fbpx

NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Ξεκινάει, στις 11 Ιουνίου, το 3ο Θερινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που φέτος διοργανώνεται με την υποστήριξη του ΕΟΤ και θα διαρκέσει μέχρι το Σεπτέμβριο, με προβολές, συναυλίες, βωβές ταινίες συνοδεία ζωντανής μουσικής, συζητήσεις και σεμινάρια σε πάρκα, πλατείες, και θερινούς κινηματογράφους και με ελεύθερη είσοδο. Η έναρξη του Φεστιβάλ θα γίνει με τη νέα ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ΠΡΙΝ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ η οποία βγαίνει στις αίθουσες την επόμενη εβδομάδα παρουσία του σκηνοθέτη και των πρωταγωνιστών Ίθαν Χοκ και Ζιλί Ντελπί, σε μία κλειστή για το κοινό προβολή όπου η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο με προσκλήσεις. Την ίδια ημερομηνία το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τιμάει τη συμπλήρωση 92 χρόνων από τη γέννηση του δημιουργού του και διάσημου σκηνοθέτη και προβάλλει, στις 18:00 και 22:00 αντίστοιχα, τις ταινίες του ΤΡΩΑΔΕΣ και ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΩΣ. Η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος διοργανώνει, στις 7 και 8 Ιουνίου, το 26ο συνέδριό της στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων με θέμα τη φυσιογνωμία και το ρόλο των λεσχών στην κινηματογραφική παιδεία. Το συνέδριο έχει επετειακό χαρακτήρα με αφορμή τα τριάντα χρόνια της Ομοσπονδίας. Η είσοδος για το κοινό είναι δωρεάν και θα πλαισιώνεται με τιμητικές εκδηλώσεις για διάφορες προσωπικότητες του κινηματογραφικού χώρου.

Η ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΚΥΛΑΚΙ (DAMA S SOBACHKOJ)Η ΚΥΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΚΥΛΑΚΙ (DAMA S SOBACHKOJ)

ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ/83'/ΝΕW STAR

Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Κέιφιτς

Ηθοποιοί: Αλεξέι Μπατάλοφ,Ίγια Σάβινα, Νίνα Αλίσοβα

Ο μύθος: Το 19ο αιώνα ένας Μοσχοβίτης τραπεζικός που βρίσκεται στη Γιάλτα για λόγους αναψυχής θα γνωρίσει την κυρία με το σκυλάκι, μία νεαρή αριστοκράτισσα από την επαρχία. Αν και παντρεμένοι και οι δύο παραθερίζουν μόνοι στο παραθαλάσσιο θέρετρο. Ανάμεσα τους θα αναπτυχθεί ένας θυελλώδης και ρομαντικός δεσμός που θα διακοπεί παρά τη θέληση τους με την επιστροφή στις οικογένειες τους.

Η ανάγνωσή μας: Κινηματογραφική μεταφορά ενός από τα σημαντικότερα διηγήματα του Άντον Τσέχοφ που το έγραψε στη Γιάλτα (τη «ζεστή Σιβηρία» όπως την αποκαλούσε αστειευόμενος), όπου είχε μετακομίσει για λόγους υγείας, και το εξέδωσε το 1899. Ο Ιωσήφ Κέιφιτς με αφετηρία μία μελαγχολική ιστορία μοιχείας πετυχαίνει να αναδείξει το πορτραίτο μίας ολόκληρης εποχής όπου κυριαρχούν τα αυστηρά ήθη. Ο Ντμίτρι και η Άννα, δυστυχισμένοι στους γάμους τους, θα βιώσουν το θαύμα του έρωτα πριν γυρίσουν ξανά στις ανασφάλειες και την ανιαρή ζωή τους. Ο Λευκορώσος σκηνοθέτης ακολουθεί ευλαβικά τα τέσσερα μέρη της νουβέλας (η γνωριμία και ο έρωτας στη Γιάλτα, η επιστροφή του ήρωα στη Μόσχα, η επίσκεψη του στην πόλη της Άννας και η επίσκεψη εκείνης στην πρωτεύουσα) και συλλαμβάνει μοναδικά το τσεχοφικό πνεύμα πάνω στο τέλμα των ανθρώπινων σχέσεων και τον καταλυτικό ρόλο του έρωτα. Με μία αφηγηματική λιτότητα και μία αψεγάδιαστη ασπρόμαυρη φωτογραφία δίνει αριστοτεχνικά τις αντιλήψεις των δύο φύλων στη ρωσική κοινωνία του δέκατου ένατου αιώνα. Ο Κέιφιτς με βάση τις επιτυχίες του με προηγούμενες ταινίες τη δεκαετία του πενήντα και την αξεπέραστη γραφή του Ρώσου κλασικού συγγραφέα, απομακρύνεται με άνεση από τις επιταγές του σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Αυτή η ανθρωποκεντρική διάσταση της ματιάς του όσο και το ανοιχτό τέλος της αδιέξοδης αγάπης δίνουν τη διαχρονική γοητεία στο φιλμ, μαζί φυσικά με την καθοριστική παρουσία των δύο πρωταγωνιστών: Η Ίγια Σάβινα, η σπουδαία κυρία της ρωσικής υποκριτικής, που πέθανε πρόπερσι στο σπαρακτικό ντεμπούτο της, λίγο αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές δημοσιογραφίας και ο Αλεξέι Μπατάλοφ, που ερχόταν με φόρα από το Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του Μιχαήλ Καλατόζοφ ΟΤΑΝ ΠΕΤΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΑΝΟΙ όπου ζωντάνεψε υποδειγματικά έναν πολύπλοκο χαρακτήρα. Το πάθος και το δράμα τους μπορεί να παρομοιαστεί μόνο με αυτό των Σίλια Τζόνσον και Τρέβορ Χάουαρντ στο ΣΥΝΤΟΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ του Ντέιβιντ Λιν, στο ευρωπαϊκό παρελθόν της έβδομης τέχνης. Ειδική μνεία στις Κάννες το 1960 για μία από τις πιο ευτυχείς συμπράξεις της λογοτεχνίας και του σινεμά που δεν πρέπει να χάσετε.

