fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ του Νίκου Νικολαΐδη

 

Η Αθήνα έχει μητροπολιτικό πρόσωπο, αλλά είναι αρνητικό κινηματογραφικές διοργανώσεις εβδομαδιαίας διάρκειας και ετήσιου χαρακτήρα να συμπίπτουν ακριβώς τις ίδιες ημέρες. Κάτι που φανερώνει την απουσία οποιασδήποτε συνεννόησης μεταξύ των καλλιτεχνικών διευθύνσεών τους και το απόλυτο χάος που επικρατεί στον χώρο του κινηματογράφου, τόσο στο δημόσιο όσο και στο ιδιωτικό πεδίο. Την προηγούμενη εβδομάδα (13-19 Μαρτίου), το 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Αnimation της Αθήνας συνέπεσε με το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Τρόμου. Αυτή την εβδομάδα, μέχρι 26 Μαρτίου, οι θεατές θα διχαστούν ανάμεσα στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Επιστημονικής Φαντασίας και Φανταστικού στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος και το 15ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στις αίθουσες Εmbassy, Δαναός 1 και στο Γαλλικό Ινστιτούτο. Όλα αυτά τη στιγμή που τρεις τουλάχιστον εβδομάδες του Απριλίου είναι εντελώς κενές από ανάλογες διοργανώσεις. Το 9ο SFF-Rated Athens, δίχως τον πλουραλισμό προηγούμενων χρόνων, περιλαμβάνει έντεκα παραγωγές (οκτώ διεθνείς και τρεις ελληνικές), μεταξύ αυτών και κάποια παλαιότερα φιλμ του είδους. Επίσης, αφιερώνει μία ημέρα στα games 24/3, ενώ στη διάρκειά τoυ θα μιλήσουν οι Έλληνες σκηνοθέτες που συμμετέχουν με δουλειές τους. Το εισιτήριο είναι ενιαίο για όλες τις προβολές της κάθε ημέρας που θα ξεκινούν από τις 17:30, με δύο ζώνες ταινιών μικρού μήκους ακολουθούμενες από δύο φιλμ μεγάλου μήκους. Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου γιορτάζει τα δεκαπέντε του χρόνια με 44 προτάσεις. Πέρα από το καθιερωμένο διαγωνιστικό τμήμα και το Πανόραμα, κάνει focus στο σινεμά του Κεμπέκ (με τέσσερις ταινίες), δημιουργεί μία ενότητα που ονομάζει Νέα Ταξιαρχία του Γαλλικού Σινεμά (με πέντε αντιπροσωπευτικά δείγματα) και συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης προβάλλοντας πέντε φιλμ από τη φετινή διοργάνωση, που επίσης διεξάγεται αυτές τις ημέρες στη συμπρωτεύουσα. Μεταξύ των φετινών προσκεκλημένων, δύο λαμπερές παρουσίες: η Ναταλί Μπάι, κάτοχος τεσσάρων βραβείων Σεζάρ (τα δύο για φιλμ που θα προβληθούν στο αφιέρωμά της Ο ΜΙΚΡΟΣ ΥΠΑΣΤΥΝΟΜΟΣ του Ξαβιέ Μποβουά και Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΟΝ ΣΩΘΗΤΩ του Ζαν-Λικ Γκοντάρ) και η ηθοποιός Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, που έρχεται με την τρίτη της σκηνοθετική δουλειά, ΕΝΑΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ, που θα είναι η ταινία λήξης.

BYZANTIUMBYZANTIUM
AΓΓΛΙΑ-ΙΡΛΑΝΔΙΑ-ΗΠΑ/118'/HOLLYWOOD ENTERTAINMENT
Σκηνοθεσία: Νιλ Τζόρνταν
Ηθοποιοί: Σάουαρ Ρόναν, Τζέμα Άρτερτον, Σαμ Ράιλι

Ο μύθος: Δύο γυναίκες που τρέφονται με ανθρώπινο αίμα καταφτάνουν σε μία παραθαλάσσια πόλη. Η μεγαλύτερη συνδέεται με τον μοναχικό ιδιοκτήτη ενός ερημωμένου ξενώνα και η πιο μικρή με έναν φιλάσθενο νεαρό, στον οποίο αποκαλύπτει το θανάσιμο μυστικό τους.

