fbpx

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

τoυ Νίκου Νικολαΐδη

Τρίτη ταινία της Μονρόε μέσα σε λιγότερο από μήνα με αφορμή αυτή τη φορά τη συμπλήρωση (στις 5 Αυγούστου) μισού αιώνα από τον πρόωρο θάνατό της. Τα σκήπτρα της συχνότερης παρουσίας μεταξύ των δεκαεπτά μέχρι τώρα επανεκδόσεων του φετινού καλοκαιριού κρατάει ο Κάρι Γκραντ (ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ, ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ, ΝΟΤΟRIOUS , THE PHILADELPHIA STORY, ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΔΑΝΤΕΛΑ). Συμπτωματικά οι τέσσερις πρώτες ήταν και στη λίστα με τις εκατό σπουδαιότερες ιστορίες αγάπης του Αmerican Film Institute. Γεννημένος ως Αrchibald Alexander Leach στην Αγγλία, o σπουδαίος ζεν πρεμιέ των εβδομήντα δύο ταινιών, των δύο υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και των πέντε γάμων είναι σημείο αναφοράς και στην επερχόμενη απολαυστική ταινία LE PRÉNOM με αποτέλεσμα να μιλάμε για ένα απόλυτα Cary Grant 's summer.

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 9 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥΝΙΑΓΑΡΑΣ (ΝΙΑGARA) Επανέκδοση

ΗΠΑ / 92'/ΝΕW STAR

Σκηνοθ: Χένρι Χάθαγουεϊ

Ηθοπ: Μέριλιν Μονρόε , Τζόζεφ Κότεν ,Τζιν Πίτερς , Μαξ Σοουγουόλτερ

Ο μύθος: Το ζεύγος Κάτλερ φτάνει για έναν ετεροχρονισμένο μήνα του μέλιτος στους καταρράκτες του Νιαγάρα όμως το δωμάτιο τους είναι ακόμη κατειλημμένο από τους προηγούμενους ένοικους, τον κύριο Λιούμις βετεράνο του πολέμου και την πολύ νεότερη σύζυγό του η οποία σχεδιάζει να τον δολοφονήσει μαζί με τον εραστή της.

 

Η ανάγνωσή μας: Ο Χάθαγουεϊ προετοίμαζε, με αρκετά νουάρ που σκηνοθέτησε τη δεκαετία του '40, το έδαφος γι’ αυτό το θρίλερ που στέκεται εφάμιλλο των αντίστοιχων δημιουργιών του Χίτσκοκ την ίδια περίοδο . Φωτογραφημένο σε ένα εκτυφλωτικό Τechnicolor από τον Τζόζεφ Μακντόναλντ ανέδειξε την ομορφιά και τη θηλυκότητα της Μέριλιν Μονρόε στον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο το 1953, μια χρονιά ορόσημο για εκείνη όπου έκαναν πρεμιέρα άλλες δύο αξέχαστες ταινίες της: ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΞΑΝΘΙΕΣ και ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙΤΕ ΕΝΑΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟ. Το καλά ζυγισμένο σενάριο έχει στο φόντο του ένα ερωτικό τρίγωνο χωρίς νικητές και ηττημένους και αποτελεί μία έμμεση αναφορά στο θεσμό του γάμου με την αντίστιξη των δύο ζευγαριών. Ο Τζόζεφ Κότεν ως καταθλιπτικός αντιήρωας και σύζυγος της Μέριλιν προσωποποιεί ένα πρόβλημα που αναδύθηκε μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου πολέμου και σχετιζόταν με τα ψυχικά τραύματα των απομάχων κατά τη κοινωνική τους επανένταξη. Ο Χάθαγουεϊ πρωτοτυπεί με την ευφυή αξιοποίηση του φυσικού τοπίου και των εσωτερικών γυρισμάτων στα οποία χρησιμοποιεί ασυνήθιστες γωνίες λήψης , καθιερώνει τη Μονρόε ως σύμβολο του σεξ και ιδανική femme fatale, κρατώντας αποστάσεις από τις ασφυκτικές για άλλους σεναριακές επιταγές. Μετατρέπει δεξιοτεχνικά τη Τζιν Πίτερς που υποδύεται τη συνετή Πόλι Κάτλερ, έναν αρχικά δευτερεύοντα χαρακτήρα σε ρόλο κλειδί στην εξέλιξη της πλοκής . Η Πόλι είναι μάρτυρας κάθε νέας εξέλιξης , παρούσα σε όποιο μυστικό αποκαλύπτεται και, παρά την ενεργή συμμετοχή της, αδυνατεί να παρέμβει στο πεπρωμένο τους ταυτιζόμενη απόλυτα με το βλέμμα του θεατή. Παρά το γεγονός ότι η Fox είχε ανακηρύξει τη Μονρόε ως πρωταγωνίστρια, η Τζιν Πίτερς με τη δυναμική της εμφάνιση κερδίζει άτυπα αυτό το χαρακτηρισμό με συνέπεια να φαίνεται ισχνή η υποκριτική επάρκεια της απόλυτης ξανθιάς.