Αξιολόγηση: 9/10

Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ (ΕL ESTUDIANTE)Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ (ΕL ESTUDIANTE)

AΡΓΕΝΤΙΝΗ/110'/ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Σκηνοθεσία: Σαντιάγκο Μίτρε

Ηθοποιοί: Εστέμπαν Λαμόθε, Ρομίνα Πάουλα, Ρικάρντο Φέλιξ

Ο μύθος: Ο Ρόκε εγγράφεται στο πανεπιστήμιο του Μπουένος Άιρες. Το μυαλό του είναι στις ερωτικές κατακτήσεις και όχι στις σπουδές του. Το ενδιαφέρον του για τη βοηθό ενός καθηγητή, με έντονη συλλογική δράση, θα τον οδηγήσουν στην πολιτική συνειδητοποίηση.

Η ανάγνωσή μας: Στη σπονδυλωτή ταινία 7 ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ, που προβλήθηκε στη χώρα μας το προηγούμενο καλοκαίρι, ο Σαντιάγκο Μίτρε υπέγραφε το σενάριο στο καλύτερο σκετς με τίτλο «Jam Session» με σκηνοθέτη το συμπατριώτη του Πάμπλο Τραπέρο και πρωταγωνιστή τον Εμίρ Κουστουρίτσα. Ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ είναι το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, βραβευμένο στα φεστιβάλ του Λοκάρνο, της Χιχόν και της Καρταγένα. Ο Αργεντινός σκηνοθέτης ανοίγει με έναν χαλαρό και ανάλαφρο τρόπο την ταινία του, με τις σεξουαλικές παρορμήσεις ενός φοιτητή που έχει επιτυχίες στο γυναικείο φύλο δίχως να τον ενδιαφέρει, όπως και τον ήρωα του, η εκπαιδευτική διαδικασία. Η επιθυμία του νεαρού για μία σχεδόν συνομήλικη καθηγήτρια του, που είναι αναμιγμένη στα κοινά, θα τον εισάγουν σε έναν άγνωστο, για εκείνον, κόσμο. Ο Μίτρε χάνει την ευκαιρία για να δώσει το ψυχολογικό πορτραίτο ενός απολιτικού, που συμπτωματικά και αντανακλαστικά θα αποκτήσει πολιτική δράση, ή έστω να τονίσει την οργάνωση του στα πλαίσια της πανεπιστημιακής κοινότητας ως εφήμερης επιλογή και ένδειξης ομαδικού πνεύματος. Στη ροή του φιλμ ένας αφηγητής περιγράφει το προφίλ του Ρόκε, της καθηγήτριας και του μέντορα της, ενός περισσότερου ιδεολογικού παρά ερωτικού τριγώνου. Όμως, από τη στιγμή που οι τρεις τους έρχονται σε επαφή, το φιλμ βυθίζεται σε ένα εγκεφαλικό και υπέρμετρα φιλολογικό στυλ με ατελείωτους, αδιάφορους διαλόγους και υποτυπώδεις προσθήκες, όπως η υπεξαίρεση χρημάτων από το ταμείο του φορέα τους και ο φθόνος της αγαπημένη του για την άνοδο του φοιτητή. Τελικά οι θεωρητικές συγκρούσεις και οι συνωμοσιολογικές λεπτομέρειες απασχολούν περισσότερο τον τριαντατριάχρονο δημιουργό από το χάρισμα του ήρωα του στην πειθώ και τη χειραγώγηση, και το ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι μόνο το ντεκόρ και όχι το εκκολαπτήριο πολιτικής σταδιοδρομίας ή έστω ιδεολογικής αφύπνισης. Ντοκιμαντερίστικη αισθητική, τέσσερις διευθυντές φωτογραφίας (!), αλλά και απειρία που δεν επιτρέπουν στο ελπιδοφόρο ξεκίνημα, που εντυπωσίασε την Ακαδημία Κινηματογράφου και τους κριτικούς στην Αργεντινή, να μετατραπεί σε μία ολοκληρωμένη και συναρπαστική πρόταση.

