fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Μεγάλος λόγος έγινε για την τουριστική προβολή της Ελλάδας μέσα από τα γυρίσματα της ταινίας ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ του Χοσέιν Αμίνι στη χώρα μας. Οι Έλληνες πολιτικοί καμαρώνουν άκοπα, το ίδιο και τα φερέφωνά τους στον χώρο του Τύπου. Όλοι αυτοί οφείλουν να παραδεχτούν ότι το φιλμ, παρά την προσήλωση στον ρεαλισμό, δεν επιφυλάσσει μόνο διαφήμιση για τη χώρα, κάτι που εύκολα γίνεται αντιληπτό από τους ξένους θεατές. Σε όλες τις οικονομικές συναλλαγές στην ταινία, οι Έλληνες εμφανίζονται ως κομπιναδόροι που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη νομισματική ισοτιμία και τη δυσκολία γλωσσικής επικοινωνίας με το ζευγάρι των Αμερικανών. Παράλληλα, μία κομβική σκηνή που διαδραματίζεται στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, όπου το πρωταγωνιστικό τρίο βρίσκει νυχτερινό καταφύγιο, τον εμφανίζει λες και πρόκειται για ξέφραγο αμπέλι ή ερημική σπηλιά χωρίς την παραμικρή περιφρούρηση. Το πιο εκπληκτικό είναι ότι, όπως μας πληροφορεί το δελτίο τύπου της ταινίας, το συνεργείο μπήκε για τα συγκεκριμένα γυρίσματα σε ημέρα πανελλαδικής απεργίας, κινητοποίηση στην οποία συμμετείχαν και οι αρχαιοφύλακες. Το ερώτημα που ανακύπτει είναι αν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε άδεια για τα συγκεκριμένα γυρίσματα στην Κνωσό και αν αυτή καλύπτει όσα βλέπουμε στην οθόνη. Χώρες που φιλοξενούν πολυάριθμες διεθνείς παραγωγές ετησίως έχουν χαράξει τις απαραίτητες κόκκινες γραμμές ανάμεσα στις ξένες οικονομικές επενδύσεις και το εθνικό κύρος, μη διστάζοντας να μποϊκοτάρουν δημιουργίες που λειτουργούν δυσφημιστικά ακόμη και από αφέλεια.

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ (LES BEAUX JOURS)
ΓΑΛΛΙΑ/94'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Μαριόν Βερνού
Ηθοποιοί: Φανί Αρντάν, Λοράν Λαφίτ, Πατρίκ Σεσνέ

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ (LES BEAUX JOURS)

Ο μύθος: Μία συνταξιούχος οδοντογιατρός συνάπτει εξωσυζυγική σχέση με τον είκοσι χρόνια νεότερο καθηγητή πληροφορικής στο κέντρο ηλικιωμένων όπου περνάει τον ελεύθερο χρόνο της.
Η ανάγνωσή μας: Ιδανική όσο και επιρρεπής στα χρόνια της ωριμότητάς της για ανάλογους ρόλους, η Φανί Αρντάν γίνεται το (κινηματογραφικό έστω) παράδειγμα κάθε συνομήλικής της που αισθάνεται ζωντανή και ενεργή ερωτικά. Η Μαριόν Βερνού διασκευάζει το βιβλίο της Φανί Σεσνάλ, που φημολογείται ότι εμπνεύστηκε από την αληθινή ιστορία της μητέρας της. Είναι ευπρόσδεκτο που τοποθετεί τη σχέση στα δεδομένα μίας εξηντάρας και ενός σαραντάχρονου και ότι αφαιρεί κάθε ίχνος ρομαντισμού από τη σχέση τους. Ταυτόχρονα, όμως, είναι κρίμα που σκιτσάρει τόσο επιδερμικά τις σκέψεις και τις επιθυμίες τους. Ο Ζιλιέν, που δεν είναι ερωτευμένος ή ζιγκολό, δεν πείθει ως επιπόλαιος καρδιοκατακτητής. Η Καρολίν μοιάζει οικτρή (παρά τον σνομπισμό και την ψυχρότητα στο υποκριτικό στιλ της Αρντάν) ως σεξουαλικά παραμελημένη στον γάμο της και συμβιβασμένη με την πολυγαμία του εραστή της. Η Γαλλίδα σκηνοθέτις απεικονίζει με ενοχλητική σεμνοτυφία τις συνευρέσεις, που αδυνατείς να πιστέψεις ότι συμβαίνουν τόσο άνετα στον επαγγελματικό χώρο του άνδρα. Όσο για τη συνειδητοποίηση της πρωταγωνίστριας, αυτή επέρχεται απρόσμενα σε μία αίθουσα αεροδρομίου και για υποτυπώδη αφορμή. Αλήθεια, ποιος ο λόγος στη σημερινή εποχή να θίξεις το συγκεκριμένο θέμα, αν πρόκειται να καταλήξεις σε αυτό το βαθιά πουριτανικό και ηθικοπλαστικό συμπέρασμα; Oι όμορφες μέρες του τίτλου θα κρατήσουν λίγο για την ηρωίδα, αλλά σίγουρα γι' αυτό δεν ευθύνεται η ηλικιακή διαφορά που έχει από τον εραστή της.
Αξιολόγηση: 4/10