Αξιολόγηση : 7/10

FORCES SPECIALES photo 1SPECIAL FORCES (FORCES SPÉCIALES)

ΓΑΛΛΙΑ /109'/VILLAGE

Σκηνοθ: Στεφάν Ριμποζάντ

Ηθοπ: Ντάϊαν Κρούγκερ , Τζίμον Χούνσου, Μπενουά Μαζιμέλ , Τσέκι Κάριο

Ο μύθος: Μια Γαλλίδα δημοσιογράφος απαγάγεται από τους Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν όπου βρέθηκε για ένα ρεπορτάζ και η κυβέρνηση της χώρας της στέλνει μια επίλεκτη μονάδα έξι στρατιωτών για να τη σώσουν.

Η ανάγνωσή μας: Η ταινία θα μπορούσε να έχει την υποστήριξη του υπουργείου Άμυνας περισσότερο επειδή το γαλλικό εμπορικό σινεμά δεν μας έχει συνηθίσει σε παραγωγές με εμπόλεμες συγκρούσεις σε σύγχρονο πλαίσιο δράσης παρά επειδή εξάρει το ηρωϊκό πνεύμα των στρατιωτών κάτι που συστηματικά αποφεύγει ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης . Στο πρώτο μισό το φιλμ αναπτύσσεται ως ένα πολεμικό δράμα με τους κομάντος να απελευθερώνουν με άνεση την αιχμάλωτη δημοσιογράφο μαζί με το διερμηνέα της, κυρίως επειδή οι ταλιμπάν αποδεικνύονται κινηματογραφικά κακοί σκοπευτές ακόμα και από απόσταση αναπνοής . Ο θρησκευτικός τους ηγέτης πάντως δεν έχει πρόβλημα να αποκαλύψει την αχίλλειο πτέρνα των αλλόθρησκων λέγοντας ότι οι γυναίκες είναι η αδυναμία της Δύσης. Η ταινία από τη μέση και μετά προκειμένου να αποποιηθεί κάθε πολιτικό σχόλιο που θα έθιγε τη ψυχαγωγική της προοπτική εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης όταν η ομάδα χάνει τον προσανατολισμό της και περιπλανιέται κάτω από αντίξοες συνθήκες στο ορεινό Τατζικιστάν όπου έγιναν στη πραγματικότητα τα γυρίσματα. Ο Στεφάν Ριμποζάντ δείχνει την έφεση του στις σκηνές δράσης συνδυάζοντας αρμονικά επίγεια πλάνα με θεαματικές εναέριες λήψεις σε μια ταινία που διεξάγεται σχεδόν ολόκληρη σε εξωτερικούς χώρους . Απομονώνει και δύο-τρεις έξυπνες διαλογικές σκηνές προκειμένου να δείξει το καθημερινό ρίσκο των επαγγελματιών του στρατού και τη φιλία που τους συνδέει ως απόρροια του τρόπου ζωής τους. Εμφανής η προσπάθεια του να διαφοροποιηθεί όσο είναι δυνατόν από ανάλογες χολιγουντιανές παραγωγές και πιθανόν με ένα πιο ανατρεπτικό φινάλε θα άφηνε καλύτερες υποσχέσεις. Χιούμορ και φαντασία πάντως φαίνεται να διαθέτει αν σκεφτείς ότι οι επίλεκτες δυνάμεις με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς διαπραγματεύσεις σπεύδουν να ελευθερώσουν μία ... δημοσιογράφο όπως και ότι αναθέτει το ρόλο του σκληροπυρηνικού ηγέτη των Ταλιμπάν σε έναν Ισραηλινό ηθοποιό.

Αξιολόγηση: 5/10

atithasi sintrofiaphotoΑΤΙΘΑΣΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ (DARLING COMPANION)

ΗΠΑ /103'/ΑUDIOVISUAL

Σκηνοθ: Λόρενς Κάσνταν

Ηθοπ: Κέβιν Κλάιν, Ντάιαν Κίτον, Ντάιαν Γουίστ , Σαμ Σέπαρντ , Ρίτσαρντ Τζέκινς

Ο μύθος: Γυναίκα χειρουργού υιοθετεί ένα σκύλο που βρίσκει τραυματισμένο στο δρόμο. Μετά το γάμο της κόρη τους με τον κτηνίατρο που περιποιήθηκε το ζώο, ο σύζυγος χάνει το σκύλο σε ένα τους περίπατο.

