fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μάς πληροφορεί σε εβδομαδιαία βάση για τις προβολές ντοκιμαντέρ στον Ιανό, που συνεχίζονται αυτή την Πέμπτη με το ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ του Ρόνι Σερ και ολοκληρώνονται στις 26 Ιουνίου με το ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ του Ανδρέα Σιαδήμα. Παρέλειψε όμως να μας ενημερώσει για τις διοικητικές αλλαγές στο ίδιο το Κέντρο. Στις 6 Ιουνίου, τρία 24ωρα πριν από τον βέβαιο και πολυσυζητημένο ανασχηματισμό, με τα περισσότερα μέλη της κυβέρνησης να αγωνιούν για τα χαρτοφυλάκιά τους, ο πρώην υπουργός Πολιτισμού Πάνος Παναγιωτόπουλος φρόντισε να διορίσει το νέο διοικητικό συμβούλιο. Η χρονική στιγμή της συγκεκριμένης απόφασης δίνει το στίγμα του πολιτικού μας πολιτισμού. Πρόεδρος ορίστηκε ο συγγραφέας και σεναριογράφος Πέτρος Μάρκαρης, αντιπρόεδρος ο παραγωγός Νίκος Σέκερης και μέλη οι: Γιάννης Διαμαντόπουλος, σκηνοθέτης, Μπιάνκα Νικολαρεΐζη, ενδυματολόγος-σκηνογράφος, Γιώργος Μαυροψαρίδης, μοντέρ, Γιάννης Γλέζος, συνθέτης, και Ελπίδα Σκινδήλια, σύμβουλος επικοινωνίας.

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΜΙΛΛΕΡ (ΜΙLLER'S CROSSING) Επανέκδοση
ΗΠΑ/115'/ODEON
Σκηνοθεσία: Τζόελ Κοέν, Ίθαν Κοέν
Ηθοποιοί: Γκάμπριελ Μπερν, Άλμπερτ Φίνεϊ, Μάρσια Γκέι Χάρντεν, Τζον Τουρτούρο

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΜΙΛΛΕΡ (ΜΙLLER’S CROSSING) Επανέκδοση

Ο μύθος: Το δεξί χέρι ενός γκάνγκστερ την εποχή της ποτοαπαγόρευσης θα αντιμετωπίσει την οργή του αφεντικού, όταν του εκμυστηρεύεται ότι διατηρεί σχέση με την ερωμένη του, που προσπαθεί να προστατεύσει τον αδελφό της από μία αντίπαλη συμμορία.
Η ανάγνωσή μας: Αν το συγκλονιστικό ντεμπούτο των Κοέν ΜΟΝΟ ΑΙΜΑ υπήρξε ο φόρος τιμής στο φιλμ νουάρ και το ΑΡΙΖΟΝΑ ΤΖΟΥΝΙΟΡ ο ευφυής επαναπροσδιορισμός της screwball κωμωδίας, τότε αναμφίβολα ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΜΙΛΛΕΡ, γυρισμένο το 1990, ήταν η επιτομή του γκανγκστερικού φιλμ. Έστω και αν παίδεψε το σενάριο τόσο πολύ τα δύο αδέλφια, ώσπου να αγγίξουν την τελειότητα, αποκομίζοντας ταυτόχρονα από αυτό το συγγραφικό αδιέξοδο την έμπνευση για την επόμενη δουλειά τους. Ανάμεσα σε δύο αρχηγούς του υποκόσμου με ευαισθησία και ηθική, ο Τομ Ρέιγκαν είναι ένας φιλόδοξος και άκαρδος αντιήρωας (όπως υποδηλώνει η μυθική απάντηση στον Τουρτούρο, όταν εκείνος εκλιπαρεί για έλεος έξω από το διαμέρισμά του). Ο μοναδικός του εφιάλτης, που εικονογραφείται στους τίτλους έναρξης, είναι να μην πάρει ο άνεμος το καπέλο του, αξεσουάρ που αποτελεί ένα αλληγορικό μοτίβο αναφοράς των δύο σκηνοθετών. Διπρόσωποι χαρακτήρες με ομοφυλοφιλικά κίνητρα, μοιραίες γυναίκες, εκρήξεις και ανταλλαγές πυροβολισμών είναι απλώς τα κλισέ, τα οποία οι Κοέν προσαρμόζουν αριστοτεχνικά στη δική τους εγκεφαλική γραφή. Ο προτελευταίος κρίκος των αριστουργημάτων τους, που θα ολοκληρωθεί έναν χρόνο αργότερα με το BARTON FINK, το must κάθε απαιτητικού (από τον εαυτό του) συγγραφέα.
Αξιολόγηση: 10/10

ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ (ΤΕΟREMA) Επανέκδοση
ITAΛΙΑ/105'/NEW STAR
Σκηνοθεσία: Πιερ Πάολο Παζολίνι
Ηθοποιοί: Τέρενς Σταμπ, Σιλβάνα Μάγκανο, Λάουρα Μπέτι, Μάσιμο Τζιρότι

ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ (ΤΕΟREMA) Επανέκδοση

Ο μύθος: Ένας άγνωστος επισκέπτης παρασύρει σεξουαλικά όλα τα μέλη μίας μεγαλοαστικής οικογένειας του Μιλάνου, που μετά την αποχώρησή του αδυνατούν να απεμπλακούν από την επιρροή του.
Η ανάγνωσή μας: Μία μεγάλη στιγμή στην καριέρα του Παζολίνι• ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ξαφνιάζει το ίδιο σήμερα όπως στην εποχή που κυκλοφόρησε, χάρη στην αινιγματική μορφή του και στον υπόγειο αισθησιασμό του. Ο εισβολέας, που ουσιαστικά απελευθερώνει τα ευάλωτα μέλη μίας οικογένειας της υψηλής κοινωνίας, δίνει στον Ιταλό δημιουργό την ευκαιρία να μιλήσει για μόνιμους άξονες της θεματολογίας του. Αθεϊσμός και μαρξισμός, καταπιεσμένη σεξουαλικότητα και ομοφυλοφιλία μέσα από ερωτικές διασταυρώσεις ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και κοινωνικής προέλευσης. Ο Παζολίνι αφήνει το αγαπημένο του κοινωνικό περιθώριο για τα μεγάλα σαλόνια με την ίδια αφοσίωση να θίξει τον πουριτανισμό και τη θρησκοληψία και κρατώντας το ίδιο μυστήριο στα αναπάντητα ερωτήματά του. Στο ταραγμένο 1968, ένα ανεκτίμητο θεώρημα της στάσης ζωής και της καλλιτεχνικής υπόστασης ενός καταραμένου ποιητή των εικόνων.
Αξιολόγηση: 9/10

ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΑΣΤΕΡΙ (ΤΗΕ FAULT IN OUR STARS)
HΠΑ/126'/ODEON
Σκηνοθεσία: Τζος Μπουν
Ηθοποιοί: Σάιλιν Γούντλεϊ, Άνσελ Έλγκορτ, Γουίλιαμ Νταφόε

ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΑΣΤΕΡΙ (ΤΗΕ FAULT IN OUR STARS)