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (ΤΗΕ HOMESMAN)
HΠΑ-ΓΑΛΛΙΑ/122'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Τόμι Λι Τζόουνς
Ηθοποιοί: Χίλαρι Σουάνκ, Τόμι Λι Τζόουνς, Μέριλ Στριπ, Τζέιμς Σπέιντερ

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (ΤΗΕ HOMESMAN)

Ο μύθος: Μία μοναχική ιδιοκτήτρια φάρμας αναλαμβάνει να συνοδέψει μαζί με κάποιον μικροαπατεώνα που προσλαμβάνει τρεις παντρεμένες ψυχασθενείς σε εκκλησιαστικό ίδρυμα της Ανατολής.
Η ανάγνωσή μας: Ο Τόμι Λι Τζόουνς επιστρέφει πίσω από την κάμερα με ένα δραματικό γουέστερν βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του πολυγραφότατου Γκλέντον Σόρτχαουτ, που ενέπνευσε και άλλα φιλμ στην ανθηρή περίοδο του είδους, όπως τα THEY CAME TO CORDURA του Ρόμπερτ Ρόσεν και THE SHOOTIST του Ντον Σίγκελ. Ο Τζόουνς δεν αιτιολογεί γιατί η Ανατολή είναι καταλληλότερη για τον εξοστρακισμό των κοινωνικά απόβλητων ή την αδυναμία των συζύγων (οι δύο χωρίς άλλες υποχρεώσεις) να αναλάβουν τη μεταφορά και χρησιμοποιεί προσχηματικά τη γυναικεία τρέλα. Το ταξίδι κυλά σε νωχελικούς αλλά όχι τελετουργικούς ρυθμούς, με φιλήσυχους Ινδιάνους που αρκούνται στο δώρο ενός αλόγου, ενώ η αναγόρευση του δικού του χαρακτήρα στο μέσο της ιστορίας ως κυρίαρχου βολεύει τη ματαιοδοξία του ως ηθοποιού. Δυστυχώς, δεν διαθέτει την πολύπλευρη εξιστόρηση ή το ανάλογο ελεγειακό ύφος που μας είχε εντυπωσιάσει στην πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΤΑΦΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΚΙΑΔΕΣ ΕΣΤΡΑΔΑ. Ίσως ο πιο εμφανής νεωτερισμός της ιστορίας είναι οι τολμηρές προτάσεις γάμου που κάνει μία γεροντοκόρη (ανέλπιστα ικανοποιητική η Χίλαρι Σουάνκ) τονίζοντας στους υποψήφιους τις αρετές και την προίκα της. Δεν συνιστά όμως μία ολοκληρωμένη φεμινιστική προσέγγιση μίας ιερής αποστολής (που εξελίσσεται αψυχολόγητα σε πρόβα αυτοκτονίας), την οποία ολοκληρώνει ένας loser της Άγριας Δύσης.
Αξιολόγηση:4/10

TRANSFORMERS 4: ΕΠΟΧΗ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ (ΤRANSFORMERS 4: ΑGE OF EXTINCTION)
ΗΠΑ/165'/UIP
Σκηνοθεσία: Μάικλ Μπέι
Ηθοποιοί: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κέλσι Γκράμερ, Στάνλεϊ Τούτσι

TRANSFORMERS 4: ΕΠΟΧΗ ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ (ΤRANSFORMERS 4: ΑGE OF EXTINCTION)