Η ανάγνωσή μας: Έχουν περάσει εννέα χρόνια από τη προηγούμενη ταινία του Κάσνταν ΟΝΕΙΡΟΠΑΓΙΔΑ που η αποτυχία της τον ανάγκασε να αποσυρθεί για κάποιο διάστημα από τη σκηνοθεσία. Η επιστροφή του έγινε με μια δραματική ταινία χαμηλών τόνων που το σενάριο της υπογράφει μαζί με τη σύζυγο του Μεγκ. Οι σχέσεις των ανθρώπων με τα ζώα είναι η αφορμή για να μιλήσει το ζεύγος Κάσνταν για τη μοναξιά , την έλλειψη επικοινωνίας , το φόβο των γηρατειών και την κρίση που βιώνουν στη σχέση τους τα συνομήλικα τους ζευγάρια . Ο Αμερικανός δημιουργός ακολουθεί μια old school σκηνοθετική γραμμή που το αποτέλεσμα της θυμίζει μια φροντισμένη τηλεταινία και παρά την αίσια κατάληξη στην ανεύρεση του κατοικίδιου η οπτική του παραμένει στο μεγαλύτερο διάστημα απαισιόδοξη . Η αναζήτηση του σκύλου από τρία ζευγάρια που συνδέονται με συγγενικούς κυρίως δεσμούς είναι επίσης η ευκαιρία να κινηματογραφήσει το προσφιλές του θέμα: οι σχέσεις των μελών μια παρέας και οι διακυμάνσεις στη συμπεριφορά τους. Οι ηλικίες των ηρώων υπαγόρευσαν στον Κάσνταν να εμπιστευτεί την παλιά φρουρά του Χόλιγουντ η οποία εκπροσωπείται από ερμηνείες επαγγελματικές αλλά προβλέψιμες . Με εξαίρεση τον Κέβιν Κλάιν που στην έκτη του συνεργασία με το σκηνοθέτη (Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ, ΣΙΛΒΕΡΑΝΤΟ, ΓΚΡΑΝ ΚΑΝΙΟΝ, ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ, FRENCH KISS), ξαφνιάζει ευχάριστα με την αυτοσυγκράτηση και την πειθαρχία που προσεγγίζει το ρόλο του.

Αξιολόγηση : 5/10

anders enantion ginekwn photoΑΝΔΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (ΜΑSCHI CONTRO FEMMINE)

ITAΛΙΑ /113'/FILMTRADE

Σκηνοθ: Φάουστο Μπρίτζι

Ηθοπ: Νικόλας Βαπορίδης , Κάρλα Σινιόρις , Πάολα Κορτελέζι, Φάμπιο Ντε Λουίτζι

Ο μύθος: Ένας παντρεμένος προπονητής μιας γυναικείας ομάδας βόλεϊ υποκύπτει στις προκλήσεις μιας αθλήτριάς του. Ένας φοιτητής και η κολλητή του ερωτεύονται την ίδια κοπέλα. Μια απατημένη ώριμη γυναίκα εγκαταλείπει τη λύση του πλαστικού χειρούργου όταν ένας συνάδελφος της εκδηλώνει το ενδιαφέρον του. Ένας γυναικοκατακτητής ανακαλύπτει τη γυναίκα της ζωής του στη νοσοκόμα του διπλανού διαμερίσματος.

Η ανάγνωσή μας: Τέσσερις ιστορίες που αναπτύσσονται παράλληλα και συνδέονται μεταξύ του με κοινούς δευτερεύοντες χαρακτήρες . Ο Φάουστο Μπρίτζι καθιερωμένος σεναριογράφος για τη τηλεόραση και το σινεμά τα τελευταία χρόνια έχει στραφεί στη σκηνοθεσία με μεγάλη εισπρακτική απήχηση. Η αντιζηλία, η απιστία, ο εγωϊσμός και η φθορά του χρόνου όπως θα μπορούσαν να είναι οι επικεφαλίδες για κάθε ιστορία, δίνονται μέσα από μια ξεκάθαρα ανδρική οπτική . Το περιεχόμενο του κάθε σκετς είναι τετριμμένο, η κινηματογράφηση μοιάζει ως σκηνοθετική ρουτίνα και η διάρκεια του φιλμ αποδεικνύεται αδικαιολόγητα μεγάλη .Ο Ιταλός δημιουργός επιστρατεύει το ταπεραμέντο ή το σεξαπίλ ανάλογα με την περίπτωση του πολυάριθμου καστ και προσπαθεί να συλλάβει κάτι από το κλίμα της χρυσής εποχής της Cinecitta. Εύκολα όμως η αθωότητα των ηρώων εκείνης της εποχής διολισθαίνει στην αφέλεια στο σημερινό ιταλικό κινηματογράφο εμπορικών προδιαγραφών. Η λέξη contro (εναντίον) του τίτλου μοιάζει άστοχη αφού σε κανένα σημείο της ταινίας δεν προκύπτει έχθρα ή έστω αληθινή αντιπαλότητα ανάμεσα στα δύο φύλα. Η συγκεκριμένη παρατήρηση δεν απασχόλησε καθόλου τον Μπρίτζι που με το μυαλό του στο box office, έδωσε τον τίτλο FEMMINE CONTRO MASCHI (ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΝΔΡΩΝ) στην επόμενη δουλειά του που κυκλοφόρησε ως άτυπη συνέχεια το 2011.