Ο μύθος: Η Χέιζελ και ο Γκας, δύο νεαροί καρκινοπαθείς, γνωρίζονται και ερωτεύονται στο γκρουπ υποστήριξης ασθενών. Μαζί ταξιδεύουν στο Άμστερνταμ, έδρα του μυστηριώδους συγγραφέα του αγαπημένου τους βιβλίου.
Η ανάγνωσή μας: Παρά το δυσάρεστο θέμα, η δεύτερη ταινία του Τζος Μπουν έγινε σύντομα επιτυχία με 120 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις παγκοσμίως. Ο 35χρονος σκηνοθέτης, εμπιστευόμενος το μπεστ σέλερ του συνομήλικου συγγραφέα Τζον Γκριν, ρισκάρει περισσότερο από ταινίες ανάλογης θεματολογίας και παρόμοιου ηλικιακού επιπέδου των βασικών χαρακτήρων, όπως το ΚΕΡΑΥΝΟΒΟΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ του Άνταμ Σάνκμαν ή το Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ του Νικ Κασσαβέτη. Εστιάζει στην ώριμη εφηβική ψυχοσύνθεση που μπρος στο φάσμα του θανάτου αντιλαμβάνεται τη ματαιότητα μίας σειράς πράξεων και συναισθημάτων και αποφεύγει τις επίμονες ιατρικές λεπτομέρειες. Φρεσκάδα, λεπτό χιούμορ, πρωτότυπες ιδέες (η πρόβα ενός επικήδειου μπροστά στον ετοιμοθάνατο) και μία έξοχη σκηνή ψυχολογικής βίας για την απομυθοποίηση ενός λογοτεχνικού ειδώλου. Συμπληρωματικά, δύο εύθραυστες ερμηνείες από τους Σάιλιν Γούντλεϊ και Άνταμ Έλγκορτ (ξανά μαζί μετά την ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ). Η τραγική μοίρα τους παρακολουθείται με βουρκωμένα μάτια, σίγουρα όμως όχι από οίκτο και λύπηση.
Αξιολόγηση: 7/10

ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ (ΤΗΕ ΤWO FACES OF JANUARY)
ΗΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/96'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Χοσέιν Αμίνι
Ηθοποιοί: Βίγκο Μόρτενσεν, Όσκαρ Άιζακ, Κίρστεν Ντανστ

ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ (ΤΗΕ ΤWO FACES OF JANUARY)

Ο μύθος: Ένας Αμερικανός τυχοδιώκτης και η γυναίκα του, όταν εντοπίζονται από έναν ντετέκτιβ στην Αθήνα το 1962, τρέπονται σε φυγή στην Κρήτη με τη βοήθεια ενός ξεναγού συμπατριώτη τους.
Η ανάγνωσή μας: Πρώτη σκηνοθετική δουλειά ενός γνωστού σεναριογράφου δοκιμασμένου σε έξοχες διασκευές (ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ) αλλά και μετριότητες (Η ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ Ο ΚΥΝΗΓΟΣ). Ο Χοσέιν Αμίνι προσαρμόζει το ομώνυμο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ αλλάζοντας εθνικότητα στον ντετέκτιβ, επάγγελμα στον συνεργό και γεωγραφικό προορισμό διαφυγής. Δεν καταφέρνει να κάνει ένα συνεκτικό ψυχολογικό θρίλερ, αλλά αποτυπώνει χάρη στο σωστά επιλεγμένο καστ και τις καλές ερμηνείες την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα ενός ερωτικού τριγώνου. Η καλλιτεχνική διεύθυνση βάζει τα γυαλιά στις εγχώριες παραγωγές με την ακρίβεια της ανασύστασης της Αθήνας και της επαρχίας του '60 δείχνοντας ότι, εκτός από κεφάλαια, μας λείπει η κατάλληλη έρευνα και γνώση. Ο Ιρανός δημιουργός ξέρει να σκιαγραφεί χαρακτήρες όμως δεν καταφέρνει να μας ξεγελάσει με τις αστυνομικές εξηγήσεις της ίντριγκας. Ο τρόπος απόδρασης του ζευγαριού από το ξενοδοχείο, το νησί ως καταφύγιο και η βαλίτσα που αποχωρίζεται στο αεροδρόμιο ο Μόρτενσεν είναι μερικές από τις μαύρες τρύπες μίας κατά τ' άλλα απαστράπτουσας καρτ-ποστάλ.
Αξιολόγηση: 5/10

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΥΧΤΑ (ΜΑUVAIS SANG)
ΓΑΛΛΙΑ/116'/ROSEBUD 21-ODEON
Σκηνοθεσία: Λεό Καράξ
Ηθοποιοί: Ντενί Λαβάν, Μισέλ Πικολί, Ζιλιέτ Μπινός, Ζιλί Ντελπί