Η ανάγνωσή μας: Το ΒΥΖΑΝΤΙUM δεν είναι μία ιστορική ταινία και ο τίτλος αναφέρεται στο ποίημα «Sailing to Byzantium» του νομπελίστα ποιητή Γουίλιαμ Μπάτλερ Γέιτς, αποσπάσματα του οποίου ακούγονται στη διάρκεια του φιλμ. Παράλληλα, είναι το όνομα του εγκαταλειμμένου ξενοδοχείου όπου βρίσκουν καταφύγιο οι ηρωίδες. Ο Νιλ Τζόρνταν, έπειτα από τη δημιουργική φάση της δεκαετίας του '90 που έκλεισε με ένα παραγνωρισμένο αριστούργημα (ΕΦΙΑΛΤΙΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ), συνεχίζει το προσωπικό του σερί των απογοητεύσεων της τελευταίας δεκαπενταετίας. Αυτή τη φορά εμπιστεύεται το σενάριο και, προηγουμένως, θεατρικό έργο της Μάιρα Μπουφίνι (JANE EYRE) που δίνει θηλυκή πρωτοκαθεδρία αλλά δεν καταφέρνει να επαναπροσδιορίσει το μύθο των βαμπίρ. Ο Ιρλανδός σκηνοθέτης χάνει από την αρχή τον έλεγχο σε μία ιστορία που εκτυλίσσεται σε διαφορετικούς αιώνες και οι γυναίκες- κυνηγοί χρησιμοποιούν τα αιχμηρά νύχια αντί για τα κοφτερά δόντια. Το πιο πρωτότυπο ερώτημα που τίθεται από σπόντα σε μία εντελώς αδιάφορη πλοκή είναι αν το νεότερο βαμπίρ θα ρουφήξει το αίμα ενός συνομηλίκου της που πάσχει από λευχαιμία. Η Τζέμα Άρτερτον αναστατώνει, όχι βέβαια με την υποκριτική της, και ο Σαμ Ράιλι δεν βρίσκει τον προσανατολισμό του, αν και το παραθαλάσσιο Μπράιτον θα έπρεπε να του είναι οικείο από την εποχή των γυρισμάτων του ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ του Ρόουαν Τζόφε. Η επιλογή μίας 28χρονης για να υποδυθεί τη μητέρα μίας 20χρονης χωρίς την παρέμβαση του μακιγιάζ είναι χαρακτηριστική ενός φιλμ που θέλει να είναι μοντέρνο, ελκυστικό και φεμινιστικό αποτυγχάνοντας παταγωδώς σε όλα τα επίπεδα.
Αξιολόγηση: 2/10

NEED FOR SPEEDNEED FOR SPEED
HΠΑ/132'/ODEON
Σκηνοθεσία: Σκοτ Γουόγκ
Ηθοποιοί: Άαρον Πολ, Ντόμινικ Κούπερ, Μάικλ Κίτον

Ο μύθος: Ένας μηχανικός αυτοκινήτων με πάθος για τους παράνομους αγώνες και ένα υπερχρεωμένο συνεργείο έρχεται σε σύγκρουση με έναν άσπονδο αντίπαλο, όταν εκείνος προκαλεί τον θάνατο του καλύτερού του φίλου.
Η ανάγνωσή μας: Μία εικοσαετία μετά την εμφάνισή της, η ομώνυμη και δημοφιλής σειρά video games μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από την DreamWorks του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Mε τις μηχανοκίνητες κόντρες ως βασικό άξονα, όπως και στο φρανσάιζ FAST AND FURIOUS (τουλάχιστον στα δύο-τρία πρώτα φιλμ), η εξέλιξη του ΝΕΕD FOR SPEED σε ταινία δεν μπορεί να πλησιάσει τα πρότυπά του, όπως το BULLITT του Πίτερ Γέιτς. Οι αδελφοί Τζορτζ και Τζον Γκάτινς, που επιλέχθηκαν με γνώμονα ότι κύρια απασχόλησή τους ήταν η ανακατασκευή και συντήρηση παλαιών αυτοκινήτων, υπογράφουν ένα αφελές σενάριο γεμάτο αναιμικούς χαρακτήρες, που το μεγαλύτερο μέρος του καταλαμβάνει η διαδρομή του πρωταγωνιστή από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φραντσίσκο για να συμμετάσχει σε έναν αγώνα. Οι παραγωγοί αποφεύγουν την αρωγή των ψηφιακών εφέ και επιλέγουν μία πιο παραδοσιακή κινηματογράφηση, δίνοντας τον πρώτο λόγο σε μία πολυάριθμη στρατιά από κασκαντέρ και οδηγούς. Άλλωστε, και ο Σκοτ Γουόγκ πίσω από την κάμερα ήταν stuntman πριν περάσει στη σκηνοθεσία. Το καστ είναι το αντίθετο του εκθαμβωτικού και η αδρεναλίνη ανεβαίνει σπάνια στην αναίτια μεγάλη διάρκεια του φιλμ. Οι δημιουργοί αποτρέπουν με καθυστέρηση (όταν οι θεατές έχουν σχεδόν φύγει) τις σκέψεις αντιγραφής των θεαματικών σκηνών τονίζοντας την επικινδυνότητά τους σε μία κάθε άλλο παρά ξέφρενη περιπέτεια, που μένει γρήγορα από καύσιμα.
Αξιολόγηση: 2/10

Η ΝΟΝΑΗ ΝΟΝΑ
ΕΛΛΑΔΑ/105'
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Στέλιος Κούλογλου
Εμφανίζονται: Ράινερ Κρόνερτ, Γερτρούδη Χέλερ, Έβελιν Ρολ

