A+ A A-

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΓΓΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΓΓΑΣσυνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Από το πρώτο του βιβλίο, Των κεκοιμημένων, ο Δημήτρης Μίγγας έδειξε ότι θα ακολουθήσει ένα διαφορετικό δρόμο από αυτόν που ακολουθούσαν οι άλλοι συγγραφείς. Με μια γραφή που έχει επηρεαστεί από την ποίηση με την οποία ασχολούνταν επί χρόνια γράφει μεταξύ της φαντασίας και της πραγματικότητας. «Σε όλα μου τα βιβλία», μας λέει, «πασχίζω να συνταιριάξω τη φαντασία με την πραγματικότητα, το όνειρο με την κανονική ζωή, τη ζωή με το θάνατο». Στο νέο του μυθιστόρημα, Πλωτά νησιά, ο συγγραφέας περιγράφει το θαλασσινό ταξίδι τριών ανδρών από το Ναβαρίνο προς το νησιωτικό σύμπλεγμα των Στροφάδων. Οργανώνει, λοιπόν, μια νυχτερινή κρουαζιέρα με τον ίδιο προορισμό και συνοδούς δυο αδελφικούς φίλους του. Στο τέλος του ταξιδιού αποβιβάζονται σε κάποια στεριά, ωστόσο σταδιακά διαπιστώνουν πως δεν πρόκειται ακριβώς για τον τόπο που θυμούνταν από προηγούμενες επισκέψεις και προσδοκούσαν να αντικρίσουν.

 

Εμφανίσεις: 3819

Περισσότερα...

ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ

ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗσυνέντευξη στην Ελένη Σαραντίτη

Ενενήντα χρόνια από τη μικρασιατική καταστροφή πέρασαν κιόλας. Επέτειος που ακόμη μετριέται με τον πόνο. Και με τη συντριβή εθνικών ονείρων. Και με το ανεξάντλητο πένθος. Και με το σπάραγμα και τις οιμωγές εκατοντάδων χιλιάδων ψυχών. Στην αίθουσα, όμως, της μνήμης πολλών Μικρασιατών είναι σαν να μην πέρασε ούτε μέρα. Όσοι απεβίωσαν έφυγαν με την εικόνα της Σμύρνης και της καταστροφής της στα μισοβασιλεμένα μάτια. Οι άλλοι που αξιώθηκαν και ηλικιώθηκαν κοντά σε πρόσωπα αγαπημένα, μονίμως θυμούνται· και ασταμάτητα διηγούνται. Δεν τελειώνουν αυτά. Και δεν ξεχνιούνται. Διότι δεν πρόκειται για αναμνήσεις παρά για μνήμες· και οι μνήμες είναι ιερές. Τις συνδαυλίζεις και τις προσκυνάς κάθε μέρα. Ενώ παρά την οδύνη και την ύψιστη απόγνωση, παρά τις απώλειες και τους αποχωρισμούς, τους απορφανισμούς και τους ξεριζωμούς, την ταπείνωση και τις στερήσεις, οι Έλληνες της Σμύρνης δεν καταπτοήθηκαν. Είχαν τη μνήμη να συντηρήσουν· και από αυτή να συντηρηθούν. Ω, η μνήμη είναι μέγας ζωοδότης. Και τροφοδότης.

 

Εμφανίσεις: 3762

Περισσότερα...

ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΒΛΑΧΑΚΗ

ΜΑΡΙΝΕΛΛΑ ΒΛΑΧΑΚΗ συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Η Μαρινέλλα Βλαχάκη έγινε γνωστή στο πανελλήνιο απ’ τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος Το νησί, της Βικτόρια Χίσλοπ. Πέρα όμως από ηθοποιός είναι ενεργό μέλος στον πολιτισμό της ιδιαίτερης πατρίδας της, τα Χανιά, και το 2000 ίδρυσε και έκτοτε διευθύνει τη δραστήρια Εταιρεία Τέχνης «Βιολέττα». Έχει εκδώσει ποιητικές συλλογές, διηγήματα, παραμύθια και το μυθιστόρημα Σιλάνς σιλβουπλέ. Στο Σιλάνς σιλβουπλέ η συγγραφέας μάς ταξιδεύει σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης στη δεκαετία του ’60. Με απλότητα και με χιούμορ προβάλλει την τοιχογραφία της ενδοχώρας και το ταραγμένο πολιτικοκοινωνικό σκηνικό της δεκαετίας του ’60. Και με την ώριμη γραφή της καταφέρνει να μας κερδίσει.