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΥΧΤΑ (ΜΑUVAIS SANG)

Ο μύθος: Μία μυστηριώδης ασθένεια δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να κάνουν έρωτα αν δεν διακατέχονται από αληθινό συναίσθημα. Δύο μικροκακοποιοί αναθέτουν στον γιο ενός νεκρού συνεργάτη τους να κλέψει το φάρμακο, αλλά εκείνος ερωτεύεται τη νεαρή σύντροφο του ενός.
Η ανάγνωσή μας: Η περίληψη είναι σαφώς πιο βατή και ενδιαφέρουσα από το ίδιο το φιλμ, που δανείζεται τον πρωτότυπο τίτλο από το ομώνυμο κεφάλαιο του ποιήματος «Une Saison En Enfer» του Αρτίρ Ρεμπό. Η δεύτερη ταινία του Λεό Καράξ κυκλοφόρησε το 1986 και βγαίνει πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο 26χρονος τότε σκηνοθέτης, που είχε προκαλέσει την προσοχή δύο χρόνια νωρίτερα με το ΒOY MEETS GIRL, συγκέντρωσε καταξιωμένα ονόματα όπως ο Πικολί και ο Σερζ Ρετζιανί με τη νέα φουρνιά ηθοποιών της δεκαετίας του '80. Ο Καράξ ήταν έντονα νάρκισσος για να κάνει μία αλληγορία για την έλευση του ΑΙDS, πολύ αφαιρετικός για να φωτίσει την πολυπλοκότητα μίας ερωτικής ιστορίας και υπέρμετρα ποιητικός για να αναδείξει τον δυναμισμό της νεότητας σε έναν πατριαρχικό κόσμο. Οι Γάλλοι νόμισαν ότι βρήκαν στο πρόσωπό του τον διάδοχο του Γκοντάρ, εκτίμηση που διαψεύστηκε στην πορεία του χρόνου.
Αξιολόγηση: 4/10

Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ (ΟCULUS)
ΗΠΑ/104'/ODEON
Σκηνοθεσία: Μάικ Φλάναγκαν
Ηθοποιοί: Κάρεν Τζίλαν, Μπρέντον Θέιτς

Ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ (ΟCULUS)

Ο μύθος: Μία νεαρή ύστερα από την αποφυλάκιση του αδελφού της τον προτρέπει να εξετάσουν έναν καθρέφτη που θεωρεί ότι ευθύνεται για τον θάνατο των γονιών τους.
Η ανάγνωσή μας: Ακόμα και όταν δεν κυριαρχεί ο καθρέφτης, αποτελεί ένα κομβικό σκηνικό αντικείμενο των ταινιών τρόμου. Ο Μάικ Φλάναγκαν, που ειδικεύεται σε ανεξάρτητες παραγωγές στο συγκεκριμένο είδος, αναπτύσσει εδώ τη μοναδική μικρού μήκους ταινία του. Παρά τις αδυναμίες στην πλοκή (ο καθρέφτης επηρεάζει μόνο τους ενήλικους της οικογένειας, η αιχμάλωτη κόρη ειδοποιεί τον γείτονα αλλά επιστρέφει στο σπίτι), ο Αμερικανός σκηνοθέτης ξέρει να δημιουργεί μία απειλητική ατμόσφαιρα που δεν πλησιάζει την τεχνική του Τζέιμς Γουάν (SAW). To παράλληλο μοντάζ στο δεύτερο μέρος δεσμεύει υπερβολικά την ιστορία χωρίς να επιλύει το μυστήριο ή να προσφέρει την ηθική ικανοποίηση στον θεατή. Πάντως, με τον συγκεκριμένο λατινικής προέλευσης αρχιτεκτονικό όρο στον πρωτότυπο τίτλο θα περίμενες έναν πιο στρογγυλό καθρέφτη, αλλά ο Φλάναγκαν προτίμησε να στρογγυλέψει όλα τα υπόλοιπα.
Αξιολόγηση: 4/10

