fbpx

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 28 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

 

Από 30 Νοεμβρίου έως 7 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί το 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, στον Πύργο της Ηλείας. Οι παράλληλες εκδηλώσεις της διοργάνωσης θα συνεχιστούν μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου και σε άλλες πόλεις όπως η Αμαλιάδα, η Γαστούνη, η Πάτρα, το Αίγιο και το Μεσολόγγι. 48 ταινίες μικρού και 13 μεγάλου μήκους από 44 χώρες (μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και κινουμένων σχεδίων) συμμετέχουν στο διαγωνιστικό πρόγραμμα και απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους. Παράλληλα στο ίδιο διάστημα θα διεξαχθεί η 13η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Ζιzanio με 365 ταινίες που οι δημιουργοί τους είναι παιδιά και νέοι από επτά έως είκοσι ετών. Οι 185 από αυτές προέρχονται από 147 ελληνικά σχολεία ενώ οι υπόλοιπες είναι διεθνείς συμμετοχές. Τα παιδιά του Πύργου θα έχουν ενεργό ρόλο στις εκδηλώσεις συμμετέχοντας στις κριτικές επιτροπές, δημιουργώντας ταινίες στα κινηματογραφικά εργαστήρια και δημοσιεύοντας καθημερινά νέα και συνεντεύξεις από το Φεστιβάλ στη διαδικτυακή έκδοση του Zizanio News. Ανάμεσα στα αφιερώματα και τις ειδικές προβολές ξεχωρίζουν οι ενότητες Τα παιδιά στις ταινίες του Φρανσουά Τριφό με τέσσερα σχετικά δείγματα από τη φιλμογραφία του Γάλλου σκηνοθέτη και Ο πόλεμος μέσα από τα μάτια των παιδιών, ένα αφιέρωμα μνήμης για τους 63 νέους και παιδιά που έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το Δεκέμβριο του 1943 στα Προσφυγικά της Πάτρας.

ΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ (THE ΒROKEN CIRCLE BREAKDOWN)ΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ (THE ΒROKEN CIRCLE BREAKDOWN)
ΒΕΛΓΙΟ-ΟΛΛΑΝΔΙΑ/111'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Φέλιξ φον Γκρόνιγκεν
Ηθοποιοί: Γιόχαν Χέλντεμπεργκ, Βέρλε Μπάτενς

Ο μύθος: Ο Ντιντιέ, ένας μουσικός της bluegrass ερωτεύεται κεραυνοβόλα την Ελίζ, ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος για τατουάζ. Ο γάμος και η γέννηση της κόρης τους ολοκληρώνει την ευτυχία τους. Ύστερα από επτά χρόνια μία τραγωδία θα διαλύσει τη ζωή τους.

Η ανάγνωσή μας: Διασκευή ενός θεατρικού έργου, στη συγγραφή του οποίου συνεργάστηκε ο πρωταγωνιστής της ταινίας Γιόχαν Χέλντεμπεργκ, τα ΡΑΓΙΣΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ είναι ένα μοντέρνο ευρωπαϊκό μελόδραμα που υπηρετεί επάξια την παράδοση του είδους. Ο σκηνοθέτης Φέλιξ φον Γκρόνιγκεν χρησιμοποιεί μία λιτή εξιστόρηση και χάρη στο αριστουργηματικό μοντάζ του Νίκο Λιούνεν αναιρεί την αλληλουχία των σκηνών με συνεχή φλασμπάκ στο παρελθόν του ζευγαριού. Πρόκειται για μία γλυκόπικρη ιστορία που δεν αφορά μία ταραγμένη συζυγική σχέση και δεν ταυτίζεται με την ασθένεια και το θάνατο ενός άρρωστου παιδιού που στην προκειμένη περίπτωση έρχεται γοργά στο μέσο του φιλμ. Ο Βέλγος σκηνοθέτης δημιουργεί μία έξοχη ελεγεία πάνω στον έρωτα, τη γονική αγάπη και κυρίως το αίσθημα της ανθρώπινης απώλειας που ο καθένας το βιώνει με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Το πένθος και η συγκρούσεις που το συνοδεύουν φέρνουν στη μνήμη το αξεπέραστο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ρόμπερτ Ρέντφορντ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, έστω και αν εδώ λείπει ο σπαρακτικός γιος με τις βασανιστικές τύψεις του. Ο φον Γκρόνιγκεν μακριά από κάθε θεατρική σύμβαση διαποτίζει με ένα θαυμάσιο μουσικό ρυθμό τα πλάνα του συμπληρώνοντας την ευφορία των ευχάριστων στιγμών και ξορκίζοντας λυτρωτικά τη θλίψη των χαρακτήρων του. Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι διαπρέπει στην υποκριτική και το τραγούδι και ειδικά ο Χέλντεμπεργκ με την οικειότητα που του παρέχει το πνευματικό του έργο εντυπωσιάζει, τόσο με τη στοργική όσο και με την οργισμένη πλευρά του.

