fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Από 23 έως 27 Απριλίου διεξάγεται στον κινηματογράφο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης το Ιn-Edit International Music Documentary Film Festival, που όπως φανερώνει η ονομασία του περιλαμβάνει μουσικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο. Στο πενθήμερο Φεστιβάλ, που ξεκίνησε από τη Βαρκελώνη και πραγματοποιείται σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, περιλαμβάνονται δεκατρείς παραγωγές. Ανάμεσά τους είναι το ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ TON SUGAR MAN, που είδαμε στους κινηματογράφους τον περασμένο Νοέμβριο, και τα STONE ROSES: ΜΑDE OF STONE και 20 FEET FROM STARDOM (Όσκαρ ντοκιμαντέρ), που προβλήθηκαν στις Νύχτες Πρεμιέρας. Ξεχωρίζουν επίσης το GOOD OL FREDA του Ράιαν Γουάιτ με τις αναμνήσεις της γραμματέως των Beatles Φρίντα Κέλι και το DOWNLOADED του Άλεξ Γουίντερ με θέμα τις επιπτώσεις του downloading στη μουσική βιομηχανία.

ΔΙΑΣΤΑΥΡΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ (ΚRUGOVI)ΔΙΑΣΤΑΥΡΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ (ΚRUGOVI)
ΣΕΡΒΙΑ-ΚΡΟΑΤΙΑ-ΣΛΟΒΕΝΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ/112'/ΑΜΑ FILMS
Σκηνοθεσία: Σρένταν Γκολούμποβιτς
Ηθοποιοί: Αλεξάνταρ Μπέρτσεκ, Λέον Λούσεφ, Νεμπόισα Γκλόκοβατς

Ο μύθος: Στη διάρκεια του πολέμου στη Boσνία, ένας Σέρβος στρατιώτης θα υπερασπιστεί έναν μουσουλμάνο καταστηματάρχη από τον προπηλακισμό των συμπολεμιστών του. Δώδεκα χρόνια αργότερα, οι πρωταγωνιστές και συγγενικά τους πρόσωπα συνεχίζουν να υποφέρουν από τις συνέπειες του τραγικού περιστατικού.

Η ανάγνωσή μας: Ο Σρένταν Γκολούμποβιτς, δημιουργός του φιλμ Η ΠΑΓΙΔΑ, που είχε αποσπάσει διακρίσεις και κολακευτικά σχόλια, επιστρέφει με την τρίτη ταινία της καριέρας του. Το τραύμα του πολέμου τροφοδοτεί αυτό το ψυχολογικό δράμα, που εμπνέεται από ένα πραγματικό αιματηρό επεισόδιο με θύμα τον Σέρβο στρατιώτη Σρένταν Άλεξιτς, ο οποίος προσπάθησε να σώσει έναν Βόσνιο μουσουλμάνο. Αυτό το συμβάν ανοίγει και κλείνει την ταινία που εξιστορεί, κάνοντας ένα χρονικό άλμα στο 2005, τρεις παράλληλες ιστορίες για πρόσωπα που συνδέθηκαν μαζί του. Ο μουσουλμάνος μετανάστης στη Γερμανία θα βοηθήσει την πρώην μνηστή του σωτήρα του, ο πατέρας του στρατιώτη θα προσλάβει ως εργάτη τον γιο ενός πρωταίτιου της συμπλοκής και ο γιατρός φίλος του θα κληθεί να χειρουργήσει έναν ακόμη ένοχο. Οι σεναριογράφοι Σρένταν και Μελίτα Κόλιεβιτς ξετυλίγουν με ελικοειδή τρόπο (o πρωτότυπος και ο αγγλόφωνος τίτλος της ταινίας μεταφράζονται ως ΚΥΚΛΟΙ) τις τρεις μεταγενέστερες υποθέσεις που αντιπροσωπεύουν την ευγνωμοσύνη, τη συγχώρεση και την εξιλέωση. Ο Γκολούμποβιτς με ωριμότητα και χωρίς μελοδραματικές προθέσεις μελετά τις επιπτώσεις μίας πράξης ανθρωπιάς που εκδηλώθηκε μακριά από την εμπόλεμη ζώνη. Βοηθούμενος από τις ατμοσφαιρικές συνθέσεις του Μάριο Σνάιντερ ξύνει τις πληγές του πολέμου, την οδύνη και την αδικία που αυτός προξένησε, στήνοντας κάποιες αξέχαστες σκηνές (όπως αυτή στο νεκροταφείο) και αποσπώντας ορισμένες σπουδαίες ερμηνείες. Ο Αλεξάνταρ Μπέρτσεκ στον ρόλο του πατέρα βιώνει περήφανα τη θλίψη του και ο Λέον Λούσεφ ενσαρκώνει με στωικότητα τον μουσουλμάνο. Ένα δείγμα κινηματογράφου των Βαλκανίων με ψυχή και συναίσθημα, που θέτει ερωτήματα και σε αγγίζει βαθύτατα.
Αξιολόγηση: 7/10