Ο μύθος: Ένας χήρος πατέρας και εφευρέτης θα ανακαλύψει τον απενεργοποιημένο Όπτιμους Πράιμ αρχηγό των φιλικών προς τον άνθρωπο ρομπότ. Για εκείνον ενδιαφέρονται ένας αδίστακτος βιομήχανος και μία ομάδα επιστημόνων.
Η ανάγνωσή μας: Τα παιχνίδια της εταιρείας Hasbro ξαναζωντανεύουν στη μεγάλη οθόνη στην τέταρτη ταινία του φρανσάιζ, όπου αρκετά πράγματα έχουν αλλάξει. Ο Μάικλ Μπέι, βέβαια, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις παρέμεινε στο σκηνοθετικό τιμόνι, αλλά το ανθρώπινο καστ κατόπιν απαιτήσεως του studio ανανεώθηκε εντελώς με νέο πρωταγωνιστή τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, που συνεχίζει τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη μετά το περσινό PAIN & GAIN. Παράλληλα, μας συστήνεται πρώτη φορά μία καινούργια κατηγορία ρομπότ, τα Dinobots, που παίρνουν την όψη δεινοσαύρων και γίνονται αφορμή για τη συμμαχία Αutobots και Decepticons. O σεναριογράφος Έρεν Κρούγκερ αναθέτει στον, προσφιλή στους Αμερικανούς, τύπο του υπερπροστατευτικού πατέρα τη διάσωση του κόσμου από αφανισμό και υποδηλώνει ότι η ανθρώπινη αλαζονεία προδίδει την εμπιστοσύνη των μηχανών απέναντί τους. Ο Μπέι, που αυξάνει σε κάθε συνέχεια κατά δέκα λεπτά τη χρονική διάρκεια, εξουθενώνει με την ακατάπαυστη δράση και τα μονοδιάστατα οπτικά εφέ, αλλά δεν μεταμορφώνει αυτή την περιπέτεια φαντασίας σε αξιομνημόνευτο θέαμα. Ακόμη και το καμουφλαρισμένο φορτηγό μέσα σε μία εγκαταλειμμένη αίθουσα κινηματογράφου μοιάζει άχαρη αναφορά για το μέλλον της έβδομης τέχνης, που προκαλεί τη θυμηδία μας.
Aξιολόγηση: 4/10

Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΟΖ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΝΤΟΡΟΘΙ (LEGENDS OF OZ: DOROTHY'S RETURN)
ΗΠΑ-ΙΝΔΙΑ/88'/VILLAGE
Κινουμένων σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση
Σκηνοθεσία: Γουίλ Φιν, Νταν Σεντ Πιερ
Ακούγονται: Βάσια Ζαχαροπούλου, Νίκος Στεφάνου

Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΟΖ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΝΤΟΡΟΘΙ (LEGENDS OF OZ: DOROTHY'S RETURN)

Ο μύθος: Η Ντόροθι, που υποχρεώνεται να εγκαταλείψει την κατοικία της στο Κάνσας λόγω ανεμοστρόβιλου, ταξιδεύει στη χώρα του Οζ για να βοηθήσει παλιούς και νέους φίλους απέναντι στον Τζέστερ, τον νέο τους εχθρό.
Η ανάγνωσή μας: Δίχως την ύπαρξη των multiplex, αυτός ο συνδυασμός κινουμένων σχεδίων και μιούζικαλ θα ήταν απίθανο να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, όπου δεν βγαίνει καν τρισδιάστατο. Η Ντόροθι και οι υπόλοιποι θρύλοι του Οζ της νέας εποχής δείχνουν ανάξιοι συνεχιστές μίας μεγάλης παράδοσης, έστω και αν το σενάριο βασίζεται σε βιβλίο του Ρότζερ Στάντον Μπάουμ, δισέγγονου του διάσημου συγγραφέα παιδικών βιβλίων Φρανκ Μπάουμ. Η χρωματική πανδαισία δεν μπορεί να αποπροσανατολίσει από ένα υπεραπλουστευμένο σενάριο και το μετριότατο σχέδιο. Μάλιστα, η ελληνική μεταγλώττιση με την κάκιστη διασκευή των τραγουδιών στερεί τον μοναδικό αξιοπερίεργο παράγοντα της αγγλόφωνης εκδοχής: τη μουσική του Καναδού ροκ σταρ Μπράιαν Άνταμς, που υπογράφει το τρίτο σάουντρακ της καριέρας του. Η απογοήτευση για τη χαμένη παιδαγωγική ευκαιρία κορυφώνεται, αν σκεφτείς ότι η ηρωίδα στον μαγικό κόσμο του Οζ μάχεται για την ιδέα της πατρίδας και στο Κάνσας υπέρ της ατομικής ιδιοκτησίας.
Αξιολόγηση: 3/10

ΚΟΛΥΜΠΑ, ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΨΑΡΑΚΙ, KOΛΥΜΠΑ (SWIM, LITTLE FISH, SWIM)
HΠΑ-ΓΑΛΛΙΑ/95'/ΜΙKROKOSMOS
Σκηνοθεσία: Ρούμπεν Άμαρ, Λόλα Μπεσίς
Ηθοποιοί: Λόλα Μπεσίς, Αν Κοσινί

ΚΟΛΥΜΠΑ, ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΨΑΡΑΚΙ, KOΛΥΜΠΑ (SWIM, LITTLE FISH, SWIM)

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

FEDORA Επανέκδοση
ΓΑΛΛΙΑ-Δ.ΓΕΡΜΑΝΙΑ/116'/ROSEBUD 21-ODEON
Σκηνοθεσία: Μπίλι Γουάιλντερ
Ηθοποιοί: Γουίλιαμ Χόλντεν, Μάρτε Κέλερ, Χοσέ Φερέρ

FEDORA Επανέκδοση

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.