύο ετών, ο Άνταμ Γουίνγκαρντ έχει προλάβει να σκηνοθετήσει ήδη επτά μεγάλου μήκους ταινίες και περίπου άλλες τόσες μικρού ή επεισόδια συλλογικών έργων. Συνήθως επιμελείται και το μοντάζ αποφεύγοντας τις δαπανηρές παραγωγές (η δεύτερη ταινία του κόστισε 2.000 δολάρια), δίχως να αποφεύγει την τυποποίησή του στον χώρο του τρόμου. Αυτή τη φορά μαζί με τον μόνιμο σεναριογράφο του την τελευταία πενταετία, Σάιμον Μπάρετ, θέλησε να μας αιφνιδιάσει αποφεύγοντας το σοκ ή την παρωδία. Κάτω από την ευγένεια και τη σαγήνη, είναι ευδιάκριτο ότι ο απρόσμενος επισκέπτης έχει ένα άλλο πρόσωπο, που δεν κρύβει παράνοια ή κάποιο αρχέγονο μίσος. Ο Γουίνγκαρντ ενσωματώνει στο δικό του στιλ μία σειρά από δημοφιλείς θεματικές. Ο εισβολέας στην εστία μίας μεσοαστικής οικογένειας, η διπλή ταυτότητα και η ερασιτέχνης ντετέκτιβ που μάχεται για τη ζωή της συνδυάζονται με τη σύγχρονη αναφορά στο μετατραυματικό στρες και τη βιαιότητα των αποστράτων. Όλα αυτά υπό τους ηλεκτρονικούς ρυθμούς των Front 242 και Clan of Xymox, που εντείνουν τη μυστηριακή ατμόσφαιρα αλλά και τη γοητευτική αύρα του Άγγλου Νταν Στίβενς (Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ DOWNTON), που ακροβατεί περίφημα ανάμεσα στην εικόνα του καλού Σαμαρείτη και της πολεμικής μηχανής. Έστω και αν δεν εκπληρώνει όλες τις υποσχέσεις του, καλωσορίζουμε την πρώτη απόπειρα ενός cult δημιουργού να απευθυνθεί στο ευρύ κοινό.
Αξιολόγηση: 6/10

 

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΕΛΛΑΔΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/103'/ΟΝΕ FROM THE HEART
Σκηνοθεσία: Αθανάσιος Καρανικόλας
Ηθοποιοί: Μαρία Καλλιμάνη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιάννης Τσορτέκης

Ο μύθος: Η αλλοδαπή οικιακή βοηθός ενός εύπορου ζευγαριού χάνει τη θέση της όταν προσβάλλεται από μία εκφυλιστική ασθένεια.
Η ανάγνωσή μας: Μόνιμος κάτοικος Γερμανίας για πάνω από δεκαπέντε χρόνια, ο Αθανάσιος Καρανικόλας έχει ψηλά στην ατζέντα του τη μεταναστευτική θεματολογία. Έπειτα από το ντεμπούτο του ΕΛΛΗ ΜΑΚΡΑ – 42277 WUPPERTAL, που ήταν το πορτρέτο μίας Ελληνίδας μετανάστριας στο εξωτερικό, στην τρίτη του μυθοπλασία αντιστρέφει τους όρους παρακολουθώντας τη ζωή μίας ξένης στην πατρίδα του. Η ρεαλιστική απεικόνιση του προβλήματος υγείας της ηρωίδας δεν αποσκοπεί σε ένα μελόδραμα ιατρικού περιεχομένου ή μία παραβολή για την ελληνική οικονομική κρίση. Ο Θεσσαλονικιός σκηνοθέτης εστιάζει στα στεγανά που διέπουν και προστατεύουν τον οικογενειακό θεσμό, στη διαπίστωση ότι η ταξική απόσταση εργαζομένου-εργοδότη δεν μειώνεται ακόμη και αν συνυπάρχουν μακροχρόνια κάτω από την ίδια στέγη. Ο Καρανικόλας φέρνει την παιδεία και την αισθητική μίας προηγμένης κινηματογραφικής σχολής, κάτι που φαίνεται στη σύνθεση των πλάνων, τη χρήση των διαλόγων και της σιωπής και την ώριμη διεύθυνση των ηθοποιών. Το ύφος του, όπως και στις προηγούμενες δουλειές του, παραμένει μελαγχολικό αλλά υπερβάλλει με την ανιδιοτέλεια της ηρωίδας του ταυτίζοντας τον ορθολογισμό των αφεντικών με τη σκληρότητα. Η Μαρία Καλλιμάνη δεν είναι η πρώτη που σου έρχεται στο μυαλό για τον ρόλο της αλλοδαπής υπηρέτριας σε μία αστοχία του κάστινγκ και θα ήταν καλύτερα αν η ενδυματολόγος είχε εμπλουτίσει περισσότερο την γκαρνταρόμπα της. Αντίθετα, οι επιλογές των ανδρικών ρόλων ήταν άκρως επιτυχημένες από μία ειλικρινή ελληνική πρόταση που, παρά τις επιμέρους αντιρρήσεις, δεν σε κάνει να αισθανθείς μετανιωμένος που βγήκες από το σπίτι.
Αξιολόγηση: 6/10