Ο μύθος: Η πορεία της Άνγκελα Μέρκελ στη γερμανική πολιτική σκηνή και ο ρόλος της στην ενωμένη Ευρώπη.
Η ανάγνωσή μας: Οι Γερμανοί απασχολούν μία ακόμα δουλειά του γνωστού δημοσιογράφου που παίρνει το τίτλο της από το ομώνυμο βιβλίο της Γερτρούδης Χέλερ, πρώην συμβούλου του Χέλμουτ Κολ, που κυκλοφόρησε το 2012. Η 72χρονη συγγραφέας, η οποία καταθέτει τις απόψεις στον φακό, έχει παρομοιάσει τη Μέρκελ με τους νονούς της μαφίας και γι' αυτόν τον λόγο το βιβλίο της χαρακτηρίστηκε εμπαθές και ανάρμοστο από μερίδα του γερμανικού Τύπου. Η έρευνα είναι πενιχρή, το ίδιο και το οπτικό υλικό που την αφορά και απαρτίζεται από ό,τι βρέθηκε διαθέσιμο. Πρωτοχρονιάτικα διαγγέλματα της Μέρκελ, οι γνωστές φωτογραφίες από τη νεότητά της στην Ανατολική Γερμανία, πλάνα από τα πρώτα της πολιτικά βήματα. Όλα αυτά διανθισμένα με παρεμβολές από έναν ηθοποιό-μίμο, τον Ράινερ Κρόνερτ, που ειδικεύεται στη σάτιρα επωνύμων (έχει μεταμφιεστεί μεταξύ άλλων σε Ντανιέλ Κον-Μπεντίτ, Κλάους Κίνσκι και Μπόρις Μπέκερ). Με ανεπαρκή επιχειρηματολογία από τους ομιλητές, η Μέρκελ εμφανίζεται ως μία αδίστακτη πολιτικός που έχει αναγορευτεί ηγεμόνας της γηραιάς ηπείρου. Μία συλλογιστική σύμφωνη με την περιρρέουσα αντιπάθεια στην Ελλάδα για την επιβαλλόμενη λιτότητα, που εθελοτυφλεί μπροστά στις αιτίες που μας έφεραν σε αυτή την οδυνηρή θέση. Σίγουρα η Μέρκελ δεν είναι άγια και μπορεί να έχει αθέμιτες βλέψεις στην ευρωπαϊκή πολιτική σκακιέρα. Είναι, όμως, κάπως περίεργο να προβάλλεται έμμεσα ως η αποκλειστική ηθική αυτουργός για την αιθαλομίχλη του αττικού ουρανού, τον συνωστισμό στο κοινωνικά ιατρεία των δήμων ή τους κακοήθεις όγκους που προσβάλλουν τους εξαθλιωμένους συμπολίτες μας, όπως υπαινίσσονται τα πλάνα από την ελληνική κρίση. Ο λαϊκισμός επικαλύπτει τη νηφάλια πολιτική ανάλυση, με εξαίρεση κάποιες ημιτελείς κι αόριστες αναφορές στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Η Γερμανίδα καγκελάριος ξανακέρδισε τις περσινές εκλογές, αφού έπεισε τους φορολογουμένους της ότι επιβαρύνονται για το καλό μίας ενιαίας Ευρώπης (εξασφαλίζοντας αναμφίβολα και την ισχυροποίηση των γερμανικών τραπεζών). Πιθανόν δεν θα πληροφορηθεί ποτέ για το συγκεκριμένο (παρα)πολιτικό πορτρέτο, που χωρίς το εύκολο βήμα μίας κρατικής τηλεοπτικής συχνότητας πασχίζει να βρει διέξοδο και προπαντός αποδέκτες.
Αξιολόγηση: 2/10

GRAND CENTRALGRAND CENTRAL
ΓΑΛΛΙΑ-ΑΥΣΤΡΙΑ/94'/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Ρεμπεκά Ζλοτοφσκί
Ηθοποιοί: Ταχάρ Ραχίμ, Λεά Σεϊντού, Ολιβιέ Γκουρμέ

Ο μύθος: Ένας ανειδίκευτος εργάτης προσλαμβάνεται σε εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας και συνάπτει ερωτικό δεσμό με τη σύντροφο ενός συναδέλφου του, που εργάζεται επίσης στον ίδιο χώρο.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO (THE LEGO MOVIE)Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO (THE LEGO MOVIE)
HΠΑ-ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ-ΔΑΝΙΑ/100'/VILLAGE
Κινουμένων σχεδίων και με ελληνική μεταγλώττιση
Σκηνοθεσία: Φιλ Λορντ, Κρίστοφερ Μίλερ
Ακούγονται: Γουίλ Φερέλ, Μόργκαν Φρίμαν, Λίαμ Νίσον, Ελίζαμπεθ Μπανκς

Ο μύθος: Ο Έμετ, ένα συνηθισμένο LEGO, εκλαμβάνεται από παρεξήγηση ως ο εκλεκτός που θα σώσει το είδος του από έναν τύραννο και μαζί με την παρέα του αποφασίζουν να δικαιώσουν τις προσδοκίες με τον ηρωισμό τους.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

ΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗΑΠΟ ΤΗ ΓΗ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ
ΕΛΛΑΔΑ/90'
Κινουμένων σχεδίων
Σκηνοθεσία: Άγγελος Σπάρταλης
Ακούγονται: Στράτος Τζώρτζογλου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μάνος Βακούσης

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους.
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.