Αξιολόγηση : 3/10

seeking a friend for the end of the world stillΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΣΕ ΓΝΩΡΙΣΑ (SEEKING A FRIEND FOR THE END OF THE WORLD)

ΗΠΑ-ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ -ΜΑΛΑΙΣΙΑ-ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ /101'/ SPENTZOS

Σκηνοθ: Λορίν Σκαφάρια

Ηθοπ: Στιβ Κάρελ , Κίρα Νάιτλι , Μάρτιν Σιν

O μύθος: Ένας αστεροειδής πρόκειται να καταστρέψει τη γη και ένας ασφαλιστής, όταν τον εγκαταλείπει η γυναίκα του, μαζί με μια νεαρή γειτόνισσά του ξεκινούν ένα ταξίδι επιστροφής στη πόλη καταγωγής του για να συναντήσει το νεανικό του έρωτα.

Η ανάγνωσή μας: Το Χόλιγουντ επικαλείται πολύ συχνά τον ερχομό του τέλους του κόσμου με διάφορες αφορμές : πυρηνικές καταστροφές , πανδημίες , φυσικά φαινόμενα, ξένους πλανήτες και αστέρια. Συνήθως αυτή η θεματολογία συμβαδίζει με υπερπαραγωγές που έχουν sci-fi επιρροές. Αντίθετα η Λορίν Σκαφάρια στο ντεμπούτο της ασχολείται με μια ανθρωποκεντρική και καθόλου θεαματική όψη της επερχόμενης συντέλειας . Δυστυχώς όμως είναι αναποφάσιστη και αμήχανη για όλα: Αν θα ήθελε να είναι η ταινία της ντραμεντί ή road movie, για το κατά πόσο ο ήρωας της ο Ντοτζ είναι συναισθηματικά ψυχρός ή απεγνωσμένος , τι θα είναι αυτό που θα ενώσει το αταίριαστο ζευγάρι η φιλία ή ο έρωτας . Στην ουσία είχε εξασφαλίσει δύο διάσημους πρωταγωνιστές και 10 εκατομμύρια δολάρια προϋπολογισμό χωρίς ούτε μία ολοκληρωμένη ιδέα. H εξιστόρηση βρίθει από ατυχείς αυτοσχεδιασμούς , νεκρούς χρόνους ασυνήθιστους για mainstream παραγωγή και υστερεί σε στοιχειώδη ρεαλισμό. Το τέλος του κόσμου, για το οποίο γνωρίζουν όλοι, πλησιάζει σε ελάχιστες μέρες όμως τίποτα δεν προδίδει χάος ή πανικό. Οι άνθρωποι πηγαίνουν στο γυμναστήριο, η οικιακή βοηθός του Ντοτζ τον επισκέπτεται κανονικά κάθε εβδομάδα για καθαριότητα, ο τροχονόμος, στο ανόητο ταξίδι που ξεκινούν, τους συλλαμβάνει για παράβαση και το δελτίο ειδήσεων βγαίνει στο όνομα της ιερής ενημέρωσης μέχρι το τελευταίο βράδυ. Ο Στιβ Κάρελ στον πιο άχαρο μέχρι σήμερα ρόλο του δεν έχει περιθώριο να αξιοποιήσει ούτε τη μοναδική έμπνευση που αφορά το επάγγελμα του: ένας πωλητής ασφαλειών ζωής σε έναν κόσμο που θα πάψει να υφίσταται. Η Σκαφάρια θα ήταν προτιμότερο να είχε δει το εξαιρετικό φιλμ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ του Καναδού Ντον Μακ Κέλαρ που χειριζόταν ένα παρόμοιο θέμα και με πολύ περισσότερους χαρακτήρες πριν μας φέρει στη θέση να ευχόμαστε ο αστεροειδής να φτάσει στη γη μια ώρα αρχύτερα.

Αξιολόγηση: 2/10

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.