Αξιολόγηση: 8/10

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΤΗΕ FIFTH ESTATE)Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (ΤΗΕ FIFTH ESTATE)
HΠΑ-ΒΕΛΓΙΟ/128'/ΟDEON
Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον
Ηθοποιοί: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Ντάνιελ Μπρουλ, Ντέιβιντ Θιούλις, Λόρα Λίνεϊ, Στάνλεϊ Τούτσι

Ο μύθος: Ένας χάκερ και ένας δημοσιογράφος εγκαινιάζουν στο Βερολίνο μία συνεργασία με σκοπό να αποκαλύψουν από την ιστοσελίδα τους περιστατικά διαφθοράς σε ολόκληρο τον κόσμο. Όταν δημοσιοποιήσουν εκατοντάδες χιλιάδες απόρρητα έγγραφα των ΗΠΑ και ένα βίντεο με μία στρατιωτική επίθεση εναντίον αμάχων στο Ιράκ θα βρεθούν στο στόχαστρο των Αμερικανών.

Η ανάγνωσή μας: Ύστερα από την ασήμαντη καλλιτεχνικά ανάμειξη του στη σειρά ΛΥΚΟΦΩΣ ο Μπιλ Κόντον ξαναβρίσκει τη φόρμα του, έστω και αν η συγκεκριμένη μυθοπλασία συμπίπτει με το ντοκιμαντέρ του βραβευμένου με Όσκαρ Άλεξ Γκίμπνεϊ WE STEAL SECRETS: THE STORY OF WIKILEAKS, το οποίο προβλήθηκε νωρίτερα τη φετινή χρονιά στο εξωτερικό. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης συλλαμβάνει τις ανυπολόγιστες πολιτικές προεκτάσεις του θέματος του και υιοθετεί τη μορφή ενός τεχνολογικού θρίλερ με πιο αντισυμβατική διάθεση απ' ότι ο Ντέιβιντ Φίντσερ στο THE SOCIAL NETWORK. Καλλιεργώντας κατά περίπτωση μία καφκική ή συνωμοτική ατμόσφαιρα ο Κόντον σκιαγραφεί τον Ασάνζ ως έναν μοναχικό ρομαντικό που η μυστικοπάθεια του είχε τις ρίζες της στην παιδική του ηλικία. Δε διστάζει μάλιστα να του παραχωρήσει το λόγο στο τελικό πλάνο, όταν εκείνος θα θελήσει να αποδοκιμάσει το βιβλίο του Μπεργκ για μεροληψία σε ένα ρεσιτάλ πλουραλισμού. Ο Λονδρέζος Μπένεντικτ Κάμπερμπατς δεν είναι απλώς ιδανικός φυσιογνωμικά αλλά ερμηνεύει με πάθος το βασικό χαρακτήρα, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί το ανερχόμενο όνομα του αγγλικού σινεμά. Oραματιστής ή τυχοδιώκτης ο Τζούλιαν Ασάνζ λάνσαρε ένα διαδικτυακό ακτιβισμό που βασικές του αρχές ήταν η απόλυτη προστασία των πηγών και η απουσία κάθε λογοκρισίας στη ροή της είδησης. Δεν είχε όμως την αυτογνωσία να καταλάβει έγκαιρα αυτό που αναφέρει το tagline της ταινίας (το ωραιότερο ίσως της χρονιάς) στο επίσημο διεθνές πόστερ της: «Δεν μπορείς να εκθέσεις τα μυστικά του κόσμου δίχως να αποκαλύψεις τα δικά σου».
Αξιολόγηση: 7/10

H TEΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ (LA GRANDE BELEZZA)H TEΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ (LA GRANDE BELEZZA)
ITAΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ/142'/FEELGOOD
Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο
Ηθοποιοί: Τόνι Σερβίλο, Κάρλο Βερντόνε, Σερένα Γκράντι

Ο μύθος: Στην καλοκαιρινή Ρώμη ένας εξηνταπεντάχρονος μποέμ δημοσιογράφος, κουρασμένος από την έντονα κοσμική ζωή αποφασίζει να στραφεί ξανά στη συγγραφή, την οποία είχε εγκαταλείψει στα νιάτα του μετά την κυκλοφορία του πρώτου επιτυχημένου μυθιστορήματος του.