Ποια ήταν η αφορμή για να γραφεί το βιβλίο Σιλάνς σιλβουπλέ;

Το μυθιστόρημα το είχα γράψει αρκετό καιρό πριν από την έκδοσή του, με αφορμή μια αναδρομή στα παιδικά μου χρόνια, με διάθεση συμφιλίωσης με ανθρώπους και καταστάσεις. Αναρωτιόμουν αν αυτό το υλικό μπορούσε να αφορά και άλλους και το έδωσα να το διαβάσουν άνθρωποι που εκτιμούσα πολύ κι εμπιστευόμουν τη γνώμη τους. Όλοι μου μίλησαν με ενθουσιασμό και με έπεισαν ότι άξιζε να εκδοθεί. Έτσι, τo Σιλάνς σιλβουπλέ βγήκε πρώτη φορά το 2006 από τον Κέδρο και το Δεκέμβριο του 2011 κυκλοφόρησε ξανά από τις εκδόσεις Μετρονόμος. Η δεύτερη έκδοση είναι αρτιότερη, γιατί έχω συμπληρώσει κάποια ακόμα κείμενα που είχα παραλείψει την πρώτη φορά.

 

Εμφανίσεις: 3593

Περισσότερα...

ΦΑΙΔΩΝ ΓΙΑΓΚΙΟΖΗΣ

ΦΑΙΔΩΝ ΓΙΑΓΚΙΟΖΗΣσυνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Οι παλαιότεροι θυμούνται τη Θεσσαλονίκη με ιδιαίτερη νοσταλγία. Ήταν πάντα στην καρδιά τους το όραμα μιας όμορφης πόλης στη ζεστή αγκαλιά του Θερμαϊκού Κόλπου. Οι παλιές χαλκογραφίες δίνουν συνήθως μια φανταστική εικόνα της με κυρίαρχη την παρουσία του θαλάσσιου τείχους και του μεγάλου εμπορικού της λιμανιού κατάμεστου με λογής καράβια της εποχής. Η αμφιθεατρική διάταξη της πόλης πρόσφερε ένα θέαμα μοναδικής ομορφιάς στον ταξιδευτή που την πλησίαζε από τη θάλασσα. Μετά την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους, το 1912, η πόλη προσπάθησε να αλλάξει και να ξεχάσει ό,τι της θύμιζε τη μακρόχρονη σκλαβιά. Η πυρκαγιά του 1917 έγινε η αιτία να σχεδιαστεί ξανά η Θεσσαλονίκη και να αποκτήσει το ελληνικό πρόσωπο που ήθελε η πολιτεία να της χαρίσει. Το χτίσιμο αυτό έγινε χωρίς όρια και ξέφυγε από τους συνήθεις κανόνες της οικιστικής ευπρέπειας. Η παραλία μπαζώθηκε και τα παλιά αρχοντικά έπεσαν χωρίς αντίσταση στη μανία της αντιπαροχής. Το βιβλίο-λεύκωμα του Φαίδωνα Γιαγκιόζη με τον τίτλο Θεσσαλονίκη 1912-2012, ο συναρπαστικός αιώνας μας δίνει μια εξαιρετική εικόνα τους παρελθόντος μέσα από σπάνιες φωτογραφίες και κείμενα του ίδιου αλλά μας αφήνει και μια νοσταλγία για το χθες που σίγουρα έκανε τη Θεσσαλονίκη να φαντάζει καλύτερη από τη σημερινή σύγχρονη πόλη.

 

Εμφανίσεις: 3141

Περισσότερα...

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΗΤΣΟΥ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΗΤΣΟΥσυνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

Ο Ανδρέας Μήτσου από τα πρώτα διηγήματα αλλά και από τα μυθιστορήματά του φανέρωσε ότι έχει έχει ένα δικό του προσωπικό στυλ γραφής. Με καλοδουλεμένες προτάσεις και πρωτότυπες ιστορίες κατάφερε να διακριθεί στο χώρο της λογοτεχνίας. Βραβεύτηκε πολλές φορές και το έργο του έγινε γνωστό στο αναγνωστικό κοινό. Με το νέο του μυθιστόρημα, Ο κίτρινος στρατιώτης, από τις εκδόσεις Καστανιώτη, προσπαθεί να αφηγηθεί μια ερωτική ιστορία που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Με εξαιρετική επιδεξιότητα θα λέγαμε ότι τα καταφέρνει και κερδίζει και τον πιο δύσκολο αναγνώστη.

 

Εμφανίσεις: 2487

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr