fbpx

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Δύο επανεκδόσεις που μοιάζουν οι πιο ελκυστικές προτάσεις και δύο φιλμ σε πρώτη προβολή περιλαμβάνει η τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου, που για πολλούς ισοδυναμεί με την τελευταία ή μια από τις τελευταίες της σεζόν 2011-2012 και την αφορμή για να συντάξουν τους απολογισμούς τους.

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ  ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ (ΤΗΕ AWFUL TRUTH) Επανέκδοση

ΗΠΑ/91' / ΝEW STAR

Σκηνοθ: Λίο Μακ Κάρεϊ

Ηθοπ: Κάρι Γκραντ , Αϊρίν Ντουν , Ραλφ Μπέλαμι

Ο μύθος: Ένα μοντέρνο ζευγάρι αποφασίζει με συνοπτικές διαδικασίες να χωρίσει, αφού τρέφει αμοιβαία καχυποψία για την πίστη και την αφοσίωση στο γάμο του. Περιμένοντας την έκδοση του διαζυγίου, προχωρούν και οι δύο σε νέες σχέσεις, εκείνη με έναν ντροπαλό εκατομμυριούχο από την Οκλαχόμα, που εξαρτάται από τη μητέρα του και εκείνος με την κόρη ενός μεγιστάνα. Μέσα από τις συχνές συναντήσεις τους όμως, συνειδητοποιούν ότι η αγάπη τους είναι ακόμη ζωντανή και χωρίς να το ομολογήσουν, σαμποτάρουν ο ένας τον αρραβώνα του άλλου.

Η ανάγνωσή μας: Η τρίτη, του 1937 και η πιο διάσημη, κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Άρθουρ Ρίτσμαν, έπειτα από τη βωβή εκδοχή του Πολ Πάουελ του 1925 και

εκείνη του Μάρσαλ Νίλαν του 1929, αποτελεί την επιτομή της screwball κωμωδίας (είδος που αναπτύχθηκε στην Αμερική τη δεκαετία 1930-1940). Ο Λίο Μακάρεϊ εμπλουτίζει τις σκηνές του με πνευματώδες χιούμορ, δημιουργεί φρενήρεις ρυθμούς και αλλεπάλληλες ξεκαρδιστικές κατά-στάσεις χωρίς να προδίδει τη θεατρική προέλευση του σεναρίου. Παράλληλα αναπτύσσει έμμεση κριτική στα ήθη της εποχής: τις εξωσυζυγικές σχέσεις, την έκρηξη των διαζυγίων στους κόλπους της καλής κοινωνίας, τις επικρατούσες αντιλήψεις στην προοπτική ενός δεύτερου γάμου, ενώ παρατηρεί με λεπτή ειρωνεία το βαθμό γονικού ελέγχου των πλουσίων ενηλίκων. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης κατέληξε με διορατικότητα στην επιλογή του πρωταγωνιστικού ζευγαριού και αξιοποίησε στο έπακρο την ικανότητά τους στον αυτοσχεδιασμό. Ο Κάρι Γκραντ, σε δαιμονιώδη φόρμα, ταίριαξε υπέροχα με το αέρινο, ντελικάτο στιλ της Άιριν Ντουν και η χημεία μεταξύ τους έφερε στη συνέχεια δύο συνεργασίες στις ταινίες ΜΥ FAVORITE WIFE (1940) και PENNY SERENADE(1941). Το Διαζύγιο με Προθεσμία κερδίζει Όσκαρ σκηνοθεσίας, το μοναδικό από τις έξι υποψηφιότητες της ταινίας, αν και ίδιος ο ΜακάρεΪ συχνά δήλωνε ότι έπρεπε να το είχε κερδίσει για το δραματικό ΜΑΚΕ WAY FOR TOMORROW, που γύρισε την ίδια χρονιά.

Αξιολόγηση : 9/10

o erastis tis kommotriasΟ ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΡΙΑΣ (LE MARI DE LA COIFFEUSE) Επανέκδοση

ΓΑΛΛΙΑ /82'/ROSEBUD

Σκηνοθ: Πατρίς Λεκόντ

Ηθοπ: Ζαν Ροσφόρ , Άννα Γκαλιένα

Ο μύθος: Από την παιδική του ηλικία, όταν ο Αντουάν ένιωσε την πρώτη σεξουαλική αφύπνιση με την κομμώτρια της γειτονιάς του, ονειρευόταν να γνωρίσει μεγαλώνοντας μια ανάλογη γυναίκα. Η πανέμορφη Ματίλντ που τελικά παντρεύεται τυγχάνει επίσης κομμώτρια και το κουρείο της γίνεται ο επίγειος παράδεισός τους, μέχρι τη στιγμή που η εμμονή της ότι θα τον χάσει, θα καταστρέψει τον έρωτά τους.

Η ανάγνωσή μας: Παρ’ ότι ο Πατρίς Λεκόντ είχε στο ενεργητικό του εννέα μεγάλου μήκους ταινίες και μετρούσε περισσότερα από 15 χρόνια καριέρας, Ο Εραστής της Κομμώτριας ήταν η ταινία που τον καθιέρωσε διεθνώς και τον σύστησε στη χώρα μας, ανοίγοντας το δρόμο για την κυκλοφορία στην Ελλάδα μερικών ακόμη ταινιών του. Εμπνευσμένος το μικρό Αντουάν από δικές του αναμνήσεις , ο Λεκόντ υπογράφει την πιο προσωπική του δουλειά, δίνοντας ένα περίεργο τόνο στο ερωτικό πάθος και την πραγμάτωση των παιδικών φαντασιώσεων, επενδύοντας σχεδόν τα πάντα στους δύο πρωταγωνιστές του. Τον Ζαν Ροσφόρ, με τον οποίο είχε ξανασυνεργαστεί άλλες δύο φορές και την πληθωρική Ιταλίδα Άννα Γκαλιένα, που η εμφάνισή της (τότε 36 χρονών) ξεχείλιζε την οθόνη από αισθησιασμό και έκανε κάθε άρρενα θεατή να θέλει να είναι στη θέση του Αντουάν. Η παρτιτούρα του Μάικλ Νάιμαν συνοδεύει δημιουργικά την ιδεατή και ταυτόχρονα αφόρητη σχέση των πρωταγωνιστών. Είκοσι δύο χρόνια, από την πρώτη του εμφάνιση στις αίθουσες, είναι αρκετά για να εκτιμήσουμε το φιλμ στις πραγματικές του διαστάσεις.

Αξιολόγηση :7/10    

DADDY COOL photoDADDY COOL (STARBUCK)

ΚΑΝΑΔΑΣ/103'/SEVEN

Σκηνοθ: Κεν Σκοτ

Ηθοπ: Πάτρικ Χιούαρντ , Ζουλί Λε Μπρετόν , Αντουάν Μπερτράντ

Ο μύθος: Ο Νταβίντ Βοσνιάκ είναι ένας 40άρης οδηγός φορτηγού σε επιχείρηση κρεάτων. Ζει μια ανέμελη ζωή, του αρέσει το ποδόσφαιρο και ετοιμάζεται να γίνει πατέρας, αφού η φίλη του Βαλερί θα φέρει στον κόσμο τον καρπό του έρωτά τους. Ξαφνικά όμως μαθαίνει ότι είναι ήδη πατέρας, όχι ενός ή δύο, αλλά 533 παιδιών, αφού στα νιάτα του έδινε το σπέρμα του σε κλινική έναντι αμοιβής με το ψευδώνυμο Starbuck. Tώρα, 142 από αυτά τα παιδιά θέλουν να μάθουν την ταυτότητά του.

Η ανάγνωσή μας: Με αφετηρία μια προσχηματική και περίπου άνευ αντικειμένου νομική αντιδικία, ο Κεν Σκοτ, στη δεύτερη σκηνοθετική του δουλειά, υπογράφει μια ευχάριστη σοφιστικέ κομεντί, πάνω στη συνειδητοποίηση της πατρότητας και τη σημασία που έχει η γνώση της βιολογικής καταγωγής. Χωρίς να ξεφεύγει από ένα ρεαλιστικό καμβά, τα αγνά αισθήματα και οι καλές προθέσεις υπερτερούν αβίαστα και η μόνη ουσιαστική υπερβολή της ταινίας είναι ο αριθμός των τέκνων, στα οποία έδωσε ζωή ο δότης που, κατά παράδοξο τρόπο, στηρίζεται σε στοιχεία μιας ανάλογης πραγματικής ιστορίας. Το Μόντρεαλ των λαϊκών συνοικιών, ένα γλυκό σάουντρακ και η νεανική κουλτούρα, που χαρακτηρίζει τις περισσότερες πρόσφατες καναδικές κοινωνικές ταινίες με διεθνή διανομή ή φεστιβαλική πορεία, αφήνουν τις πιο έντονες εντυπώσεις. Το φιλμ απέσπασε τρία Genie (Κινηματογραφικά Βραβεία του Καναδά) μεταξύ των οποίων πρωτότυπου σεναρίου και τραγουδιού και πείθει από τα πρώτα πλάνα τόσο για τους στόχους όσο και για τα όρια του.

Αξιολόγηση : 6 /10

mixani tis xarasΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (HYSTERIA)

AΓΓΛΙΑ -ΓΑΛΛΙΑ -ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ/100'/ FEELGOOD

Σκηνοθ: Τάνια Γουέξλερ

Ηθοπ: Χιου Ντάρσι , Μάγκι Γκίλενχααλ, Τζόναθαν Πράις, Ρούπερτ Έβερετ

Ο μύθος: Ένας νεαρός ιδεαλιστής γιατρός προσλαμβάνεται στο ιατρείο ενός συναδέλφου του, με ειδίκευση στη γυναικεία υστερία, προκειμένου να εφαρμόσει το πυελικό μασάζ, ανακάλυψη για την οποία ο δεύτερος έχει γίνει περιζήτητος στο Βικτοριανό Λονδίνο. Παράλληλα εμπλέκεται συναισθηματικά με τις κόρες του εργοδότη του.

Η ανάγνωσή μας: Το θέμα που αφορά την εφεύρεση του δονητή, αρκούσε από μόνο του για να πυροδοτήσει το ενδιαφέρον. Όμως το φιλμ αμφιταλαντεύεται για το αν θα υιοθετήσει τους μηχανισμούς ενός biopic (βιογραφική ταινία), μιας ταινίας εποχής ή μιας ρομαντικής κωμωδίας. Η Αμερικανίδα σκηνοθέτης Τάνια Γουέξλερ κινεί τα νήματα πολύ συγκρατημένα, δίνοντας μια συμβατική πλευρά της γυναικείας σεξουαλικής απελευθέρωσης και μια επιφανειακή εικόνα των ιατρικών μεθόδων, αλλά και των ευρεσιτεχνιών στα τέλη 19ου αιώνα. Η συμπατριώτισσα της Μάγκι Γκίλενχααλ, στο κεντρικό ρόλο, δείχνει μάλλον άβολα μέσα στα κοστούμια εποχής, γεγονός που επιτείνεται από το σενάριο, που σε μεγάλο μέρος την παραμερίζει από κεντρικό πρόσωπο. Ανάμεσα στο άψογο βρετανικό καστ κλέβουν τις εντυπώσεις ο ανήσυχος εφευρέτης Ρούπερτ 'Εβερετ αλλά και η άγνωστη στο πλατύ κοινό Τζόρτζι Γκλεν στο ρόλο της κυρίας Πάρσονς, της πιο τακτικής επισκέπτριας στο ιατρείο, που απολαμβάνει χωρίς αναστολές τη ... φροντίδα της επιστήμης.

Αξιολόγηση : 4 /10

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.