Η ανάγνωσή μας: Αν και γέννημα θρέμμα Ναπολιτάνος, ο Πάολο Σορεντίνιο αφιερώνει στην Αιώνια Πόλη την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του με κινηματογραφικά ευαγγέλια τη ΓΛΥΚΙΑ ΖΩΗ και το ΡΟΜΑ του Φελίνι. Με οδηγό έναν κυνικό δημοσιογράφο σε υπαρξιακή κρίση στηλιτεύει την κενότητα και τη σήψη της σύγχρονης μπουρζουαζίας, που αναλώνει το χρόνο της σε θορυβώδη πάρτι, γεμάτα άσκοπη φλυαρία και κουτσομπολιό. Από τον πρόλογο που περιλαμβάνει την αρχή του μυθιστορήματος του Σελίν Ταξίδι στην άκρη της νύχτας ο Σορεντίνο κάνει φανερή την επιθυμία του το φιλμ να παρομοιαστεί με μία διανοητική διαδρομή, όπου αφετηρία και προορισμός θα είναι τα βιολογικά όρια της γέννησης και του θανάτου. Οι ψηφίδες της αφήγησης είναι ηθελημένα ανομοιογενείς και ο Ιταλός δημιουργός παρατηρεί με υπέρμετρη αποστασιοποίηση αυτό το φανταχτερό ρωμαϊκό θίασο και με περιττή ευπρέπεια τα σεξουαλικά του ήθη. Η φωτογραφία του Λούκα Μπιγκάζι, το μοντάζ του Κριστιάνο Τραβαλιόλι και η μουσική, ένα αμάλγαμα εκκλησιαστικών ύμνων και ποπ τραγουδιών, υπηρετούν πιστά την παρακμιακή ατμόσφαιρα στην οποία ζουν οι μεγαλοαστοί. Ο Τόνι Σερβίλο, στην τέταρτη συνεργασία του με το σκηνοθέτη, εκφράζει άνετα τον αυτοσαρκασμό και την αντικοινωνική συμπεριφορά του χαρακτήρα που ενσαρκώνει. Το αποτέλεσμα σαγηνεύει δίχως να ικανοποιεί ουσιαστικά, φωτίζοντας την ομορφιά της Ρώμης, στο τέλος μίας εποχής, και έναν σκηνοθέτη στην πιο προσωπική στιγμή της καριέρας του.
Αξιολόγηση: 6/10

THE HUNGER GAMES: ΦΩΤΙΑ (ΤΗΕ ΗUNGER GAMES: CATCHING FIRE)THE HUNGER GAMES: ΦΩΤΙΑ (ΤΗΕ ΗUNGER GAMES: CATCHING FIRE)
HΠΑ/146'/SPENTZOS FILM
Σκηνοθεσία: Φράνσις Λόρενς
Ηθοποιοί: Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον, Γούντι Χάρελσον, Φίλιπι Σέιμουρ Χόφμαν, Ντόναλντ Σάδερλαντ

Ο μύθος: Το ζευγάρι των θριαμβευτών στους 74ους Αγώνες Πείνας ξεκινάει περιοδεία στις περιφέρειες λίγο μετά τις προειδοποιήσεις του προέδρου της αυτοκρατορίας προς την Κατνίς να είναι πιο αληθοφανή η αγάπη της για τον συμπαίκτη της Πίτα. Οι δύο τους θα αγωνιστούν ξανά για την επιβίωση τους στους νέους επετειακούς αγώνες, όπου συμμετέχουν μόνο προηγούμενοι νικητές.

Η ανάγνωσή μας: Μεταφορά στον κινηματογράφο του δεύτερου βιβλίου της γνωστής τριλογίας της Σούζαν Κόλινς, που, κατά τα πρότυπα του Twilight, θα ολοκληρωθεί με δύο ακόμη κινηματογραφικά μέρη. Ο Φράνσις Λόρενς (ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΘΡΥΛΟΣ, ΝΕΡΟ ΓΙΑ ΕΛΕΦΑΝΤΕΣ) αντικατέστησε τον Γκάρι Ρος στη σκηνοθεσία, χωρίς αυτή η αλλαγή να επηρεάσει το ύφος ή την αισθητική της ταινίας. Το λογοτεχνικό σύμπαν της Κόλινς δεν κουράζει με κάποια δαιδαλώδη δομή ή με στριφνές ονοματοδοσίες, χαρακτηριστικά που συναντάμε τακτικά στα best sellers της νεανικής λογοτεχνίας. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης διατηρεί το συνδυασμό μυθολογικών και φουτουριστικών στοιχείων, διαιρώντας την πλοκή σε δύο πράξεις. Αρχικά οριοθετεί τον εχθρικό περίγυρο των δύο νέων μέσα στο προεπαναστατικό κλίμα και στη συνέχεια αφιερώνεται στους Αγώνες. Η κριτική για τις πρακτικές ενός ολιγαρχικού καθεστώτος είναι ανύπαρκτη και η απεικόνιση της βίας έντονα εκλεπτυσμένη. Τα κοστούμια και το μακιγιάζ των γυναικείων χαρακτήρων μαζί με κάποια έξυπνα εφέ προκαλούν τις καλύτερες εντυπώσεις. Το ταπεραμέντο της Τζένιφερ Λόρενς (απλή συνεπωνυμία με το σκηνοθέτη) ταιριάζει καλύτερα με την αντιδραστική παρά με την ερωτικά διχασμένη πτυχή του χαρακτήρα της, ενώ αυξημένο χρόνο συμμετοχής έχουν οι Γούντι Χάρελσον και Ντόναλντ Σάδερλαντ. Ο Λόρενς υπέγραψε συμβόλαιο και για τις επόμενες δύο ταινίες αλλά αυτός δεν ήταν λόγος να αφήσει απροκάλυπτα αυτό το σίκουελ χωρίς φινάλε.
Αξιολόγηση: 5/10