Αξιολόγηση: 5/10

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ (ΝΟW YOU SEE ME)Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ (ΝΟW YOU SEE ME)

ΗΠΑ-ΓΑΛΛΙΑ/115'/ΟDEON

Σκηνοθεσία: Λουί Λετεριέ

Ηθοποιοί: Μαρκ Ράφαλο, Τσέσε Άισενμπεργκ, Μόργκαν Φρίμαν, Μάικλ Κέιν, Γούντι Χάρελσον

Ο μύθος: Τέσσερις σύγχρονοι μάγοι ενώνουν τις δυνάμεις τους και σε τρεις εντυπωσιακές παραστάσεις τους ληστεύουν, από το Λας Βέγκας όπου βρίσκονται, μία τράπεζα στο Παρίσι, τους τραπεζικούς λογαριασμούς του χρηματοδότη τους και ένα φυλασσόμενο χρηματοκιβώτιο, ενοχοποιώντας έναν πρώην συνάδελφο τους. Τα χρήματα καταλήγουν στους θεατές τους όμως η αστυνομία αδυνατεί να τους συλλάβει.

Η ανάγνωσή μας: Το σινεμά, η κατεξοχήν τέχνη της οφθαλμαπάτης είχε πάντα έναν αυξημένο δείκτη δυσκολίας όταν θα έπρεπε να ζωντανέψει μία ιστορία ψευδαισθήσεων, αφού, πέρα από τα ακροατήρια της μυθοπλασίας, το βασικό ζητούμενο θα ήταν να εντυπωσιάσει και να πείσει και το κινηματογραφικό κοινό στο οποίο απευθύνονταν. Αυτό τον πήχη αδυνατούν να υπερβούν και οι συντελεστές της ταινίας Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΩΝ. Ο Παριζιάνος Λουί Λετεριέ (που μετά από έντεκα χρόνια σκηνοθετικής πορείας και έξι δουλειές δεν έχει γυρίσει ακόμη μία αμιγώς γαλλική ταινία) όσο είχε τις συμβουλές του Λυκ Μπεσόν, ως παραγωγού-σεναριογράφου, υπέγραφε καλοκουρδισμένες περιπέτειες. Αναμενόμενα στις σκηνές δράσης που ανεπιτυχώς προσπαθούν να ενσωματωθούν στο «μαγικό» σκέλος της ταινίας δείχνει μεγαλύτερη οικειότητα. Στον υπόλοιπο χρόνο πασχίζει να καλύψει τις αναληθοφάνειες με το σπιντάτο ρυθμό κινηματογράφησης, τις περιστρεφόμενες κινήσεις της κάμερας και τα επεξηγηματικά ριπλέι των, κάθε άλλο παρά, εντυπωσιακών κόλπων. Τα κίνητρα της ομάδας (αλτρουισμός, προσωπικό όφελος ή διαδικασία μύησης;) παραμένουν αναπάντητα, οι χαρακτήρες των Μόργκαν Φρίμαν και Μάικλ Κέιν είναι παντελώς μετέωροι, με τους δύο παλαίμαχους ηθοποιούς να έχουν πιθανόν μπερδέψει τον Λετεριέ με τον Κρίστοφερ Νόλαν αποδεχόμενοι τη συμμετοχή τους. Παράλληλα η συνεργασία ανάμεσα στο FBI και την Ιντερπόλ εξελίσσεται σέ ένα άχαρο ειδύλλιο στα πρόσωπα των δύο ντετέκτιβ, το ίδιο αναχρονιστικό όσο και η τηλεοπτική κάλυψη των γεγονότων. Με τους Εντ Σόλομον (ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΤΟΥ ΤΣΑΡΛΙ) και Μπόαζ Γιάκιν (Ο ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ) στη σεναριακή τριάδα, ακόμη και οι ικανότητες του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ δεν θα αρκούσαν, όπως αποδεικνύει η ανεκδιήγητη αποκάλυψη του τέλους. Τουλάχιστον ο κόσμος στα τεκταινόμενα επί της οθόνης έχει την παρηγοριά των χαρτονομισμάτων, που πέφτουν από τον ουρανό, ελπίδα που δεν υφίσταται για όσους επιλέξουν τη ταινία.