 

PALO ALTO

PALO ALTO
HΠΑ/100'/ODEON
Σκηνοθεσία: Τζία Κόπολα
Ηθοποιοί: Έμα Ρόμπερτς, Τζακ Κίλμερ, Νατ Γουλφ, Τζέιμς Φράνκο

Ο μύθος: Ερωτικές απογοητεύσεις και ξεσπάσματα της νιότης για τέσσερις εφήβους, που βιώνουν με διαφορετικό τρόπο την ενηλικίωση.
Η ανάγνωσή μας: Ντεμπούτο ως σκηνοθέτρια και σεναριογράφο για την Τζία Κόπολα, την 27χρονη εγγονή του Φράνσις Φορντ Κόπολα, που εκπροσωπεί την τρίτη γενιά δημιουργών της γνωστής οικογένειας και συνιστά μία από τις πολυάριθμες συγγένειες επωνύμων του φιλμ. Πρωταγωνιστούν η Έμα Ρόμπερτς, ανιψιά της Τζούλια Ρόμπερτς, και οΤζακ Κίλμερ, γιος του Βαλ Κίλμερ (που έχει και ο ίδιος έναν μικρό ρόλο). Επίσης, συμμετέχουν η Ζακί Γκετί, μητέρα της σκηνοθέτριας (υποδύεται τη μαμά της Έιπριλ), η Άννα Μπογκντάνοβιτς, αδελφή του σκηνοθέτη Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, ενώ τα μισά τραγούδια στο σάουντρακ υπογράφει ο θείος της Κόπολα, Ρόμπερτ Σγουάρτσμαν. Η νεαρή δημιουργός μοιάζει επηρεασμένη κυρίως από τη θεία της Σοφία Κόπολα, όχι της εποχής του εμπνευσμένου ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ ΠΑΡΘΕΝΟΙ αλλά στην παρακμιακή φάση του ΟΙ ΥΠΟΠΤΟΙ ΦΟΡΟΥΣΑΝ ΓΟΒΕΣ. Προφανώς τα διηγήματα του ηθοποιού Τζέιμς Φράνκο (που δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το καστ), τα οποία αποτέλεσαν την αφετηρία, δεν καθηλώνουν με τις λογοτεχνικές τους αρετές. Η Τζία Κόπολα δεν φαίνεται ικανή να συνδέσει τα φλύαρα επεισόδια, τα πλάνα παραμένουν στατικά και η ματιά της αποκομμένη από την ψυχολογία των ηρώων της. Τα παιδία (των διάσημων του Χόλιγουντ) παίζει, αλλά αυτό προς το παρόν έχει ελάχιστη κινηματογραφική αξία.
Αξιολόγηση: 3/10

 

Ο ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ ΜΗΝΑΣ (THE GRAND SEDUCTION)

Ο ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ ΜΗΝΑΣ (THE GRAND SEDUCTION)
KANAΔΑΣ/113'/ΝΕΟ FILMS
Σκηνοθεσία: Ντον ΜακΚέλαρ
Ηθοποιοί: Μπρένταν Γκλίσον, Τέιλορ Κιτς, Γκόρντον Πίνσεντ