ΣΑΜΠΟΤΑΖ (SABOTAGE)
HΠΑ/109'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Άγιερ
Ηθοποιοί: Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Σαμ Γουόρθινγκτον, Ολίβια Γουίλιαμς

ΣΑΜΠΟΤΑΖ (SABOTAGE)

Ο μύθος: Όταν μία επίλεκτη ομάδα της δίωξης ναρκωτικών, που κατηγορήθηκε για την υπεξαίρεση δέκα εκατομμυρίων δολαρίων, αποδεκατίζεται, μία ντετέκτιβ θα αναλάβει να εξιχνιάσει την υπόθεση.
Η ανάγνωσή μας: Με τόσα σενάρια (ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, SWAT EΠΙΛΕΚΤΗ ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ) και σκηνοθεσίες (ΠΕΡΙΠΟΛΙΑ, Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ) με ήρωες ανθρώπους του νόμου, ο Ντέιβιντ Άγιερ διεκδικεί επάξια τον υποθετικό ρόλο του επίσημου κινηματογραφιστή της αμερικανικής αστυνομίας. Με το μυστήριο στο ναδίρ υιοθετεί τα βήματα της Αγκάθα Κρίστι στο 10 Μικροί Νέγροι για να θίξει τα θέματα της προδοσίας και της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους μυστικούς αστυνομικούς. Ο Σβαρτζενέγκερ είναι πιο γερασμένος, ο Σαμ Γουόρθινγκτον πιο υπέρβαρος και η Ολίβια Γουίλιαμς με πιο ανδρόγυνη όψη από κάθε προηγούμενη εμφάνισή τους, αλλά ο Άγιερ δεν θέλει βάσιμα να ανατρέψει την εικόνα των ηθοποιών του. Όσο για το πού διατέθηκε το επίμαχο ποσό, η εξήγηση έρχεται στον επίλογο και είναι εξωφρενική. Ο σκοπός μπορεί να αγιάζει τα μέσα, αλλά σαμποτάρει και τις πιο μέτριες κινηματογραφικές προθέσεις.
Αξιολόγηση: 3/10

ΜΑΖΙ... ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ (ΒLENDED)
HΠΑ/117'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Φρανκ Κοράτσι
Ηθοποιοί: Άνταμ Σάντλερ, Ντρου Μπάριμορ

ΜΑΖΙ... ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ (ΒLENDED)

Ο μύθος: Παρόλο που το τυφλό ραντεβού ενός χήρου πατέρα τριών κοριτσιών και μίας διαζευγμένης μητέρας δύο αγοριών έχει αρνητική έκβαση, οι συμπτωματικά κοινές διακοπές τους θα αναζωπυρώσουν την έλξη τους.
Η ανάγνωσή μας: Οικογενειακή κωμωδία στα μέτρα του Άνταμ Σάντλερ, που συνεργάζεται τέταρτη φορά με τον σκηνοθέτη Φρανκ Κοράτσι και τρίτη με τη συμπρωταγωνίστριά του, Ντρου Μπάριμορ (ΕΝΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΜΟΥ, ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ). Ο τρόπος ανατροφής και η ευθύνη σε μία μονογονεϊκή οικογένεια συνεπάγονται ένα πιο σοβαροφανές χιούμορ και η ερωτική φλόγα μοιάζει επακόλουθο των κοινών βιωμάτων των δύο γονέων. Αυτό που δεν έχει αντιληφθεί ο Αμερικανός ηθοποιός είναι ότι τόσο η μονοδιάστατη κωμική του περσόνα όπως και το επαναλαμβανόμενο πορτρέτο του καλόκαρδου πατέρα έχουν φθαρεί, με αποτέλεσμα να χάνει βαθμιαία την απήχησή του ακόμη και μεταξύ των συμπατριωτών του.
Αξιολόγηση: 3/10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.