DIANADIANA
ΑΓΓΛΙΑ-ΓΑΛΛΙΑ-ΣΟΥΗΔΙΑ-ΒΕΛΓΙΟ/113'/VILLAGE
Σκηνοθεσία: Όλιβερ Χιρσμπίγκελ
Ηθοποιοί: Ναόμι Γουότς, Ναβίν Άντριους, Τζούλιετ Στίβενσον

Ο μύθος: Μετά το διαζύγιο της από τον πρίγκιπα Κάρολο η Νταϊάνα θα ερωτευτεί τον πακιστανικής καταγωγής καρδιοχειρουργό Χασνάτ Καν. Όταν η μυστική σχέση τους οδηγείται σε αδιέξοδο, εκείνη θα συνδεθεί με τον Ντόντι Φαγιέντ, γιο ενός Αιγύπτιου δισεκατομμυριούχου.

Η ανάγνωσή μας: Τα τελευταία δύο χρόνια από τη ζωή της Νταϊάνας, σύμφωνα με όσα κατέγραψε η Κέιτ Σνέιλ στο βιβλίο της Diana: Her Last Love, που όπως προδίδει ο τίτλος του επικεντρώνεται στo ειδύλλιο της με έναν καρδιοχειρουργό το οποίο έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Εύκολη και ακίνδυνη αποστολή για τους παραγωγούς της ταινίας, όμως το συγκεκριμένο βιογραφικό δράμα μοιάζει με ένα άθροισμα λανθασμένων αποφάσεων. Ο Γερμανός Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (Η ΠΤΩΣΗ, ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ) επιλέχθηκε μάλλον συμπτωματικά για τα σκηνοθετικά καθήκοντα. Η ξένη εθνικότητα του προσφέρει μία απόσταση αλλά σκιαγραφεί πεζά και αποσπασματικά τόσο την αισθηματική ιστορία όσο και τη φιλανθρωπική δράση της αγαπημένης πριγκίπισσας των Βρετανών. Ο θεατρικός συγγραφέας Στίβεν Τζέφρις, που κάποτε παρέλαβε βραβείο από τα χέρια της Νταϊάνας, είχε τον άχαρο ρόλο να γράψει το σενάριο για ένα άγνωστο κεφάλαιο της ζωής της, βασιζόμενος σε φήμες και στην πολύ συνετή φαντασία του. Η διανομή είναι επιεικώς απαράδεκτη. Η Ναόμι Γουότς δε διαθέτει τα φυσικά χαρακτηριστικά (με ύψος 1.64 όταν η Νταϊάνα ξεχώριζε με τα 178 εκατοστά της), ούτε τη σωστή ηλικία (είναι δέκα χρόνια μεγαλύτερη απ' όσο ήταν η Νταϊάνα την αντίστοιχη περίοδο της ζωής της) .Ο Ναβίν Άντριους έχει τόσο αστεία φάτσα που είναι αδύνατον να σε πείσει ως γιατρός ή καρδιοκατακτητής. Ένα άχρωμο και πλαδαρό πορτραίτο που ελπίζει να επωφεληθεί από τη δόξα και την υστεροφημία μίας γυναίκας που λατρεύτηκε όσο λίγες τον προηγούμενο αιώνα.
Αξιολόγηση: 3/10

Ο GUMMY BEAR ΣΩΖΕΙ ΤΟΝ ΑΙ ΒΑΣΙΛΗ (ΥUMMY GUMMY SEARCH FOR SANTA: ΤΗΕ ΜΟVIE)Ο GUMMY BEAR ΣΩΖΕΙ ΤΟΝ ΑΙ ΒΑΣΙΛΗ (ΥUMMY GUMMY SEARCH FOR SANTA: ΤΗΕ ΜΟVIE)
61'/AUDIOVISUAL
Ακούγονται: Νικόλας Στραβοπόδης, Χάρης Βαρθακούρης
Κινουμένων σχεδίων μόνο με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος:-

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ/90'/ΝΕW STAR
Nτοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Άκης Κερσανίδης, Χρύσα Τζελέπη

Ο μύθος:-

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους
Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.