ΒΑΛΕΣΑ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ (WALESA CZLOWIEK Z NADZIEI)ΒΑΛΕΣΑ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ (WALESA CZLOWIEK Z NADZIEI)
ΠΟΛΩΝΙΑ/127'/FILMTRADE
Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα
Ηθοποιοί: Ρόμπερτ Βίκεβιτς, Ανιέσκα Γκροτσόφσκα, Μαρία Ροσάρια Ομάτζιο

Ο μύθος: Η Ιταλίδα δημοσιογράφος Οριάνα Φαλάτσι φτάνει στη Βαρσοβία το 1981 για να πάρει συνέντευξη από τον Λεχ Βαλέσα, που από ηλεκτρολόγος στα ναυπηγεία του Γκντανσκ εξελίχθηκε σε ηγέτη του κινήματος Αλληλεγγύη και τιμήθηκε για τη δράση του με το Νόμπελ Ειρήνης.
Η ανάγνωσή μας: Εκφραστής των κυριοτέρων στιγμών της πολωνικής ιστορίας του 20ού αιώνα και φίλος του Βαλέσα, ο Αντρέι Βάιντα έμοιαζε φυσιολογικά ο πιο αρμόδιος για αυτή την παλιομοδίτικη βιογραφία που ξεκινάει το 1970, σταματάει όμως ορθά πριν από την αμφιλεγόμενη προεδρική θητεία του. Είναι το τελευταίο μέρος μίας –θεωρητικά– τριλογίας για τον αγώνα του ανθρώπου απέναντι στην καταπίεση, μαζί με τα φιλμ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΣΙΔΕΡΟ. Πλάνα από το δεύτερο μαζί με άφθονο φιλμ αρχείου ενσωματώνονται με δεξιοτεχνία στα δραματοποιημένα μέρη στο μοντάζ, που μαζί με τη μαυρόασπρη σε κάποιες στιγμές φωτογραφία αποτελούν τις βασικές αρετές της ταινίας. Ο Γιάνουζ Γκλοβάσκι που, εκτός μίας εξαίρεσης, είχε σαράντα χρόνια να γράψει σενάριο, προσεγγίζει με αμηχανία μία εν ζωή προσωπικότητα τονίζοντας την εικόνα του παρορμητικού ανθρώπου και του ενάρετου οικογενειάρχη. Ο 88χρονος σκηνοθέτης απεικονίζει επιφανειακά την αναρρίχησή του όχι σαν προϊόν της πολιτικής του ωρίμανσης, αλλά ως ένα συνηθισμένο προσωπικό success story. Aποφεύγει μάλιστα έντεχνα να τοποθετηθεί στο πιο αυτονόητο ερώτημα, αν ο Βαλέσα ήταν ένας άνθρωπος που διεκδίκησε την εξουσία ή εξωθήθηκε σε αυτή. Το πιο αντισυμβατικό στοιχείο στη σκιαγράφησή του είναι ότι τον παρουσιάζει φευγαλέα ως συνεργάτη των υπηρεσιών Ασφαλείας εξ ανάγκης πριν από την περίοδο της Αλληλεγγύης με τις ευλογίες του Βαλέσα, ο οποίος ενέκρινε την ταινία. Νοσταλγικές στιγμές από το πορτρέτο ενός γεννημένου (;) ηγέτη και σημάδια κόπωσης για τον Βάιντα, που υποχρεώνει παλιούς θαυμαστές του και κριτικούς να δικαιολογήσουν την απογοήτευσή τους με το ξεχασμένο προεκλογικό σλόγκαν του ήρωά του: Ι don't want to, but I have to.
Αξιολόγηση: 4/10

SNOWPIERCERSNOWPIERCER
NOTIA KOΡΕΑ-ΗΠΑ-ΤΣΕΧΙΑ/126'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν-Χο
Ηθοποιοί: Κρις Έβανς, Τζον Χαρτ, Εντ Χάρις, Τίλντα Σουίντον, Οκτάβια Σπένσερ

