fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

 

Με πολυπρόσωπη παρουσία συμμετέχει η Ελλάδα στο 64ΟΦεστιβάλ Βερολίνου, που διεξάγεται από τις 6 έως τις 16 Φεβρουαρίου. Το δεδομένο αυτό δε συνεπάγεται απαραίτητα την υψηλή ποιοτικά στάθμη του ελληνικού κινηματογράφου αλλά καταδεικνύει τη βελτίωση των διασυνδέσεων με τους προγραμματιστές των διεθνών φεστιβάλ και την ανάπτυξη του τομέα των συμπαραγωγών που αποτελούν μία ακόμα δίοδο. Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχει η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη ΜΙΚΡΟ ΨΑΡΙ που θα προβληθεί με τον αγγλικό τίτλο STRATOS (επιλογή που προσβλέπει στην ελληνική ομογένεια;). Στο Forum θα προβληθεί το φιλμ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ του Αθανάσιου Καρανικόλα και στο Πανόραμα το ΝΑ ΚΑΘΕΣΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ του Γιώργου Σερβετά. Οι ταινίες Η 10η ΜΕΡΑ του Βασίλη Μαζωμένου και το ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑ της Μαρίας Ντούζα θα επιδιώξουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο European Film Market. Δύο καινούρια κινηματογραφικά σχέδια ευελπιστούν σε ενίσχυση στο Co-Production Market: το ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ του Κύπριου Χρίστου Γεωργίου και το Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ της Ελίνας Ψύκου που συνεχίζει απτόητη παρά τη μηδενική ανταπόκριση του κοινού στην πρόσφατη δουλειά της. Τέλος από τις εκατοντάδες εγχώριες ταινίες μικρού μήκους στο Βερολίνο συμμετέχουν στα αντίστοιχα τμήματα το WASHINGTONIA της Κατερίνας Κοτζαμάνη και το ΠΡΟΑΥΛΙΟ της Ρηνιώς Δραγασάκη που συμπτωματικά (;) ήταν παραγωγές του Αthens Open Air Film Festival, το περασμένο καλοκαίρι.

ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ (ΗER)ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ (ΗER)
HΠΑ/126'/ΑUDIOVISUAL
Σκηνοθεσία: Σπάικ Τζόνζι
Ηθοποιοί: Χόακιν Φίνιξ, Έιμι Άνταμς, Ρούνεϊ Μάρα, Ολίβια Γουάιλντ
Ακούγονται: Σκάρλετ Γιόχανσον, Κρίστεν Γουίγκ, Μπράιαν Κοξ

Ο μύθος: Ένας επαγγελματίας επιστολογράφος αγοράζει ένα εξελιγμένο λειτουργικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Του δίνει γυναικεία ταυτότητα και σταδιακά η σχέση οικειότητας με την αόρατη οντότητα μετατρέπεται σε ερωτικό δεσμό.

Η ανάγνωσή μας: Στα χέρια των περισσοτέρων η ιστορία θα μπορούσε να ήταν η αδόκιμη διασταύρωση των φιλμ Ο ΛΑΡΣ ΚΑΙ Η ΚΟΥΚΛΑ ΤΟΥ του Κρέγκ Γκιλέσπι και S1MONE του Άντριου Νίκολ. Μόνο που στο ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ ο κεντρικός χαρακτήρας δεν είναι ελαφρώς ανισόρροπος όπως ο Λαρς και η εκλεκτή του δεν έχει καν τη μορφή της ψηφιακής Σιμόν. Ο δαιμόνιος Σπάικ Τζόνζι μας μεταφέρει σε ένα εγγύς μέλλον που τα πάντα στη ζωή του ήρωα του, από την εργασία μέχρι την ψυχαγωγία, (εξαίσια τα video games) υλοποιούνται αποκλειστικά μέσω φωνητικών εντολών. Aν και σπαταλά ελάχιστη ενέργεια στην καθημερινότητα του δείχνει κουρασμένος, εσωστρεφής όμως παραμένει πάντα ευγενικός. Η Σαμάνθατο, ευφυές λειτουργικό σύστημα, μπαίνει αρχικά στη ζωή του ως πολυσύνθετη γραμματέας πριν πάρει θέση στην καρδιά του. Η Σκάρλετ Γιόχανσον, απελευθερωμένη από τη σέξι μορφή της, είναι μόνο μία παλλόμενη βραχνή φωνή και ο Χόακιν Φίνιξ χτίζει τη νηφάλια ερμηνεία του στη βεβαιότητα της παρουσίας της. Η φουτουριστική αλλά απλή σκηνογραφία του Κ.Κ. Μπάρετ (εξωτερικά γυρίσματα έγιναν στη Σανγκάη) και τα καλόγουστα κοστούμια του Κέισι Στορμ συνθέτουν απαράμιλλα το αισθητικό στίγμα της ταινίας. Πίσω από το ανορθόδοξο ρομάντζο ο ανεξάρτητος Αμερικανός δημιουργός κρύβει μία αιχμηρή αλληγορία για τις διαπροσωπικές σχέσεις, την εξάρτηση των ανθρώπων από τις υπηρεσίες των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας και τον εφιάλτη από τον οποίο απέχουμε ελάχιστα. Γι' αυτό η ερωτική απογοήτευση του Θίοντορ στον επίλογο παύει να είναι μία προσωπική του υπόθεση. Ο απαισιόδοξος στοχασμός δεν μένει μόνο... στο μυαλό του Σπάικ Τζόνζι αλλά μεταδίδεται και στο δικό μας.
Αξιολόγηση: 8/10

ΟΜΑRΟΜΑR
ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ/96'/ΑΜΑ FILMS
Σκηνοθεσία: Χάνι Αμπού-Ασάντ
Ηθοποιοί: Άνταμ Μπακρί, Λιμ Λουμπανί

Ο μύθος: Ένας νεαρός Παλαιστίνιος, μετά τη σύλληψη του για τη δολοφονία Ισραηλινού στρατιώτη, υποχρεώνεται να γίνει πληροφοριοδότης με αντάλλαγμα την ελευθερία του και την αγαπημένη του.
Η ανάγνωσή μας: Σε αντιδιαστολή με την επικρατούσα εντύπωση που τροφοδοτεί η εθνικότητα και το καλλιτεχνικό παρελθόν του σκηνοθέτη, το ΟΜΑR είναι περισσότερο ένα ερωτικό παρά πολιτικό θρίλερ. Ο Χάνι Αμπού-Ασάντ θα ήταν δύσκολο να επαναλάβει το σασπένς, την ψυχολογική διεισδυτικότητα και τα ηθικά διλήμματα του ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΡΑ, με το οποίο είχε φτάσει, όπως και φέτος, στην τελική πεντάδα για το ξενόγλωσσο Όσκαρ. Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης έχει ξανά στην ατζέντα του μία ανδρική φιλία και τις σχέσεις Εβραίων και Αράβων αλλά στην καρδιά του φιλμ, αυτή τη φορά, χτυπάει μία ιστορία αγάπης. Ο Ομάρ είναι ένας νεαρός φούρναρης που περνάει παράνομα στην απαγορευμένη πλευρά της πόλης για χάρη μίας έφηβης μαθήτριας και αδελφής ενός φίλου. Η ζωή του ανατρέπεται όταν εξαναγκάζεται να γίνει κατάσκοπος. Ο Αμπού-Ασάντ θίγει τα ζητήματα της αφοσίωσης και της εμπιστοσύνης σε διάφορα επίπεδα (συναισθηματικό, φιλικό, πατριωτικό). Παρουσιάζει τον ήρωα του ως τον μόνιμο αδύναμο κρίκο που παγιδεύεται και απελευθερώνεται με μία ευκολία που πλήττει το ρεαλισμό του φιλμ. Η πιο πρωτόγνωρη διάσταση της ιστορίας είναι ότι το φορτισμένο ταμπού της παρθενιάς και της γυναικείας τιμής, στη συγκεκριμένη κοινωνία, λειτουργεί ως μπλόφα και στοιχείο εξαπάτησης. Ο Άνταμ Μπακρί (καθώς και οι τρεις άπειροι συμπρωταγωνιστές του) διαθέτει φυσικότητα αλλά δεν κατακτά την ουσία του χαρακτήρα του. Ο Ομάρ που υποδύεται είναι ένας ρομαντικός νέος που προσδοκά μία ήρεμη οικογενειακή ζωή, ελάχιστα συνειδητοποιημένος ως μαχητής ελευθερίας. Για αυτό η σεναριακή «έκπληξη» στο φινάλε με τον όψιμο λεονταρισμό του μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Αξιολόγηση: 6/10

Η ΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣΗ ΧΑΡΑ ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΚΥΠΡΟΣ-ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ/149'
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Πάντζης
Ηθοποιοί: Χάρης Αμπράζης, Γιώργος Χωραφάς, Σίλβια Πέτκοβα