Αξιολόγηση: 3/10

ΓΛΥΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ (CAMILLE REDOUBLE)ΓΛΥΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ (CAMILLE REDOUBLE)

ΓΑΛΛΙΑ/115'/SEVEN FILMS-SPENTZOS FILM

Σκηνοθεσία: Νοεμί Λβοβσκί

Ηθοποιοί: Νοεμί Λβοφσκί, Ντενίς Πονταλιντές, Ματιέ Αμαλρίκ, Ζαν Πιερ Λεό, Γιολάντ Μορό

Ο μύθος: Η Καμίλ, μία σαραντάχρονη μητέρα που ο σύζυγος την εγκαταλείπει και έχει στραφεί στο αλκοόλ, θα πέσει σε κώμα μία Πρωτοχρονιά και θα βρεθεί στην εφηβεία της. Οι γονείς της ζουν και η ίδια επιστρέφει στο σχολείο, όπου θα γνωρίσει το μελλοντικό σύζυγο της. Άραγε θα ακολουθήσει τα ίδια βήματα στη ζωή της;

H ανάγνωσή μας : Η Νοεμί Λβοβσκί είναι πολύ καλύτερη ως ηθοποιός από ότι ως σκηνοθέτης, απόδειξη ότι έχει προταθεί έξι φορές για Σεζάρ γυναικείας ερμηνείας ( μόνο φέτος για πρώτο ρόλο) χωρίς να καταφέρει μέχρι σήμερα να βραβευτεί. Αυτή είναι η πέμπτη ταινία που σκηνοθετεί μέσα σε μία εικοσαετία και η τρίτη που βλέπουμε στη χώρα μας μετά τα ΞΕΧΑΣΕ ΜΕ και Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΜΕ ΦΟΒΙΖΕΙ. Η κρίση της μέσης ηλικίας, η γυναικεία ψυχοσύνθεση μπροστά στο φάσμα του χωρισμού και των γηρατειών και, κυρίως, η στάση μας απέναντι στις δεύτερες ευκαιρίες, είναι, σε επίπεδο προθέσεων, τα ζητήματα που απασχολούν τη Γαλλίδα δημιουργό. Όμως η ματαιοδοξία της να υποδυθεί η ίδια τον προ εικοσιπενταετίας εαυτό της, οδηγεί αυτή την προβλέψιμη ντραμεντί στα όρια της κακόγουστης φάρσας. Η 49χρονη Λβοβσκί, με μία άλλη κόμμωση, ντύνεται και συμπεριφέρεται ως δεκαεξάχρονη και τρυπώνει κάτω από το τραπέζι ως πιτσιρίκι στα οικογενειακά γεύματα. Δίπλα της οι πάντες (από τις νεαρές ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τις συμμαθήτριες μέχρι τα μεγάλα ονόματα του γαλλικού κινηματογράφου που κολακεύουν με τη συμμετοχή τους το φιλμ) είναι υποχρεωμένοι να παραβλέπουν τη σουρεαλιστική ανορθογραφία του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα μοιάζει πιο συγγενές με αμερικανικές κωμωδίες τύπου BACK TO SCHOOL αν και η Λβοβσκί θα είχε στο μυαλό της μία φεμινιστική και υπαρξιακά ανώδυνη εκδοχή του άψογου αισθητικά ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ του Σαμ Γκαρμπάρσκι. Άραγε, πέρα από το νοσταλγικό χαρακτήρα της επιστροφής, ποιό είναι το νόημα αυτού του νοητικού ταξιδιού από τη στιγμή που δεν υπάρχει η παραμικρή διάθεση επαναθεώρησης;

Αξιολόγηση: 3/10

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ (ΕPIC)ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ (ΕPIC)

HΠΑ/102'/ODEON

Σκηνοθεσία: Κρις Γουέτζ

Aκούγονται: Κόλιν Φάρελ, Κριστόφ Βαλτζ, Αμάντα Σέιφριντ, Μπιγιονσέ

Κινουμένων σχεδίων και με ελληνική μεταγλώττιση

Ο μύθος: Μία έφηβη θα βρεθεί σε ένα δάσος όπου μαίνεται η μάχη ανάμεσα στις δυνάμεις του καλού και τις δυνάμεις του κακού. Το κορίτσι, σε συνεργασία με μία ομάδα παράξενους χαρακτήρες, θα προσπαθήσει να σώσει τον κόσμο μας.

Η ανάγνωσή μας:-

Αξιολόγηση:-

AFTER EARTHAFTER EARTH

HΠΑ/100'/FEELGOOD

Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σαϊμαλάν

Ηθοποιοί: Γουίλ Σμιθ, Τζέιντεν Σμιθ, Σόφι Οκονέντο

Ο μύθος: -

Η ανάγνωσή μας: Δεν προβλήθηκε για κριτικούς/δημοσιογράφους

Αξιολόγηση:-

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.