Ο μύθος: Το 2031 οι παγετώνες έχουν εξαφανίσει κάθε ζωντανό οργανισμό εκτός από τους επιβάτες ενός τρένου, που οι κινητήρες του επιτρέπουν να κινείται διαρκώς σε κυκλική τροχιά. Οι επιβαίνοντες στα πίσω βαγόνια θα επαναστατήσουν και θα προσπαθήσουν να πάρουν τον έλεγχο της αμαξοστοιχίας.
Η ανάγνωσή μας: Το αγγλόφωνο ντεμπούτο ενός Νοτιοκορεάτη, βασισμένο σε γαλλικό graphic novel, γυρισμένο σε Τσεχία και Αυστρία με παραγωγό τον Παρκ Τσαν-Γουκ, σκηνοθέτη του ΟLDBOY. O Mπονγκ υπήρξε αναγνώστης και θαυμαστής του comic Le Transperceneige, θεωρώντας ότι είναι ιδανικό για μία κλειστοφοβική φουτουριστική περιπέτεια. Το τρένο μπορεί βέβαια να συμβολίζει την ανθρωπότητα και οι επιβιώσαντες τις κοινωνικές τάξεις, όμως σε αυτό το σημείο εξαντλείται η αλληγορία και το δήθεν φιλοσοφικό υπόβαθρο του φιλμ. Όσο εξελίσσεται η οριζόντια κίνηση, όπου οι εξεγερμένοι επιβάτες της ουράς κινούνται προς τα βαγόνια της ελίτ και τον κυρίαρχο του κινητήρα, αντιλαμβάνεσαι ότι ο Μπονγκ ονειρευόταν ένα μπλοκμπάστερ πασπαλισμένο με ασήμαντες ανησυχίες για το δυσοίωνο μέλλον του κόσμου. Οι θανάσιμες συγκρούσεις και απώλειες προσώπων δεν προκαλούν την παραμικρή αίσθηση και η καλλιτεχνική διεύθυνση με την υπερβολή και την εκκεντρικότητά της προδίδουν ότι το τρένο είναι στην πραγματικότητα ένα ντεκόρ (στο στούντιο Μπαραντόφ της Πράγας). Τέσσερις Βρετανοί ηθοποιοί (μεταξύ τους η Τίλντα Σουίντον σε μία ακόμη εκνευριστική μεταμφίεση), τρεις Αμερικανοί και δύο Κορεάτες, που συνεννοούνται αν και μιλούν μόνο τη μητρική τους γλώσσα, απεικονίζουν τη Βαβέλ αυτού του μικρόκοσμου αλλά και τις αγορές-στόχους της παραγωγής. Προς απογοήτευση του Μπονγκ, η εταιρεία των αδελφών Γουάινσταϊν προγραμμάτισε το SNOWPIERCER στις ΗΠΑ την ίδια ημερομηνία (27/6) με το ΤRANSFORMER 4 βάζοντας πρόωρο τέλος στις φιλοδοξίες του.
Αξιολόγηση: 3/10

TO ΘΕΩΡΗΜΑ ΜΗΔΕΝ (ΤΗΕ ΖΕRO THEOREM)TO ΘΕΩΡΗΜΑ ΜΗΔΕΝ (ΤΗΕ ΖΕRO THEOREM)
HΠΑ-ΑΓΓΛΙΑ-ΡΟΥΜΑΝΙΑ/107'/NEO FILMS
Σκηνοθεσία: Τέρι Γκίλιαμ
Ηθοποιοί: Κριστόφ Βαλτζ, Μελανί Τιερί, Ματ Ντέιμον, Τίλντα Σουίντον, Ντέιβιντ Θιούλις

Ο μύθος: Mία αυθεντία των ηλεκτρονικών υπολογιστών προσπαθεί να επιλύσει το Θεώρημα Μηδέν, μία μαθηματική εξίσωση που εξηγεί το νόημα της ζωής. Διάφορες απρόσκλητες επισκέψεις στο σπίτι-εργαστήριό του θα τον αποσπάσουν από το έργο του.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

SACRO GRASACRO GRA
ITAΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/93'/STRADA FILMS
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Τζιανφράνκο Ρόσι

Ο μύθος: Καθημερινές ιστορίες ανθρώπων που εργάζονται ή διασχίζουν τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο Grande Raccordo Anulare, που περιβάλλει τη Ρώμη.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΠΟΥΔΗΣΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΠΟΥΔΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ/61'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος
Η ταινία θα προβάλλεται σε ενιαίο πρόγραμμα με το ντοκιμαντέρ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥΗ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ/55'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πατρώνη
Η ταινία θα προβάλλεται σε ενιαίο πρόγραμμα με το ντοκιμαντέρ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΠΟΥΔΗΣ

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.