Ο μύθος: Ένας 35χρονος Κύπριος αποφυλακίζεται ύστερα από πενταετή κάθειρξη για παραχάραξη δολαρίων. Όταν ο Βούλγαρος συνέταιρος του, που απέφυγε να καταδώσει, μένει άφαντος, ταξιδεύει στη Βουλγαρία για να τον συναντήσει.
Η ανάγνωσή μας: Στο ελληνικό σινεμά της τυποποίησης και της ατολμίας είναι ευπρόσδεκτο που ένας σκηνοθέτης της προηγούμενης γενιάς δοκιμάζεται σε ένα διαφορετικό κινηματογραφικό ύφος από αυτό που τον καθιέρωσε. Ο Ευαγόρας βγαίνει από τη φυλακή και όσο διαρκεί η ταινία κρατάει και η οδύσσεια της ελευθερίας του στην αναζήτηση όχι απλά ενός επιστήθιου φίλου αλλά και της ταυτότητας του. Ο Ανδρέας Πάντζης τοποθετεί στην Κύπρο το πρώτο ημίωρο που έχει ένα ναΐφ και πατροπαράδοτο χρώμα. Δεν ήταν απαραίτητη η προσθήκη του διχασμού του νησιού αφού η πολιτική κατάσταση δεν επηρεάζει την υπόθεση ή το μέλλον του ήρωα. Στη θέση της θα χρειαζόταν περισσότερη ανάπτυξη η γέννηση και ισχυροποίηση της φιλίας του με τον αινιγματικό Βούλγαρο ώστε να είναι πιο εύλογος ο δεσμός και το παράπονο του Ευαγόρα. Η μετάθεση της ίντριγκας στη Βουλγαρία προσδίδει ένα πιο περιπετειώδες κλίμα με επίκεντρο την κυνηγημένη αγάπη ανάμεσα στον Ευαγόρα και μία νεαρή πόρνη που βρίσκονται στο στόχαστρο μπράβων, προαγωγών και αξιωματικών της Ιντερπόλ. Παρά το άφθονο γυμνό και τις σεμνές σεξουαλικές σκηνές, ο ερωτισμός απουσιάζει χαρακτηριστικά αφού το αρσενικό επιβάλλεται με ωμότητα. Όμως παρά τις αδυναμίες η νέα ταινία του Πάντζη έχει λόγο ύπαρξης και αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες του δημιουργού σε αυτή τη φάση της ζωής του.
Αξιολόγηση: 6/10

ΜΑΝΤΕΛΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (ΜΑΝDELA: LONG WALK TO FREEDOM)ΜΑΝΤΕΛΑ: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ (ΜΑΝDELA: LONG WALK TO FREEDOM)
AΓΓΛΙΑ-ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ/141'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Τζάστιν Τσάντγουικ
Ηθοποιοί: Ίντρις Έλμπα, Ναόμι Χάρις

Ο μύθος: Η πορεία του Νέλσον Μαντέλα από την παιδική του ηλικία μέχρι την εκλογή του στο προεδρικό αξίωμα.
Η ανάγνωσή μας: Ο Μαντέλα είχε απασχολήσει τη μεγάλη οθόνη, την τελευταία επταετία, στα φιλμ ΑΝΙΚΗΤΟΣ του Κλιντ Ίστγουντ και GOODBYE BAFANA του Μπιλ Όγκουστ, που εστίαζαν σε μεμονωμένα περιστατικά από το βίο του. Εδώ παρακολουθούμε τα γεγονότα σύμφωνα με την ομώνυμη αυτοβιογραφία του (εκδόθηκε το 1995) και τα δικαιώματα της οποίας είχε εξασφαλίσει ο παραγωγός Ανάντ Σινγκ που είχε πάρει συνέντευξη από τον εκλιπόντα ηγέτη πριν απελευθερωθεί. Ο Άγγλος Τζάστιν Τσάντγουικ σκηνοθετεί με επαγγελματισμό αλλά υποπίπτει στο σφάλμα των περισσότερων βιογραφιών, προσπαθώντας να συμπυκνώσει μία πολυτάραχη ζωή μέσα σε 140 λεπτά. Ο σεναριογράφος Γουίλιαμ Νίκολσον (Ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ) πέρα από τον απόλυτο σεβασμό του στο υλικό αδυνατεί να ξεχωρίσει τις σημαντικότερες πτυχές, εξισώνοντας την ιδιωτική ζωή και την πολιτική δράση του λαοφιλή ηγέτη. Τα δυσάρεστα χρόνια της φυλακής είναι το πιο ενδιαφέρον τμήμα της ταινίας περιγράφοντας τη βαθμιαία χαλάρωση των σωφρονιστικών μέτρων και τη βελτίωση των σχέσεων με τους δεσμοφύλακες του. Ο Ίντρις Έλμπα θυμίζει, χάρη στο μακιγιάζ, μόνο το γερασμένο Μαντέλα, αξίζει για τη θαυμάσια μίμηση της φωνής του όχι όμως και για την υποκριτική του επάρκεια. Το συγκρότημα των U2 ξαναβρίσκει τη φόρμα του και το τραγούδι «Οrdinary Love» στους τίτλους τέλους χαρίζει τη μοναδική οσκαρική υποψηφιότητα σε αυτή την πανοραμική ματιά στη πορεία ενός σπουδαίου αγωνιστή.
Αξιολόγηση: 5/10

ΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ (RADUGA) ΕπανέκδοσηΤΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ (RADUGA) Επανέκδοση
ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/93'/ΝΕW STAR
Σκηνοθεσία: Μαρκ Ντονσκόι
Ηθοποιοί: Νίνα Αλίσοβα, Βέρα Ιβάσοβα

Ο μύθος: Οι αντιξοότητες που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι ενός ουκρανικού χωριού στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Η ανάγνωσή μας: Η ταινία γυρίστηκε το 1941 αλλά κυκλοφόρησε το 1944 για να τονώσει το ηθικό του κατακτημένου λαού. Ο Ντονσκόι σε άλλα σημεία με λυρισμό και άλλοτε με νατουραλισμό υπογραμμίζει την υπερηφάνεια, την καρτερικότητα και τη θυσία των συμπατριωτών του. Μας υπενθυμίζει ότι δοσίλογοι και γυναίκες με ελαστική ηθική που συντάσσονταν με τον εχθρό υπήρχαν σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Δίχως μία συγκεκριμένη πλοκή, πρωτεύοντες και δευτερεύοντες χαρακτήρες, ο Ρώσος σκηνοθέτης μιλά για τη βαρβαρότητα και την ελπίδα που τη διαδέχεται. Ακριβώς όπως ο μουντός ουρανός δίνει τη θέση του στο ουράνιο τόξο που οι τρομοκρατημένοι χωρικοί το αποκαλούν «καλό σημάδι». Το φιλμ είχε τεράστια εμπορική επιτυχία στην εποχή του αλλά για το σύγχρονο θεατή τα δραματουργικά κενά και οι υπερβολές δεν μπορούν να καλυφθούν πίσω από το διαχρονικό αντιπολεμικό του μήνυμα.
Αξιολόγηση: 5/10

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ Η ΚΟΥΝΙΑ
EΛΛΑΔΑ-ΣΕΡΒΙΑ/108/STRADA FILMS
Σκηνοθεσία: Μαρία Ντούζα
Ηθοποιοί: Μυρτώ Αλικάκη, Ηλίας Λογοθέτης, Μιριάνα Καράνοβιτς

Ο μύθος: Μία καρδιολόγος επιστρέφει από την Αγγλία μαζί με την κόρη της για τις πασχαλινές διακοπές. Με έκπληξη διαπιστώνει ότι ο πατέρας της, από τον οποίο είχε απομακρυνθεί, συζεί πλέον με μία Σέρβα και το παιδί της.
Η ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

ROBOCOPROBOCOP
HΠΑ/118'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία : Χοσέ Παντίλα
Ηθοποιοί: Τζόελ Κίναμαν, Μάικλ Κίτον, Γκάρι Όλντμαν

Ο μύθος: Στο Ντιτρόιτ του 2028, ο τραυματισμός ενός ευσυνείδητου αστυνομικού δίνει την αφορμή σε έναν πολυεθνικό όμιλο ρομποτικής να δημιουργήσει το τέλειο όργανο στην καταπολέμησης της εγκληματικότητας, τον Robocop που είναι κατά το ήμισυ ρομπότ.
H ανάγνωσή μας:-
Αξιολόγηση:-

 

DELIVERY MAN: ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ TA ΠΑΙΔΙΑ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ (DELIVERY MAN)DELIVERY MAN: ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ TA ΠΑΙΔΙΑ Ο ΠΕΛΑΡΓΟΣ (DELIVERY MAN)
ΗΠΑ/105'/ODEON
Σκηνοθεσία: Κεν Σκοτ
Ηθοποιοί: Βινς Βον, Κρις Πρατ

Ο μύθος:-
Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.