Ο μύθος: Οι κάτοικοι σε ένα ψαροχώρι που μαστίζεται από την ανεργία συνωμοτούν προκειμένου να πείσουν έναν προσωρινό γιατρό να μείνει μόνιμα, απαραίτητη προϋπόθεση για να υλοποιηθεί η επένδυση μίας πολυεθνικής στην περιοχή τους.
Η ανάγνωσή μας: Η διασκευή της γαλλόφωνης καναδικής παραγωγής LA GRANDE SEDUCTION (2003) του Ζαν-Φρανσουά Πουλιόν δεν θεωρείται η πιο ιδανική επιστροφή πίσω από τις κάμερες του Ντον ΜακΚέλαρ (Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ). Κοινός παρονομαστής του αρχικού και τωρινού φιλμ είναι ο σεναριογράφος Κεν Σκοτ, που πέρυσι ακολούθησε την ίδια τακτική με τη δική του ταινία DADDY COOL σκηνοθετώντας προσωπικά σε χρόνο ρεκόρ και το αμερικανικό ριμέικ DELIVERY MAN. Η ιστορία πλημμυρίζει από αφέλεια, οι αναληθοφανείς καταστάσεις διαδέχονται η μία την άλλη (ο δήμαρχος εγκαταλείπει τη θέση του και γίνεται υπάλληλος φύλαξης αεροδρομίου!). Τα κλισέ περιορίζουν το κοινωνικό μήνυμα για την εγκατάλειψη της υπαίθρου και διαλύουν το κλίμα ευφορίας. Η παρουσία του σπουδαίου Ιρλανδού ηθοποιού Μπρένταν Γκλίσον (που χαραμίζει το ταλέντο του) μας υπενθυμίζει ότι είναι φιλμ από τη Γηραιά Αλβιόνα εκείνα που ειδικεύονται στις γλυκές σκευωρίες ντόπιων που επιθυμούν να εντάξουν με διάφορες αφορμές ξένους στους κόλπους τους. Όπως έμμεσα ανέφερα στον σκηνοθέτη Ντον ΜακΚέλαρ, στη συνέντευξη που μου παραχώρησε και θα διαβάσετε προσεχώς, πιθανόν θύμα της μεγάλης αποπλάνησης να υπήρξε και ο ίδιος αναλαμβάνοντας τα ηνία αυτής της κάθε άλλο παρά δελεαστικής κομεντί.
Αξιολόγηση: 3/10

 

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΡΔΙΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ (JACK ET LA MECANIQUE DU COEUR)

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΡΔΙΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ (JACK ET LA MECANIQUE DU COEUR)
ΓΑΛΛΙΑ-ΒΕΛΓΙΟ/94'/ODEON
Σκηνοθεσία: Στεφάν Μπερλά, Ματιάς Μαλζιέ
Ακούγονται: Ματιάς Μαλζιέ, Ζαν Ροσφόρ, Ρόσι Ντε Πάλμα
Κινουμένων σχεδίων μόνο με υπότιτλους

Ο μύθος: Στο Εδιμβούργο τον 19ο αιώνα γεννιέται ένα αγοράκι που, λόγω του κρύου, η καρδιά του σταματά να χτυπά. Η μαία που το ξεγέννησε την αντικαθιστά με ένα ρολόι που του σώζει τη ζωή, αλλά όταν μεγαλώνει καθιστά επικίνδυνη κάθε είδους συναισθηματική φόρτιση όπως ο έρωτας.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ (UN CHATEAU EN ITALIE)

ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ (UN CHATEAU EN ITALIE)
ΓΑΛΛΙΑ/104'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι
Ηθοποιοί: Λουί Γκαρέλ, Ξαβιέ Μποβουά, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι

Ο μύθος: Η Λουίζ, κόρη μεγαλοαστικής οικογένειας που ετοιμάζεται να πουλήσει την έπαυλή της εξαιτίας οικονομικών δυσκολιών, ενώ φροντίζει τον άρρωστο αδελφό της ερωτεύεται έναν νεότερό της άντρα.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.